• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.966 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.886 votes
Profile

Harry Potter: verschillen films en boeken

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Heb het even voor je opgezocht : http://www.hproducties.nl/

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Voor de Vlamingen: de Nederlandstalige versie is verkrijgbaar vanaf 17 november aanstaande in Carrefour. De prijs is echter nog onbekend.

Nu heb ik ook een vraagje voor jullie:

Wat betalen jullie voor jullie Nederlandstalige versie in paperback?

Zoals jullie in onderstaande mail kunnen zien heb ik mijn versie al een poosje besteld bij proxis.be.

Datum Zaterdag, 30 April 2005,

+----+------------+-----------------------------

19.95 EUR : Harry Potter En De Halfbloed Prins Deel 6.

: : : Rowling, J.K.

+----+------------+------------------------------

Totaal : 19.95 EUR

Verzendkosten : 2.00 EUR

-----------------------------

Te betalen : 21.95 EUR

-----------------------------

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

In Nederland gaat ie €19,50 kosten, als je die on-line bestelt, komt daar nog 1,95 verzendkosten bij (bijv. bol.com). Zo erg veel lopen die prijzen dus niet uiteen.

Overigens heb ikzelf de gebonden versie besteld bij bol.com, die is 4 euro duurder, maar ik ben dan ook niet erg happig op paperbacks.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2816 votes

in de standaard boekhandel in belgie kost hij 17.50 EUR

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

donnie darko wrote:

in de standaard boekhandel in belgie kost hij 17.50 EUR

Zoals je in een bericht van enkele dagen geleden kan zien had ik in voorverkoop bij proxis.be 19,95 betaald.

Nu zag ik op hun site dat hij slechts 15,60 euro kost.

Ik had zaterdag een mailtje gedaan naar de klantendienst van proxis.be met de vraag wat er zou gebeuren met de 4,35 euro dat ik teveel betaald heb.

Ik kreeg daarop onderstaande mail:

Beste klant

Bedankt voor uw bericht.

De terugbetaling zal zo spoedig mogelijk uitgevoerd worden.

Voor bijkomende vragen staan wij steeds te uwer beschikking.

Met vriendelijke groeten

Kl@ntendienst

Proxis België NV

Leuvensesteenweg 375

1932 Zaventem ( Sint-Stevens-Woluwe )

Ik vind het prachtig als men zijn klanten zo behandeld.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik heb gister de eerste honderd bladzijde gelezen, jeeh wat is het vet!!

Fleur die met Bill trouwt, vet jongen, en die Karkarov die dood is, en dan die nieuwe leraar. Ik ben echt benieuwd naar de rest....

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Ik heb hem gisteren uitgelezen. Ben nog steeds in Shock!

En dat van een kinderboek

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Carrefour België: € 14,90 (deel 6 natuurlijk).

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ben ik trouwens de enige die de nieuwste Potter minder vond dan alle voorgaande?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Ik vind deel zes niet minder dan alle voorgaande delen, maar ook lang niet zo sterk als mijn favoriete delen, respectievelijk deel 4 en deel 3. Wel blij was ik met het min of meer open einde, zoals deel 4 dat ook had.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Wouter wrote:

Ben ik trouwens de enige die de nieuwste Potter minder vond dan alle voorgaande?

Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar wat mij betreft was de nieuwe Potter "anders", maar absoluut niet minder. Dat vind ik ook de grote kracht van de Potter-reeks. Ieder boek heeft zijn eigen "gevoel", zo ook het zesde deel.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ik vond het een soort Hogwarts 90210. Alles duurde ook te lang en er gebeurde weinig verassends. Ik had erg het gevoel van een tussendeel, een opmaatje naar het laatste deel. Geen volwaardig op zichzelf staand verhaal.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Ik heb het boek net 3 dagen uit (het 6e dan he )

Ik vind het nog steeds zo erg dat Dumbledore dood is en dat Sneep nog wel de gene is die hem vermoord heeft alleen maar door die kut eed die hij af moest leggen al denk ik dat hij het anders ook zou hebben gedaan

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Het is me wel opgevallen dat op een amerikaanse site stond dat het 6e boek in de UK 650 blz. had en in de US 600 en dan komen wij met 490 blz

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Bij een vertaling is het altijd anders US UK verschil vind ik wel vreemd...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Grotere lettertjes voor de Amerikanen?

timbo_

• 13116 messages
  • 3859 votes

Wouter wrote:

Ik vond hem ook beduidend minder dan mijn favoriet uit de reeks tot nu toe deel 5.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2285 votes

Het einde is nabij voor Harry Potter

Het ziet ernaar uit dat Harry Potter zijn zevende boek niet zal overleven. Volgens de Britse krant Daily Mirror heeft J.K. Rowling het wel gehad met haar tovenaarsleerling en is ze van plan om hem in haar zevende Harry Potterboek te laten sterven.

