- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
martijn011
-
- 2034 messages
- 1309 votes
Het viel me afgelopen maandagavond tijdens het zien van de nieuwe MI weer op hoe moeilijk het is voor mensen om 2,5 uur hun mobiel niet te gebruiken. Een groep pubers, gelukkig 8 rijen onder me, spanden helemaal de kroon. Constant lachen, hardop praten, selfies maken. Het lijkt wel alsof die generatie, ja ik ben al 33, zich niet meer lang kan focussen op 1 ding en gewoon ongestoord een (lange) film kunnen zien
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het viel me afgelopen maandagavond tijdens het zien van de nieuwe MI weer op hoe moeilijk het is voor mensen om 2,5 uur hun mobiel niet te gebruiken. Een groep pubers, gelukkig 8 rijen onder me, spanden helemaal de kroon. Constant lachen, hardop praten, selfies maken. Het lijkt wel alsof die generatie, ja ik ben al 33, zich niet meer lang kan focussen op 1 ding en gewoon ongestoord een (lange) film kunnen zien
Ik ben heel eerlijk, ik heb er ook bij mezelf soms last van dat ik tijdens een bioscoopfilm niet effe een appje kan lezen of snel de headlines van het nieuws kan lezen. Mobiele telefonie zit nu eenmaal in bijna ieders systeem.
Het verschil in de bios is dat jij en ik dan maar wachten tot na de film en een groep irritante mensen jammer genoeg wel tijdens de film denkt bovenstaande dingen te moeten doen. Storend ja, ik had er toevallig bij MI deze week ook last van. Effe 5 seconden de tijd aantikken vind ik niet erg, wel als dat licht gewoon een paar minuten schijnt.
martijn011
-
- 2034 messages
- 1309 votes
De verleiding om je mobiel te pakken is inderdaad enorm groot, daarom zet ik em in de bioscoop ook helemaal uit en laat ik em in m’n jaszak zitten zodat ik er ook nog eens moeilijk bij kan. Als ik thuis een film ga kijken waar ik goed voor wil gaan zitten dan laat ik em in de keuken liggen zodat ik er niet bij kan. Probeer het eens zou ik zeggen, het is mij ook gelukt 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De verleiding om je mobiel te pakken is inderdaad enorm groot, daarom zet ik em in de bioscoop ook helemaal uit en laat ik em in m’n jaszak zitten zodat ik er ook nog eens moeilijk bij kan. Als ik thuis een film ga kijken waar ik goed voor wil gaan zitten dan laat ik em in de keuken liggen zodat ik er niet bij kan. Probeer het eens zou ik zeggen, het is mij ook gelukt
Ik weet het, zou ook moeten. Maar ik kan het niet. Ik ben verpest door telefoons. Ook mijn aandachtspanne is minder dan 15 jaar terug, toen het smartphone tijdperk begon. Mobieltjes brengen veel voordelen maar ook zeker veel nadelen. Je moet de hele dag maar ''aan'' staan nu.
In de bios gebruik ik de telefoon als ik alleen ga tot de hoofdfilm begint. Tijdens reclames en trailers gebruikt iedereen 'm nog, dat boeit me niet. Bij de film doe ik 'm meteen weg.
En als ik samen ga dan gebruik ik de telefoon niet haha.
martijn011
-
- 2034 messages
- 1309 votes
Absoluut eens, ik zeg ook niet dat het me gemakkelijk afgaat maar als ik een film wil zien of een boek ga lezen dan leg ik em zover weg dat ik em niet kan pakken. Dat is het enige wat werkt voor mij, anders kan ook ik de verleiding niet weerstaan..
Tanguy
-
- 455 messages
- 2051 votes
Ik vind het juist heerlijk om tijdens het bioscoopbezoek even niet mijn mobiel te gebruiken, dan ben je echt even een uurtje of twee niet online. Heb in de bioscoop dan ook nooit de behoefte, ik zie daarna wel wat ik al dan niet gemist heb.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind het juist heerlijk om tijdens het bioscoopbezoek even niet mijn mobiel te gebruiken, dan ben je echt even een uurtje of twee niet online. Heb in de bioscoop dan ook nooit de behoefte, ik zie daarna wel wat ik al dan niet gemist heb.
Omgekeerde stelling, stel dat de bioscopen landelijk invoeren dat je gewoon op je telefoon mag kijken (wel zonder geluid), zou je dan ook je telefoon uren weg kunnen stoppen?
Het is gewoon een verslaving.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Omgekeerde stelling, stel dat de bioscopen landelijk invoeren dat je gewoon op je telefoon mag kijken (wel zonder geluid), zou je dan ook je telefoon uren weg kunnen stoppen?
Het is gewoon een verslaving.
