- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1830 votes
Bij Oppenheimer zat een dame naast me die haar voeten nooit op de grond heeft gehad. Kleermakerszit, voeten scheef op de stoel etc. Niet Hygiënisch en vooral een afleiding wanneer ze steeds anders moest gaan zitten, want het zit gewoon niet comfortabel.
Bij Bullet Train was mijn buurman in slaap gevallen met nodige bijgeluiden. Gelukkig maakte zijn dochter hem wakker, anders had ik dat moeten doen. Op zich is slapen niet zo erg, kan de beste overkomen en ergens is het ook wel vermakelijk. Je stelt je best kwetsbaar op dan als slaper.
Mensen die niet goed op de nummers van de stoelen letten: Is het bordje van nummer 11 nu voor de linker of rechterstoel? Vaak is het ook verwarrend, maar van een bioscoopbezoeker verwacht ik gewoon extra oplettendheid. Gevolg is dat tijdens een uitverkochte film, de laatkomers niet voor een volksverhuizing zorgen.
Kleffe stelletjes naast me. Enigszins uit frustratie dat ik zelf alleenstaand ben en ook graag lekker klef zou willen doen in de bioscoop, maar ook dit wekt lichte irritaties op. Vooral wanneer er geluiden worden geproduceerd op welke manier dan ook.
De eindeloze vraatzucht van de mensheid.
Vrienden die niet zo punctueel zijn met de afgesproken tijd. Vervolgens nog wel een sigaret willen roken, eten halen, naar het toilet gaan. Vervolgens zijn we nog ruim op tijd voor de trailers, terwijl ik al aardig wat hartslagen verder ben. En dan krijg ik vervolgens het verwijt dat ik een stresskip ben.
Mensen die teveel parfum op hebben of een slechte smaak qua parfum/luchtje hebben. Lekkere geurtjes kunnen dan juist weer zorgen voor een euforisch en nostalgisch gevoel.
Te weinig toilethokjes in de bioscoop. Zonder drank op heb ik een best verlegen blaas en dan is een toilethokje echt heel erg fijn.
Mensen die rommel achterlaten. En dan bedoel ik voornamelijk de popcorn en kruimels van het eindeloze vreetfestijn wat zich heeft afgespeeld in de bioscoop.
Stoelen waarvan de beensteunen compleet naar boven gaan. Graag zit ik gewoon recht, maar juist deze stoelen zitten dan niet lekker. De beste stoelen zijn wanneer je ze een klein beetje achteruit kan laten bewegen. Een gezonde rechte houding is erg belangrijk namelijk, maar bij die "ligstoelen" kun je eigenlijk alleen maar liggen.
Ingesloten raken tussen een elleboog van de linker- en rechterbuur op de zijsteunen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De cinematografische combo Barbenheimer zorgt dezer dagen voor volle cinemazalen. Maar niet iedereen is blij met die plotse volkstoeloop. Een deel van de nieuwbakken bioscoopbezoekers blijkt namelijk vergeten hoe ze zich in zo’n filmzaal moeten gedragen. Tot ergernis van de meer ervaren filmliefhebbers.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
@SergioMalick, ik mis nog:
Mensen die regelmatig praten tijdens de film.
Mensen die chips / popcorn / nootjes eten en waarbij er heel veel geluid te horen is.
Laatkomers die de zaal binnenkomen en dan in het donker opzoek gaan naar hun plaatsten.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Je kunt toch ook niet serieus ergernis hebben aan mensen die iets knabbelen dat gewoon in de foyer te koop is. Alsof je je gaat ergeren aan mensen die een zwembroek dragen terwijl je in het zwembad bent.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1830 votes
Mensen die chips / popcorn / nootjes eten en waarbij er heel veel geluid te horen is.
Laatkomers die de zaal binnenkomen en dan in het donker opzoek gaan naar hun plaatsten.
Ja dit zijn absoluut de drie grootste ergernissen! In sommige gevallen (laatkomers) kan het overmacht zijn, maar ergeren doe ik me toch wel. Het eten hoeft geen ramp te zijn, maar sommigen zien een bak popcorn als een soort lingo-bak op zoek naar de groene bal. Kunnen vervolgens niet fatsoenlijk hun mond dichthouden tijdens het eten (in het donker zie je dat toch niet) en laten ook nog eens 0,50€ aan popcorn liggen op de grond.