Ook Daniel Radcliffe, die aan Potter gestalte geeft in de films, sluit een tragisch einde niet uit. ,,Het kan best zijn dat Harry Potter in het zevende boek moet sterven".

Rowling, die aan Harry al ongeveer 750 miljoen euro verdiende, heeft aangekondigd dat ze ernaar uitkijkt om een nieuw boek te schrijven. Dat boek zou bedoeld zijn kinderen die jonger zijn dan de meeste Potterfans. Het zevende boek, waarvan de titel voorlopig nog niet bekend is, wordt begin 2007 verwacht.

-----------------------

Bron@Hetnieuwsblad

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Jahoor, de geruchtenstroom komt weer op gang

Kun je op wachten natuurlijk...

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Ja inderdaad

Het zou eigenlijk wel vet zijn als harry sterft misschien vermoord Ron Voldemort dan wel

Hopelijk is het boek er ook in begin 2007 dan duurt het nog ongeveer een jaar en 3 maanden en dat is niet echt lang vind ik

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Toch is het onwaarschijnlijk. De sterfgevallen in de voorgaande delen waren 'nuttig', namelijk om Harry te isoleren. Hij moet het alleen opnemen tegen Jeweetwel. Sowieso maakt Harry dus een einde aan Jeweetwel (zie ook de voorspelling van Zwamdrift aan Perkamentus). Dat hij zelf daarbij zou sterven is mijns inziens niet nuttig maar slechts een dramatische kunstgreep. Rowling staat daarboven, hoop ik.
Ik geloof ook niet dat de massa het pikt als Harry doodgaat.

De geruchten over Sneep vind ik wel interessant. Is hij wellicht toch goed? Was het vooropgezet? Waarom neemt hij Harry niet te grazen, en wordt hij woedend als deze hem een lafaard noemt? Een ding is zeker: Rowling zal ons allemaal wel weer verrassen.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

het is nog helemaal niet zeker dat Harry Voldemort moet vermoorden. Er zijn 2 jongens op wie de profetie kan slaan. Er wordt me in deel 6 iets teveel gehamerd op het feit dat Harry de ware is dat ik er weer aan ga twijfelen.

En de geruchten over Sneep zijn idd heel erg interessant.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Wat een rotstreek van Sneep..! Malfidus wou nog vrede sluiten met Perkamentus, maar sneep doodde Perkamentus meteen (met de Avada Kevra ofzo)

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Hij wou geen vrede sluiten, hij kon het alleen niet doen omdat hij er niet sterk (lees: evil) genoeg voor is...

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Turkeyloverz wrote:
Wat een rotstreek van Sneep..! Malfidus wou nog vrede sluiten met Perkamentus, maar sneep doodde Perkamentus meteen (met de Avada Kevra ofzo)

Het is nog maar de vraag of Perkamentus echt dood is. En alstie dood is, is het de vraag of het niet opgezet was.

Er is al eens in het eerste of 2de boek aan gehaald door Perkamentus. Je moet soms je best stuk(in schaken) opofferen om uiteindelijk te winnen

Witch-king

• 230 messages
  • 411 votes

Het kleine persoontje aan de zijkant en de bovenkant (waar op de andere boeken dieren te zien zijn), is dat een necroot of heb ik het mis.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Witch-king wrote:

Het kleine persoontje aan de zijkant en de bovenkant (waar op de andere boeken dieren te zien zijn), is dat een necroot of heb ik het mis.

Nee, volgens mij is dat Kreacher (Knijster), de huiself van de familie Black.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Volgens mij ook.

Je ziet toch zo dat het een look-a-like Dobby is, het is Knijster (dat zie je aan die lelijke kop).

Ik heb hem maandag gekregen, ik had toen al bij iemand anders 100 blz. gelezen, ik ben nu weer 150 blz. verder en lees elk moment dat ik niet aan school, huiswerk of MM besteed. Aan het eind van de week is hij wel uit. Ik ben erg benieuwd hoe Rowling hier een vervolg op maakt, want naar mijn gevoel sluit ze alle verhaalllijnen af. Maar ik ben dan ook pas op de helft.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

haha wacht maar af Angrod. want je gevoel heeft het namelijk nogal fout

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.