- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Harry Potter: verschillen films en boeken
Harry Potter: verschillen films en boeken
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Maar het hele boek lang zitten ze te zeuren over die Non Verbal Spells, dus misschien dacht Snape wel iets anders toen hij de spreuk zei.
Ik zit die pagina's door te lezen van de link die je gaf (waarvoor dank
) en het klinkt allemaal erg plausibel. Ik heb nu inmiddels een klein sprankje hoop, maar niet te veel, anders valt het des te harder tegen als die hoop vergeefs blijkt.
Zidaan
-
- 127 messages
- 225 votes
Ik kan mezelf nog maar net inhouden niet de spoilers te gaan lezen !!!!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik in het begin ook, maar nu niet meer. Het is laf als je dat doet, dan wil je het alleen voor de ontwikkelingen en dan is het boek ook niet meer leuk. Kan je net zo goed je tijd anders besteden, als je zover denkt...maar hou vol Zidaan!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Maar het hele boek lang zitten ze te zeuren over die Non Verbal Spells, dus misschien dacht Snape wel iets anders toen hij de spreuk zei.
ik denk wel dat dumbeldore echt dood is, want snape schreeuwt wel de avada kevada uit.. ik denk dat een gesproken spreuk sterker is.. maar das gissen
wat ik wel aanvaardbaar kan vinden aan zijn dood is de mogelijkheid dat hij zichzelf, de belangrijkste speler, opoffert om zo te kunnen winnen. De mogelijkheid is dat hij snape de opdracht had gegeven om zo nog meer het vertrouwen van voldemort te winnen. Dit maakt de goede kant sterkter omdat ze een vertrouweling van voldemort aan hun kant hebben.
Dit is in mijn ogen geen onmogelijke optie, want:
-Dumbeldore is de machtigste en wijste tovenaar ooit aan de goede kant. In elk boek wordt er gehamerd op het feit dat dumbeldore snape door en door vertrouwd. Nooit is de ware reden van dit vertrouwen aan het licht gekomen. Het feit dat snape spijt heeft van het verraden van de potters is denk ik niet De reden. De reden moet dus nog in deel 7 onthuld worden. Ik denk niet dat Rowling Dumbeldore zo'n ontzettend grote fout laat maken..
-Er werd ergens op een forum ook het volgende gezegd. Namelijk dat de ruzie tussen snape en dumbeldore wel eens kan zijn dat snape het Te veel vond dat hij dumbeldore moest vermoorden.. En dat hij dus uit opdracht van dumbeldore hem vermoord om zo sterker te komen staan
het zou me dus erg verbazen als dumbeldore niet echt dood is.
zou Zwarts nog terug komen in het verhaal? Op de 1 of andere manier. Heb daar ook nog een leeg gevoel over dat hij ook nog een rol krijgt..
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ze gaan vast nog naar het mysterie van mystification waar sirius achter het gordijn vandaan komt.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
ik denk wel dat dumbeldore echt dood is, want snape schreeuwt wel de avada kevada uit.. ik denk dat een gesproken spreuk sterker is.. maar das gissen
wat ik wel aanvaardbaar kan vinden aan zijn dood is de mogelijkheid dat hij zichzelf, de belangrijkste speler, opoffert om zo te kunnen winnen. De mogelijkheid is dat hij snape de opdracht had gegeven om zo nog meer het vertrouwen van voldemort te winnen. Dit maakt de goede kant sterkter omdat ze een vertrouweling van voldemort aan hun kant hebben.
Dit is in mijn ogen geen onmogelijke optie, want:
-Dumbeldore is de machtigste en wijste tovenaar ooit aan de goede kant. In elk boek wordt er gehamerd op het feit dat dumbeldore snape door en door vertrouwd. Nooit is de ware reden van dit vertrouwen aan het licht gekomen. Het feit dat snape spijt heeft van het verraden van de potters is denk ik niet De reden. De reden moet dus nog in deel 7 onthuld worden. Ik denk niet dat Rowling Dumbeldore zo'n ontzettend grote fout laat maken..
maar wanneer Sneep naar buiten komt(voordat hij dumbledore vermoordt), is dumbledore toch ineens heel stil en beseft hij dat hij toch een verrader is. Althans, dat denk ik, want anders had JKR wel gezegd dat Dumbledore er nog steeds heel ontspannen bijliep. Ze geeft altijd wel ergens een tip, maar nu niet, dus ik vermoed het ergste. Ik hoop eigenlijk ook dat sneep wordt vermoord in het volgende boek, want ik vond hem maar een stom personage. Ik hoop trouwens ook dat hij gewoon echt de slechte is.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
heb je de link naar de spoiler site gevonden op pagina 2 van dit topic?
zo niet moet je er eens gaan kijken.. mijn gedachten over de situatie dumbeldore vs. snape zijn er wel enigzins door veranderd
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Harry Potter favoriete lectuur gevangenen Guantánamo
WASHINGTON - De avonturen van leerling-tovenaar Harry Potter zijn de favoriete lectuur van de terreurverdachten in de Amerikaanse gevangenis van Guantánamo in Cuba. De boeken van schrijfster J.K. Rowling worden vaker aangevraagd dan andere boeken, zo vertelt de bibliothecaresse aan de Washington Post.