Je mag gewoon op je telefoon kijken als je in de bioscoop zit. Wel liefst zonder geluid, maar een verbod is er eigenlijk niet, of het moet het algemene verbod tot hinderen van medebioscoopbezoekers zijn.
Ik kijk ook wel eens op de foon, gewoon om te kijken hoe lang de film nog duurt. Dit even snel, en niet alleen als de film saai is, maar soms ook gewoon om in te schatten wat er nog komt allemaal. Dom? Misschien. Begrijpelijk? Ja.
Stephan123
-
- 236 messages
- 1223 votes
Het is zeer asociaal als je je telefoon gebruik tijdens een bioscoopfilm. Zeker als die op 100 procent helderheid staat . Zit je helemaal in de film moet er weer een verslaafd iemand op zijn telefoon kijken..
Mijn telefoon gaat op vliegtuigmodus tijdens de film.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Het is zeer asociaal als je je telefoon gebruik tijdens een bioscoopfilm. Zeker als die op 100 procent helderheid staat .
Het lijkt me eerder "zeer asociaal" om zo maar te gaan beschuldigen.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Dan nog steeds. Wat mij betreft zit er iemand bovenin de hoek van de zaal die je direct een nekschot geeft. Tevens bij kletsen, gillen, dom lachen of ander irritant gedrag.
Maar goed, in Nederland moet je dit wel een beetje gewend zijn inmiddels. Net als concertpubliek trouwens. We zijn het onbeschofste publiek van de wereld geloof ik.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Iemand een nekschot geven, dat is pas zeer asociaal.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Even kort een paar tellen op de telefoon kijken hoelaat het is, vind ik prima. Maar dat kan gewoon met 1 knopje indrukken, dan heb je de tijd en die kan je dan ook weer wegklikken. Ga je je telefoon ontgrendelen en dingen lezen of doen, dan ben je een hufter en verdien je een figuurlijk nekschot.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dan nog steeds. Wat mij betreft zit er iemand bovenin de hoek van de zaal die je direct een nekschot geeft. Tevens bij kletsen, gillen, dom lachen of ander irritant gedrag.
Maar goed, in Nederland moet je dit wel een beetje gewend zijn inmiddels. Net als concertpubliek trouwens. We zijn het onbeschofste publiek van de wereld geloof ik.
Zou het in de zalen in Frankrijk, Engeland of Amerika anders zijn denk je?
Stephan123
-
- 236 messages
- 1223 votes
Ik vind dat ook asociaal want dan zie ik hoelaat als diegene naast mij zit en dan weet ik dat de film nog een x aantal minuten duurt...
En waarom moet er überhaupt op een telefoon gekeken worden tijdens de film , ook al om te kijken hoelaat het is ? Vind je de film niks, ga dan de zaal uit , simpel. Laat andere mensen wel genieten van de film .
En als je dan zo graag wil weten hoelaat het is, doe het dan op een manier dat andere mensen er geen last van hebben en dat ze ook niet zien hoelaat het is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind dat ook asociaal want dan zie ik hoelaat als diegene naast mij zit en dan weet ik dat de film nog een x aantal minuten duurt...
En waarom moet er überhaupt op een telefoon gekeken worden tijdens de film , ook al om te kijken hoelaat het is ? Vind je de film niks, ga dan de zaal uit , simpel. Laat andere mensen wel genieten van de film .
En als je dan zo graag wil weten hoelaat het is, doe het dan op een manier dat andere mensen er geen last van hebben en dat ze ook niet zien hoelaat het is.
Sorry, maar dit vind ik zelfs overdreven. Alsof 2 seconden de tijd bekijken op een gedempte telefoon een wereldzonde is.
En normale mensen richten het scherm even snel naar hun ogen, dus dan heb jij helemaal geen kans om de tijd mee te kunnen kijken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Net als concertpubliek trouwens.
Ik ben recent twee keer geweest. Eerst Springsteen in de Arena, daar hielden mensen 3 uur lang hun klep niet dicht. Die zagen dit echt als een avondje in de kroeg met een artiest op de achtergrond voor wat vulling. Heeft echt mijn avond vergald. Walgelijk gedrag.
Vorige week Billy Joel in Londen en wat een genot met een publiek dat voor de artiest komt en gewoon geniet ván en bezig ís met de muziek.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Zou het in de zalen in Frankrijk, Engeland of Amerika anders zijn denk je?
Wat muziek betreft staan we er wel bekend om toch? Filmzalen geen idee hoe dat in het buitenland is.
Het zijn wel twee hele andere figuren overigens. De domme vijftiger die zich heel hip voelt door een concert te bezoeken maar daar vervolgens de werking van z’n warmtepomp aan twee maten staat uit te leggen tijdens het optreden van een band die hem überhaupt niets interesseert.