Geldt overigens ook voor eten in de trein. Het mag wel wat beschaafder.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Ja dit zijn absoluut de drie grootste ergernissen! In sommige gevallen (laatkomers) kan het overmacht zijn, maar ergeren doe ik me toch wel. Het eten hoeft geen ramp te zijn, maar sommigen zien een bak popcorn als een soort lingo-bak op zoek naar de groene bal.
Mijn broer is er ook zo eentje als hij Japanse mix illegaal heeft meegenomen. Niet meer normaal hoeveel geluid daar vanaf komt en dan ook nog daarbij graaien.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Die Japanse mix is ook wel heerlijk hoor. Met die witte nootjes die een scherpe smaak hebben. Eet het al heel lang niet meer wegens intermittent fasting, maar straks als ik mezelf weer loslaat, dan is die Japanse mix één van de eerste dingen die ik weer tot me neem. Shanghainootjes heten het, geloof ik.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Die Japanse mix is ook wel heerlijk hoor. Met die witte nootjes die een scherpe smaak hebben. Eet het al heel lang niet meer wegens intermittent fasting, maar straks als ik mezelf weer loslaat, dan is die Japanse mix één van de eerste dingen die ik weer tot me neem. Shanghainootjes heten het, geloof ik.
Die dingen maken zoveel herrie, dat je ze normaal gesproken ook niet in een bioscoop kunt kopen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Die dingen maken zoveel herrie, dat je ze normaal gesproken ook niet in een bioscoop kunt kopen.
Nootjes maken geen herrie. Nootjesvreters maken herrie.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Eet het al heel lang niet meer wegens intermittent fasting, maar straks als ik mezelf weer loslaat
Die Japanse zijn zó licht verteerbaar (kcal) dat je er tijdens het eten er zelfs van afvalt toch? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
"ga dan op café". Prachtig Vlaams dat. In Nederland kennen we die uitdrukking totaal niet.
Stephan123
-
- 236 messages
- 1223 votes
Mensen die met open mond inderdaad eten zijn niet fijn. Of mensen die hun chipszakje helemaal oprollen, gladstrijken, etc..
Ste*
-
- 2070 messages
- 1386 votes
Afgelopen maandag een bejaarde vrouw (bij Mission Impossible...) die bij binnenkomst al nonstop keihard aan het hoesten was, ik dacht dat wordt wat...... Viel tijdens de film gelukkig mee (was ook nogal een luidruchtige film).
En na de pauze mensen die tijdens de film nog even op hard volume (!) bleven doorpraten. Snap ik echt niet. Werd gelukkig snel van alle kanten ge'sssst!'.
Ik heb vanaf deze maand weer een Movie Pass, maar krijg er soms bijna spijt van omdat ik al mens- en eetgeluiden vrij slecht trek. Ik ga als het even kan 's middags doordeweeks, en dan maar hopen dat er zo min mogelijk mensen in de zaal zitten.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Afgelopen maandag een bejaarde vrouw (bij Mission Impossible...) die bij binnenkomst al nonstop keihard aan het hoesten was, ik dacht dat wordt wat...... Viel tijdens de film gelukkig mee (was ook nogal een luidruchtige film).
En na de pauze mensen die tijdens de film nog even op hard volume (!) bleven doorpraten. Snap ik echt niet. Werd gelukkig snel van alle kanten ge'sssst!'.
Ik heb vanaf deze maand weer een Movie Pass, maar krijg er soms bijna spijt van omdat ik al mens- en eetgeluiden vrij slecht trek. Ik ga als het even kan 's middags doordeweeks, en dan maar hopen dat er zo min mogelijk mensen in de zaal zitten.
Herkenbaar, ik kan sinds een jaar of acht ook overdag naar de film in mijn woonplaats , en daar maak ik dankbaar gebruik van .Voordeel is dat een kaartje een stuk goedkoper is gelijk .
En dat eten zal nooit wennen , gekraak van zakjes , en van chips . je kan nu ook nacho's bestellen met een kaassausje ( warm
) en dan zit je dus met zo'n plaat wat bijna een maaltijd is met saus en al in die bioscoop !!
GTOH ! ga dan lekker ergens een snack halen maar dit wordt absurd .
Wat vond je van MI ?
