- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jup, daar ben ik heel dankbaar voor in deze tijd. En dat ik een zelfverklaarde pindakaasgoeroe ben, scheelt ook. Miss Milton en ik schelen 9 jaartjes inderdaad. Nog net binnen de grenzen van het fatsoen 
Kan dus even duren voor ik een nieuwe bios ergernis bijdrage lever, het is even niet anders. Maar als je zoekt op John Milton in het zoekvenster van dit topic, kom je nog wel wat classics tegen!
De laatste maanden erger ik me niet eens meer in de bios. Mensen gedragen zich. Ik sta er van te kijken.
Blijven alleen de kosten over van snacks die echt belachelijk hoog zijn.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Jup, daar ben ik heel dankbaar voor in deze tijd. En dat ik een zelfverklaarde pindakaasgoeroe ben, scheelt ook. Miss Milton en ik schelen 9 jaartjes inderdaad. Nog net binnen de grenzen van het fatsoen 
Kan dus even duren voor ik een nieuwe bios ergernis bijdrage lever, het is even niet anders. Maar als je zoekt op John Milton in het zoekvenster van dit topic, kom je nog wel wat classics tegen!
Geen vitale (schoon)ouders die af en toe een avondje op willen passen?
Ik moet zeggen dat dat altijd een voordeel voor ons is geweest en soms nog steeds is. Ik was zelf 24 en 30 jaar oud toen mijn kinderen werden geboren. Mijn schoonouders zijn inmiddels begin 60, en zijn nog niet eens met pensioen. Oppas is dus nooit een probleem geweest.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Wonen helaas allebei ver weg, maar die van haar zijn op zoek naar woonruimte hier in de buurt. Fingers crossed, want altijd betaalde oppas hakt er inderdaad wel in. en als je dan ook nog biosergernissen krijgt, tsja 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Net naar de film, in het filmhuis en veel ouderen van dagen aanwezig in de zaal en het was (mede daarom) al vrij onrustig en de film begon ook direct. Zonder trailers, zonder reclame. Op zich heerlijk behalve dat men nog niet was uitgesproken over het weekend en vrolijk door kwetterde. Voorin de zaal keek men al even op wat dat voor herrie was, schuin achter me gaf iemand beleefd aan graag van de film te willen genieten en daarna (de film was al een goede minuut onderweg) zei ik ook maar 'mensen de film is begonnen hoor, dank jullie wel'. Geen verzoek, gewoon een korte mededeling.
Enfin, film klaar, eindtitels beginnen en langzaamaan gingen de lampen aan. Het moment dat er beweging komt in de zaal en men weggaat. Een kleine halve minuut later sta ik ook op, doe m'n jas aan en loop weg. Hoor ik die gozer die achter me zat nog zeggen: 'de film is nog niet afgelopen hoor'.
Zo, daar had ik dus even een gevoelige snaar geraakt bij iemand.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Maar even los van dit moment, wat bezielt het mensen om te praten? Om door te praten als de film start, het weekend nog door te nemen, maar ook steeds hardop commentaar geven 'o ja mooi' of 'nee, niet doen'. Of met elkaar zachtjes praten en dingen zeggen als 'wat acteert hij goed hè'?'. Dat is trouwens nog asocialer dan overal schijt aan hebben, dat zachtjes praten. Want dan weet je dat je eigenlijk je mond moet houden en je doet het toch niet. En 90% kans dat dit vrouwen zijn en 90% kans dat dit 50+'ers zijn.
Echt, neem een abonnement op Netflix, kijk thuis en lul door de hele film heen als je daar gelukkig van wordt. Doe wat je wil dan, maar niet in de zaal.
Is er iemand die ook altijd zo praat en kan en wil die persoon mij gewoon doen snappen waarom je praat? Ik probeer dat oprecht te begrijpen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Een kleine halve minuut later sta ik ook op, doe m'n jas aan en loop weg. Hoor ik die gozer die achter me zat nog zeggen: 'de film is nog niet afgelopen hoor'.
