- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Stemmen jullie ook op IMDb?
Stemmen jullie ook op IMDb?
stinissen (crew films & series)
-
- 23433 messages
- 76917 votes
Vraagje stemmen de meeste MM-leden ook op IMDB? Want een film als Loverboy (2003) heeft daar nog geen 5 stemmen gehaald. Ik zit nu op Vote
9398 Titles
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
imdb toont stemmen niet gelijk, er is vast wel meer dan 5 keer gestemd op die film daar...
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik stem ook altijd op imdb. Loverboy heb ik niet gezien. Het valt me wel op dat Nederlandse films vaak weinig stemmen hebben, dus kom op jongens, stem op die Nederlandse films!
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik ga wel stemmen op IMDB als die automatische interface tussen moviemeter en IMDB klaar is 
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Ja pcies FK, als mijn stemmen ge-transfered kunnen worden van MM naar iMDb, dan ga ik erover nadenken. Ik vind iMDb best een goeie site hoor, maar alle user-interactie vind ik maar onoverzichtelijk.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Een paar jaar geleden heb ik zo'n 50 stemmen uitgebracht op IMDB, maar verder heb ik er nooit meer iets gedaan. Ik heb wel bijgehouden wat ik de afgelopen 3 jaar gezien heb, dus wie weet ga ik ooit nog wel alles invoeren.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Vraagje stemmen de meeste MM-leden ook op IMDB? Want een film als Loverboy (2003) heeft daar nog geen 5 stemmen gehaald.
Jazeker! Altijd 2x stemmen, 1x MM, 1x IMDB.
Ik was ook verbaasd dat Loverboy nog geen 5 stemmen had gehaald. Minimaal 2 dus wel nu.
T.O.
-
- 2413 messages
- 2790 votes
Ik stem nu eerst hier en daarna op imdb, via die link die bij elke film staat. Toen ik hier kwam heb ik al mijn votes van imdb overgezet (niet automatisch dus, handmatig
)
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Me too. Echter de laatste tijd nauwelijks meer. Zal zo effe op Loverboy stemmen (een 3) 
narva77 (crew films)
-
- 12722 messages
- 6540 votes
Ik heb in het verleden wel gestemd op IMDB, maar toen ik eenmaal een Top-1000 voter was, merkte ik (bij films die nog maar heel weinig stemmen hadden) dat mijn stem geen invloed meer had. Sindsdien doe ik het niet meer. Daarna kwam ik via IMDB op Moviemeter terecht 
manic
-
- 474 messages
- 1373 votes
Sinds ik hier kom stem ik alleen op moviemeter
. Ik hou nog wel mijn films in een lijst bij op imdb.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Hoeveel stemmen heb je nodig om top 1000 voter te worden?
Heel af en toe werk ik nog wel mijn 'must see'-lijstje bij in IMDB, maar daar blijft het dan wel bij. Ik volg wel een beetje de top 250. Wil in ieder geval de top 30 wel gezien hebben. En daarna de top 40, top 50, usw. Sommige films sla ik wel over, omdat ik echt geen behoefte heb ze te zien.
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1060 votes
Nee, ik stem alleen hier, vind ik wel weer genoeg 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Ik stem altijd op IMDb, want die heeft veel meer mogelijkheden tot weergave van mijn Vote History. Daar kan je sorteren op alfabet, op jaartal of op gemiddelde, en het mag allemaal op 1 pagina (de MM-gewoonte om alles uit te splitsen naar ik-weet-niet-hoeveel pagina's kan mij mateloos irriteren sinds ik ADSL heb).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ja ben ik met je eens, het hele lijsten-gebeuren is (ooit...) aan verbetering toe
Hemdale
-
- 2222 messages
- 8822 votes
Soms, maar op MovieMeter is het veel leuker en verslavender! 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3278 votes
Vraagje stemmen de meeste MM-leden ook op IMDB?
Ik stem af en toe maar op IMDb als ik dr toevallig opben als ik n film net gezien heb. T heeft ook zo weinig nut daar. Je stem maakt geen verschil bij een film met 10.000 stemmen. Hier heb je nog wel ns dat door je stem een film een tiende stijgt of daalt, dan heb je iig nog het gevoel dat je t ergens voor gedaan hebt.
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
Ik ben niet erg op de hoogte van alle mogelijkheden van IMDb, maar waar is de top 1000 voters bijv. te zien?
armitage
-
- 74 messages
- 642 votes
Ik stem nooit op IMDB. Met name om een reden die hier al genoemd is, je verzuipt daar toch in de tienduizenden andere stemmen. Bovendien vind ik moviemeter leuker omdat veel mensen niet alleen boem 4 sterren geven, maar er vervolgens ook een argumentatie bij geven. Bij IMDB is het aantal gebruikers veel te groot om nog wat zinnigs van mensen te lezen. Op MM kun je zelfs alle post doorscannen, hoewel dat inmiddels behoorlijk tijd in beslag neemt.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
waar is de top 1000 voters bijv. te zien?
De top 1000 voters op IMDb is niet zichtbaar. De enige mogelijkheid om te controleren of je er deel van uitmaakt, is kijken of je je eigen stem terugvindt bij de uitsplitsing van de Top 1000 voters (bij een film met amper stemmen dan dus). Speculaties over de grenswaarde varieren nogal, maar naar waarschijnlijkheid zijn toch wel minstens een paarduizend stemmen nodig.
narva77 (crew films)
-
- 12722 messages
- 6540 votes
Ik dacht dat je Top 1000-voter word als je meer dan 1000 stemmen had geplaatst, maar dus toch niet?
JayLunar
-
- 748 messages
- 2961 votes
Ik las een tijdje geleden dat je daar zo'n 2000 stemmen voor nodig hebt (zal nu denk ik wel ca. 2500 zijn). Stinissen is in ieder geval sowieso een top1000 voter, dat staat vast. 
Joetje
-
- 86 messages
- 226 votes
Ik vind de stemuitslagen op IMDB maar irritant, als je ziet hoeveel enen en tienen (op een schaal van 1 tot 10!) daar gegeven worden. Niet normaal meer.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Daar heb je wel gelijk in. Ik laat me bij het stemmen op imdb vaak verleiden tot het uitbrengen van een emotionele stem. Als ik het gemiddelde way too laag vind, rond ik mijn stem af naar boven. En andersom ook, bij overgewaardeerde films (The Grey Zone).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik laat me bij het stemmen op imdb vaak verleiden tot het uitbrengen van een emotionele stem.

Hoe kun je hier nu ooit nog iemand terecht wijzen vanwege extreme stemmen??
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hey, ik had het over afronden he, niet over het plaatsen van extreme stemmen. Mijn imdb lijstje ziet er vrij normaal uit, maar af en toe kon ik het niet laten iets hoger of iets lager te stemmen. Het is daar ook zo lekker anoniem he. 
mr.Frielink
-
- 744 messages
- 0 votes
hehe, en het leukste is dat het helemaal geen fl*kker uitmaakt wát je stemt!
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
hehe, en het leukste is dat het helemaal geen fl*kker uitmaakt wát je stemt!