Het is net als de vorige keer een hype in de zin van : dit is het beste wat actie ooit te bieden heeft . En de actiescene zijn inderdaad om door een ringentje te halen.. Maar het is geen vernieuwende cinema. Maar wel precies wat je zoekt als je wilt ontsnappen , en actie wilt op het grote doek .
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nee vind je het gek ik ben er dan ook pisnijdig over dat ik 3 weken heb moeten wachten tot ik m eindelijk ergens kon zien. Alle bioscopen draaiende de film pas 10 uur in de avond echt veel te laat, ik heb pathe erover gebeld en ook de pathe in mijn woonplaats erop aangesproken, gedoe over dat het vakantie was kon me zo ergeren. En maar blijven zoeken waar ik ergens kon kijken maar hoe verder weg het was hoe langer de reis terug in de avond zou zijn dus dat werd niks.
Ik steel deze quote even uit een ander topic (The last voyage of DeMeter).
Dit is namelijk voor mij ook een enorme ergernis. Zeker ook bij Pathé. De blockbusters draaien ze wel 10 keer op een dag en ook weken later nog steeds 4 of 5 keer, maar genoeg films die ze na 1 of 2 weken al eruit halen of op onmogelijke tijden draaien. Kun je naar een horrorfilm of bv een animatiefilm met de Engelse stemmen (de NL versie draaien ze uiteraard wel steeds) om 10 uur in de ochtend of 10 uur in de avond, tijden dat de meeste mensen werken.
Snap dat het commercieel gedacht is, maar zo floppen best wel veel films. Probeer nu 2 weken na dato nog eens naar de Turtles film te willen in de avond met Engelse stemmen. Nauwelijks te doen. Maar naar Opperheimer kan je nog wel 5x per dag.
Brendanh29
-
- 146 messages
- 0 votes
Ik steel deze quote even uit een ander topic (The last voyage of DeMeter).
Dit is namelijk voor mij ook een enorme ergernis. Zeker ook bij Pathé. De blockbusters draaien ze wel 10 keer op een dag en ook weken later nog steeds 4 of 5 keer, maar genoeg films die ze na 1 of 2 weken al eruit halen of op onmogelijke tijden draaien. Kun je naar een horrorfilm of bv een animatiefilm met de Engelse stemmen (de NL versie draaien ze uiteraard wel steeds) om 10 uur in de ochtend of 10 uur in de avond, tijden dat de meeste mensen werken.
Snap dat het commercieel gedacht is, maar zo floppen best wel veel films. Probeer nu 2 weken na dato nog eens naar de Turtles film te willen in de avond met Engelse stemmen. Nauwelijks te doen. Maar naar Opperheimer kan je nog wel 5x per dag.
Nee moet je nagaan en dat heb ik bij pathe ook aangeven, dat deze specifieke film een enorme waardevolle film is omdat het direct aanlinkt op een hele oude iconische film. Hierbij ze ook veel mensen kunnen lokken en geld waar kunnen maken dat ze nu dus mislopen!
Doen ze bij sommige enge films zoals je al zei over hoe vaak en hoe laat, dit is echt een ergenis voor liefhebbers van enge films, in vredensnaam hoe kom je thuis als de film om middernacht afloopt en er geen vervoer rijdt?
Ik vind het niet gek als de film dan niet loopt en flopt en in minder tijd dan andere films er alweer uit is.
Ik heb ook nooit naar marathons kunnen gaan omdat ze altijd middernacht aflopen, op n enkele keer na overdag.
Brendanh29
-
- 146 messages
- 0 votes
Dit hier! ik weet dat pathe nieuw regels heeft ingesteld en moet handhaven, net als dat ze niet in tassen mogen kijken (houden zich wel aan) je kunt af en toe wel lacks zijn bioscopen zijn niet zo streng. Maar kijk nog steeds met frustratie op als mensen binnenlopen als de film net begonnen is want blijkbaar wordt er niks aan de regels gedaan! Waarom is men uberhaupt te laat als ze weten wanneer het begint?
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1830 votes
Sluit me graag aan bij The Oceanic Six. Wil al een tijdje Elemental kijken in de bios, maar vertik het om die met Nederlandse stemmen te bekijken. Geldt in minder mate ook voor Ninja Turtles.
Volgens mij onderschatten bioscopen een beetje hoeveel volwassenen graag naar dit soort films gaan? Doe dan op z'n minst een stuk of 2/3 shows in het Engels gespreken op een gunstige tijd voor jong/volwassenen.
