- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Box Office Nederland
Box Office Nederland
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Documentaire Wolf trekt 10.000 mensen naar de bioscoop | AD.nl
De documentaire Wolf is onderscheiden met de Kristallen Film Award. De natuurfilm van Cees van Kempen kreeg de prijs omdat het sinds de première eerder deze maand al 10.000 bezoekers naar de bioscoop heeft getrokken.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Dan kan deze ook wel even vermeld worden:
Soof 3 ontvangt op dag van release Gouden Film Award | Entertainment Business
Als ik naar de top 30 van afgelopen weekend kijk valt me op dat Moonage Daydream (2022) na Soof 3 de meest opbrengende film was, had ik niet verwacht.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Een prijs krijgen voor 10.000 bezoekers 
Haha, de Nederlandse filmwereld wordt wel heel erg hitsig van zichzelf he, allemachtig wat sneu.
Ik vind die Gouden Film voor 100.000 bezoekers al treurig.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Daar kun je om lachen maar voor documentaires is 10.000 bezoekers een behoorlijk aantal, dan kun je bij dat aantal van een succes spreken.
De Nieuwe Wildernis was echt een uitzonderlijk record destijds.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Daar lach ik ook zeker om. Genoeg dier en natuur liefhebbers in een land, vermoed dat een hoop oudere kijkers er heen zijn gegaan.
Echt, als we 10.000 kijkers een prijs gaan geven dan moeten we gewoon stoppen met prijzen uitdelen. Het Nederlandse filmwereldje is echt een zielig kliekje dat zichzelf zo enorm graag blijft bevlekken en wil laten weten hoe goed het wel niet gaat.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
100.000 bezoekers voor Silverstar
Weet je ook weer waarom ik deze ''prijs'' lachwekkend noem. In 22 jaar (minder zelfs, het jaar loopt nog maar vooruit) dus 250x een Gouden Film. Ofwel, ruim 11 films per jaar uit eigen land die dat behalen. Ofwel, elke maand dus zo ongeveer 1 film die het lukt.
Ja, heel knap zeg. Uniek ook. Da's een beetje alsof de Albert Heijn elke dag feest viert omdat de 100ste klant van de dag in een vestiging binnen loopt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Je hebt zeker wel een punt, maar je commentaar hier begint net zo voorspelbaar te worden als Splinters over het weer. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je hebt zeker wel een punt, maar je commentaar hier begint net zo voorspelbaar te worden als Splinters over het weer.
Heb je weer een goed punt. Ik hou voorlopig mijn mond over de Nederlandse filmprijzen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Geen Nederlandse film, maar Ticket to Paradise heeft de mijlpaal van 100.000 bezoekers bereikt. (persbericht Universal) 
Hebben ze toch stiekem afgekeken van de Nederlandse gouden en platina films e.d.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gigolo-film met Emma Thompson trekt volle zalen in de bioscoop | Show | AD.nl
De spraakmakende Britse film Good Luck To You, Leo Grande ontpopt zich tot een najaarshit in de Nederlandse bioscopen. De tragikomedie met in de hoofdrol Emma Thompson heeft binnen een maand meer dan 115.000 bezoekers getrokken, heeft distributeur WW Entertainment gemeld. Dat is een hoog aantal voor een kleine titel die vooral in de arthousetheaters draait.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Goud voor Knor - hollandfilmnieuws.nl
Drie Gouden Kalveren had ze al op zak en daar is nu ook een Gouden Film bijgekomen. Ruim 100.000 bezoekers gingen naar de avonturen van het stopmotionvarkentje Knor kijken en daarom ontving regisseur Mascha Halberstad gistermiddag een Gouden Film-award.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gouden Film voor Faithfully Yours - hollandfilmnieuws.nl
De overspelthriller Faithfully Yours heeft binnen een maand een Gouden Film behaald. Hoofdrolspeelsters Bracha van Doesburgh en Elise Schaap namen de award vandaag in Amsterdam in ontvangst.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Bioscoopjaar 2022 ziet begin noodzakelijk herstel - Filmdistributeurs Nederland
De nieuwjaarsreceptie van NVBF & FDN is weer geweest en dat betekent officiële cijfers. Top Gun: Maverick niet geheel verrassend meest bezochte film van 2022. Soof 3 was de best bezochte Nederlandse film en Good Luck To You, Leo Grande de best bezochte film in de filmtheaters. Ook opvallend: Ticket To Paradise als enige niet-vervolg in de top 10.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Good Luck To You, Leo Grande de best bezochte film in de filmtheaters.
Arthouse light he.
Soort ladies night titel.
Zeg ik vol vooroordelen, de film nog niet gezien hebbende... 
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Arthouse light he.
Soort ladies night titel.
Zeg ik vol vooroordelen, de film nog niet gezien hebbende...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik zal 'm eens een kans geven! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nu ook Platina Film voor De Tatta’s - hollandfilmnieuws.nl
Goh, 400.000 dat had ik niet verwacht.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Nu ook Platina Film voor De Tatta’s - hollandfilmnieuws.nl
Goh, 400.000 dat had ik niet verwacht.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Toch maar eens een kans geven?
Misschien ooit. 
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Zelfs als je in een Rotterdam-bubbel zit, valt er niet aan te ontkomen dat Pathaan over de hele wereld keihard gaat momenteel.
Ook in Nederland zitten de zalen ramvol. Neem aan dat iedereen op MM die niet in Rotterdam zit het over die film heeft. Vraag me af waar die gaat eindigen in het Nederlandse weekend box office-overzicht.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zelfs als je in een Rotterdam-bubbel zit, valt er niet aan te ontkomen dat Pathaan over de hele wereld keihard gaat momenteel.
Ook in Nederland zitten de zalen ramvol. Neem aan dat iedereen op MM die niet in Rotterdam zit het over die film heeft. Vraag me af waar die gaat eindigen in het Nederlandse weekend box office-overzicht.
Nu toegevoegd op MM: Pathaan (Film, 2023)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gouden Film voor Het feest van tante Rita - hollandfilmnieuws.nl
Het is volop voorjaarsvakantie en dus worden familiefilms goed bezocht. Dat heeft nu een Gouden Film opgeleverd. Het feest van tante Rita heeft meer dan honderdduizend bezoekers getrokken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes