• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.166 actors
  • 9.373.533 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3814 votes

55. Long Weekend 1978 - FTV - 3 punten - 11 augustus 2016 (totaal 152 punten)

http://4.bp.blogspot.com/-Zu007GlFku0/T0-98ltTHrI/AAAAAAAAHYw/663Vw-JY8_c/s1600/vlcsnap-2012-03-02-00h17m26s251.png

Ietwat saaie film die door de mooie fotografie en sfeerschepping (geluid en montage) nog enigszins in stand wordt gehouden. Het waren voor mij wat te veel huwelijksproblemen van twee niet al te sympathieke personen, prima vertolkt overigens. Het horror gedeelte ligt behoorlijk op de achtergrond maar als er wat gebeurt is het wel effectief. Zoals ik al zei zijn de beelden mooi, goed gebruik van het licht en het mooie landschap.

56. Long Weekend 2008 - FTV - 2 punten - 11 augustus 2016 (totaal 154 punten)

http://img11.nnm.me/c/3/f/a/9/b2ee5ae2099eff725625febbc35.png

Makkelijk film maken zo, bijna identiek aan het origineel. Dialogen en kleine gebeurtenissen allemaal hetzelfde, weinig eigen inbreng. Oogt allemaal wat goedkoop, veel minder goed in beeld gebracht, zonde van de mooie locatie. Caviezel en Karvan minder overtuigend dan de acteurs in het origineel. Zie de toegevoegde waarde er niet van in, raar dat sommige mensen hier nog zo positief over kunnen zijn.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3814 votes

57. The Most Dangerous Game 1932 - FTV - 5 punten - 12 augustus 2016 (totaal 159 punten)

''What I needed was not a new weapon, but a new animal.''

http://150597036.r.cdn77.net/wp-content/uploads/2014/07/The-Most-Dangerous-Game.jpg

Dit is nou precies wat ik verwacht had van die oude films, waar King Kong, Frankenstein en The Invisible Man mij nog aangenaam verrast hebben is zo'n soort film als deze toch echt niet aan mij besteedt. Wat een suf gedoe, zo ongelofelijk theatraal, de emotie, logica, spanning en het realisme zijn nergens te vinden. De eerste 10 minuten vond ik veruit het beste van de film, vanaf het moment dat hij in het kasteel aankomt was het voor mij wel gedaan. Hij is niet in paniek, toont geen enkele emotie en vertelt rustig dat hij net al zijn beste vrienden is verloren in een schipbreuk, eigenlijk gaat het vanaf dat moment alleen nog maar bergafwaarts. Een weinig interessante film, ik hoop dat er nog een aantal films zijn uit deze tijd (niet alleen horror) waar ik in de toekomst nog van kan genieten. Ga in ieder geval volgende week een aantal titels uit de jaren 20 proberen. De 40's en 50's cinema ben ik ook nogal sceptisch over.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

#20 - The Monkey's Paw (2013) - FTV - 2 punten (punten totaal: 48) - 12 augustus 2016

http://staticfiles.chillertv.com/styles/chiller_top_promo/promo_items/monkeys_paw_hero_1061x515.jpg?itok=ZmFbah_V

Een trage horror meer lekker thriller zet mijn vrijdag middag wel lekker in elkaar als een prima tussendoortje. Ik kreeg The Monkey's Paw aangesmeerd van een kameraadje van mij die hem zeer 'eng' vond en ik MOEST hem kijken, daar stond hij wel erg op. In verband met de horror challenge heb ik hem er maar gewoon eens ingegooid, verveeld heb ik niet. Voordat ik wist zat ik al een uur te turen naar de film maar, eng was hij zeker niet.

Leuk om Stephen Lang te zien in deze film. Dat is dan alvast er aan wennen voor mij dat hij in een Horror speelt, zo kan ik me klaar maken voor Don't Breathe (2016) wat volgens mij een heerlijk filmpje gaat worden. Heb ik al zin in en in deze film deed Stephen het niet verkeerd dus, daar zie ik in Don't Breathe (2016) nog niet veel fout mee gaan.

