• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Stemmen jullie ook op IMDb?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Maar het cijfer dat een film op imdb krijgt zegt mij toch meer dan het cijfer van een film hier. Met zoveel stemmen komt er meestal wel een redelijk betrouwbaar cijfer uit, dat kan dienen als een indicatie of een film goed is of niet. En een film als Lilja 4-ever kan daar niet zomaar op 1 komen omdat het toevallig even een hype is op de site.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Ik stem een beetje als kappeuter. Mijn imdb-stemmen zijn vrijwel identiek aan mijn MM-stemmen.

Gisteren bij The French Connection 2 heb ik een uitzondering gemaakt: hier 3,5* op imdb een 8 (die film wordt daar met een 6,3 m.i. schromelijk onderschat).

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik begrijp de redenatie om op imdb extremer te stemmen niet. Het maakt daar toch niet uit, dus geef je juist een stem die je mening het best weerspiegelt, ik zou eerder geneigd zijn HIER extremer te stemmen omdat het hier wel effect heeft. Meestal geef ik op beide dezelfde beoordeling.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Waarom dan:

Zavo schreef:

Meestal

en niet altijd Zavo?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Soms wijzig ik m'n stem hier of op imdb en vergeet dat dan bij de ander ook te doen of zo. En heel soms als ik twijfel dan geef ik verschillende stemmen, maar nooit met meer dan 1 punt (hier een halve ster) verschil.

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

ok, idem dito

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik stem sowieso niet erg extreem, zoals je aan mijn stemmen kunt zien, veel 3 en 3,5. Ook omdat ik niet vaak slechte films kijk, want het moet wel leuk blijven

JayLunar

• 748 messages
  • 2961 votes

Ik weet nu overigens voor 99% zeker dat ik een top1000 voter ben Raar is het wel, aangezien ik maar 1310 votes heb. Wellicht zijn er behalve het aantal stemmen andere factoren die meewegen...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Leuk man! Jij bent zeker de Nederlandse afgevaardigde. May I have your votes please ?

Maar eh... hoe weet je dat zo bijna zeker ?

JayLunar

• 748 messages
  • 2961 votes

Nou, ik heb op heel veel onbekende films gestemd met 5-25 votes, en bij allemaal staat mijn stem erbij wanneer je bij user ratings op top1000 voters klikt

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Haha, ik ben ook top 1000-voter. Cool

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik zit al aan drieduizend. Ik blijf er wel op stemmen uit gewoonte, maar op imdb blijf ik haast niet meer plakken, zeker toen ik einde maart jongsleden MM gevonden heb. Nederlandstalig, in volle uitbreiding en zeeeeeer vriendelijke behandeling. Meer moet da nie zijn!!!

cr_ix

• 285 messages
  • 0 votes

Ik kom er enkel als een uitgebreide search op MovieMeter niet mogelijk is... ik vote enkel op MovieMeter... the perfect place!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Kooknie .

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

vroeger wel, nu alleen nog op MM

Faramir

• 59 messages
  • 587 votes

cr_ix wrote:

Ik kom er enkel als een uitgebreide search op MovieMeter niet mogelijk is... ik vote enkel op MovieMeter... the perfect place!

Denk hier precies hetzelfde over.. MovieMeter is mijn filmsite.. kom soms op IMDB om iets na te zoeken, maar daar houdt het ook wel mee op.

MM is DE filmsite

stinissen (crew films & series)

• 23433 messages
  • 76917 votes

h.stinissen's Movies Vote HistoryRecycle BinPendingMy Movies (all)DVDVHSLDTo BuyMust See Edit Categories...

9771 Titles

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

stinissen wrote:

h.stinissen's Movies Vote HistoryRecycle BinPendingMy Movies (all)DVDVHSLDTo BuyMust See Edit Categories...

9771 Titles

Applaus voor de meester aub...

De Knip

• 1885 messages
  • 3681 votes

speedy23 schreef:

(quote)

Applaus voor de meester aub...

