• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Graaf Machine wrote:

Je moet wel beseffen dat je niet in een privé-situatie bent, daar in de zaal.

Precies dit, dus zorg je ervoor dat je niemand lastig valt met dingen die prima kunnen wachten.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Precies dit, dus zorg je ervoor dat je niemand lastig valt met dingen die prima kunnen wachten.

Precies dit, dus zorg je ervoor dat je je niet door iets onbenulligs lastig laat vallen. Hé, wel weten waar ik het over heb. Een kleine kijk op de foon, meer niet. We praten hier niet over langdurig kletsen, regelmatig schermkijken of de hele film lang scheten laten. Gewoon over even een blik op de foon, die dan ook nog op "lage schermstand" staat. Mag het even iets rustiger aub?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

schram101 wrote:

Heren.

Natuurlijk bestaat er verschil. Maar je kunt het toch alleen (even zo naïef spelend dat het zou kunnen) uitdammen door het helemaal te verbieden? Dus een melding vooraf: mobieltjes uit. Juist van jou OceanSix die hier toch regelmatig z’n irritatie over dit soort gedrag uit snap ik niet dat je dit nu zegt. Jullie zien liever een melding mobieltjes zo min mogelijk gebruiken aub, even kijken hoe laat het is mag wel maar dan moet je helderheid wel heel laag staan? Lijkt me nogal een grijs gebied waar je dan in terecht komt.

We leven in een tijd dat mobieltjes bij iedereen zwaar meetellen in ieders leven. Dus nee, ik ben niet voor een verbod. Wel voor gedragsregels. Twee seconden je mobiel aantikken die gedempt staat voor de tijd staat bij mij gelijk aan mensen met een lichtgevend horloge die daar even op kijken. Dat is geen mobiel gebruiken, maar slechts even aantikken. Verder ben ik nog steeds tegen bioscoopaso's maar laten we niet doorslaan. Wat is het volgende dat jullie verbieden? Hoesten? Een bierflesje open maken? Je zit met honderden mensen in een zaal, dan heb je te maken met enige overlast. Maar er zit wel een verschil tussen omgevingslawaai of mensen die rustig minuten met elkaar kleppen of uitgebreid de appjes gaan beantwoorden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

schram101 wrote:

(quote)

Nee bedoelde OceanIC Six. Waarom heet ie dan ook niet gewoon A&L1 zoals vroeger

Ben graag recalcitrant Maar om het jullie makkelijk te maken heb ik wel mijn avatar behouden.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Precies dit, dus zorg je ervoor dat je je niet door iets onbenulligs lastig laat vallen. Hé, wel weten waar ik het over heb. Een kleine kijk op de foon, meer niet. We praten hier niet over langdurig kletsen, regelmatig schermkijken of de hele film lang scheten laten. Gewoon over even een blik op de foon, die dan ook nog op "lage schermstand" staat. Mag het even iets rustiger aub?

Dat vind jij. En een ander vindt uitgebreid praten ook prima kunnen. Persoonlijk stoort een kleine blik op de telefoon niet heel erg, maar even kort zachtjes praten wel. Je zit in het donker, dan zijn je zintuigen zoals gehoor ook sterker. Iemand die fluistert 3 rijen achter me die hoor ik gewoon. Dat stoort en haalt me uit de film. Juist omdat het verder stil is.

Ik zit ook weleens met iemand in de bioscoop en ik denk nooit: dit is per se iets dat ik nu moet zeggen.

Ik doe dat zelf dus niet, die blik op de telefoon of praten omdat ik weet dat ik er anderen mee lastig kan vallen. Gewoon rekening houden met de ander denk ik dan.

Stephan123

• 236 messages
  • 1223 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Dat het uberhaupt "prima" is om een telefoon te gebruiken tijdens een bioscoop voorstelling is jou mening.

Als je zonodig moet weten hoelaat het is zet je telefoon dan op de laagste helderheid en schijn niet in mijn richting ermee .

