• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.003 votes
Profile

Stemmen jullie ook op IMDb?

TheMajor

• 48 messages
  • 0 votes

Ik stem altijd op imdb.

Maar op series stem ik niet, dat is nogal nutteloos omdat je alleen een serie blijft kijken als hij je bevalt. Er wordt dus voor overgrote deel op gestemd door fans van de serie, wat resulteert in een onrealistisch hoog cijfer.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Geen lid daarvan, dus geen stem en berichten daar

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Stem altijd op de IMDb; weet niet beter, nooit anders gedaan.

Op IMDb kun je op alle films, docs en tv-series stemmen; ook als ze korter dan 45 minuten zijn.

Verder o.a. nauwkeuriger rating (1-10), en alle leeftijdsgroepen lijken mij op de IMDb vertegenwoordigd, terwijl in mijn beleving MM er meer voor de jonge generaties is.

Kortom IMDb...

Butchers

• 201 messages
  • 341 votes

Neen, vind de website maar saai. Moviemeter heeft dan nog veel beter sfeer

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Nee.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben er wel lid van, maar ik vergeet telkens mijn wachtwoorden e.d. Hou er verder ook geen filmlijst bij, en zoveel waarde hecht ik niet aan het cijfer dat daar aan een film gegeven wordt.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Butchers wrote:

Neen, vind de website maar saai. Moviemeter heeft dan nog veel beter sfeer

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja ik stem ook op IMDb. Voor mij is die vollediger. Films die ik heb gezien uit de jaren, 30, 40, 50, ... vind je daar allemaal terug. Ook korte films. Stemmen op series en afleveringen is eventueel ook mogelijk.

Nooit verkeerd om gebruik te maken van meerdere sites.

Ik ben eerst begonnen met hier op MovieMeter te stemmen en heb toen alles overgezet naar IMDb. Je kunt beter andersom doen. Het importeren van IMBd stemmen hierheen ging dan ook perfect.

Goede berichten schrijven is al een kunst, laat staan in het Engels. Daar heb ik bij MovieMeter dan weer veel profijt van, want stemmen zegt mij na enige tijd toch veel minder dan een bericht bij de film.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ik stem niet op IMDb. Heb ook geen account daar, daarom...

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Ik ben er wel lid van, maar ik vergeet telkens mijn wachtwoorden e.d. Hou er verder ook geen filmlijst bij, en zoveel waarde hecht ik niet aan het cijfer dat daar aan een film gegeven wordt.

Vergat ook steeds mijn wachtwoorden en deed er ook niet zo veel mee. Sinds kort heb ik alleen wel mijn watchlist ge-update met series die ik misschien nog wel eens een kans wil geven ooit. Wel handig, want zo hoeft ik niet elke keer te zoeken, maar kan ik het gewoon in mijn lijst zien.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Nee, vind IMDB spuug lelijk en onoverzichtelijk, kom er liever niet.

maxroelofs

• 2838 messages
  • 1659 votes

TheShadowking wrote:

Nee, vind IMDB spuug lelijk en onoverzichtelijk, kom er liever niet.

Dat is ook precies mijn reden. MM is veel sfeervoller en selecteer het moviemeter balkje aan de bovenkant eens. Die wordt dan grijs en geeft meteen een heel andere sfeer.(lelijker)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Laatst toch maar een keertje al m'n stemmen overgezet van MM naar IMDb. Niet omdat ik de site zo geweldig vind, maar andere sites zoals icheckmovies hebben vaak handige "import from IMDb" functies waardoor het wel weer de moeite wordt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Moet ik misschien ook eens doen. Stem nu enkel bij uitzondering op IMDB. heeft daar toch vrijwel geen invloed en ik stem hier ook vooral om voor mijzelf een overzicht te hebben van hetgeen ik heb gezien..

