- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Box Office Nederland
Box Office Nederland
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Welnee.
Maar blijf vooral in je eigen wereldje daarmee hangen als je denkt dat de hele wereld gek is.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Welnee.
Maar blijf vooral in je eigen wereldje daarmee hangen als je denkt dat de hele wereld gek is.
MacDonalds is het restaurant met de hoogste omzet. Wellicht denk jij dan ook dat ze daar het lekkerste eten hebben.
Maar goed dan is Captain Marvel dus een van de beste 20 films ooit gemaakt.
Wat ben ik toch blij dat ik niet in jouw wereld leef.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
MacDonalds is het restaurant met de hoogste omzet. Wellicht denk jij dan ook dat ze daar het lekkerste eten hebben.
Maar goed dan is Captain Marvel dus een van de beste 20 films ooit gemaakt.
Wat ben ik toch blij dat ik niet in jouw wereld leef.
Misschien moet je wat minder domme ''conclusies'' trekken, zou je niveau van stijgen.
Maar jij bent een heel uniek persoontje hoor, altijd lekker tegen de stroom in en denken dat je gelijk hebt. Iemand die 100 spookrijders tegen zich in ziet rijden.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Misschien moet je wat minder domme ''conclusies'' trekken, zou je niveau van stijgen.
Maar jij bent een heel uniek persoontje hoor, altijd lekker tegen de stroom in en denken dat je gelijk hebt. Iemand die 100 spookrijders tegen zich in ziet rijden.
Ik ben gewoon een wat meer ontwikkelde filmkijker. Dan valt die Hollywood troep gewoon enorm door de mand. Net als fervente muziekliefhebbers doorgaans niet aan de top 40 hangen. Maar hou jij je maar vast dat de massa gelijk heeft en hun smaak de meest ontwikkelde is.
Ga nu de Lion King kijken, spreek je straks.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben gewoon een wat meer ontwikkelde filmkijker. Dan valt die Hollywood troep gewoon enorm door de mand. Net als fervente muziekliefhebbers doorgaans niet aan de top 40 hangen. Maar hou jij je maar vast dat de massa gelijk heeft en hun smaak de meest ontwikkelde is.
Zolang je dit soort domme conclusies blijft trekken zal je nooit een ontwikkelde kijker zijn. Je moet eens leren berichten te interpreteren. Niet je sterkte punt.
Ik zeg nergens dat een hit ook heel goed is. Wel dat als heel veel mensen er heen willen of van genieten, het vast niet zo belabberd zal zijn als jij de wereld probeert voor te houden met je nogal irritante pedante wijze van discussiëren.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Zolang je dit soort domme conclusies blijft trekken zal je nooit een ontwikkelde kijker zijn. Je moet eens leren berichten te interpreteren. Niet je sterkte punt.
Ik zeg nergens dat een hit ook heel goed is. Wel dat als heel veel mensen er heen willen of van genieten, het vast niet zo belabberd zal zijn als jij de wereld probeert voor te houden met je nogal irritante pedante wijze van discussiëren.
Je typt wel veel, maar zegt vrij weinig. Misschien gewoon effe een maandje niet meer op mij reageren...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je typt wel veel, maar zegt vrij weinig. Misschien gewoon effe een maandje niet meer op mij reageren...
Ik vrees dat je je eigen berichten dan net hebt gelezen. Je bent echt op bijzonder irritante wijze diverse topics aan het vergallen.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Ik vrees dat je je eigen berichten dan net hebt gelezen. Je bent echt op bijzonder irritante wijze diverse topics aan het vergallen.
Geef ik een goed advies sla je het weer in de wind. Leer er gewoon mee leven dat niet iedereen je favoriete blockbusters goed vind.
Dat fanboy gedrag is zo sneu.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geef ik een goed advies sla je het weer in de wind. Leer er gewoon mee leven dat niet iedereen je favoriete blockbusters goed vind.