"Enkele gevangenen zijn werkelijk bezeten door de boeken en willen ook de films zien", aldus de bibliothecaresse, die de afgelopen twee jaar de 500 verdachten mocht voorzien van boeken. Op nummer twee staan de boeken van Agatha Christie.
De bibliotheek van Guantánamo Bay bezit 800 boeken, de 1.800 exemplaren van de Koran niet meegerekend.
Teskuh17
-
- 456 messages
- 194 votes
ben toe aan de Nederlandse versie.. Hopelijk wordt de situatie dan iets duidelijker en vallen de hints wel op. Ik weet niet of jullie hier van hadden gehoord, maar JK Rowling heeft gezegd dat er iets kleins (een gebeurtenis - geen voorwerp) in Chamber of Secrets zat, wat betrekking had op Half-Blood Prince.. Ik herkende veel dingen in HBP, maar wat ze nou daadwerkelijk heeft bedoeld: ???
Boek 2 werd overigens enigzins duidelijker door HBP, maar boek 2 blijft vaag. Boek 4 is het beste boek 
--flimmer--
-
- 28 messages
- 22 votes
Het is dan ook wel moeilijk om zulke uitgebreide boeken helemaal te verfilmen he... Maar toch. Ik vind ook dat ze wel wat meer hadden toevoegen.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Maar als nu een goede regiseur ze maakt mogen ze best langer.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Nederlander schrijft eigen vervolg op Harry Potter
De Londense uitgeverij Bloomsbury is 'not amused' over een manuscript van de 16-jarige Dennis Hoogeveen uit het Nederlandse Hoogeveen. Dennis schreef zelf de opvolger van het vijfde Harry Potter-boek, omdat hij niet op deel 6 kon wachten. Bloomsbury, uitgever van J.K. Rowling, heeft de Hogevener laten weten dat het absoluut niet uitgegeven mag worden, zelfs niet in een kleine oplage voor familie, vrienden of kennissen. Daarom heeft hij het complete verhaal nu maar op internet gezet.
Dennis schreef zelf een zesde deel getiteld 'Harry Potter en de fakkel met de groene vlammen', omdat hij niet kon wachten op 'Harry Potter and the Half-Blood Prince' . Ingewijden zeggen dat het bijna wegleest als een echte Harry Potter. Het verhaal van Dennis heeft betrekking op de laatste twee jaar van Harry's schooltijd op Zweinstein. Dennis: ''Ik kon dan ook veel van mijn eigen belevingswereld kwijt in mijn boek. Het gaat om allerlei aspecten zoals een schoolstaking, vriendschap, liefde, maar ook sport.'' Op 28 januari 2004 begon hij met schrijven en nu is het gereed. ,,Het is beslist niet moeilijk om de schrijfstijl van Rowling van dichtbij te evenaren. Er zit een duidelijke structuur in die ik in mijn eigen boek heb toegepast''', aldus de jonge auteur. Een hulpvaardige corrector zette de laatste puntjes op de i.
Dennis, die vanaf zijn geboorte doof is, gaat deze maand aan Windesheim in Zwolle Nederlands studeren. Ondanks zijn handicap wil hij proberen leraar Nederlands te worden. Het 'Harry Potter'verhaal van Dennis is via Hoogeveen-producties.svpdata.de gratis te downloaden.
Bron@nieuwsblad
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
*lol* Wat je al niet doet uit verveling...ben nog benieuwd ook. Maargoed, een eigen draai hoef ik niet te horen, laat Rowling maar lekker haar gang gaan..
Lis
-
- 232 messages
- 3253 votes
Ik heb het verhaal van Dennis net uitgelezen en kan niet anders zeggen dan dat hij het echt super gedaan heeft!
Ik kon het niet wegleggen en heb met spanning gelezen!
Oke nu moet ik zijn versie even helemaal vergeten als ik in November de Nederlandse "echte"versie deel 6 ga lezen.