Van de week ook iemand die op 100% helderheid een stoel verder van mij zit om uitgebreid een artikel te lezen ofzo tijdens een film en dan de telefoon met schermkant naar boven leggen en bij elke melding ging dat scherm aan met de tijd... ik heb vriendelijk gevraagd om de telefoon om te draaien maar dat werd niet gewaardeerd.

Gewoon rekening houden met elkaar, alleen dat kennen we blijkbaar niet meer...

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Dat vind jij. En een ander vindt uitgebreid praten ook prima kunnen.

Ik ben die ander niet, en wat die ander vind moet je mij niet aanwrijven.

Precies dit soort nepargumenten fnuiken altijd de discussie. Stop daarmee. aub.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Sorry overigens dat ik wat boos reageer.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Ik ben die ander niet, en wat die ander vind moet je mij niet aanwrijven.

Precies dit soort nepargumenten fnuiken altijd de discussie. Stop daarmee. aub.

Nee dit is geen nepargument. Juist niet. Jij stelt hetgeen jij vindt kunnen als hoogste waarde waar de rest maar in mee moet gaan. Wat geeft jou meer het recht dan anderen te bepalen wat anderen moeten accepteren? Waarom is het dan niet akkoord uitgebreid te praten? Waarom geldt jouw waarde als de waarde?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

"Jij stelt hetgeen jij vindt kunnen als hoogste waarde waar de rest maar in mee moet gaan."

OK, dat heb ik gesteld. Was ik me niet van bewust. Sorry hoor. Vergeef me, ik doe boete.

Waar precies heb ik dat overigens gesteld? Gewoon een mening geven op dit forum is niet gelijk "stellen dat jouw mening de absolute waarheid is".

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Stephan123 wrote:

(quote)

Dat het uberhaupt "prima" is om een telefoon te gebruiken tijdens een bioscoop voorstelling is jou mening.

Als je zonodig moet weten hoelaat het is zet je telefoon dan op de laagste helderheid en schijn niet in mijn richting ermee .

Van de week ook iemand die op 100% helderheid een stoel verder van mij zit om uitgebreid een artikel te lezen ofzo tijdens een film en dan de telefoon met schermkant naar boven leggen en bij elke melding ging dat scherm aan met de tijd... ik heb vriendelijk gevraagd om de telefoon om te draaien maar dat werd niet gewaardeerd.

Gewoon rekening houden met elkaar, alleen dat kennen we blijkbaar niet meer...

Jij noemt alleen precies een voorbeeld op van wat we allemaal een aso-houding vinden. Uitgebreid iets lezen op volle helderheid is totaal niet te vergelijken met een filmkijker die halverwege even een seconde checkt hoelaat het is.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik vind wel dat als je zo nodig de tijd moet checken, dat dat moet kunnen door je mobiel maar half uit je zak te halen, in plaats van hem op navelhoogte te houden zodat de mensen op de rijen achter je het ook allemaal zien. En dan niet gelijk even je notificaties bekijken, opbokken.

Als je niet actief alle mogelijke moeite doet om de overlast praktisch volledig te beperken, heb ook ik de nekschot gedachte. Dat gaat ver, maar JM heeft wel enige opgekropte woede jegens tokkie biosbezoekers. En soms ook tegen best fatsoenlijke, die er alsnog net wat soepelere maatstaven op nahouden.

Nu kom ik met een baby nauwelijks in de bios momenteel, maar als ik hemel en aarde zou bewegen om toch Oppenheimer te zien, en iemand voor me zou ieder kwartier zijn mobiel pakken, dan zou ik zowat mijn beugeltje op zijn hoofd kapot willen slaan. I wouldn't of course, maar de neiging zou er zeker zijn.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Allemachies. Ik check soms de tijd. Dan pak ik mijn mobiel, nadat ik eerst de zaal gecheckt heb, en kijk dan heel voorzichtig even snel hoe laat we leven. Dat is alles. Meer niet.

Maar er is me toch een bende gluurpolitie aanwezig hier, die precies gaat bepalen hoe en wanneer en vooral ook waarom ik mijn mobiel mag laten bekijken.