Dat fanboy gedrag is zo sneu.
Het zal mij werkelijk jeuken of je mijn favoriete films vreselijk slecht vind. Ik zou niet eens jouw smaak willen bezitten. Wat ik wel storend vind is je pedante houding en je guerrilla tactiek waarmee je iedereen probeert ''te overtuigen'' dat we allemaal zo uniek en bijzonder als jou dienen te zijn. Jij bent zo iemand die fan is van een obscuur bandje en ze laat vallen als ze wereldwijd door zouden breken en meer fans zouden krijgen.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Het zal mij werkelijk jeuken of je mijn favoriete films vreselijk slecht vind. Ik zou niet eens jouw smaak willen bezitten. Wat ik wel storend vind is je pedante houding en je guerrilla tactiek waarmee je iedereen probeert ''te overtuigen'' dat we allemaal zo uniek en bijzonder als jou dienen te zijn. Jij bent zo iemand die fan is van een obscuur bandje en ze laat vallen als ze wereldwijd door zouden breken en meer fans zouden krijgen.
Om een paar namen te noemen. Ik ben nog steeds fan van Cameron, Jackson (al is die Hobbit reeks wel zwaar kut), Paul Verhoeven en Schwarzenegger. Hun succes heeft daar niks aan veranderd.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
In de muziekindustrie maakt men gebruik van hitnoten. Kortom, melodieën die een grote hit garanderen. Dat zegt niet enkel iets over de omzet, het zegt ook iets over het zoogdier de mens die dergelijke hitnoten/melodieën als het beste wat er is ervaart.
De ferfente muziekliefhebber in jouw verhaal, is denk ik, iemand met een wat alternatieve smaak. Dat is verder prima, al denk wel dat het goed is om te realiseren dat de meeste mensen deze alternatieve melodieën niet per se hoeven te horen.
Het vergelijk met de fastfoodgigant gaat ook niet op, aangezien deze fastfoodgigant verslavende rotzooi verkoopt die het normale eetpatroon danig in de war schopt.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
In de muziekindustrie maakt men gebruik van hitnoten. Kortom, melodieën die een grote hit garanderen. Dat zegt niet enkel iets over de omzet, het zegt ook iets over het zoogdier de mens die dergelijke hitnoten/melodieën als het beste wat er is ervaart.
De ferfente muziekliefhebber in jouw verhaal, is denk ik, iemand met een wat alternatieve smaak. Dat is verder prima, al denk wel dat het goed is om te realiseren dat de meeste mensen deze alternatieve melodieën niet per se hoeven te horen.
Het vergelijk met de fasfoodgigant gaat ook niet op, aangezien deze fasfoodgigant verslavende rotzooi verkoopt die het normale eetpatroon danig in de war schopt.
De fastfood gigant stemt de smaak (zoet en zout) ook af op wat de massa aanspreekt. Dat het doorgaans niet gezond is, is een bij effect.
Maar echte kwaliteit (3 sterren menu, bijzondere kunstzinnige films, complexe muziekproducties etc, is doorgaans niet aan de ‘massa’ besteed.
Wat niet wegneemt dat er altijd uitzonderingen zijn.
Anyway het idee dat commercieel succes iets zegt over de kwaliteit is kul. Omgekeerd is het natuurlijk ook niet zo dat commercieel succesvolle films per definitie niet goed zouden zijn.
Maar tegenwoordig worden de hits vaker gecreëerd door slimme marketing dan door bijzonder talen achter de camera.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
De fastfood gigant stemt de smaak (zoet en zout) ook af op wat de massa aanspreekt. Dat het doorgaans niet gezond is, is een bij effect.
Maar echte kwaliteit (3 sterren menu, bijzondere kunstzinnige films, complexe muziekproducties etc, is doorgaans niet aan de ‘massa’ besteed.
Wat niet wegneemt dat er altijd uitzonderingen zijn.