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Precies wat OH zegt.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

IMDb mag daar trouwens wel eens wat professioneler in worden, door bijv een stem-API aan te bieden die andere sites eenvoudig kunnen gebruiken. Heb de indruk dat andere sites vaak een hoop bijeen moeten hacken om tot de stemlijsten van een gebruiker te komen.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

De hele site mag wel professioneler want het is een grote puinhoop. veel te veel items in beeld en in het drop down menu bovenin, lelijk opgemaakte content en wazige, onduidelijke links.

Ze kunnen echt nog iets leren van MM wat dat betreft, veel gebruikersvriendelijker..

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Niet mee eens, het grootste voordeel van MM is de community die bij IMDb grotendeels ontbreekt (of in ieder geval niet degelijk gestimuleerd wordt). Qua interface zijn ze MM toch wel voorbij door een aantal recente updates.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Ja ik hou niet van te veel in beeld, ik hou van simpele functionele designs.

Die update was me ook opgevallen, maar ik dacht dat het uiterlijk een beetje aangepast was alleen.

waarom vind jij dat IMDB beter is dan MM?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dick2008 wrote:

Ja ik stem ook op IMDb. Voor mij is die vollediger. Films die ik heb gezien uit de jaren, 30, 40, 50, ... vind je daar allemaal terug. Ook korte films. Stemmen op series en afleveringen is eventueel ook mogelijk.

Nooit verkeerd om gebruik te maken van meerdere sites.

Ik ben eerst begonnen met hier op MovieMeter te stemmen en heb toen alles overgezet naar IMDb. Je kunt beter andersom doen. Het importeren van IMBd stemmen hierheen ging dan ook perfect.

Goede berichten schrijven is al een kunst, laat staan in het Engels. Daar heb ik bij MovieMeter dan weer veel profijt van, want stemmen zegt mij na enige tijd toch veel minder dan een bericht bij de film.

Sinds recente wijzigingen op IMDb waarbij diverse functies, bijvoorbeeld films op letter, op stemcijfer, als ook gewoon een overzicht van je stemmen zonder fimlog, niet meer aanwezig zijn, heb ik gisteren daar met uitzondering van korte films/series, bijna alle stemmen weer weggehaald. Eerst miste ik wel veel films op MovieMeter, maar die zijn inmiddels bijna alle toegevoegd. Veel overzichtelijker hier, bovendien scheelt het administratie want als je hier je stemt corrigeert (wat ik nogal vaak doe) moet je het daar ook doen.

disneystore

• 1760 messages
  • 0 votes

Nope, IMBd ziet er gewoon niet boeiend genoeg uit. De lay-out enzo alleen al. Ga er wel vaak op om informatie te zoeken over regisseurs/acteurs.

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Ben het eens met disneystore.

Ik had een account aangemaakt op IMDb en heb toen ook best op veel films gestemd. Maar het is niet echt leuk om er een stem te plaatsen. Dat heeft Moviemeter veel beter. Een gezellige sfeer en een mooier design.

Wel is het zo dat ik daar wel eens kom om te kijken of bepaalde acteurs nog nieuwe films in 'development' hebben staan. En inderdaad iets meer informatie over hen te vinden. Zou ook wel handig zijn als je op Moviemeter de 3 (hoofd)acteurs kon aanklikken om zo een lijst te krijgen met de bekendste films. Aan de andere kant kun je hier ook gewoon op acteur zoeken.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Ja, al voordat ik van Moviemeter gehoord had. Stem daar nog steeds consequent. Zeer veel informatie, uitgebreidere plots waardoor goed beeld van de film of docu. te krijgen is, altijd in de lucht, geen banners en kan op alles stemmen: korte films, tv-series, etc. Al decennia een account en schrijf regelmatig reviews en synopsissen. Heb nog wel de klassieke lay-out.

Vind enig minpunt de plots, daarvoor moet ik -te- vaak naar Allmovie.com en/of TCM.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Ja, niet alleen stemmen, maar ook zoeken naar bepaalde info (plots, soundtracks, info over acteurs en regisseurs) en lezen van reviews en discussies. Ik ben (nog) geen pro lid daar.

Nu weer wat meer MM, dan weer wat meer IMDB bij mij

Wat ik wel fijn vind, is dat daar inderdaad ook bv tv docu's en korte films op staan.