En in de bioscoop voornamelijk jeugd natuurlijk voor wie film vooral tijdverdrijf is maar geen passie zoals voor de meesten hier.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ik ben recent twee keer geweest. Eerst Springsteen in de Arena, daar hielden mensen 3 uur lang hun klep niet dicht. Die zagen dit echt als een avondje in de kroeg met een artiest op de achtergrond voor wat vulling. Heeft echt mijn avond vergald. Walgelijk gedrag.
Vorige week Billy Joel in Londen en wat een genot met een publiek dat voor de artiest komt en gewoon geniet ván en bezig ís met de muziek.
Enórm irritant inderdaad. Zuur dat het je avond zo verziekt hebt..
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Je kunt ook gewoon naar het scherm kijken.
Hé, ik heb het niet over continu foonloeren, maar over even iets kijken. Als je dat al niet kunt hebben, sodemieter dan gewoon op uit de bioscoop. Je moet wel beseffen dat je niet in een privé-situatie bent, daar in de zaal.
Even iemand die iets bekijkt, even iemand die een vraag stelt aan hem/haar gezekschap, even iemand die een snoepje van plastic ontdoet. Jemig, je mag wel iets kunnen velen in de bioscoop.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Hé, ik heb het niet over continu foonloeren, maar over even iets kijken. Als je dat al niet kunt hebben, sodemieter dan gewoon op uit de bioscoop. Je moet wel beseffen dat je niet in een privé-situatie bent, daar in de zaal.
Even iemand die iets bekijkt, even iemand die een vraag stelt aan hem/haar gezekschap, even iemand die een snoepje van plastic ontdoet. Jemig, je mag wel iets kunnen velen in de bioscoop.
Een kort telefoontje plegen moet dan ook wel kunnen dan toch?
Of even je vriendin vingeren?
Wat een onzin. Nee natuurlijk houd je je klep in de bioscoop.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Graaf Machine heeft gewoon gelijk. Keer een kort zinnetje tegen je buurman zeggen, een seconde de tijd checken of even iets te eten pakken uit je zakje snoep zijn gewoon normale dingen.
Je hoort je niet asociaal te gedragen, maar dat zijn geen asociale dingen maar gewoon normale menselijke dingen. Uitgebreid je appjes lezen, een hele scene aan je buurman uitleggen of een foto van het scherm maken, dat is aso gedrag.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Je vriendin vingeren... tss... je moet maar verlegen zitten op een weerwoord. Ooit geweten dat even kijken op je foon om hoe laat het is niets met "kleppen" te maken heeft?
Stephan123
-
- 236 messages
- 1223 votes
Kan het wat aardiger? Het gaat mij puur om het licht van zo'n telefoon...ik wil niet weten hoelaat het is als ik film zit te kijken.
Ik praat ook niet met mijn gezelschap onder een film.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ben ik onaardig dan?
Het kan jou puur om het licht gaan, dat was verder niet het punt. Mij gaat het puur om even iets bekijken. Eigenlijk ben ik van mening dat jij, en Schram, voornamelijk de Ik-Ben-Goed kaart aan het spelen zijn.
Nou, ik ben minder goed. Ik kijk soms even op de foon, en dat met, zoals gemeld, gedempt licht. Maar toch doorgaan hoor toch de goede IK uitstralen.
Aardig? Nee, ik ben niet aardig.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Heren.
Natuurlijk bestaat er verschil. Maar je kunt het toch alleen (even zo naïef spelend dat het zou kunnen) uitdammen door het helemaal te verbieden? Dus een melding vooraf: mobieltjes uit. Juist van jou OceanSix die hier toch regelmatig z’n irritatie over dit soort gedrag uit snap ik niet dat je dit nu zegt. Jullie zien liever een melding mobieltjes zo min mogelijk gebruiken aub, even kijken hoe laat het is mag wel maar dan moet je helderheid wel heel laag staan? Lijkt me nogal een grijs gebied waar je dan in terecht komt.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Alles kan verboden worden. Ben ik zwaar voorstander van. Top idee. Ik ben overigens niet Ocean Six, maar misschien spreek je mij ook wel niet aan. Dat kan. Dat mag ook verboden worden.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Wat mij betreft levert iedereen zijn telefoon gewoon in trouwens. Duurt iets langer allemaal maar heb je deze ellende niet
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Alles kan verboden worden. Ben ik zwaar voorstander van. Top idee. Ik ben overigens niet Ocean Six, maar misschien spreek je mij ook wel niet aan. Dat kan. Dat mag ook verboden worden.
Nee bedoelde OceanIC Six. Waarom heet ie dan ook niet gewoon A&L1 zoals vroeger 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Nee bedoelde OceanIC Six. Waarom heet ie dan ook niet gewoon A&L1 zoals vroeger
Ja, dat is best vervelend. Die gozert met zijn Al Bundy plaatje is gewoon Ajax en Litmanen. Al wordt hij honderd jaar oud.