Anyway het idee dat commercieel succes iets zegt over de kwaliteit is kul. Omgekeerd is het natuurlijk ook niet zo dat commercieel succesvolle films per definitie niet goed zouden zijn.
Maar tegenwoordig worden de hits vaker gecreëerd door slimme marketing dan door bijzonder talen achter de camera.
Geraffineerde suikers en vetten verstoren allerlei processen in het lichaam. Ik zie eerlijk gezegd niet waar de muziekindustrie met z'n hitnoten processen in het lichaam beïnvloedt.
Ik beweer trouwens niet dat alle teksten die over de meest populaire hitnoten worden gegooid allemaal even creatief zijn. Er wordt voldoende gemelkt, maar wel met de in de ogen van de mens sterkste melodieën die voorhanden zijn.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Ik heb het niet over de bijeffecten. Veel puur commerciële partijen proberen hun product gewoon op de smaak van de groots mogelijke massa af te stemmen. Film, muziek, voeding. En tuurlijk hebben slechte films geen effect op he gezondheid en voeding wel. Neemt niet weg dat die laatste groep smaakmaker toevoegt voor commercieel gewin.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Ik heb het niet over de bijeffecten. Veel puur commerciële partijen proberen hun product gewoon op de smaak van de groots mogelijke massa af te stemmen. Film, muziek, voeding. En tuurlijk hebben slechte films geen effect op he gezondheid en voeding wel. Neemt niet weg dat die laatste groep smaakmaker toevoegt voor commercieel gewin.
Ja, maar eea heeft een reden die breder trekt dan alleen de winst. Dat de commerciële partij alleen geïnteresseerd is in de winst doet daar weinig aan af.
Je kunt barbie girl wel inzingen op een deuntje dat ferfent muziekliefhebber johan derksen lekker vindt klinken, maar dan koopt niemand het omdat niemand buitenom joham derksen en z'n niche dat deuntje pruimt. Misschien een extreem en wat lomp voorbeeld, maar ik denk wel dat het de kern van de zaak raakt.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Om maximale afzet te bereiken moeten zaken zo goed en prettig als maar mogelijk is worden voorgesteld voor zoveel mogelijk mensen.
Met alternatieve muziek, films enz haken vaak veel mensen af, want niet leuk, interessant enz enz.
Maar ik denk dat we langs elkaar heen praten.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Dat idee heb ik ook. Dat eerste is precies wat ik zeg, dat tweede mee eens.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Ik persoonlijk ben niet de grootste liefhebber van de grootste hits, zowel qua film als qua muziek. In mijn blu ray-collectie zitten meer Italiaanse zombiefilms, maar ook meer franse neuzelfilms dan Marvelfilms. En vandaag heb ik de bioscoop Claire's Camera en Triple Threat gezien, die ik allebei leuker vind dan de nieuwe Liom King. Net zoals je me eerder vind bij Nadia Struiwigh of Danny L. Harle, dan bij Lewis Capaldi (om maar wat namen te noemen).
Dat gezegd hebbende, vind ik de box office lijsten en de hitlijsten gewoon superinteressant. Je zou kunnen zeggen dat het meer economie is dan kunst, maar het zegt ook gewoon iets over de algemene beleving van populaire cultuur.
Wat ik dan weer heel oninteressant vind is wanneer mensen in een topic over box office danwel hitlijsten het niet willen hebben over gebeurtenissen mbt de box office maar over hoezeer ze niet houden van populaire dingen in het algemeen. Iets wat toch bijzonder vaak voorkomt.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Met betrekking tot The Lion King. Mijn verwachting vooraf was dat het probleemloos de best bezochte film van het jaar zou kunnen worden, mits de film zou aanslaan. De belangstelling was er sowieso, maar als iedereen zou afknappen op de fotorealistische beelden zou de populariteit van de film snel inzakken.
