• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.894 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Box Office Nederland

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Documentaire Wolf trekt 10.000 mensen naar de bioscoop | AD.nl

AD wrote:

De documentaire Wolf is onderscheiden met de Kristallen Film Award. De natuurfilm van Cees van Kempen kreeg de prijs omdat het sinds de première eerder deze maand al 10.000 bezoekers naar de bioscoop heeft getrokken.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Dan kan deze ook wel even vermeld worden:

Soof 3 ontvangt op dag van release Gouden Film Award | Entertainment Business

De film Soof 3 van regisseur Anne de Clercq heeft vorige week vóór de daadwerkelijke bioscooprelease al meer dan 100.000 bezoekers getrokken. De ladies nights en voorpremières zorgden voor het behalen van de Gouden Film-status.

Als ik naar de top 30 van afgelopen weekend kijk valt me op dat Moonage Daydream (2022) na Soof 3 de meest opbrengende film was, had ik niet verwacht.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Een prijs krijgen voor 10.000 bezoekers

Haha, de Nederlandse filmwereld wordt wel heel erg hitsig van zichzelf he, allemachtig wat sneu.

Ik vind die Gouden Film voor 100.000 bezoekers al treurig.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six

Daar kun je om lachen maar voor documentaires is 10.000 bezoekers een behoorlijk aantal, dan kun je bij dat aantal van een succes spreken.

De Nieuwe Wildernis was echt een uitzonderlijk record destijds.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Daar lach ik ook zeker om. Genoeg dier en natuur liefhebbers in een land, vermoed dat een hoop oudere kijkers er heen zijn gegaan.

Echt, als we 10.000 kijkers een prijs gaan geven dan moeten we gewoon stoppen met prijzen uitdelen. Het Nederlandse filmwereldje is echt een zielig kliekje dat zichzelf zo enorm graag blijft bevlekken en wil laten weten hoe goed het wel niet gaat.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

100.000 bezoekers voor Silverstar

Silverstar is de negende film die dit jaar de Gouden Film-status heeft behaald. Het is de 250ste Gouden Film Award die sinds 2001 is uitgereikt aan Nederlandse films. Ik ook van jou was in 2001 de eerste film die deze eer ten deel viel.

Weet je ook weer waarom ik deze ''prijs'' lachwekkend noem. In 22 jaar (minder zelfs, het jaar loopt nog maar vooruit) dus 250x een Gouden Film. Ofwel, ruim 11 films per jaar uit eigen land die dat behalen. Ofwel, elke maand dus zo ongeveer 1 film die het lukt.

Ja, heel knap zeg. Uniek ook. Da's een beetje alsof de Albert Heijn elke dag feest viert omdat de 100ste klant van de dag in een vestiging binnen loopt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six

Je hebt zeker wel een punt, maar je commentaar hier begint net zo voorspelbaar te worden als Splinters over het weer.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

The Oceanic Six

Je hebt zeker wel een punt, maar je commentaar hier begint net zo voorspelbaar te worden als Splinters over het weer.

Heb je weer een goed punt. Ik hou voorlopig mijn mond over de Nederlandse filmprijzen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six

Geen Nederlandse film, maar Ticket to Paradise heeft de mijlpaal van 100.000 bezoekers bereikt. (persbericht Universal)

Hebben ze toch stiekem afgekeken van de Nederlandse gouden en platina films e.d.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Gigolo-film met Emma Thompson trekt volle zalen in de bioscoop | Show | AD.nl

AD wrote:

De spraakmakende Britse film Good Luck To You, Leo Grande ontpopt zich tot een najaarshit in de Nederlandse bioscopen. De tragikomedie met in de hoofdrol Emma Thompson heeft binnen een maand meer dan 115.000 bezoekers getrokken, heeft distributeur WW Entertainment gemeld. Dat is een hoog aantal voor een kleine titel die vooral in de arthousetheaters draait.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Goud voor Knor - hollandfilmnieuws.nl

Holland Film Nieuws wrote:

Drie Gouden Kalveren had ze al op zak en daar is nu ook een Gouden Film bijgekomen. Ruim 100.000 bezoekers gingen naar de avonturen van het stopmotionvarkentje Knor kijken en daarom ontving regisseur Mascha Halberstad gistermiddag een Gouden Film-award.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Gouden Film voor Faithfully Yours - hollandfilmnieuws.nl

De overspelthriller Faithfully Yours heeft binnen een maand een Gouden Film behaald. Hoofdrolspeelsters Bracha van Doesburgh en Elise Schaap namen de award vandaag in Amsterdam in ontvangst.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Bioscoopjaar 2022 ziet begin noodzakelijk herstel - Filmdistributeurs Nederland

De nieuwjaarsreceptie van NVBF & FDN is weer geweest en dat betekent officiële cijfers. Top Gun: Maverick niet geheel verrassend meest bezochte film van 2022. Soof 3 was de best bezochte Nederlandse film en Good Luck To You, Leo Grande de best bezochte film in de filmtheaters. Ook opvallend: Ticket To Paradise als enige niet-vervolg in de top 10.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

skinny_tie wrote:

Good Luck To You, Leo Grande de best bezochte film in de filmtheaters.

Arthouse light he.

Soort ladies night titel.

Zeg ik vol vooroordelen, de film nog niet gezien hebbende...

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

kappeuter wrote:

Arthouse light he.

Soort ladies night titel.

Zeg ik vol vooroordelen, de film nog niet gezien hebbende...

Ik zag je al verbaasd zijn in het Best of 2022-topic. Is gewoon een goede film. Arthouse light geldt natuurlijk zo'n beetje voor de hele lijst, 12 van de 20 heb ik bij Pathé gezien.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik zal 'm eens een kans geven!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nu ook Platina Film voor De Tatta’s - hollandfilmnieuws.nl

Goh, 400.000 dat had ik niet verwacht.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Toch maar eens een kans geven?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

skinny_tie wrote:

Toch maar eens een kans geven?

Misschien ooit.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Zelfs als je in een Rotterdam-bubbel zit, valt er niet aan te ontkomen dat Pathaan over de hele wereld keihard gaat momenteel.

Ook in Nederland zitten de zalen ramvol. Neem aan dat iedereen op MM die niet in Rotterdam zit het over die film heeft. Vraag me af waar die gaat eindigen in het Nederlandse weekend box office-overzicht.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

skinny_tie wrote:

Zelfs als je in een Rotterdam-bubbel zit, valt er niet aan te ontkomen dat Pathaan over de hele wereld keihard gaat momenteel.

Ook in Nederland zitten de zalen ramvol. Neem aan dat iedereen op MM die niet in Rotterdam zit het over die film heeft. Vraag me af waar die gaat eindigen in het Nederlandse weekend box office-overzicht.

Nu toegevoegd op MM: Pathaan (Film, 2023)

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Aanvulling: Magic Mike was op de eerste dag blijkbaar de best bezochte film van Nederland, maar eindigde in het weekend- en weekoverzicht op 3, na Avatar en Titanic. Afgelopen weekend was Quantumania wel een nieuwe nummer 1.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Gouden Film voor Het feest van tante Rita - hollandfilmnieuws.nl

Het is volop voorjaarsvakantie en dus worden familiefilms goed bezocht. Dat heeft nu een Gouden Film opgeleverd. Het feest van tante Rita heeft meer dan honderdduizend bezoekers getrokken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.