Zat ie er dus weer doorheen te praten. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als ik met iemand naar de film ga wisselen we ook af en toe wel eens een paar woorden, maar zeker geen hele dialogen. Da's echt zo irritant. Praten tijdens reclames en trailers boeit me niet, net als de telefoon gebruiken. Maar als de film begint kap je. Ik heb ook al eens een paar keer mensen aangesproken, merk dat ik dat heel ongemakkelijk vind. Je wil geen vervelende vent zijn, maar mijn filmgenot gaat voor beleefdheid. Niet dat ik ga schelden, maar er volgt wel een stemverheffing en een boodschap en daarna is het gelukkig altijd wel stil. Wat mjk87 al zegt, ga dan thuis Netflixen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Nou, vanavond in Deventer was het wel heel straf. Zat in de Theaterzaal van MIMIK naar Living te kijken, speciaal een plek op de voorste rij gereserveerd (is daar een prima plek), kwamen er twee (uiteraard oude) mensen ook op de eerste rij zitten, helemaal aan de zijkant.
En werkelijk tijdens de hele film was het geen halve minuut stil aan die kant. Soms zelfs meer dan gefluister. En dan ook nog met drukke hand- en armgebaren ook. Verbazingwekkend. Gelukkig ben ik zelf vrij goed in staat me er voor af te sluiten (dan komt je jarenlange ervaring in het schaken toch van pas, daar leer je dat wel), maar zo zout heb ik het nog nooit meegemaakt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou, vanavond in Deventer was het wel heel straf. Zat in de Theaterzaal van MIMIK naar Living te kijken, speciaal een plek op de voorste rij gereserveerd (is daar een prima plek), kwamen er twee (uiteraard oude) mensen ook op de eerste rij zitten, helemaal aan de zijkant.
En werkelijk tijdens de hele film was het geen halve minuut stil aan die kant. Soms zelfs meer dan gefluister. En dan ook nog met drukke hand- en armgebaren ook. Verbazingwekkend. Gelukkig ben ik zelf vrij goed in staat me er voor af te sluiten (dan komt je jarenlange ervaring in het schaken toch van pas, daar leer je dat wel), maar zo zout heb ik het nog nooit meegemaakt.
Geen behoefte die mensen aan te spreken?
Ik heb het tegenovergestelde. Ik ga er dan op letten en me nog meer ergeren haha.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Geen behoefte die mensen aan te spreken?
Ik heb het tegenovergestelde. Ik ga er dan op letten en me nog meer ergeren haha.
Veel behoefte die mensen aan te spreken, maar de angst dat dan de ogen van de hele zaal op me gericht zijn, juist omdat ik voor in de zaal zit, weerhoudt me toch wel. Ik probeer het af te sluiten.
Kan bij de ene film overigens makkelijker dan bij de andere, en soms spreek ik dergelijke mensen wel aan.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Mijn ervaring is toch wel dat aanspreken vrijwel altijd helpt. En dat dat ook wel geapprecieerd wordt door de rest van de zaal. Hoe eerder, hoe beter ook, en altijd op een vriendelijke toon. Is niet het leukste om te doen, en zeker de eerste keren moet je even over een drempel, maar het went snel.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
In principe wanneer je echt iets moet/wil zeggen tegen je metgezel kun je dit zo zacht mogelijk doen, zodat niemand iets merkt. Echter is het voor veel mensen onmogelijk om iets zachtjes te zeggen. Vroeger in de klas had je ook altijd kinderen die constant aan het praten waren die eronder uit kwamen, terwijl Pietje één keer iets zegt en gelijk op zn donder krijgt. In Brabant zijn mensen ook wat luidruchtiger overigens. Maar je hebt ook mensen die geen enkele moeite doen om zachtjes te fluisteren, want ze willen stiekem dat andere bezoekers hun net wel horen. Dat geeft toch een beetje aandacht in een kleurloos leven.
Maar goed, in principe moet je gewoon je klep dichthouden tijdens te film.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik heb denk ik het meeste geluk met mensen die nauwelijks praten tijdens de film. Volgens mij heb ik dat één keer meegemaakt, toen zat de zaal wel ongelooflijk vol.
Ik heb vaker dat er van die tienertokkies in de zaal zitten, voornamelijk dames, die het dan normaal vinden om met hun telefoonlampje te schijnen onder de film.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Klinkt alsof het bij jullie niet zoveel gebeurd. In Rotterdam/ Dordrecht is het toch echt schering en inslag. Heb het zelfde als Ocean, vind het toch wat ongemakkelijk te zeggen. En dat is niet minder geworden toen ik ooit de reactie kreeg wat ik kaa-kaa-stoer deed toen ik ooit een bontkraagje vroeg iets zachter te doen naast me.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik kom wel regelmatig in de filmhuizen van Enschede, Deventer en Arnhem. Ook wel daarbuiten, maar dat is minder frequent.