Toen ik naar de eerste voorstelling ging merkte ik al snel dat het publiek superenthousiast was, dus dat zit wel snor.
Cijfertjes: na 3 dagen heeft TLK in Nederland 304.000 bezoekers getrokken en 3.2 miljoen euro opgehaald. Zelfs als er niemand meer zou gaan, zou dit al de op 1 na hoogste weekopbrengst van dit jaar zijn.
Ik denk dat best bezochte film van het jaar (in Nederland) wel zo'n beetje een zekerheid is, maar er is een andere mijlpaal die niet buiten bereik van de film is: die van meest opbrengende film ooit (in NL dus).
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Ik vraag me dat toch af. Hoor juist veel kritische geluiden en vind een score van 3,5 op mm en een u,1 op imdb iet erg hoog.
Maar aan de andere kant zullen ouders met kinderen, de grootste doelgroep zich daar niet door laten afschrikken.
Maar verder boeit het me ook niet echt. Disney heeft een formule die werkt, dus ze zullen er sowieso nog wel een paar jaar mee doorgaan.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vraag me dat toch af. Hoor juist veel kritische geluiden en vind een score van 3,5 op mm en een u,1 op imdb iet erg hoog.
Maar aan de andere kant zullen ouders met kinderen, de grootste doelgroep zich daar niet door laten afschrikken.
Maar verder boeit het me ook niet echt. Disney heeft een formule die werkt, dus ze zullen er sowieso nog wel een paar jaar mee doorgaan.
Zucht. De feiten dan maar weer.
Lion King 2019 IMDb: 7,1
Lion King 1994 IMDb: 7,9
Lion King 2019 MM: 3,52
Lion King 1994 MM: 3,98
De cijfers geven precies de status van de film weer. Een hele dikke voldoende, maar de tekenfilm is gewoon beter. Of iconischer. Of meer gewaardeerd vanuit het jeugdsentiment. Sowieso bijzonder om een halve week na release al de bezoekerscijfers te gaan vergelijken, wacht daar eens een jaar mee.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
The Lion King is inmiddels geruisloos de best bezochte film van het jaar geworden. Op naar de hoogste opbrengst allertijden? Na 18 dagen op 14,7 miljoen euro, het record van Titanic staat op 25,6 miljoen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1123000/1123224.300.jpg
Once Upon a Time in Hollywood zet record voor Tarantino | AD.nl
Once Upon a Time in Hollywood kent een vliegende start in de Nederlandse bioscopen. De film heeft in het openingsweekend 1,7 miljoen euro opgebracht - het beste openingsresultaat van een door Quentin Tarantino geregisseerde film. De film trok 165.000 bezoekers naar de Nederlandse bioscopen, meldt distributeur Universal Pictures vandaag.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
The Lion King is gisteren voorbij de opbrengst van Titanic gegaan en is nu dus de meest opbrengende film aller tijden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1124000/1124475.300.jpg
Eerste succesweek voor Downton Abbey - Entertainment Business
De film gebaseerd op de populaire televisieserie Downton Abby doet het goed in de bioscoop. In de eerste week was het de beste nieuwe binnenkomer in de Nederlandse bioscopen.
Inclusief voorpremières heeft Downton Abbey, in de eerste week, een recette van bijna 650.000 euro opgehaald. Meer dan 70.000 bezoekers hebben de film inmiddels gezien. Downton Abbey draait in Nederland in 136 bioscopen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1126000/1126081.300.jpg?cb=1565900276
Gouden Film voor F*ck De Liefde - Entertainment Business
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Weer iets over the Lion King te melden: afgelopen week is de film voorbij de 3 miljoen bezoekers gegaan, waarmee het de zesde film in de geschiedenis is die dit bereikt heeft. Gone With The Wind, Irma la Douce, The Sound of Music, Turks Fruit en Titanic gingen Simba al voor.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Irma la Douce? Zozo...
Dat zou ik niet geraden hebben.