Henk is gewoon een wat ouder persoon, die louter zijn films in een schriftje heeft bijgehouden. Niks hulde, wat dat betreft.... het is een discipline kwestie.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

De Knip schreef:

[Henk is gewoon een wat ouder persoon, die louter zijn films in een schriftje heeft bijgehouden. Niks hulde, wat dat betreft.... het is een discipline kwestie.

Rare discipline, heb zoiets ooit geprobeerd met boeken, ook ondoenlijk, vooral waarderingen erbij plakken.

En bovendien wat ik erg storend vind: een 3 gegeven in 1975 voor een af andere film is nog geen 3 meer in de huidige tijd. Of nog anders een 5 gegeven in die tijd is wellicht heden ten dage een 1.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Henk is gewoon een wat ouder persoon, die louter zijn films in een schriftje heeft bijgehouden. Niks hulde, wat dat betreft.... het is een discipline kwestie.[/quote]

Dat maakt hem de meester. Ik ben potvolkoffie ongeveer 7 jaar ouder, en in kan ze me allemaal al niet meer herinneren. Wel één voordeel: ik heb er tweemaal plezier aan...

• 23433 messages
  • 76917 votes

De Knip schreef:

(quote)

Henk is gewoon een wat ouder persoon, die louter zijn films in een schriftje heeft bijgehouden. Niks hulde, wat dat betreft.... het is een discipline kwestie.

Nou je doet wel een beetje minderwaardig, schriftje Ik heb juist alles netjes bij gehouden in mutimappen met de acteurs beoordeling, regie en het jaartal en de laatste jaren alles over gezet op IMDB.

• 23433 messages
  • 76917 votes

FisherKing schreef:

(quote)

Rare discipline, heb zoiets ooit geprobeerd met boeken, ook ondoenlijk, vooral waarderingen erbij plakken.

En bovendien wat ik erg storend vind: een 3 gegeven in 1975 voor een af andere film is nog geen 3 meer in de huidige tijd. Of nog anders een 5 gegeven in die tijd is wellicht heden ten dage een 1.

totaal niet mee eens films die ik toen goed vond vind ik juist nu ook nog goed met enkele uitzonderingen daar gelaten. Toen vond ik casablanca een 8 nu een 9 deze is bv zelfs verhoogd.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

stinissen wrote:

Ik heb juist alles netjes bij gehouden in mutimappen met de acteurs beoordeling, regie en het jaartal en de laatste jaren alles over gezet op IMDB.

Enfin, de meester is maniak...euuuuh...verslaafd (net zoals velen van ons)

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ja, Henk, maar wat ik bedoel is dat sommige films, die je waarschijnlijk nooit meer gaat zien, toch de emotie krijgt van de "toenmalige" waardering van pakweg 15 jaar geleden, of wijk je af van de toen gegeven waardering en geef je wat je NU voor die film voelt ?

• 23433 messages
  • 76917 votes

FisherKing wrote:

Ja, Henk, maar wat ik bedoel is dat sommige films, die je waarschijnlijk nooit meer gaat zien, toch de emotie krijgt van de "toenmalige" waardering van pakweg 15 jaar geleden, of wijk je af van de toen gegeven waardering en geef je wat je NU voor die film voelt ?

Ik geef wat ik toen dacht, mocht ik de film weer zien dan bekijk ik het cijfer weer, mijn voor keur gaat uit naar de jaren 30,40 en 50 die stemmen blijven meestal wel het zelfde hoor.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Weet iemand van de IMDB stem experts hoe je daar een stem weer kunt verwijderen? Ik heb er per ongeluk op een film gestemd die ik niet gezien heb.

• 23433 messages
  • 76917 votes

Je gaat gewoon naar MY MOVIES dan vink je links de film aan daarna linksonder daar staat CHOOSE CATEGORY en kies dan RECYCLE BIN.

• 23433 messages
  • 76917 votes

h.stinissen's Movies Vote

11168 Titles

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.