Het verhaal in The Monkey's Paw is vrij saai en rommelig. Toch brengt de film je er wel door wat meestal een goed teken is. Ondanks zijn simpele insteek vond ik het nog leuk om te volgen ook. Er is een apen pootje in de wereld wat wensen kan 'vervullen'. Jake Tilton,
Tony Cobb en Gillespie werken allemaal bij het zelfde bedrijf en om eerlijk te zeggen. Ze hebben gewoon een kloten baas. Op een dag word Gillespie ontslagen en ze gaan met z'n drieën even een pilsje drinken aan het water. Wanneer Jake het apen pootje van Gillespie ontdekt gaat hij er een wens mee doen. En als ik het goed hoorde, en daarna zag wenste hij een mooie auto. Samen met Tony ging Jake even toeren in de auto tot dat er een krokodil op de weg ligt, of alligator. Hoe je dat ding ook noemt. Bij een uitwijking knallen ze tegen de boom op en daarbij komt Tony te overlijden. Jake wenst dat Tony weer bij zinnen komt en dat komt hij, alleen met de verkeerde ziel. Er volgt een groot kat en muis spel maar ook een onderzoek waar dat apen pootje is want die had Jake weggegooid
.

Ik moet zeggen dat de film niet echt veel horror bevat Tony verplet alleen het hoofd van de baas in de persmachine, krijgt een zaklamp in het oog en slaat Jake verrot, ook vermoord hij zichzelf en binnen deze scenes is het bloedgebruik toppie. Toch had ik iets meer horror gezien. Al helemaal om de prent 'psychiatrische' vriend.

Ik moet toegeven: voor tussendoor was hij goed. Toch is de film niet speciaal of spannend dus je kon rustig weg zakken want angst lag er niet op de loer. Redelijk vermaakt maar qua concept had het wel ietsjes beter gekund.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

Gang_Star ben blij dat je Company of Wolves, een van mijn favorieten toch genietbaar vond En ja er zijn enkele dingen die beetje erover waren de duivel die arriveert in een auto die dus helemaal niet bij het tijdsbeeld past. Maar die enkele minpunten vergeef ik de film graag. Het is ook vooral een film vol symboliek en surrealisme. En ook ik ben daar niet happig op, maar er zijn altijd uitzonderingen.

Jajaja! Eindelijk een titel gevonden die jij goed vind en die ik eens een keer niet bagger vind . En ik zat niet eens goed in het verhaal om eerlijk te zijn, en de meerdere verhalen heb ik eigenlijk niet met 100% concentratie gevolgd omdat mijn telefoon regelmatig over ging . Maar ik ga in ieder geval deze film nog met volle focus herzien t.z.t. want ik vond deze zonder focus al vrij sterk, ben benieuwd of ik met volle concentratie nog tot een hoger cijfer kan komen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Who Can Kill a Child? (1976) - RW - 12 augustus 2016 - 2 punten (104 films - 360 punten)

http://1.bp.blogspot.com/-Zvex2UUDJKQ/UUe9eh3kDrI/AAAAAAAAG4U/1JIN9QnPA0E/s1600/whocouldkillachild.jpg

Ik ben eigenlijk wel verrast hoe positief ik was over deze film bij de eerste kijkbeurt, want bij een herziening moet ik die mening toch flink bijstellen. Het duurt allemaal toch lang voor het allemaal op gang komt. En eigenlijk gebeurt er toch te weinig voor een film met een eiland dat bevolkt is met moordlustige kinderen. Het oogt nu allemaal toch erg pover en goedkoop. Neen, denk niet dat ik deze nogmaals wil zien.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5319 votes

The Blob (1958) FW 12/08 => 4 Pt (Totaal 203)

Het origineel had ik nog nooit gezien maar is minder dan de remake.

Wel zeer sfeervol, zoals vaker in die tijd maar wat vroeger misschien effectief was lijkt nu toch echt gedateerd.

De steeds groter wordende plumpudding is op bepaalde momenten best goed gemaakt, bv wanneer die onder de deur kruipt maar oogt naarmate de film vordert wel minder goed. Ook het hectische acteren is eerder matig, op goede Steve McQueen na, maar die oogt dan weer veel te oud voor zijn rol ?. Het verhaal, dat goed begon, wordt dan naar het eind toe vrij snel afgerafeld.