Lekker film kijken, mensen, lekker gewoon film kijken. En anders gewoon lekker fantaseren over NEKSCHOTEN.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Het gaat er niet om dat jij je mobiel begluurt, misschien doe je dat wel heel keurig volledig onzichtbaar. Het gaat erom dat een hoop mensen het zonder enige consideratie doen, en je DIRECT volledig uit je suspension of disbelief bent gehaald, en uit de scène. Weg immersie.

Het is niet 'even kijken hoe laat we leven', het is de immersie voor iedereen achter je om zeep helpen. Als ze het zien, that is. Wellicht kun jij dat als een ninja, maar de meesten doen het als een bouwvakker die kijkt of het al tijd is om te schaften.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

John Milton wrote:

Het gaat er niet om dat jij je mobiel begluurt,.

Helemaal eens. Het gaat om jouw Nekschoten-fantasie.

Spoor je wel?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

John Milton wrote:

Ik vind wel dat als je zo nodig de tijd moet checken, dat dat moet kunnen door je mobiel maar half uit je zak te halen, in plaats van hem op navelhoogte te houden zodat de mensen op de rijen achter je het ook allemaal zien. En dan niet gelijk even je notificaties bekijken, opbokken.

Als je niet actief alle mogelijke moeite doet om de overlast praktisch volledig te beperken, heb ook ik de nekschot gedachte. Dat gaat ver, maar JM heeft wel enige opgekropte woede jegens tokkie biosbezoekers. En soms ook tegen best fatsoenlijke, die er alsnog net wat soepelere maatstaven op nahouden.

Nu kom ik met een baby nauwelijks in de bios momenteel, maar als ik hemel en aarde zou bewegen om toch Oppenheimer te zien, en iemand voor me zou ieder kwartier zijn mobiel pakken, dan zou ik zowat mijn beugeltje op zijn hoofd kapot willen slaan. I wouldn't of course, maar de neiging zou er zeker zijn.

Wel grappig dat de mensen die nu hier zo fel doen elke keer de meest extreme scenario's benoemen. Iets uitgebreid checken in volle helderheid bij Stephan en jij als iemand elk kwartier de telefoon erbij pakt.

Ja, DUHHHH. Dat is aso gedrag ja.

Niet als je even de telefoon dichtbij je houd om 2 tellen te zien hoelaat het is. Soms boeit een film me niet zo en dan is het fijn te zien dat we al richting het eind gaan. Heb je daar een probleem mee, I really don't care. Misschien iets minder Meneer Politiek Correct willen zijn dan.

Los van dit zijn er altijd wel dingen die kunnen storen. Ik haat het als mensen opzichtig lachen bij elke flauwe grap of zelfs bij films die niet eens grappig zijn. Maar is dat aso-gedrag? Voor mij wel, voor die persoon niet. Ik laat het maar.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik denk dat het constructiever is op de rest van het bericht te reageren Graaf, je mag er in dit geval op vertrouwen dat dat geen echte fantasie is. Bovendien was dat niet de mijne, ik wilde alleen aangeven dat ik die gedachte snap, wanneer keer op keer geconfronteerd met fucking lompheid en desinteresse.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik wil ook wel eens denkbeeldig mensen uit een flat gooien als ze mijn bioscoopbezoekje vergallen, maar dan moeten die mensen me wel een goede reden geven. Laatst bij Titanic had ik meisjes voor me die constant opnames aan het maken waren. Van een film die al 25 jaar te verkrijgen is. Dan word ik wel bijzonder geïrriteerd.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Soms boeit een film me niet zo en dan is het fijn te zien dat we al richting het eind gaan. Heb je daar een probleem mee, I really don't care.
Maar wederom, als dat persé moet, dan kun je doen zonder dat iemand het ziet. Ik wel althans. En als je ziet dat anderen die moeite totaal niet nemen (tis toch maar twee seconduuuuh), dan is dat irritant. Want je bent toch uit de film. En die 'I really don't care' van jou, is dan precies wat ik van zo iemand voel. Dat maakt het infuriating.

