- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?
Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1623 votes
Oke, gelukkig maar
Anders had het ook niet uit gemaakt hoor 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Als ik ga, ga ik eigenlijk altijd alleen. Maar dat komt omdat ik geen vrienden heb.
Ook mijn dagelijks bezoekje naar de kroeg gebeurt alleen, maar dat komt omdat daar mijn kroegmaten zitten. Kroegmaten? Dus je hebt wel maten? Ja, die heb ik wel. Maar geen vrienden.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Ik zou zoiezo nooit in m'n eentje in een café gaan zitten. Want daar ga je heen voor de gezelligheid.
Mwa, ik ga toch wel af en toe in mn eentje naar de kroeg een krantje lezen of zo.
.
Het is wat dat betreft hetzelfde als de bioscoop. het hangt er van af wat voor kroeg en bvb de sfeer en het tijdstip.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ga zo vaak in m'n eentje naar de bios. Als filmliefhebber ga je toch primair om de film te zien. Voor de gezelligeid ga ik wel met vrienden naar het cafe of uit eten.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Als filmliefhebber ga je toch primair om de film te zien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nee, maar ze voegen ook niks toe. Bovendien kunnen weinig mensen mijn honger naar film bijbenen. 
tboezem
-
- 194 messages
- 549 votes
Moet zeggen dat ik zelf nooit alleen naar de film ga. Maar misschien is het als 18-jarige ook wat vreemder om alleen naar de bios te gaan dan als oudere(?)
Net zoals Reinbo al zei, krijg ook ik natuurlijk echt niet elke week weer iemand mee naar de bios, maar daarom heb ik zo'n prachtige mediaplayer met enkele honderden films op voorraad. Altijd een plan B bij de hand dus. Al is met anderen naar de film gaan toch een hele andere beleving.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Het is een kwestie van gewenning, alleen naar de bios gaan. Als je jong bent heb je het idee dat er een soort taboe op rust. Terwijl dit eigenlijk vooral het geval is onder andere jongeren. Tot vorig jaar ging ik eigenlijk ook nooit alleen naar de bios. Sinds dit jaar heb ik een Pathe Unlimited pas. Daarmee wordt de drempel om naar de bios te gaan wel erg laag gemaakt. Tegenwoordig ga ik denk ik de helft van de tijd met vrienden (of eigenlijk met name met 1 of 2 andere vrienden die ook een pathe pas hebben) danwel alleen. Ik moet zeggen dat het me helemaal niet slecht bevalt. Vaak ga ik dan ook op lekker rustige tijdstippen (doordeweeks in de middag) als ik toevallig geen school heb. Dan kies ik een beetje de films uit waar mijn vrienden waarschijnlijk toch geen interesse in hebben. De blockbusters bewaar ik voor sociale gelegenheden. Die zijn ook meer gemaakt voor een avondje uit dan arty films.
Kortom: Een kwestie van 1 keer doen, om die psychologische barriere te doorbreken. Daarna heb je er geen problemen meer mee. Oh ja, en een abbonement helpt natuurlijk ook heel erg.
nush
-
- 50 messages
- 111 votes
Kom net terug van de film, helemaal alleen. Heb er geen enkel probleem mee. graag zelfs. Ik wil gewoon die film zien en niet iedereen deelt mijn smaak, dus dan maar alleen.
The Truth
-
- 48 messages
- 0 votes
Kom net terug van de film, helemaal alleen. Heb er geen enkel probleem mee. graag zelfs. Ik wil gewoon die film zien en niet iedereen deelt mijn smaak, dus dan maar alleen.
Welke film was het?
Butchers
-
- 201 messages
- 341 votes
Maakt mij niet uit, ik heb het nog maar één of twee keer gedaan. Kan best fijn zijn om effe tot rust te komen, maar meestal pak ik toch een vriend(in) of twee mee.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Zijn er misschien mensen die wel eens naar Pathé in Eindhoven gaan? Daar kom ik de laatste tijd best vaak ( alleen natuurlijk, rustig op de film concentreren ).
Zit er aan te denken om een maandkaart aan te schaffen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Pathé in Eindhoven is een beetje ver weg. Maastricht heeft ook een Pathé, maar ben er geen fan van. Ga liever naar Maasmechelen of Lanaken, en als ik mezelf echt wil 'trakteren' ga ik naar Hasselt.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik ga al zo weinig naar de bios, zo'n één keer per jaar, en als ik ga dan met vrienden. In m'n eentje vind ik persoonlijk not done. Vind het gewoon veel gezelliger om vrienden om me heen te hebben en daarna nog over te praten.
Ligt ook aan de film natuurlijk. Bij een komedie lijkt het met echt helemaal niks om in je eentje te zitten. Met vrienden lachen is toch het leukst. Maar bij een film met een ingewikkeld verhaal kan ik het me nog voorstellen, maar not my cup of tea.
Butchers
-
- 201 messages
- 341 votes
Pathé in Eindhoven is een beetje ver weg. Maastricht heeft ook een Pathé, maar ben er geen fan van. Ga liever naar Maasmechelen of Lanaken, en als ik mezelf echt wil 'trakteren' ga ik naar Hasselt.