Toch liever de remake.

The Blob (1988) RW 12/08 => 2 Pt (Totaal 205)

Op alle vlakken beter dan het origineel.

De FX is beter, we zijn dan ook 30 jaar later, maar ook het verhaal en acteerwerk zijn beter uitgewerkt. Zo is hier wel degelijk wat gore te bespeuren en is de actie ook beter.

Het blijft natuurlijk een plumpudding en dat geeft deze film toch eerder ook (ongewild?) een vrij komische noot mee ?

Beware! The Blob (1972) FW 12/08 => 3 Pt (Totaal 208)

Ik had nog nooit over een sequel gehoord, en dat was beter ook zo gebleven ?

Op heel kleine uitzonderlijke momentjes na is het een saaie kijkbeurt van een slecht uitgewerkt verhaal met zwakke FX en brak acteerwerk. Gelukkig kon men af en toe nog wat lachen over net deze negatieve punten.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5319 votes

The Hidden (1987) FW 13/08 => 3 Pt (Totaal 211)

baspls schreef:
Stop The Thing, The Terminator en Lethal Weapon in een blender en voeg wat 80s Cheese toe. Het resultaat? The Hidden!

Yep, dat is het zowat ?

The Hidden is een leuke SF/Crime met een horrortintje en doorspekt met heel wat actie en goede dosis humor.
Telkens weer fijn te zien hoe de "gastheer" lekker geschift amok loopt ?
Het verhaal heeft een denderende vaart met redelijke spanningsboog en goed acteerwerk. En dan onze FBI-man die op het einde lekker de vrouw van zijn collega afsnoept ? ?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Something Weird (1967) - FTV - 13 augustus - 4 punten (105 films - 364 punten)

http://2.bp.blogspot.com/-lvn6J-j7kaw/UvRFuMn5jUI/AAAAAAAAeIs/d2dNKZcH6qM/s1600/Something-Weird-Mudite-Arums-5.jpg

Nou niet dat het een slechte film is, want het fantasy gedeelte is best wel goed met de heks en ook de geestverschijning vond ik mooi gedaan. Nu als het over een moordenaar gaat die men probeert te vatten verwacht ik van HG Lewis toch wat meer focus op dit gedeelte en vooral wat gore. Hier wordt er te veel gefocust op de paranormale gaven van die Mitchell door middel van experimenten. Dat hij uiteindelijk de identiteit van de moordenaar onthult door LSD te nemen, was eigenlijk wel dom. Enkel de heks was een boeiend karakter, maar helaas focust Lewis teveel op zaken die niet zo zijn ding zijn naar mijn mening.

joolstein jij staat ondertussen op 106 films, ik zie dat je 2 maal 103 hebt genoteerd

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Southbound (2016) - FTW - 12/8/16 - 2 punten ( totaal ..punten...films)

Een roadtrip over de highway to hell.

5 losse verhaaltjes die enigzins met elkaar verbonden waren. Het mysterie vond ik wel interessant en met het afsluitend verhaaltje was de cirkel weer rond. De synthesizer soundtrack gaf de film een 80's sfeertje mee.

Van de plastische scènes, vooral in verhaaltje 3, ben ik persoonlijk geen liefhebber maar waren best sfeervol gedaan als je er van houd.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3814 votes

58. The mummy 1932 - FTV - 5 punten - 12 augustus 2016 (totaal 164 punten)

http://www.rudyrucker.com/blog/images2/mummykarloff.jpg

Deze vond ik dan wel weer ok. Ik vind ook dat Karloff hier meer van waarde is dan dat hij dat is in Frankenstein, daar had ik nog het gevoel dat hij makkelijk vervangbaar was. De make-up van de mummy ziet er goed uit, ook de sets en aankleding zijn prima in orde. Jammer was wel het kleffe gedoe tussen Helen en Frank die elkaar al de liefde verklaren na één ontmoeting, ik zie de meerwaarde daar niet van in.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5319 votes

Chaos (2005) FW 13/08 => 2 Pt (Totaal 213)

Mislukte Last House on the Left clone

2 meiden trekken naar een Raveparty en vallen in handen van Chaos en zijn vriendjes. In plaats van hun misdadige behoeften te plegen in de reeds afgelegen boshut rijden ze wat het bos in? Na uren lang vluchten en rondlopen in een zogenaamd groot woud loopt iedereen zich tegen het lijf?

