- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Harry Potter: verschillen films en boeken
Harry Potter: verschillen films en boeken
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Wacht nu tot november, lees veel engels en kijk vooral veel films
en lees dan de volgende wel gelijk in het Engels. Nu moet je toch gelijk heel lang wachten tot de volgende en na het einde van dit boek is dat nogal frustrerend(ja nu al
)
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
ik vind ook dat het heel rustig op gang komt. ik ben op pagina 150 en ik heb het gevoel dat er veel dialogen zijn maar weinig echte gebeurtenissen. maar ik vind het wel heel leuk lezen
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Der blijft weinig gebeuren tot helemaal op het eind waar het opeens heel snel gaat.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Eigenlijk ben ik nóg benieuwder naar wie er dood gaat en hoe.....God wat is wachten moeilijk 
Yoke
-
- 32 messages
- 64 votes
Ik weet helaas al wie er dood gaat! perongelijk gelezen in de krant vanmorgen. Er stond een titeltje met "niet lezen als je het spannend wil houden" ofzo. Nuja natuurlijk valt je oog aarop. Niet dat ik het heb gelezen maar ik zag een naam staan van een personage en voor ik het wist zag ik het woordje dood in die zin staan. Ik kon mezelf wel doodslaan. Het was het nieuwblad voor de geintreseerden:p. (Belgische krant voor de Nederlanders onde jullie)
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Grappig, ik heb 'm ook zaterdag meteen gekocht en ben ook gelijk begonnen, maar ja, druk weekend, dus nog niet uit. Ben nu ongeveer op pagina 400 en heb nog steeds het idee dat het verhaal nog op gang moet komen. Okee, boeiend en goed geschreven hoor, daar niet van, maar om nu te zeggen superspannend? Ik kon nog gewoon optijd naar mijn afspraken, dus echt spannend vond ik het niet.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Leest men echt zo snel?? Ik ben vorige week dinsdag met een boek begonnen en heb gisteren pagina 260 bereikt.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik was om half tien ofzo begonnen in Harry Potter en had hem zes uur uit(met wat kleine pauzes).
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Het is hoeveel tijd je besteed (soms lees ik 3 uur soms 7 minuten) en hoe snel je leest. Maar als je doelt op feanoro surion die in 6 uur een boek van 600 blz. uitleest dan is dat voor mij snel. Vooral 's nachts als de vermoeidheid de kop opsteekt..
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
ligt er ook aan hoeveel een boek je interesseert. Menigeen zit al 1,5 jaar te wachten op het vervolg van the order of the phoenix, dus dan denk ik dat als je eenmaal je lang verwachte deel binnen hebt, je er ook super snel in kan lezen.
heb overigens via een weblog de Word versie van het boek gevonden(lekker illegaal maja), moest vannacht werken en heb al 5 hoofdstukken uit.. leest idd lekker snel weg, maar wil nu echt snel dat boek hebben!!
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Vaak lees ik een boek heel snel om te weten hoe 't afloopt, en dan een paar maanden later nog eens om alle details en grapjes er uit te halen. Want ja, die blijk je dus te missen als je vooral benieuwd bent hoe het afloopt. En de laatste pagina als eerste lezen (deed ik vroeger bij boeken die ik echt eng vond, om te zien of het echt wel goed komt) is ook geen optie.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Nou dat doe ik sowieso niet, maar om mijn eerste interpetatie goed te laten zijn van een boek lees ik hem wel aandachtig en ga ik er niet als een losgeslagen stier door heen sprinten, dan mis je toch de helft van alle bedoelingen?
@Respekked Heb je het HELE boek gevonden op internet, zó snel?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
jup, gistermiddag
op jaggle.nl
zelfs met kaft en inhoudsopgave
amazingmoi
-
- 215 messages
- 269 votes
OMG DIT IS ECHT HET BESTE BESTE BOEK VAN DE REEKS?ZOVEEL INFO DIE WORDT VRIJGEGEVEN?ZOVEEL PUZELLSTUKKEN DIE IN ELKAAR VALLEN
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Het gaat eindelijk gebeuren(roffel)
om 14:00 precies spring ik op de fiets. In een kwartier ben ik in het naburige grotere dorp waar mijn moeder HET boek heeft besteld.
