- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Waarom koos jij je avatar?
Waarom koos jij je avatar?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Donald Duck, mijn ultieme stripheld, met een kijkert in zijn handen.

The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik weet nou niet helemaal zeker of het nou Joseph Cotten of Orson Welles is die daar rent, maar dat doet er verder niet toe 
Gisteren de film herzien en het is Joseph Cotten die hier rent. Is dat mysterie ook weer ontrafeld. Lijkt me wel uniek; ik heb niet het gevoel dat er snel iemand anders Cotten neemt als avatar 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes

Had eerst deze ava: Orson aan't einde van de tunnel, maar bij 54x54 blijft daar niets van over:

The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
In mijn avatar is niet echt sprake van een tunnel. Het is geen shot uit de beroemde rioleringsscène. Dit is het totale shot waaruit mijn avatar komt:

Die andere avatar van jouw is trouwens ook Cotten
Die shot staat me nog helder voor de geest.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Geweldige shot, en zelfs op 't kleine pixelformaat blijft er nog veel van over!
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Kom wel steeds bij de beroemde showdown van The big Combo uit.

De opnener van Double Indemnity is ook wel aardig, maar ziet er erg kreupel uit...

Ook niet in m'n Noir Top5; alternatieven: resp. Vertigo, S. Johansson, Gilda, Orson Welles, Laura, Rififi:
![]()
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Mijn avater is een smakeloze home made onding. gewoon een auto overgetrokken in p-shop. Maar goed hij is wel 'eigen'.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Mijn avater is een smakeloze home made onding. gewoon een auto overgetrokken in p-shop. Maar goed hij is wel 'eigen'.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
De mijne ook hoor, het is een stukje van de titelpagina, maar omdat er ook andere figuren opstonden die ik niet nodig had heb ik een deel van de achtergrond zelf opnieuw getekend
. Jammer genoeg is het zelf getekende stuk er bijna helemaal afgeknipt om tot 54 pixels te komen zonder dat het een rommeltje werd (samen met de poten van de ezel...) maar bijvoorbeeld die grijze strepen rechts (soort expressionistische heuvel) zijn voor de helft van mij, net als een stuk stofwolk links
.
Ik twijfel trouwens nog wat om over te stappen naar deze tekening, die is duidelijker, maar minder origineel natuurlijk:

Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Die vind ik veel minder. Ik zou het bij die je nu hebt houden. Veel leukere kleurcombinatie 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes

Vond het bij nader inzien nogal 'zie mij eens iets over mezelf laten zien, oh ikke toch'.
Ik hou niet zo van avatars.
Mijn huidige is lelijk, misschien wel de lelijkste die er is. Maar wel duidelijk herkenbaar.
Overigens moeten de woorden 'ego' en 'trip' ook duidelijk los van elkaar worden gezien.
Ego, voor het persoonlijke van de avatar.
Trip, voor de afstand die tussen de avatar-drager en de avatar zelf in zit, en de reis daartussen.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Mijn huidige is lelijk, misschien wel de lelijkste die er is. Maar wel duidelijk herkenbaar.
Overigens moeten de woorden 'ego' en 'trip' ook duidelijk los van elkaar worden gezien.
Ego, voor het persoonlijke van de avatar.
Trip, voor de afstand die tussen de avatar-drager en de avatar zelf in zit, en de reis daartussen.
Als je het zo zegt, dan is ie inderdaad prachtig.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Het is vooral erg lelijk dat het wit niet wit is maar dat er nog wat verdwaalde zwarte puntjes tussen zweven.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Nou, nu wou ik mijn avatar van wat kleurtjes voorzien, om hem wat op te fleuren, krijg ik niets anders dan een zwart vierkantje, wat ik ook probeer.

arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
deze is in ieder geval beter dan de vorige
Edit : het zwarte vierkant bedoel ik 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Dat is wel een beetje wat ik vind. Je wordt toch een beetje afgerekend op je avatar, als je er eentje hebt die niet in de smaak valt.
Nou ja, kijkert blijft gewoon kijkert, en zijn avatar gaat niet meer veranderen. 
(Zo is de avatar ook best fleurig, eigenlijk.)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Daar istie!
Heeft Herman Brood die ava voor je gemaakt?
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Heeft Herman Brood die ava voor je gemaakt?
Brood is dood.
Leve Brood!
(Ik neem aan dat de zwarte omranding standaard is en niet weg kan? Wel jammer. Bij de meeste avatars maakt het niet uit, maar een avatar als de mijne zou beter uitkomen met een witte (dus onzichtbare) rand. Geldt ook voor die van Boordappel bijvoorbeeld.)
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Maar dat is een hele andere.
Wel mooi.
Doet me denken aan de kleuterschool. Dan moest je met wasco allerlei kleurtjes op papier kliederen, en dan later met zwarte wasco eroverheen klodderen, om vervolgens met een naald een tekening te maken.
Kennen de jongeren onder ons dat nog?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Wasco... 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Net zo verschillend als een rood stoplicht van een groen stoplicht verschilt.
Nu zoveel geklooid, laat ik het hier maar echt bij houden. Moviemeter is geen zandbak voor spelende kijkerts. 
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Het moest een beetje bij mijn gebruikersnaam passen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Doet me denken aan de kleuterschool. Dan moest je met wasco allerlei kleurtjes op papier kliederen, en dan later met zwarte wasco eroverheen klodderen, om vervolgens met een naald een tekening te maken.
Absoluut, vond het als klein kind een magistraal iets! Dat het dan ineens tevoorschijn leek te komen.. Wauw.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ja, maar het had ook iets ongelooflijk stompzinnig onzinnigs.
Echt uitgevonden door geitenwollensokkentypes. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Zeg ook niet dat ik het nu nog enigsinds interessant vind. Maar als klein kind.... oooh wauw.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ozarklynch
-
- 1317 messages
- 581 votes
... En als je er van at bleef het nog eens tussen je tandjes zitten ook. Nee, wasco was niet mijn ding
.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
En alles wordt er vies van als dat papiertje eraf scheurt, en dat gebeurt altijd want op den duur is ook het papiertje een vies vodje geworden en scheur je het er van pure ellende zelf af, en dan blijft het aan je handen hangen, en zo tot aan je gezicht, en je kleren, en je hele bureau, je beddengoed, de muren, tot alles een gorte smeerlapperij is. Mmm, ik hield wel van wasco's vroeger
.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Mmm, ik hield wel van wasco's vroeger
.
Je doet mij een beetje denken aan Homer Simpson: HMMMmmmmm... wasco's...