Zeer zwakke acteerprestaties, zwak camerawerk en audio en buiten 2 x 5 minuutjes rape en mishandeling is het verder een saaie zit.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

La Morte Accarezza a Mezzanotte (Death Walks at Midnight) (1972) - FTV - 13 augustus - 3 punten (19 films - 59 punten)

https://i.jeded.com/i/death-walks-at-midnight-la-morte-accarezza-a-mezzanotte.20653.jpg

Er kunnen verschillende redenen zijn om liefhebber van het giallo-genre te wezen: killers met leren handschoenen, killers met scheermessen, veel niet-functioneel bloot, foute nichten, fraaie visuals Argento-style, bloederig sadisme en vrouwenmishandeling. Bovenal en vooral zijn wij dol op het genre vanwege de vaak driedubbel overgehaalde plots waarin zo'n beetje de hele cast welk op enig moment de geheimzinnige killer zou kunnen zijn. En hier maken ze d'r zowaar een minimaal vierdubbel overgehaald plot van. Ofwel vergeet verder maar helemaal iedere logica en iedere les in zinnige filmplots schrijven. Ondertussen is het natuurlijk wel genieten met de geheimzinnige killer met oversized zonnebril en vooral de giechelende messenwerper die zo uit Bassie & Adriaan lijkt te zijn gestapt. Verder tikken we 3 van allereerst genoemde giallo-genre-kenmerken aan.

Rommeltje, maar voor de liefhebbers uitermate genietbare rommel.

4*

Boeikens

• 4467 messages
  • 5319 votes

Break (2009) FW 13/08 => 2 Pt (Totaal 215)

Veel invloeden van Rovdyr maar lang niet zo goed.

De openingsscène deed hopen maar wat volgt is 45 minuten saai geneuzel van enkele chicks die naar de bossen trekken. De beelden kunnen doorgaan voor een documentaire maar voor de rest is het prut. Acteerwerk is al helemaal brak en de audio, vooral qua spraak is zeer dof. Dat het allemaal Duitse acteurs zijn die Engels proberen te praten helpt de zaak al zeker niet vooruit.

Het laatste half uurtje komt er eindelijk wat actie maar ook dit is niet wat verhoopt was.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

FTV - Eden Lake (2008) - 2 punten - totaal: 12 punten - 4 augustus 2016

http://4.bp.blogspot.com/-Bx9TOb-dFb0/Tn-rE-DcF5I/AAAAAAAAAGo/j9TtCDmCYWw/s1600/Eden+Lake.jpg

Echt verschrikkelijk vervelende film om naar te kijken. Veel frustratie en woede die bij je loskomt, en ik vind dat de hoofdpersonages hier nog lang geduld hebben gehad hoewel men in het begin ook naar een andere plek kon gaan, wat ik ook al gedaan zou hebben. Wat duidelijk is in deze film, is de groepsdruk om te presteren. Een heel gevaarlijk fenomeen. Individuele watjes worden in groep plots monsters, zeker wanneer geleid door een charismatische persoon. En blijkbaar kan zo een charismatische persoon zelfs onzichtbaar zijn. Deze film wekt veel los in me, en zet aan tot nadenken. Al betwijfel ik of dit hetgeen was dat ik nodig had, gezien mijn beeld in de mens al erg negatief was. Uiteraard moeten we dit ook kunnen plaatsen. Het is een horror en het wordt uiteraard enorm overdreven. Maar er is wel een grote herkenbaarheidsfactor. En het is gewoon pure realiteit. Geen monsters, geen slechte superhelden, geen haaien, geen dieren. Gewoon marginale kinderen. Kinderen!.

