• 177.899 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.979 votes
Profile

Harry Potter: verschillen films en boeken

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Inderdaad Het lijkt nu misschien zo maar dat valt nog tegen(of mee )

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Respekked wrote:

Het is nog maar de vraag of Perkamentus echt dood is.

Ik geloof er niets van dat Perkamentus niet dood zou zijn. Sterker nog: ik had verwacht dat Perkamentus dood zou gaan. Het moet haast wel. Hij is de enige die het enigszins serieus tegen Voldemort op zou kunnen nemen. Net als bij LOTR moet de situatie echter eerst hopeloos worden voor uiteindelijk alles goed komt. Logisch dat de sterkste tovenaar van goede zijde doodgaat. Het aloude David-Goliath-motief: Voldemort zal niet verslagen worden door een machtigere tovenaar maar door een jongen die zijn school nog niet eens afheeft.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

het zou voor mij wel iets heftigs hebben als Perkamentus, toch wel DE personage uit HP-boeken, uiteindelijk Voldemort verslaat.

Daarnaast weet je niet zeker of de Avada Kedavra vloek echt is gebeurd want normaal valt de getroffenen als een pop neer, en dit keer werd Perkamentus weggeblazen door de vloek. Met het oog op het feit dat in dit boek Occlumentie erg belangrijk is en het feit dat Sneep 1 van de beste Leglimens is, zou het maar zo kunnen dat Sneep een spreuk heeft gedaan die niet uitgesproken is.

Het zijn allemaal gokken. En het is ook heel aannemelijk dat Perkamentus wel dood is, met wat ik al aanhaalde over het schaakverhaal dat je soms je sterkste stuk moet slaan om de overwining te behalen.

We zullen zien, ik ben heel benieuwd. En het blijft leuk om er over te 'filosoferen'.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Heeft volgens mij niets met occlumentie te maken. Je bedoelt waarschijnlijk 'non-verbal spells'.
Maar goed, ik ken de theorie. Is ook een site van: dumbledoreisnotdead.com. De commotie snap ik alleen niet, omdat de gebeurtenis volgens mij in de lijn van het verhaal zeer logisch is.
Een beetje speculeren is inderdaad altijd leuk. Temeer omdat ik geloof dat J.K. Rowling onze grootste fantasieen zal overtreffen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Net gekregen van mijn vrouw:

Harry Potter en de Vuurbeker, het luisterboek.

16 CD's met precies twintig uur en achtenveertig minuten Potter.

Als ik iets verschrikkelijk vind met het woord boek erin zijn het wel "luisterboeken".

Vind je dat echt fijn? Ik kan het me niet voorstellen dat een ander iemand jouw voorleest en dat dat hetzelfde mooie effect heeft als lezen... maargoed, smaken blijven verschillen

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Hagrid "Great guy, Dumbledore, is. As long as we have got him, I'm not to worried" Of zoiets, briljante quote van Hagrid

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

eRCee wrote:
Heeft volgens mij niets met occlumentie te maken. Je bedoelt waarschijnlijk 'non-verbal spells'.
Maar goed, ik ken de theorie. Is ook een site van: dumbledoreisnotdead.com. De commotie snap ik alleen niet, omdat de gebeurtenis volgens mij in de lijn van het verhaal zeer logisch is.
Een beetje speculeren is inderdaad altijd leuk. Temeer omdat ik geloof dat J.K. Rowling onze grootste fantasieen zal overtreffen.

ja idd de non-verbal spells. Maar goed we komen het toch pas te weten als het 7de boek uit is. Is eigenlijk de titel al bekend?

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Nee, en er zullen net als bij the 'half-blood prince' wel weer eerst een heleboel neptitels bekend gemaakt worden.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Als ik iets verschrikkelijk vind met het woord boek erin zijn het wel "luisterboeken".

Vind je dat echt fijn? Ik kan het me niet voorstellen dat een ander iemand jouw voorleest en dat dat hetzelfde mooie effect heeft als lezen... maargoed, smaken blijven verschillen

Ik heb zowel de boeken, de films en nu al mijn tweede 'luisterboek'.

Soms vindt ik het echt eens aangenaam, na weken van film kijken, helemaal alleen thuis, met een fles koele witte wijn en alles doodstil in huis, op gemak een ander voor mij te laten lezen.

In onze buurt woont er een slechtziende, en hij heeft al gevraagd om hem eens te mogen beluisteren. Zo doet een mens ook nog eens een goed werk.

speedy23 wrote:

Ik heb zowel de boeken, de films en nu al mijn tweede 'luisterboek'.

Soms vindt ik het echt eens aangenaam, na weken van film kijken, helemaal alleen thuis, met een fles koele witte wijn en alles doodstil in huis, op gemak een ander voor mij te laten lezen.

In onze buurt woont er een slechtziende, en hij heeft al gevraagd om hem eens te mogen beluisteren. Zo doet een mens ook nog eens een goed werk.

Ja oké , maar in mijn huis vind je zelden stilte, en om nou niks te doen dan naar een stem te luisteren (een wijntje mag ik nog niet alleen drinken ), dat bevalt me niet. Wie spreekt dat eigenlijk in?

De engelse is toch Rowling zelf?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Wie spreekt dat eigenlijk in?

De engelse is toch Rowling zelf?