14:15 in de boekwinkel
14:16 uit de boekwinkel met boek
14:21 thuis, lezend
tot morgen!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Beetje zonde als je het hele boek op internet hebt gevonden..
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Wie wil nou een boek als dit op internet lezen? Mijn exemplaar ligt nu naast me te glimmen met mooie goudkleurige reliëfletters en een raadselachtige illustratie. Nog helemaal gaaf en door het lezen nog even uit te stellen (niet te lang natuurlijk) geniet ik des te meer van de voorpret 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Wie wil nou een boek als dit op internet lezen? Mijn exemplaar ligt nu naast me te glimmen met mooie goudkleurige reliëfletters en een raadselachtige illustratie. Nog helemaal gaaf en door het lezen nog even uit te stellen (niet te lang natuurlijk) geniet ik des te meer van de voorpret 
lijkt me idd heel erg logisch dat je miljoen keer liever het boek leest! en oh oh wat ik tot nu toe heb gelezen, ik zit te genieten, nog 300 blz.
en dat ik eerst op het internet was begonnen komt omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet meer de baas kon.
nu weer verder, u hoort nog van mij 
amazingmoi
-
- 215 messages
- 269 votes
yoke;ik denk dat ik weet welke krant je bedoeld(al weet ik ff niet meer de naam),maar in het artikel dat ik las werd verteld;wie de halfbloedprins was,wie de nieuwe leraar vtdzk was,op wie harry verliefd word,of voldemort weer opduikt,of het boek dik is,en of het een goed boek is.
amazingmoi
-
- 215 messages
- 269 votes
sorry dat gezichtje was zo niet bedoeld,daar moest en at-teketje komen
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
ik heb em uit..
Ik ben er kapot van.. Dit had ik nooit verwacht. Hoewel ik, misschien heel raar, zonder het boek te hebben gelezen vermoedde dat snape the halfblood prince is, had ik niet verwacht dat dumbeldore vermoord zou worden door hem!!!??!!
Aan de andere kant, het ligt er te dik boven op dat snape hem echt verraden heeft. Ik zit al op verschillende forum's/fora's te kijken en heb wel interessante punten gevonden.
* Snape's argument with Dumbledore saying that he was asking too much of him. Dumbledore was asking Snape to save himself and Draco by killing Dumbledore. Making Snape do it may have gained a potential ally against Voldemort--the Malfoy family.
* Snape didn't kill anyone besides Dumbledore, though he had ample opportunity to.
* Snape never attacked Harry--he just defended himself and gave Harry valuable advice.
* Dumbledore talked to Harry as if he would have to find the horcruxes on his own.
Some of my own observations (though, I wouldn't be at all surprised if they've been brought up already):
* JKR knew the main plot even from the beginning--so I'm sure she knew she would write this apparent betrayal into the plot. I think the chess match from PS/SS foreshadowed this aspect of the plot. Ron, who was orchestrating the game, saw that he would have to sacrifice himself in order to win the game. In the same fashion, Dumbledore saw that his death would leave a key player (Snape) in a valuable position.
* Snape didn't hesitate in killing Dumbledore once he had assessed the situation. The other DEs wanted Malfoy to kill Dumbledore because that was what Voldemort had ordered. Snape was disobeying Voldemort's orders by killing Dumbledore. If he was on Voldemort's side he would recognize the value of coaxing the still-impressionable Draco into killing Dumbledore.
* Dumbledore could have prevented all of it by not freezing Harry in his spot. Harry is definitely a match for Draco, so Dumbledore could have retrieved his wand, in which case, I think they could have dealt with the coming DEs.