Goede acteerprestaties, zelfs zeer goed. Je kan je zeker inleven in de personages. Michael Fassbender speelt voortreffelijk, maar ook Jack O'Connell viel me in positieve zin op. Dat deed hij ook al in Starred Up. Camerawerk is goed. Script vrij goed. Film bleef over de gehele lijn boeien.

Ik moet zeggen dat als je films zoals Starred Up, Eden Lake en Hooligans gezien hebt, dat je achting in de gemiddelde Brit wel enorm begint te dalen. Ja, de gemiddelde Brit. Geen wonder dat dit volkje voor de Brexit stemde. En het is natuurlijk ook geen verrassing dat vooral Britten betrokken waren bij rellen rond het EK voetbal. Tja. En al die documentaires over Britse achterbuurten doen er ook niet veel goeds aan.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

La Morte Accarezza a Mezzanotte (1972)

https://41.media.tumblr.com/8d252d3d71535454663a176129548d60/tumblr_nquqy8YdUS1romk38o1_1280.jpg

tvf 3 punten. 7 films/ 20 points

Boring Italo detective gevalletje met een veelbelovend begin, alles is stijlvol, sjiek en tiptop, verzandt uiteindelijk in bodemloze put vol knullige dialogen, debiel acteerwerk en een plot die totaal niet weet te boeien. Het uitgangspunt was niet eens zo mal: een uitgeslapen mevrouw neemt een moderne drug, hallucineert over een moord, en ziet vanaf dat moment overal de killer loslopen. Dan gaat het mis: alle andere betrokkenen twijfelen aan de identiteit van deze killer maar nog raarder: ook aan de identiteit van het slachtoffer. Ik bedoel, hoe kan je nou iemands droom in twijfel trekken? Dat sloeg al nergens op! rest evenmin.

Misschien leuk voor de ultra's: namelijk veel shots van gepanikeerde dames.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

The Twilight People (1973) - FTV - 14 augustus - 3 punten (20 films - 62 punten)

https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2015/04/twilight-people-2.jpg

Feitelijk een zeer kinderlijke aktiefilm waaraan we nog wel lol kunnen beleven dankzij de mutanten. Vooral de vleermuisman maakt indruk. En natuurlijk de prachtige opbloeiende liefde tussen de antilopeman en de wolfvrouw.
verder is het een beetje Rambo spelen met onze held die als volgend onvrijwillig proefpersoon een transformatie mag ondergaan maar er voortijds vandoor gaat en achtervolgd wordt door het privéleger van de obsessieve wetenschapper.
3*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

The Uh-Oh Show (2009) - FTV - 14 augustus 2016 - 2 punten (106 films - 366 punten)

http://www.joblo.com/images_arrownews/uosz00.jpg

De voorlopig laatste film geregisseerd door HG Lewis 7 jaar na zijn vorige project. De kans dat er nog eentje komt lijkt me erg klein gezien zijn gezegende leeftijd van 87 jaar. Daar waar Blood Feast 2 voor mij een van zijn toppers is, is deze Uh-Oh Show een film om snel te vergeten. Het probleem is vooral teveel comedy en te weinig gore. Ja, de toon van Lewis' films is vrij luchtig maar de comedy vind ik haalt nooit de bovenhand. Hier dus wel. Ook zitten er geen echt leuke karakters in, is het verhaal dom en flauw. Lewis weet in andere films steeds leuke dingen te steken. Dit was duidelijk voor een jong publiek gemaakt die van TV-spelletjes en shows houden. Onnozel al werd er wel een poging gedaan om een serieus verhaal neer te zetten. Wel leuk dat de grootmeester zelf ook enkele keren in beeld kwam als verteller.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