De Engelse is inderdaad Rowling, maar dit is de Nederlandstalige versie, ingelezen door de Nederlander Jan Meng. Die was collumnist bij Het Parool en werkt ook voor de VPRO-radio.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Nee, de Engelse uitgaven worden voorgelezen door Stephen Fry, de Amerikaanse uitgaven door Jim Dale (ook een Engelsman). Die laatste is mijn favoriet. Die leest de boeken zo goed voor dat ik alle Potter-boeken ken. Als ik ze zou moeten lezen was ik allang afgehaakt; zo goed zijn ze namelijk niet. Het is dat Dale zo'n groot talent is, dat ik ze allemaal gehoord heb. Dale geeft elk karakter een unieke stem en persoonlijkheid. Voor mij is Jim Dale Harry Potter.

"Dale believes his "Harry Potter" recordings will become his strongest legacy. He expresses pride for his place in the Guinness World Book of Records for creating and recording 134 voices in one audiobook, "Harry Potter and the Order of the Phoenix."

Het is maar hoe je het bekijkt, ik zou het niet fijn vinden om één stem je een beetje te laten voorlezen. Maargoed, ieder zijn leukste manier om van HP te genieten.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Wouter wrote:

Die laatste is mijn favoriet. Die leest de boeken zo goed voor dat ik alle Potter-boeken ken. Als ik ze zou moeten lezen was ik allang afgehaakt; zo goed zijn ze namelijk niet. Het is dat Dale zo'n groot talent is, dat ik ze allemaal gehoord heb. Dale geeft elk karakter een unieke stem en persoonlijkheid. Voor mij is Jim Dale Harry Potter.

Dit is toch onzin. De boeken zijn eigenlijk niet zo goed, maar als zo door een bepaald iemand worden voorgelezen zijn ze wel goed. Die man zal geen woord veranderen hoor. Het zegt daarom meer over jouw leeskunst dan over de boeken. Als ik de boeken lees en mijn fantasie loslaat krijgt ook elk karakter zijn unieke stem en persoonlijkheid. Allemaal vanaf het papier.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

eRCee wrote:

Als ik de boeken lees en mijn fantasie loslaat

Daarmee is dan ook alles gezegd. Niet iedereen heeft een torenhoge fantasie.

speedy23 wrote:

Daarmee is dan ook alles gezegd. Niet iedereen heeft een torenhoge fantasie.

Nee, dat is waar, ik wil niemand beledigen maar wellicht zit daar het verschil wat wie het meest aanspreekt (luisterboeken, boeken, films).

pink_roosje

• 1792 messages
  • 807 votes

Ik heb alle boeken in het engels, het nederlands en 1t/m5 op luister cd in het nederlands.

Ik vind de engelse boeken het beste (ze worden door wiebe niet precies vertaald soms worden er stukjes weggelaten of helemaal veranderd)

Ik snap alleen wel dat er mensen zijn die geen begrijpend engels kunnen lezen. Ook zijn er mensen die niet echt genoeg fantasie hebben en dan zijn de luisterboeken geweldig. De boeken zijn erg dik en veel mensen haken dan al af voordat ze beginnen met lezen.

Maar ik ben het er niet mee eens als je zegt dat de boeken slecht zijn en de luisterboeken goed. dat kan niet het enige verschil is dat ze op een goede manier worden voorgelezen of dat je ze zelf moet lezen

pink_roosje wrote:

De boeken zijn erg dik en veel mensen haken dan al af voordat ze beginnen met lezen.

Dat klopt, maar na het dikke deel 5 was ik wel teleurgesteld met die 400 blz. van deel 6. Nou hoop ik echt dat deel 7 800 pagina's of meer telt...

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

deel 5 was misschien wel iets te dik. Vond het ook het minste deel. Duurde me allemaal net iets te lang

En deel 7 mag idd ENORM worden hehe

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Enorm, of niet enorm. Als het maar goed wordt, toch?

Benieuwd of ze er uit komt. Zou me niks verbazen als het een paar keer uitfesteld gaat worden.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

eRCee wrote:

(quote)

Dit is toch onzin. De boeken zijn eigenlijk niet zo goed, maar als zo door een bepaald iemand worden voorgelezen zijn ze wel goed.

Nee, maar dan vind ik ze wel vermakelijker. Dan vind ik het minder erg dat het allemaal maar so so geschreven is.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik heb deel 6 uit. Wat een spannend boek!!!! Nouja, een review is niet echt nodig aangezien er al vijf pagina's aan besteed zijn, maargoed, ik vond het ijzersterk....

Deel 7 kan ik hoplijk op BM bespreken

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Respekked wrote:
het is nog helemaal niet zeker dat Harry Voldemort moet vermoorden. Er zijn 2 jongens op wie de profetie kan slaan. Er wordt me in deel 6 iets teveel gehamerd op het feit dat Harry de ware is dat ik er weer aan ga twijfelen.

En de geruchten over Sneep zijn idd heel erg interessant.

Dat is niet waar. de profetie slaat niet meer op Marcel omdat Voldermort Harry heeft uitgekozen. Dat was al duidelijk in deel 5 en Perkamentus heeft het alleen nog maar verduidelijkt. Maar ik vraag me af waarom in hemelsnaam Perkamentus geen Geest kan worden? Hij is tenslotte gestorven op Zweinstein.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

oohjah daar had ik niet meer aan gedacht.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ik neem aan dat hij dat niet wilt, en anders word het gewoon net als in Star Wars...

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik zou het ook liever niet willen, maar het kán toch?

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ik denk dat Dumbledore het niet wil, dat hij gewoon wil gaan als hij dood is. Net als Sirius...

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Maar Sirius kón geen geest worden, dat werd uitgelegd. Ik denk ook niet dat Dumbledore voor eeuwig wil ronddwalen, misschien tijdelijk om Harry te helpen, maar dan zou hij nog op Zweinstein vast zitten en dat heeft geen nut aangezien de school sluit.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Je kan niet tijdelijk rondzwerven als geest... Als je geest word ben je het voor altijd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.