Misschien vinden de mensen achter je die film wel geweldig, en het lijkt me vrij normaal om daar op voorhand rekening mee te houden? Ik heb bijvoorbeeld A Quiet Place gezien met iemand die er kennelijk niets aan vond. Horror ervaring, en dan bedoel ik niet de film. Die heeft het voor alle rijen om hem heen verpest. Ik snap dat jij dat niet zou doen, maar ik hoop wel dat als je kijkt hoe laat het is dat je dat inconspicuous doet

En uiteraard is dit allemaal theorie en recapitulatie. Ik heb nog nooit een echte aanvaring in de bios gehad, of überhaupt for that matter. Los van de nodige ergernissen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

John Milton wrote:

(quote)
Maar wederom, als dat persé moet, dan kun je doen zonder dat iemand het ziet. Ik wel althans. En als je ziet dat anderen die moeite totaal niet nemen (tis toch maar twee seconduuuuh), dan is dat irritant. Want je bent toch uit de film. En die 'I really don't care' van jou, is dan precies wat ik van zo iemand voel. Dat maakt het infuriating.

Misschien vinden de mensen achter je die film wel geweldig, en het lijkt me vrij normaal om daar op voorhand rekening mee te houden? Ik heb bijvoorbeeld A Quiet Place gezien met iemand die er kennelijk niets aan vond. Horror ervaring, en dan bedoel ik niet de film. Die heeft het voor alle rijen om hem heen verpest. Ik snap dat jij dat niet zou doen, maar ik hoop wel dat als je kijkt hoe laat het is dat je dat inconspicuous doet

En uiteraard is dit allemaal theorie en recapitulatie. Ik heb nog nooit een echte aanvaring in de bios gehad, of überhaupt for that matter. Los van de nodige ergernissen.

Ik weet niet hoe jij op je telefoon zit, maar ik doe dat meestal met het scherm dichtbij en op mezelf gericht. Dus dan hebben mensen er weinig last van. Ik weet hoe irritant het is als men je stoort in een film, dus ik demp maximaal en ben niemand tot last. Jammer genoeg zie ik wel vaak mensen die gewoon op volle sterkte zoiets doen. 10 seconden de tijd bekijken en even op de preview van je app klikken met maximale sterkte is rete-irritant ja.

Ik denk dat we bijna allemaal hier wel dezelfde normen en waarden hebben, behalve dat ik niet vind dat je ademloos en alleen op de film gericht in een zaal je tijd uit mag zitten. Eten, drinken, een kort zinnetje of een tel de tijd bekijken hoort er bij 99 procent gewoon bij. Misschien dat men in een filmhuis waar men doorgaans 91 jaar oud is (grapje) dat niet doet maar bij een Pathé of Kinepolis tref je jonger publiek.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Oh nee hoor, de bejaarden in het filmhuis zijn zeker niet 'more considerate'

Zoals meestal: vermoedelijk zijn we het meer eens dan we denken

@Graaf - 'nekschoten' is uiteraard een stijlfiguur bekend als de hyperbool. Als je dat letterlijk neemt uit mijn mond, dan ken je me totaal niet. Of we verschillen teveel van mening hoe sterk je antipathie tegen iets in beeldspraak mag verwoorden. Dat kan natuurlijk ook. Verder ben ik behoorlijk pacifistisch.

Of 'iemand wel spoort', lijkt me geen vraag die je aan de patiënt zelf moet stellen; dat oordeel is aan anderen. Maar ik heb wel spijt dat ik me in de reeds aanwezige discussie gemengd heb, dat zal ik een volgende keer echt weer minder snel doen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

The Oceanic Six wrote:

Misschien dat men in een filmhuis waar men doorgaans 91 jaar oud is (grapje) dat niet doet maar bij een Pathé of Kinepolis tref je jonger publiek.