The Skull (1965) - FTV - 4 punten - 14 augustus 2016 (65 films, 238 punten)
http://2.bp.blogspot.com/-AEwFvEBA10I/VIyh5cegXYI/AAAAAAAALfk/WWk7gFRHxy0/s1600/Skull%2BLobby.png
Een degelijke Amicus productie met niemand minder dan Peter Cushing in de hoofdrol.
Cushing zet op een overtuigende manier een man neer die gefascineerd door occulte antiquiteiten.
Wanneer hij de schedel van Marquis de Sade koopt gaat het echter mis. Volgens Lee's personage was de man namelijk bezeten door een demonische kracht die nog steeds in de schedel huist.
De film kent een sterke sfeer en spanningsopbouw. Vooral de scene van Cushing's droom met de rechter (gespeeld door Frank Forsyth) gaf me een beetje de chills. Als je een dusdanig oude film hebt die nog steeds werkt heb je gewoon een goede prent gemaakt.
Alleen het einde doet dan weer een beetje cheesy aan. Ondanks dat het voorspelbaar was dat ze de schedel zouden laten vliegen vind ik het nog steeds jammer dat ze het gedaan hebben. Dat komt alleen meer omdat het heden ten dagen te cheesy overkomt.
Sterke soundtrack en casting, maar de film is hier en daar een tikje gedateerd en cheesy. Vooral leuk voor de liefhebbers van Hammer producties (Amicus was hun enige concurrent in die jaren).
3,5*

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Flat Eric, jouw tussenstand is 41 punten.

joolstein, mijn kijkfrequentie ligt qua films een heel stuk lager dan die van jou, maar het aanbod van Netflix is ook voor een lage frequentie heel erg mager, wat betreft horror dan. Toen ik op Netflix naar horror aan het zoeken was, was ik zeer verbaasd van het lage aantal films dat ze in dat genre hebben. Nu ben ik sowieso een groter fan van series dan van films, maar ben een grootgebruiker van Netflix als het om films gaat en had het aanbod mbt horror toch wel wat groter verwacht. Ik heb Hush en Friday the 13th (2009) via daar gekeken en denk ook niet dat ik vanuit Netflix nog meer horrorfilms ga kijken, de meeste trekken mij niet zo. Misschien Scream nog, kijk de serie namelijk wel, maar heb de film nooit gekeken.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

The Mummy (1932) - FTW - 5 punten - 14/8/16 - totaal 46 punten.

Verplichte horrorkost.

Hoewel, horror...Het is eerder een mooi verhaal over bij je geliefde willen zijn en daar alles voor over hebben dan dat het een griezelige horrorvertelling is.

Ik hou wel van het Egyptische sfeertje in de film en de close-ups van Karloff zijn bijzonder effectief. Mooie scène vond ik ook het moment dat je nog net de windsels over de vloer zag slepen. Door de korte shots en laatsgenoemde scène komt het mysterie beter over.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

The Raven (1935) FtW - 5 punten - 14/8/16 - 51 punten

Een beetje een rommelig allegaartje in die zin dat voor bepaalde scènes inspiratie werd gehaald uit andere verhalen van Edgar Allen Poe ( Black Cat, Pit &Pendulum). Maar ook deed de film me denken aan het creëren van een monster (Frankenstein) en is de verschijning van Lugosi toch wel heel erg Draculiaans.

Gelukkig was de speelduur kort want ik vond er weinig aan is dus mijn conclusie.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5319 votes

En hier alweer de 7e score voor de Horrorfilm challenge:

alexspyforever: 366

joolstein: 348

Richard_Voorhees: 238

Boeikens: 215

jeroentjuhhhhh: 213

Gang_Star: 182

John Milton: 165

Willy Wartaal: 164

Woland: 152

baspls: 148

U96: 133

EW101: 93

wendyvortex: 62

morpheus2000: 57

Legan: 57

Flat Eric: 51

Kondoro0614: 48

Miszmi: 44

moviefreak#1: 41

john mcclane 2: 34

leatherhead: 32

arno74: 29

Chainsaw: 25

Bas I.: 24

Film Pegasus: 24

Friday the 13 th: 20

HALVE TAMME.: 17

mikey: 17

Night's Watch: 16

Zwolle84: 12

TornadoEF5: 12

John Barry: 8

jOERI: 8

Dying Rose: 5

Gh8st: 4

Teunnis: 3

Super, IEDEREEN doet nu actief mee

En denk eraan, niet winnen telt, maar films leren kennen en die kijken wanneer het best past

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#50 Cooties (2014) 3* - FTV - 2 punten - 13 augustus 2016 - Totaal 182+2= 184 punten