Mijn waarneming is dat er vooral in Deventer (MIMIK) heel veel kletstantes komen. Met heel veel moet je niet denken dat elke keer de helft van het publiek kletst, maar toch wel één op de twee keer zitten er twee lastige (meestal) dames bij.
In Enschede en Arnhem is dat aanmerkelijk minder.
Waar dat door komt? Misschien is het filmhuis van Deventer gewoon gezelliger voor oudere dames dan het filmhuis in Arnhem en Enschede. Zeker dat ding in Enschede straalt ongezelligheid uit, maar in Arnhem is het best een leuk filmhuis om eens in de veertien dagen met je vriendin-op-leeftijd een filmpje te pakken en bij te kletsen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Klinkt alsof het bij jullie niet zoveel gebeurd. In Rotterdam/ Dordrecht is het toch echt schering en inslag. Heb het zelfde als Ocean, vind het toch wat ongemakkelijk te zeggen. En dat is niet minder geworden toen ik ooit de reactie kreeg wat ik kaa-kaa-stoer deed toen ik ooit een bontkraagje vroeg iets zachter te doen naast me.
Ja, ik ben eerlijk dat ik niet tegen elk persoon durf te zeggen of hij zijn smoel kan houden. En dat zijn toch vaak, jeweetwel types. Klap voor mijn kop of erger is me dat niet waard. Zo triest is de wereld geworden.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja, ik ben eerlijk dat ik niet tegen elk persoon durf te zeggen of hij zijn smoel kan houden. En dat zijn toch vaak, jeweetwel types. Klap voor mijn kop of erger is me dat niet waard. Zo triest is de wereld geworden.
Niet alleen de klap voor je kop, maar ook het gevoel de rest van de avond uitgelachen te worden en nog meer lawaai te moeten verduren, expres om te zieken, maakt het voor mij niet altijd een optie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Omdat het bijwonen van een reguliere film voor mensen met onder meer autisme, niet aangeboren hersenletsel, ADHD of epilepsie te belastend kan zijn, introduceert Cinemajestic Zutphen de prikkelarme voorstelling. Daarbij wordt geen trailer van andere films of reclame vertoond. Ook digitale schermen gaan op zwart en er klinkt geen achtergrondmuziek. De film zelf wordt op een zachter volume vertoond en de verlichting is iets hoger dan normaal. Ook zijn er oordopjes beschikbaar voor de mensen die nog te veel prikkels ervaren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zat van de week in de bioscoop en heb me echt enorm geërgerd aan een persoon vlak voor me, die om werkelijk elk ding moest lachen van begin tot eind. En ter info, het was bij Titanic. Zo grappig is die film niet, op hier en daar een grapje na maar dit sloeg nergens op. Het haalde me echt een paar keer uit de film, gewoon tientallen keren zo'n irritant lachje dat overbodig is.
En in diezelfde rij zat ook een groepje pubermeisjes die constant aan het filmen waren en stukjes daarna op social media gingen gooien. Ja, je zit bij de film, leuk voor je joh. De film is al 25 jaar op elk medium te krijgen, dus lekker relevant om telkens fragmenten online te gooien. Wat een armoede als je tijdens een film al niet meer met je tengels van je telefoon en vooral social media af kan blijven zeg. Keertje kijken voor de tijd, prima, maar een hoop mensen zie je ze echt respectloos minutenlang op een verlicht scherm bezig.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik zat van de week in de bioscoop en heb me echt enorm geërgerd aan een persoon vlak voor me, die om werkelijk elk ding moest lachen van begin tot eind. En ter info, het was bij Titanic. Zo grappig is die film niet, op hier en daar een grapje na maar dit sloeg nergens op. Het haalde me echt een paar keer uit de film, gewoon tientallen keren zo'n irritant lachje dat overbodig is.