Number23

• 8638 messages
  • 5676 votes

Nooit account geweest. Of wacht, misschien wel ooit in een grijs verleden. Ik vind de site vooral erg sterk in info verstrekking. Zelfs de allerkleinste rol van de grote acteurs wordt weergegeven. Ook geinig: je kan zien wie er jarig is

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Nee, nooit gedaan.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Number23 wrote:

Ook geinig: je kan zien wie er jarig is

Vind je dat belangrijk? Dat is wel het laatste waar ik naar kijk

Reinbo wrote:

... en ik stem hier ook vooral om voor mijzelf een overzicht te hebben van hetgeen ik heb gezien..

Ja dat doe ik ook het liefst hier, met een eigen verhaaltje erbij om beter te onthouden :

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Sinds recente wijzigingen op IMDb waarbij diverse functies, bijvoorbeeld films op letter, op stemcijfer, als ook gewoon een overzicht van je stemmen zonder fimlog, niet meer aanwezig zijn, heb ik gisteren daar met uitzondering van korte films/series, bijna alle stemmen weer weggehaald. Eerst miste ik wel veel films op MovieMeter, maar die zijn inmiddels bijna alle toegevoegd. Veel overzichtelijker hier, bovendien scheelt het administratie want als je hier je stemt corrigeert (wat ik nogal vaak doe) moet je het daar ook doen.

Wat vliegt de tijd.

Toch alweer een maand geleden dat ik (bijna) alle stemmen hier weer heb weggehaald en weer bij IMDb heb neergezet. Had ik beter in het verleden daar al kunnen laten, was toch weer twee dagen werk. .

IMDb is wel wat onoverzichtelijker maar ook veel uitgebreider, met bij de film, de hele cast, soundtrack, zwart/wit of in kleur, locaties van opnamen, opbrengsten,.... toch allemaal interessante danwel belangrijke achtergrondinformatie, vind ik zelf. Het rangschikken op alfabet, stemmen kan ook gewoon weer...

Wel doe ik weer het vier-stem systeem, zoals ik ook nog steeds doe (voor zover mogelijk) via de speelfilmencyclopedie. In de eerste plaats is het gewoon bijhouden wat ik gezien heb, naarmate de herkijkwaarde hoger wordt, wordt de stem ook hoger.

Andere voordelen zijn verder je kunt je stemmen indien gewenst privé houden en vandaar uit kun je ook weer importeren naar bijvoorbeeld I check movies. (Dan is het openbaar maken van je stemmen handiger, ook niet zo'n probleem lijkt me, hier worden stemmen heel vaak ter discussie gesteld, maar dat kan eigenlijk niet, want het is iets persoonlijks, hoogstens kan dit naar aanleiding van dat wat je over de film schrijft).

Tv series en heel korte films, zoals bijvoorbeeld cartoons daar stem ik niet op wel gewoon kortere films. Ik miste heel wat tv-films die daar wel te vinden zijn. Ook staan hier erg veel films met geen dan wel 1 à 2 stemmen. Neem je alleen de vele Duitse/(Oostenrijkse)-films uit de jaren '50 en '60 die komen er hier heel karig van af.

Ik had hier zelf al zo'n 140 films waarbij ik de enige was die erop had gestemd.

Wat wel gemakkelijk is, is hier de film opzoeken en dan doorlinken naar IMDb, scheelt weer zoeken.

De stemmen die hier heb laten staan zijn een aantal welke op mijn verzoek zijn toegevoegd en één die ik zelf heb gedaan.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Ja, altijd, zowel op films, tv-series en korte films.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Wat is eigenlijk de meerwaarde van stemmen op Imdb? Oké, je kunt op zaken stemmen waar je hier op MM niet op kunt stemmen maar kun je ook lijstjes genereren zoals je hier kunt doen? Ik ben aan het twijfelen om mijn stemmen te gaan overzetten maar dat zijn er wel wat dus daar ben ik wel even mee bezig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.