Leuk, alhoewel deze film nergens bovenuit steekt. Vooral behoorlijk bloederig (ik snap niet dat ik deze film in de winkel voor 12 jaar en ouder zag staan) en vooral flink over de top. Qua humor is het eveneens leuk, alhoewel de grappen niet altijd sterk zijn. Het was vooral de verwijzing naar Elijah Wood die Hobbit naar zich toe geslingerd kreeg wat leuk was. Het grote minpunt van deze film was het afgeraffelde, belabberde open einde.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Tales That Witness Madness (1973) - FTV - 3 punten - 15 augustus 2016 (66 films, 241 punten)
http://cybermonkeydeathsquad.com/wp-content/uploads/2011/02/TalesThatWitness.jpg
Een leuke anthologie waarin Donald Pleasence vier bijzondere verhalen van zijn patiënten vertelt tegen zijn collega (Jack Hawkins). Als we dit subplot meerekenen telt de film eigenlijk vijf fragmenten/verhalen.
Ik vond de verhalen nog redelijk origineel en goed uitgewerkt. Bij het eerste verhaal weet je al dat de ouders het moeten bekopen als het jongetje zegt dat de tijger hen niet mag. Wel leuk hoe de tijger als het ware de jongen wil beschermen tegen zijn ruziënde ouders.
In het tweede verhaal speelt Suzy Kendall mee. Het meest macabere verhaal van deze anthologie als je het mij vraagt. Een man draait helemaal door vanwege een oud schilderij en een fiets en doet hem denken dat hij iemand vermoord heeft.
Het derde verhaal laat weer wat origineels zien, want in welke film zie je nou een man een liefde krijgen voor een vrouwelijk gevormde boom. Leuk verzonnen. De uitwerking is wat simplistisch, maar verder nog wel degelijk.
Het laatste verhaal vind ik ook heerlijk macaber door het stukje kannibalisme dat erin voorkomt (subtieler dan in de Italo kannibalen films).
De logica van het einde ontging me dan weer voor een gedeelte. Vooral het laatste stukje waarin Jack Hawkins plots geconfronteerd word met de tijger van het jongetje uit het eerste verhaal.
Maar goed, dat mag over het algemeen de pret niet drukken. Gewoon weer een leuk en best sfeervol Brits genre filmpje. Leuk voor de liefhebbers van dergelijke films.
3*

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3814 votes

59. Trouble Every Day 2001 - FTV - 2 punten - 13 augustus 2016 (totaal 166 punten)

http://fr.web.img6.acsta.net/r_1280_720/medias/nmedia/00/02/29/16/69199425_ph1.jpg

Een seksueel geladen film met enkele hele sterke scènes. De film is zeker voor een vampierfilm behoorlijk apart. Het verhaal blijft gedurende de gehele film wat vaag, tegen het einde had ik wel het gevoel dat ik het in grote lijnen heb begrepen. Het begin van de film deed mij een beetje denken aan Under the Skin waar een man op een motor als een soort van cleaner/overseer fungeert. Lekkere soundtrack, visueel wat wisselend, genoeg interessante beelden dat zeker. Overigens krijgen we erg veel bloed en bloot te zien. Acteerwerk is sterk al vond ik de gesprekken in het Engels wat raar overkomen, het acteerwerk wekte sowieso de meeste indruk in de niet gesproken delen.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3814 votes

60. Humanoids from the Deep 1980 - FTV - 3 punten - 14 augustus 2016 (totaal 169 punten)

http://www.nerdist.com/wp-content/uploads/2014/02/Humanoids-5.jpg

Fout en af en toe erg slecht maar wel op en top vermaak. De effecten maar ook de sfeer in het stadje zijn helemaal niet onaardig. De schone dames, het naakt, de gore en het bloed zijn allen volop vertegenwoordigt. Ook aan ontploffingen en shietwerk komen we niets te kort. Het verhaal en acteerwerk zijn zoals je mag verwachten van een dergelijke film. Ik vond hem wel aardig te doen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