* JKR ducked the question about whether Snape was evil by saying "You've, read the book. What do you think?" Then, after giving a noncomittal answer, she said that was all she could say about it. She's protective of her plot--when Dumbledore's death was apparently leaked, she told us that we should carry around buckets of salt. She also tried to lay a red herring in her interviews by saying that she had never said a major character would die, only that there would be more deaths.
My last point is that the exact scenario was definitely not planned, since flitwick had to get Snape out of his office.
heel benieuwd naar deel 7
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
ik ben ook heel benieuwd naar het zevende deel. Ik vond dit zonder enige twijfel het beste. niet zozeer omdat het het spannendste is, maar wel het meest emotioneel geladen en niet meer zo donker als de vijfde waar harry de hele tijd schreeuwde.
ik had eigenlijk wel verwacht dat ginny ging vermoord worden, maar ik wist dat het een van de twee ging zijn, ginny of perkamentus, en ik kon ook al voorspellen dat ze dan toch nog de zwerkbalcup zouden winnen, maar voor de rest natuurlijk geweldig goed uitgewerkt door JKR
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
ik ga em eerst nog in het nederlands lezen, tot nu toe vond ik 4 het beste deel. en ik ben nog te overdonderd door dit deel. Kan er nog geen goede mening over vormen
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Respekked, ik wil je even bedanken, dankzij jou kan ik mijn uithoudingsvermogen beheren, namelijk de oplossing binnenhand bereik dankzij je spoiler en nou nog volhouden hem niet te gaan lezen 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
De eerste 3/4 van het boek was het vrolijkste en luchtigste van de hele reeks, daardoor komt het einde natuurlijk extra hard aan. Heel erg triest...
Ik heb het in het holst van de nacht uit gelezen en ik kan eigenlijk nog niet helemaal bevatten wat de impact zal zijn voor het laatste HP-deel.
Dat Snape een verrader is, kun je al sinds boek 1, Philosopher, zien aankomen. Dat was eigenlijk geen verrassing. Wel vermoed ik, dat Slughorn in het laatste boek een veel grotere rol gaat spelen. Ten goede of ten kwade... Bovendien vind ik het moeilijk voor te stellen, dat Harry niet meer terugkeert naar Hogward's.
De situatie is nu vergelijkbaar met het open einde van deel 4, The Goblet, een open einde waarin nog alle mogelijkheden openliggen.... zucht.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik denk dat Harry wel naar Hogwarts gaat maar niet als student maar om 1 van de Horcruxes te zoeken. Ik vertrouwde Snape trouwens wel omdat Dumbledore hem vertrouwde en zag dan ook niet aankomen dat hij slecht was(ik heb veel respect voor Dumbledore). Ik hoop ook dat Dumbledore nog leeft al heb ik er weinig vertrouwen in. (voor mensen die het ook nog niet accepteren zie : Spoilers!
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ik hoop ook dat Dumbledore nog leeft al heb ik er weinig vertrouwen in. (voor mensen die het ook nog niet accepteren zie : Spoilers!
And all of the clues point to two possibilities, that Dumbledore's not really dead, or at the very least, that Snape's not really a Death Eater, and he killed Dumbledore because Dumbledore ordered him to, as part of a grand plan.
Ik denk dat dit toch meer 'wishfull thinking' is, dan dat dit letterlijk zo is. Omdat het altijd moeilijk te bevatten is, wanneer een geliefd persoon overlijdt. Per slot van rekening, hij kreeg de Avada Kedavra...
Vanwege de quote van Harry: "He will only be gone from the school when none here are loyal to him." Denk ik dat zijn nagedachtenis en zijn herinneringen die nog in de Penshieve zitten, nog wel een rol kunnen gaan spelen.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Maar het hele boek lang zitten ze te zeuren over die Non Verbal Spells, dus misschien dacht Snape wel iets anders toen hij de spreuk zei.