Want ja,daar kijk ik evenzogoed erg naar uit 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Bij de extra's legde ze uit dat als ze het boek letterlijk zouden verfilmen het 16 uur zou duren. Ik vind dat geen bezwaar 
Teskuh17
-
- 456 messages
- 194 votes
Bij de extra's legde ze uit dat als ze het boek letterlijk zouden verfilmen het 16 uur zou duren. Ik vind dat geen bezwaar 
ik ook niet..
snap zowiezo niet dat ze er per se films van willen maken,.. serie mag van mij ook wel 
Teskuh17
-
- 456 messages
- 194 votes
damn.. kaft van NL versie HP Half Bloed Prins: http://www.deharmonie.nl/nieuwsdetail.asp?id=226
zeker mooi.. NL heeft wat mij betreft de mooiste kaften van de wereld - Deense zijn overigens ook mooi -
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Nederlander schrijft eigen vervolg op Harry Potter
De Londense uitgeverij Bloomsbury is 'not amused' over een manuscript van de 16-jarige Dennis Hoogeveen uit het Nederlandse Hoogeveen. Dennis schreef zelf de opvolger van het vijfde Harry Potter-boek, omdat hij niet op deel 6 kon wachten. Bloomsbury, uitgever van J.K. Rowling, heeft de Hogevener laten weten dat het absoluut niet uitgegeven mag worden, zelfs niet in een kleine oplage voor familie, vrienden of kennissen. Daarom heeft hij het complete verhaal nu maar op internet gezet.
Dennis schreef zelf een zesde deel getiteld 'Harry Potter en de fakkel met de groene vlammen', omdat hij niet kon wachten op 'Harry Potter and the Half-Blood Prince' . Ingewijden zeggen dat het bijna wegleest als een echte Harry Potter. Het verhaal van Dennis heeft betrekking op de laatste twee jaar van Harry's schooltijd op Zweinstein. Dennis: ''Ik kon dan ook veel van mijn eigen belevingswereld kwijt in mijn boek. Het gaat om allerlei aspecten zoals een schoolstaking, vriendschap, liefde, maar ook sport.'' Op 28 januari 2004 begon hij met schrijven en nu is het gereed. ,,Het is beslist niet moeilijk om de schrijfstijl van Rowling van dichtbij te evenaren. Er zit een duidelijke structuur in die ik in mijn eigen boek heb toegepast''', aldus de jonge auteur. Een hulpvaardige corrector zette de laatste puntjes op de i.
Dennis, die vanaf zijn geboorte doof is, gaat deze maand aan Windesheim in Zwolle Nederlands studeren. Ondanks zijn handicap wil hij proberen leraar Nederlands te worden. Het 'Harry Potter'verhaal van Dennis is via Hoogeveen-producties.svpdata.de gratis te downloaden.
Bron@nieuwsblad
allemaal leuk en aardig, maar ik twijfel er niet eens over om een 'neppe' harry potter te gaan lezen. Leuk dat die jongen een heel boek heeft geschreven, maar voor mijn gevoel kan echt niemand aan jk rowling tippen
Teskuh17
-
- 456 messages
- 194 votes
achja.. ben ik t opzich wel mee eens. Maar is wel grappig initiatief.. ofzo 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Na ooit halverwege het derde boek gestopt te zijn ben ik nu opnieuw begonnen... met de audio-versies, in gesproken door Stephen Fry
wat een heerlijke stem heeft die man toch. De file vliegt voorbij 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Vertelt zo'n audioboek trouwens alle tekst uit het oorspronkelijke boek?
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
ik vind dat boek van die nederlander echt barslecht. Heb een deel gelezen maar het is echt niet goed geschreven. Zeg, wil iemand mij alsjeblieft eens vertellen waar de nederlandse kaft van het boek op wijst, want ik zie het niet. Ik heb het boek wel gelezen, maar kan het niet thuisbrengen.
Liefst met spoilers wel doen, mensen, voor degene die het nog niet hebben gelezen.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
op de scene op de trappen waarin Dumbledore doodgaat
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
achja, eigenlijk is het een schande dat ik me dat niet meer herinner,maar ik dacht eigenlijk dat het buiten was,allee, zo was het toch in mijn verbeelding. Heb ik waarschijnlijk dan verkeerd gelezen.
Eem
-
- 101 messages
- 313 votes
Het nederlandse deel komt er aan! 19 november!
Ik geloof dat er een officiele release is in Utrecht met de Hogwards Express als leuke bijkomstigheid ofzo..
Ik ben toch die dag daar, en hoop dat er genoeg boeken zijn dat ik ook de NL'se versie thuis heb!
Hoe leuk de Engelse versie is, ik moet hem toch hebben in het Nederlands..
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Dennis schreef zelf een zesde deel getiteld 'Harry Potter en de fakkel met de groene vlammen', omdat hij niet kon wachten op 'Harry Potter and the Half-Blood Prince' . Ingewijden zeggen dat het bijna wegleest als een echte Harry Potter.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Na ooit halverwege het derde boek gestopt te zijn ben ik nu opnieuw begonnen... met de audio-versies, in gesproken door Stephen Fry
wat een heerlijke stem heeft die man toch. De file vliegt voorbij 
Ik hoor liever de uitvoering van Jim Dale.