A Taste of Blood (1967) - FTV - 15 augustus 2016 - 4 punten (107 films - 370 punten)

http://4.bp.blogspot.com/-x3hqunrHq5I/Twh9DEaiEZI/AAAAAAAAMGw/nDJ6bw9LPCw/s1600/Picture+11.png

Ik ben al niet zo gek van vampierenfilms, maar wel een fan van de horror van HG Lewis. En hoewel ik al had opgevangen dat dit niet in zijn vertrouwde stijl ging zijn, wilde ik graag compleet zijn wat betreft zijn horrorcreaties. En dat het script niet door hem is geschreven is wel erg duidelijk. Eigenlijk zit er niets in wat de kijker maar doet vermoeden dat het van Lewis komt: nauwelijks gore, lange en trage opbouw, erg serieuze toon. Ondanks dat deze een minder amateuristische aanpak dan zijn andere films lijkt te hebben en men een serieus drama leek te willen neerzetten zijn de karakters niet boeiend. En de film is ook veel te lang. De actiescènes vond ik lachwekkend slecht. Er zitten wel nog iets grappigs in op het einde met die man en zijn hond, maar dat was zo flauw dat zelfs een kleuter het niet grappig zal vinden. Leuk dat Lewis dit ook eens heeft gedaan, maar ik hou het toch bij zijn films met zijn gekende succesformule.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3814 votes

61. Freaks 1932 - FTV - 5 punten - 14 augustus 2016 (totaal 174 punten)

http://www.unwinnable.com/wp-content/uploads/2011/10/Freaks.jpg

Aan het begin had ik niet het idee dat ik het wat zou gaan vinden maar ik werd toch in het wereldje en het verhaaltje gezogen en ben uiteindelijk erg positief over deze film. Een hele vreemde ervaring eigenlijk die je vol verbazing aanschouwt. Vond de fotografie erg prettig en ook het acteerwerk vond ik prima voor een film uit die tijd. De film kent een goede opbouw om te eindigen met een erg sterke finale. Erg interessant en uiteraard benieuwd naar hoe de film oorspronkelijk bedoelt was.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Zombeavers (2014) - RW - 1 punt - 15 augustus 2016.

(afbeelding)

Review:

Voor een low-budget horrorfilm is Zombeavers (2014) prima te doen.

Het acteerwerk is aardig, de bevers / kills / transformaties zijn grappig gedaan en de make-

up effecten zijn in mijn ogen toch wel redelijk tot goed te noemen.

Kortom kan ik mijn medegebruikers melden dat ik (wederom) een fijne filmervaring achter

de rug heb. 3 solide sterren van mijn kant voor Z (2014).

Zombie Fight Club (2014) - RW - 1 punt - 15 augustus 2016.

(afbeelding)

Review:

''Een mooie buiging is zeker op zijn plaats voor de make-up artiesten .''

Zombie Fight Club (2014), ik zeg: Prima te doen hoor!

Het acteerwerk is belabberd, but who gives a shit, de vele kills en goede

make-up effecten maken een hoop goed .

Thumbs up voor de cast & crew.

3 solide sterren van mijn kant voor Z. F. C. (2014).

(Totaal aantal punten H. T: 19).

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3814 votes

62. My Bloody Valentine 3D 2009 - FTV - 2 punten - 15 augustus 2016 (totaal 176 punten)

http://1.bp.blogspot.com/-KIbab_AHoGQ/Uvg_Z_wZihI/AAAAAAAAOQU/v85UEWvcHA8/s1600/My-Bloody-Valentine-2009-Harry-Warden.png

Aan het begin van de film had ik nog best wel goede hoop, in de eerste 10 minuten al ontzettend veel kills en liters bloed. Later wordt er veel tijd gestopt in de personages en een dom verhaaltje inclusief wattwists. Visueel niet goed of interessant, niet gekeken in 3D. De kills zijn dan wel weer best inventief (volop aanwezig) en het 3D had daar misschien wel grappig kunnen zijn. De sfeer van het origineel wordt nergens geëvenaard en de film duurt zeker 10 minuten te lang. Vermaakt deels maar vooral de laatste 15 minuten verpesten veel en de focus ligt niet waar hij zou moeten liggen, humor heb ik ook niet kunnen bespeuren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.