En in diezelfde rij zat ook een groepje pubermeisjes die constant aan het filmen waren en stukjes daarna op social media gingen gooien. Ja, je zit bij de film, leuk voor je joh. De film is al 25 jaar op elk medium te krijgen, dus lekker relevant om telkens fragmenten online te gooien. Wat een armoede als je tijdens een film al niet meer met je tengels van je telefoon en vooral social media af kan blijven zeg. Keertje kijken voor de tijd, prima, maar een hoop mensen zie je ze echt respectloos minutenlang op een verlicht scherm bezig.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
In dat geval moet ik maar blij zijn dat ik dus levend de bioscoop uit ben gekomen 
Kaaskop77
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik kwam altijd bij Pathe Zaandam. En het leek wel of het publiek met de maand asocialer werd. Hele conversaties, continu WhatsApp en wat dan ook checken tijdens de film (standaard 4/5 man). Selfies maken met flits tijdens de film... En als je iemand aansprak op een nette manier altijd dat gepikeerde. Zelfs een die daarom met mij op de vuist wilde gaan, het is dat ik hem zo voor lul zette daarna dat ie zich wel koest hield.
Dus nee, ik ben er klaar mee. Heb nu een goede thuis bios en dat bevalt prima.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ik zat van de week in de bioscoop en heb me echt enorm geërgerd aan een persoon vlak voor me, die om werkelijk elk ding moest lachen van begin tot eind. En ter info, het was bij Titanic.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Ze geven hier in Forum tijdens Framed gratis popcorn?! En dat met volle zaal...de voorstellingen van morgen staan voor mij zo op losse schroeven... Gratis ergernis bij de deur, galant maar bizar.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Popcorn? In Forum? Ik ben misschien te lang weg oet Grun (Forum was nog in aanbouw of zelf concept fase), maar ik kan me niet herinneren dat Forum Images popcorn had?
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Ze hebben het volgens mij altijd wel te koop maar behalve resten na kindervoorstellingen er nooit tekenen van gezien/gehoord/geroken. Maar een animatiefestival trekt blijkbaar veel mensen van adolescente leeftijd? en die moeten stinkend lawaaierig grazen bij films ofzo?! Ik weet het niet. Komt er geen evaluatiemail van hun achteraf, dan komt er van mijn kant alsnog eentje. Nog ff zien of het vanavond zelfde is, of enkel een ding van de vrijdag.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Sowieso heb ik post-covid het gevoel dat filmhuizen zich steeds meer denken te moeten gedragen als bioscopen. Dat zie je terug in de catering en in de programmering.
blondiefilmfreak
-
- 747 messages
- 353 votes
Ik heb hier een opmerking op,helder en duidelijk.die telefoons moeten ze aanpakken bij zowel bioscoop en muziek evenementen.inleveren bij de balie,waar wij vroeger onze jas konden inleveren.ik word er kots misselijk van,van dat mobiel telefoon terreur gedoe.je zou maar rock en roll artiest zijn,en dan al die vreselijke teen girls en nitwitz met hun rot telefoon maar filmpjes maken.ik zou zo het podium afrennen en het concert staken.gadverdamme ik kijk mijn dingen thuis wel.en drink ook thuis wel mijn biertje,anders weer mes in de buik ergens,wat een fijne tijd heee leven we in.lang leve de vooruit gang 
blondiefilmfreak
-
- 747 messages
- 353 votes
Ik kwam altijd bij Pathe Zaandam. En het leek wel of het publiek met de maand asocialer werd. Hele conversaties, continu WhatsApp en wat dan ook checken tijdens de film (standaard 4/5 man). Selfies maken met flits tijdens de film... En als je iemand aansprak op een nette manier altijd dat gepikeerde. Zelfs een die daarom met mij op de vuist wilde gaan, het is dat ik hem zo voor lul zette daarna dat ie zich wel koest hield.
Dus nee, ik ben er klaar mee. Heb nu een goede thuis bios en dat bevalt prima.
Kan daar 1 ding op zeggen...afmachen,,,gestapo
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Dat met die popcorn lijkt enkel iets van de Framed vrijdag te zijn geweest, maar leek niet enkel bij de ene film waar ik was (La Planete Sauvage), tafel stond er al van film ervoor. Maar gister gelukkig niet dus. Vandaag ben ik er niet. Dus fjoeh, bleef bij één ultieme ergernis. Wat een idioot idee jongens, elk zintuig gratis afleiden van waar de bezoeker voor komt.