- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Als man wel ja. Al eens de rijen bij de vrouwen-wc gezien?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Die gaan dan ook niet alleen plassen.
Make-up bijwerken, roddelen etc. Kwartier is prima!
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik had een aparte bioscoopervaring bij A Serious Man van de Coen broertjes. De openingsscène is in een andere taal (Zweeds of Deens volgens mij) en hierdoor raakte ineens een groot deel van de zaal er van overtuigd dat ze bij de verkeerde film zaten. Er ontstond paniek en iedereen begon te praten. Een vrouw liep de zaal uit om de projecteur te waarschuwen dat hij de verkeerde film had gestart. Niemand kwam op het idee dat ze naar de openingsscène keken van A Serious Man. Ik wist het toevallig al omdat ik ergens opgevangen had dat de eerste scène losstond en 'Europees' was. Het was moeilijk om me te concentreren op wat ik zag, maar de ongemakkelijke stilte die in de zaal ontstond toen ineens de titel in beeld verscheen was dan weer leuk.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Haha, dat moet inderdaad een aparte ervaring geweest zijn. 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
De openingsscène is in een andere taal (Zweeds of Deens volgens mij)
Dat is jiddish. De scène speelt zich af in Polen, Oekraïne of Wit-Rusland. Het is zeker geen Scandinavisch, typisch dat je dat erin hoort.
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Ja, het klinkt meer als Duits, veel gelijksoortige woorden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31152 messages
- 5450 votes
Ik had zoiets gelijkaardig bij de film Babel. Ik had totaal geen idee van de film, maar door sterke recensies sprak me dat wel aan en zijn we die met enkele vrienden gaan zien. 't Was toch effe slikken voor sommigen toen het eerste kwartier in het Marokkaans was en niet het gewoonlijke Engels. Gelukkig beviel de film wel voor mijn gezelschap.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Gelukkig maar dat ze zich niet hebben laten afschrikken door het feit dat een film eens niet in het Engels is. ik vind dat altijd zo jammer van sommige mensen, dat ze daar moeilijk over doen. Moet je je voorstellen hoeveel goede films je misloopt als je uitslutiend Engelstalige films wilt kijken!
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Gelukkig maar dat ze zich niet hebben laten afschrikken door het feit dat een film eens niet in het Engels is. ik vind dat altijd zo jammer van sommige mensen, dat ze daar moeilijk over doen. Moet je je voorstellen hoeveel goede films je misloopt als je uitslutiend Engelstalige films wilt kijken!
Een vriend van me is behoorlijk dyslectisch. Engels kan hij prima verstaan, en Nederlands ook. Als een film in een andere taal gesproken is, begrijpt hij er niets van, want de ondertitels gaan echt te snel. Kan me goed voorstellen dat je dan de zaal uitloopt, als je een film niet kan begrijpen. Aan de andere kant...er zijn zoveel prachtige Spaanse, Koreanse, Japanse, Italiaanse....films gemaakt...zonde!!!
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Gister zat ik in een afgeladen bioscoopzaal. Naast me zat iemand PATAT te eten...jakkkkieee! Wat stinkt dat zeg! Ook de warme nacho's die zo om me heen werden verorberd vind ik niet heel fijn ruiken. Dacht dat popcorn erg was...maar 't kan altijd nog erger! Brrrr...
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2636 votes
Patat in de bios? Sinds wanneer kun je patat eten in de bios?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Of....sinds wanneer laat men mensen toe met een baby omdat ze geen oppas hebben kunnen regelen. Gelukkig maakte het kind slechts de eerste 15 minuten zo nu en dan een brabbelgeluid. Bij een fikse huilpartij zou het ongetwijfeld uitgelopen zijn in een helse ervaring.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ja baby's worden inderdaad tegenwoordig overal mee naartoe genomen als een accessoire lijkt het wel. Zorg dan voor een oppas. Ouders nemen hun baby mee naar de bios, naar begrafenissen, naar de kerk, bruiloften.
En als die scheur dan open gaat is het enige wat je de ouders hoort zeggen sssst. Ja alsof een hongerige, verveelde, volgepoepte baby denkt ooooo sssst, dan houd ik maar op met huilen.
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Je brengt wyatt op ideeën titia.
ohh...neeeeee!!!! 
(en...wyatt, er zit een febo naast de bios, en blijkbaar mag je het gewoon mee naar binnen nemen, brrrr. Ach, een tijdje geleden zat er iemand shoarma te eten naast me...nog onsmakelijker)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat is jiddish. De scène speelt zich af in Polen, Oekraïne of Wit-Rusland. Het is zeker geen Scandinavisch, typisch dat je dat erin hoort.
Ik dacht dat het Deens was omdat ik sommige woorden gewoon kon verstaan aangezien ze erg op het Nederlands leken. Ik wist dat het geen Duits was, dus gooide ik het op Scandinavië. Ik geloof dan ook niet dat ik eerder jiddish heb horen spreken.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2636 votes
Je brengt wyatt op ideeën titia.
. Nee maar dat lijkt me vreselijk irritant, als er iemand naast me ongegeneerd patat zit te vreten.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Ik dacht dat het Deens was omdat ik sommige woorden gewoon kon verstaan aangezien ze erg op het Nederlands leken. Ik wist dat het geen Duits was, dus gooide ik het op Scandinavië. Ik geloof dan ook niet dat ik eerder jiddish heb horen spreken.
Geen idee waar jullie Nederlanders (jij bent niet de enige vandaar) het halen dat Deens sterk op het Nederlands lijkt...Behalve het feit dat het (net als het Nederlands) een Germaanse taal is hebben ze weinig met elkaar gemeen, zeker wat de gesproken taal betreft.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Luxemburgs journaal in de ochtend is goed te volgen, maar Deens snap ik geen 1 woord van idd.
huVILEub
-
- 3081 messages
- 537 votes
Hij zei toch ook dat hij sommige woorden kon verstaan... dat heb je wel bij meerdere talen.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Daar verbaas ik me juist over. Omdat het (gesproken) Deens bijzonder moeilijk verstaanbaar is. Maar goed, heeft verder weinig met dit topic te maken.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Als je Fries verstaat klinkt Deens wel alsof je dat ook zou moeten kunnen verstaan. Een beetje als wat Engelstaligen met Nederlands hebben ("The rhotic pronunciation of [r] causes some English-speakers to believe Dutch sounds similar to a West Country accent; this is the reason for Bill Bryson's "when one hears Dutch, one feels one ought to be able to understand it".").
Ving laatst in de trein een gesprek op dat klonk als een of ander Fries dialect dat ik zou moeten kunnen verstaan. Wat niet lukte. Denk dat het Deens was en dit de verklaring is:
Nederlands worden gekenmerkt door gemeenschappelijke stemloze klanken terwijl de Nederlandse klanken stemhebbend zijn. (bron)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het ging bij A Serious Man nog wel verder dan fonetische klanken. Als ik de acteurs hoorde spreken en keek naar de Nederlandse ondertiteling herkende ik makkelijk hele Nederlandse woorden in hun spraak, zei het met een accent. Natuurlijk niet complete zinnen, maar af en toe bekende woordjes. Nou moet ik toegeven nooit bij Deense (of andere Scandinavische) films dit eerder sterk te hebben gehad, dus ik was al in de war over welke taal ze spraken. Ik moest denken aan dat ik bepaalde Scandinavische teksten die ik in het verleden voor ogen kreeg vaak ook deels kon ontrafelen, omdat de woorden in ieder geval geschreven zeker op Nederlands lijkt. Dat het Jiddish kon zijn in A Serious Man was gewoon niet in me opgekomen, omdat ik niets van die taal weet.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Nee ik vroeg me dat ook al af, welke taal dat was. Jiddisch dus. Ik had ook even problemen met die eerste scene. Omdat ik het niet van de Coens gewend ben dat ze iets met niet-Amerikanen doen. Gelukkig zaten er bij mij maar 4 man in de zaal, dus het werd niet rumoerig ofzo. Maar het was inderdaad wel even schrikken, meer omdat je gewoon denkt dat je in de verkeerde zaal zit 
Wat ik erg vervelend vind, is als mensen openbaar hun commentaar geven tijdens scenes. Vorige week was ik in Buitenhof un Prophete aan het kijken, en tijdens een aantal scenes hoorde ik van ongeveer 20 rijen achter mij heel duidelijk wat twee meisjes vonden van de smerige scenes. TIjdens een moment valt het geluid even weg in een soort slow-motion scene, toen kwam er ineens een heel amerikaans: "Oh..my..God..." uit diezelfde hoek. Verschrikkelijk is dat, het verpest het moment volledig. Voor de rest erger ik me niet zo heel erg aan de mensen om me heen in de bios. Als ze er maar niet doorheen gaan praten, dan hebben ze geen kind aan mij 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Grootste ergernis van allemaal : Op de 1e a 3e rij zitten.
1 - Pratende / fluisterende of lachende mensen.
2 - Mensen die teveel lawaai maken met hun snacks.
3 - Mensen die porren in rug van je stoel.
4 - Mensen die stinken of teveel parfum/deo opdoen ( ze bestaan hoor )
5 - Een zaal die uitverkocht is. ( met als gevolg dat mensen constant naar de wc gaan in de film, en je ze moet laten passeren in die toch al te krappe rijen. Tevens is breed zitten geen optie meer dan, en uit beleefdheid noodgedwongen kauwen op m'n m&m's op het moment dat er iets ontploft op scherm.
Gelukkig ben ik al van deze punten verlost! De laatste weken ga ik constant op de maandagmiddag naar de Pathé.Lege zaal ( max 20 mensen ), breed zitten, schoentjes uit, plaatsen voor het uitkiezen!
pumpking
-
- 442 messages
- 0 votes
Het geruttel van mijn eigen popcorn. Geen popcorn is geen oplossing 
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Waar ik me de laatste tijd aan erger is dat er de laatste tijd zooooo ongeloooofelijk gekloot word met de NL release datums en om de week veranderen. 
aspro
-
- 570 messages
- 1518 votes
Grootste ergernis van allemaal : Op de 1e a 3e rij zitten.
1 - Pratende / fluisterende of lachende mensen.
2 - Mensen die teveel lawaai maken met hun snacks.
3 - Mensen die porren in rug van je stoel.
4 - Mensen die stinken of teveel parfum/deo opdoen ( ze bestaan hoor )
dat het altijd zo donker is.
en dan nog steeds jawel DIE VERREKTE MOBIELTJES!!!!
5 - Een zaal die uitverkocht is. ( met als gevolg dat mensen constant naar de wc gaan in de film, en je ze moet laten passeren in die toch al te krappe rijen. Tevens is breed zitten geen optie meer dan, en uit beleefdheid noodgedwongen kauwen op m'n m&m's op het moment dat er iets ontploft op scherm.
Gelukkig ben ik al van deze punten verlost! De laatste weken ga ik constant op de maandagmiddag naar de Pathé.Lege zaal ( max 20 mensen ), breed zitten, schoentjes uit, plaatsen voor het uitkiezen!