Naar Hasselt ga ik ook vaak, maar meestal naar Leuven. Maasmechelen ga ik vooral naar dubstep feestjes en nooit naar de cinema. Lanaken daar kom ik amper. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Bioscoop in Leuven ken ik niet, maar dat is ook een beetje uit de richting. Lanaken en Maasmechelen is goed te doen, Hasselt iets minder maar een vriendin van mij studeerde daar, en mijn Belgische vriendinnen vinden dat sowieso een prettige bioscoop.
Ben nog nooit alleen gegaan, maar die dag zal vast nog wel eens komen, dat ik een bepaalde film wil zien en echt niemand van de meiden meekrijg.
Butchers
-
- 201 messages
- 341 votes
Bioscoop in Leuven ken ik niet, maar dat is ook een beetje uit de richting. Lanaken en Maasmechelen is goed te doen, Hasselt iets minder maar een vriendin van mij studeerde daar, en mijn Belgische vriendinnen vinden dat sowieso een prettige bioscoop.
Ben nog nooit alleen gegaan, maar die dag zal vast nog wel eens komen, dat ik een bepaalde film wil zien en echt niemand van de meiden meekrijg.
Bij mij ook waarschijnlijk 
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Ik ga al zo weinig naar de bios, zo'n één keer per jaar, en als ik ga dan met vrienden. In m'n eentje vind ik persoonlijk not done. Vind het gewoon veel gezelliger om vrienden om me heen te hebben en daarna nog over te praten.
Ligt ook aan de film natuurlijk. Bij een komedie lijkt het met echt helemaal niks om in je eentje te zitten. Met vrienden lachen is toch het leukst. Maar bij een film met een ingewikkeld verhaal kan ik het me nog voorstellen, maar not my cup of tea.
Nja, voor sommigen is het natuurlijk leuker om met een groep vrienden te gaan, maar dan meestal vind toch iemand de film niet goed en begint te spreken die ernaast zit en de andere hoort dat en zo gaat het vuurtje lopen en ben je meer met 1 oog aan het kijken dan echt aandachtig de film te bekijken.
Ik probeer ook zoveel mogelijk de cinema uren die het drukst zijn echt te vermijden..Bijvoorbeeld de vrijdag (20.00 uur) en Zaterdag...
Een komedie moet niet perse met een groep vrienden bekeken worden...Overlaatst zat ik helemaal alleen Jackass in 3D te zien en kreeg ik buikpijn van het lachen op momenten...
Plus nog erbij dat ik enigste was in de hele zaal...een record ook nog erbij.
Laatste tijd ga ik meer en meer alleen naar de cinema mede het feit dat ik afgestudeerd ben en ook een unlimited pass heb van UGC heb..Wat toch ik in feite al lang geleden had moeten doen
..
Dus dan neem ik de voorstellingen van 13 uur of 15 uur op de Maandag en Dinsdag of gewoon wanneer ik vrijaf heb.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ligt ook een beetje aan de persoon zelf natuurlijk. Maar zoals ik al zei ga ik maar eens per jaar of zo en dan ga ik gewoon met vrienden. Als ik naast een bioscoop zou wonen en een abo had gehad dan was ik vast ook wel eens alleen gegaan.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nee, maar ze voegen ook niks toe. Bovendien kunnen weinig mensen mijn honger naar film bijbenen.
Dat 'probleem' heb ik ook de laatste tijd. Dan is de reactie: 'Alwéér naar de bios?', of dan willen ze niet mee naar een film die ik wil zien.
intezar
-
- 262 messages
- 0 votes
Er zijn namelijk weinig mensen in mijn kenissenkring met een goede filmsmaak.
Wat zijn we weer bescheiden.
intezar
-
- 262 messages
- 0 votes
Ik ga zo vaak in m'n eentje naar de bios.
Iemand vinden die ook jouw smaak heeft is eenmaal heeeeeeeeeeel moeilijk te vinden:P
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Wat zijn we weer bescheiden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
En/of vrienden die niet echt van films houden. Kan ook natuurlijk.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Naar de bioscoop gaan vind ik toch echt een sociale aangelegenheid. Maar je moet inderdaad wel mensen meehebben die hun mond kunnen houden. Zoniet laat ik wel mijn vuist spreken
.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Naar de bioscoop gaan vind ik toch echt een sociale aangelegenheid. Maar je moet inderdaad wel mensen meehebben die hun mond kunnen houden. Zoniet laat ik wel mijn vuist spreken
.
Dan moet je nooit met mij naar de bioscoop gaan. Ik weet nog goed wat voor boze gezichten naar mij keken toen ik bij avatar nogal vaak zuchtte. (een soort van "
", maar dan luidop)
Ik zat eens een enorm irritante film te bekijken op mijn alleen (in het midden van de nacht), en mijn moeder werd wakker en kwam al kijken tegen wie ik aan het praten was 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Bij goede films heb ik dit niet. Dus men neemt me best mee naar een goede film.