Als er ergens een publiek zit dat zijn klep niet kan houden, dan is het in het filmhuis. Als daar een groepje vrouwen (vrijwel altijd vrouwen) van 50 of ouder zit dan weet je dat het theekransje daar gewoon wordt voortgezet. Jongeren zijn in de regel beter opgevoed.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Ook in het filmhuis kun je gewoon vragen aan anderen om de klep dicht te houden. Als je dat netter doet dan ik dan heb je vaak nog resultaat ook.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Graaf Machine wrote:

Allemachies. Ik check soms de tijd. Dan pak ik mijn mobiel, nadat ik eerst de zaal gecheckt heb, en kijk dan heel voorzichtig even snel hoe laat we leven. Dat is alles. Meer niet.

Maar er is me toch een bende gluurpolitie aanwezig hier, die precies gaat bepalen hoe en wanneer en vooral ook waarom ik mijn mobiel mag laten bekijken.

Lekker film kijken, mensen, lekker gewoon film kijken. En anders gewoon lekker fantaseren over NEKSCHOTEN.

Koop een horloge zou ik zeggen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

(quote)

Koop een horloge zou ik zeggen.

Nou, dat heb je dan bij deze gezegd.

martijn011

• 2034 messages
  • 1309 votes

Voor mij is het ook nog wel belangrijk bij welke film er overlast is door mobiel gebruik of kletsen. Laat ik voorop stellen dat ik het bij elke film storend vind, maar bij Fast X stoor ik me er minder aan dan als ze het bijvoorbeeld komend weekend bij Oppenheimer flikken. Onlangs bij de nieuwe Mission Impossible film zaten er een stel giechelende pubers die volop van hun mobiel gebruik maakten. Ik heb nog steeds hoop dat die doelgroep Oppenheimer overslaat en ik komende vrijdag in alle rust in een volle zaal met Nolan fans de film kan bekijken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

martijn011 wrote:

Voor mij is het ook nog wel belangrijk bij welke film er overlast is door mobiel gebruik of kletsen. Laat ik voorop stellen dat ik het bij elke film storend vind, maar bij Fast X stoor ik me er minder aan dan als ze het bijvoorbeeld komend weekend bij Oppenheimer flikken. Onlangs bij de nieuwe Mission Impossible film zaten er een stel giechelende pubers die volop van hun mobiel gebruik maakten. Ik heb nog steeds hoop dat die doelgroep Oppenheimer overslaat en ik komende vrijdag in alle rust in een volle zaal met Nolan fans de film kan bekijken.

Vind je dit niet een beetje hypocriet na de nekschot-teksten?

Alsof iemand niet volledig van Fast X kan of mag genieten? Ik vind het bij elke film irritant als mensen lang hun telefoon erbij pakken.

Los van dat trekken bepaalde films wel een ander publiek ja. Oppenheimer zal geen lading jeugdige filmkijkers trekken. Die zitten inderdaad bij Fast X meer.

martijn011

• 2034 messages
  • 1309 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Vind je dit niet een beetje hypocriet na de nekschot-teksten?

Alsof iemand niet volledig van Fast X kan of mag genieten? Ik vind het bij elke film irritant als mensen lang hun telefoon erbij pakken.

Los van dat trekken bepaalde films wel een ander publiek ja. Oppenheimer zal geen lading jeugdige filmkijkers trekken. Die zitten inderdaad bij Fast X meer.

Haha, nou die nekschot teksten zijn niet van mij, al snap ik de beeldspraak wel en gaan er soms dergelijke gedachten door m’n hoofd wanneer er een stel pubers zich schandelijk misdragen. En uiteraard is het bij elke film irritant maar bij een film waar je je kop goed bij moet houden nog irritanter omdat je dan iets belangrijks kan missen. Bij bijvoorbeeld Fast X kan je wel 10 minuten missen, dan heb je nog niks gemist om de rest vd film te waarderen. We gaan het zien, hopelijk blijven de vervelende tieners achterwege komende vrijdag..

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Oproep voor de Belgische users:

Oproep | Ergert u zich wel eens in de bioscoop? | De Standaard

De Standaard wrote:

Blockbusters zoals Barbie en Oppenheimer lokken veel bezoekers naar de bioscoop. Jammer genoeg leiden die bioscoopbezoeken soms tot frustraties. Kon u in alle rust van de film genieten of stoorde u zich soms aan het gedrag van uw buur?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.