Walter S.
-
- 1703 messages
- 1360 votes
Na de stoelschopper, de prater (gister ook weer in ruime mate aanwezig) weer een nieuwe ergernis. Vader die met zijn 11 jarige adhd zoon naar Mission Impossible gaat. Jochie heeft geen tel stil gezeten. Was ook vrij weinig stil, zat vrij veel luidop tegen zijn pa te praten die daar dan ook weer niks van zegt. Kan zo’n jongetje voor een deel ook niks aan doen, maar het stoort wel enorm.
Waar je wel wat aan kan doen, de vrouw, jaar of 50, die met haar man naar MI was maar er schijnbaar niet zoveel aan vond en de hele tijd op haar telefoon, scherm op maximale lichtsterkte, zat te kijken. Gelukkig was rij 3 vanaf het scherm nog leeg, dus ben ik daar maar gaan zitten. Anders was ik hem denk ik gesmeerd en had ik mijn geld terug gevraagd. Echt geen reet aan zo.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Na de stoelschopper, de prater (gister ook weer in ruime mate aanwezig) weer een nieuwe ergernis. Vader die met zijn 11 jarige adhd zoon naar Mission Impossible gaat. Jochie heeft geen tel stil gezeten. Was ook vrij weinig stil, zat vrij veel luidop tegen zijn pa te praten die daar dan ook weer niks van zegt. Kan zo’n jongetje voor een deel ook niks aan doen, maar het stoort wel enorm.
Waar je wel wat aan kan doen, de vrouw, jaar of 50, die met haar man naar MI was maar er schijnbaar niet zoveel aan vond en de hele tijd op haar telefoon, scherm op maximale lichtsterkte, zat te kijken. Gelukkig was rij 3 vanaf het scherm nog leeg, dus ben ik daar maar gaan zitten. Anders was ik hem denk ik gesmeerd en had ik mijn geld terug gevraagd. Echt geen reet aan zo.
Kan die jongen niks aan doen? Ik wist toen ik 11 was echt wel dat ik stil moest zijn in de bioscoop. En anders lieten mijn ouders het wel merken. Die mensen mag je best aanspreken. Ik heb het ook eens gedaan bij een moeder met een zoon die ooit eens achter me zaten en maar door bleven kleppen. Vrij duidelijk gemeld dat ze hun kop moesten houden.
En een vrouw van 50 die irriteert met de telefoon mag je ook op de plek zetten. Dan gaat ze maar lekker de zaal uit.
Beetje laf is het wel, ik durf niet iedereen aan te spreken. Iedereen weet wel welk soort kijkers je niet aan durft te spreken. Maar een vader met zoon of een ouwe boomer spreek ik wel aan haha.
Walter S.
-
- 1703 messages
- 1360 votes
Kan die jongen niks aan doen? Ik wist toen ik 11 was echt wel dat ik stil moest zijn in de bioscoop. En anders lieten mijn ouders het wel merken. Die mensen mag je best aanspreken. Ik heb het ook eens gedaan bij een moeder met een zoon die ooit eens achter me zaten en maar door bleven kleppen. Vrij duidelijk gemeld dat ze hun kop moesten houden.
En een vrouw van 50 die irriteert met de telefoon mag je ook op de plek zetten. Dan gaat ze maar lekker de zaal uit.
Beetje laf is het wel, ik durf niet iedereen aan te spreken. Iedereen weet wel welk soort kijkers je niet aan durft te spreken. Maar een vader met zoon of een ouwe boomer spreek ik wel aan haha.
Dat ie zit te praten kan ie wat aan doen, maar dat ie niet stil kan zitten (denk ik) niet, bedoelde ik.
Ik heb in het verleden ook wel mensen op hun gedrag aangesproken, maar ook dat gaat ten koste van mijn concentratie. Makkelijkste weg gekozen, van plek verandert. Sowieso een hekel aan om mensen aan te spreken, want mijn iriitatie is dan al zo hoog, dat de kansgroot is dat het er niet vriendelijk meer uit komt. ik erger me vooral aan onbeschoftheid, de domheid, ik heb echt zin om ze toe te schreeuwen hoe dom ze zijn en hoe a sociaal. Voor iedereen beter als ik me stil hou en ergens anders ga zitten.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Oudere zondagse stelletjes die alles tijdens de film moeten bespreken.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja. Jaja. Oh, ja. Oh. Oh, ja. Ja. Jaaa. Oh. Ohhh. Ja, ja ja Ohh. Ja. Ja. Neeee.... Ja
Seriekijker
-
- 32 messages
- 18 votes
Heel vroeger ging ik met broer en moeders vaak naar de Cineac of Rialto in Amsterdam; beetje Polygoon nieuws, leuke tekenfilm van Donald Duck en dan de “dikke en de Dunne”, het was een wekelijks uitje waar we ons als kinderen wekelijks erg op verheugde en er waren meer kinderen dus was het altijd wel wat rumoerig..
Later ging ik zelf naar de Bioscoop, en sinds ik me kan heugen ergerde de ik me enorm aan al die ergernissen die hier al zijn beschreven.
Geouwehoer van mensen om je heen precies op momenten dat een scene in de film dat “niet kon hebben”, ik herinner me ooit eens een voorstelling van de “Deerhunter” waarbij een aantal trutjes achter mij voortdurend zaten te giechelen en ik door de irritatie de film eigenlijk gemist heb.
Of een keer toen er iemand naast me zat die zo ontiegelijk naar drank stonk dat ik toen nauwelijks mijn aandacht bij de film kon houden.
Dus heb ik het bioscoop bezoek na verloop van tijd maar opgegeven.
En naar ik begrijp is de overlast van bezoekers dus alleen maar toegenomen?
Ik woon sinds een jaar of tien in Thailand en ging toen ik hier pas woonde nog wel eens in de stad naar de bioscoop, boven een groot winkel centrum zijn een stuk of tien zalen waar de hele dag door films gedraaid worden, en je kunt kiezen: nagesynchroniseerd én ondertiteld in het Thais, of met origineel geluid én Engelse ondertitels.
Projectie is prima, het is bijna nooit druk, door de airco is het stervenskoud en het geluid…..is verschrikkelijk maar dan ook verschrikkelijk hard.
Dus helaas, dat is het dus ook niet.
Dat ieder film begint met het volkslied en dat je geacht wordt te gaan staan tijdens het volkslied maak het niet goed dus……
Dus download ik wat ik leuk of interessant vind, speel ik thuis af op mijn beamer zit ik in mijn eigen gemakkelijke stoel en heb van niemand last en ik voel me er prima bij.
De echte bioscoop ervaring hoef ik niet meer, ik merk dat ik veel beter het verhaal kan volgen en dat ik meer kan genieten van wat ik download.
En voel ik mij bezwaard vanwege de illegale activiteit? Nee niet echt, de films die ik wil zien zijn hier sowieso niet te koop en als er wel eens eentje is die wel in een winkel te koop is, wel…. dan blijkt dat meestal ook een illegale kopie te zijn dus…..
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Ik weet niet of het is toegenomen. Mobieltjes zijn er als mogelijke ergernis natuurlijk wel bij gekomen en het zijn net zo goed volwassenen en ouderen in filmhuizen die zich daaraan bezoldigen als de jeugd in de grote filmdozen. Je merkt gewoon wel verschillen in type bioscoop, film, dag/tijdstip en ook regio in het land is wel verschil in. In filmhuizen, waar ik vooral kom, lijken de ergernissen niet echt toegenomen. Ik erger me wel minder, kan me beter afsluiten en op de film blijven focussen en mensen hun eigen ding laten, maar ergerlijk blijft het 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Oudere zondagse stelletjes die alles tijdens de film moeten bespreken.
En veel vaker vrouwelijke gezelschappen dan sporadisch die oudere heer die praat.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
En veel vaker vrouwelijke gezelschappen dan sporadisch die oudere heer die praat.
En altijd te hard om het niet te horen, maar te zacht om het goed te horen, zodat je nog automatisch extra gespitst bent op wat ze zeggen ook.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Na net iets gepost te hebben in het topic "waar zit je het liefst in de zaal?" heb ik toch een ergernis.
Ik zit sowieso in mijne kleine lokale bioscoop op mijn vaste plaats, rij 5 stoel 7. Ik heb ook al zelden eens een rij verder gezeten al dan niet wat meer aan de zijkant.
Oervervelend is het dat er dan net voor/naast jou zo´n beveiligingslichtje brandt onderaan de muur. Soms zijn die vrij fel en storend. Een stoel voor of achter je is die impact soms veel kleiner.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes