• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.134 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

boozebelly wrote:

Oh nee hoor, ik bemoei me er gewoon even mee

Oke, maar je weet in ieder geval wat het zijn. Da's al heel wat

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Die Golden Retriever is echt een schatje!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

_Se7en_ wrote:

(quote)

Bij mensen kan ik het niet uitstaan, maar bij katten is het gewoon leuk.

Bij katten is het zo leuk als ze lekker eigenwijs en arrogant zijn.

U-96

• 11875 messages
  • 2070 votes

Rianneke_Dan wrote:

Juist om die reden vind ik het walgelijke dieren. Zoals ik al weleens eerder zei, de alom aanwezige voorkeur bij mensen voor katten heb ik nooit begrepen en zal het waarschijnlijk ook nevernooit doen.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Rianneke_Dan wrote:

Als ze dement worden verduizendvoudigen die eigenschappen zo'n beetje. Ik heb er m'n handen vol aan dat kan ik je wel vertellen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat kan ik dan ook wel weer begrijpen. Je moet er echt van houden. Mijn vorige kat was ook zo'n apart geval, elke keer als mijn vriend dan kwam werd zij helemaal jaloers en ging ze hem gewoon totaal negeren en stom tegen hem doen, echt grappig Mijn vriend is dus ook niet zo gek van katten, wel begrijpelijk haha.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

_Se7en_ wrote:

(quote)

Als ze dement worden verduizendvoudigen die eigenschappen zo'n beetje. Ik heb er m'n handen vol aan dat kan ik je wel vertellen.

Ik heb dat nog niet meegemaakt bij onze katten. Eentje is gestorven van ouderdom maar die is nooit dement geweest, wel erg doof. En een ander katje heeft een hersenvliesontsteking gehad, dus die was van de een op de andere dag helemaal afgetakeld. Moest ook gelijk een spuitje. Erg zielig. En we hebben er nog een, Fleurtje die is inmiddels 19 maar nog best fit. Gister kregen we nog een vogel van haar als cadeautje

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Rianneke_Dan wrote:

Gister kregen we nog een vogel van haar als cadeautje

Wow . Die van mij gaat alleen onder een nestje vogels zitten in de hoop dat er wat uitvalt, maar jagen lukt haar echt niet meer.

Ze is wel aan het aftakelen hoor. Ze is doof, dement, heeft nogal last van haar botten en heeft nierproblemen.

Fijn dat het met die van jou nog zo goed gaat op die leeftijd!

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Een van onze poezen brengt altijd -luidkeels- een balletje bij ons in bed. Gezellig hoor. Behalve als je erdoor gewekt wordt, dan vliegt er wel een slipper die kant op.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ja soms heeft ze zo'n opvlieging en dan gaat het wel. Maar ze heeft wel dat als ze een tijd heeft liggen slapen dat ze dan met moeite opstaat en erg stijf is. Ze eet ook minder, en slaapt verder veel. Maar ik vind het wel een mooie leeftijd bij katten, onze vorige twee waren 18 en 16, dus ook al aardig oud.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Don Dijk wrote:

Een van onze poezen brengt altijd -luidkeels- een balletje bij ons in bed. Gezellig hoor. Behalve als je erdoor gewekt wordt, dan vliegt er wel een slipper die kant op.

Slippers gooien naar katten . Katjes moet je aaien en ervan houden enzo.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Je moest eens weten hoe gek ik op ze ben.

Maar als ze midden in de nacht als een gek begint te schreeuwen met een balletje in haar bek, dan kan ik wel eens narig worden ja. Is niet persoonlijk ofzo, zou ik bij iedereen doen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Haha ja eigenlijk wel, maar soms kan je ze wel wurgen, ze kunnen echt het bloed onder je nagels vandaan halen

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Over bloed gesproken, ik heb dus 3 katten. Nou ja, 2 poezen en 1 kat.

Maar die 2 poezen hebben al, zolang ze bij mij wonen, ruzie. En echt soms heftig hoor, zo kwamen we eens thuis en zat het bloed letterlijk aan de muren. We hebben al zoveel dingen geprobeerd, maar tot op de dag van vandaag hebben ze nog steeds catfights.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Dat is heel erg waar. Maar op de één of andere manier doen ze daarna weer iets waardoor je helemaal niet boos meer kan zijn.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Don Dijk wrote:

Maar die 2 poezen hebben al, zolang ze bij mij wonen, ruzie. En echt soms heftig hoor, zo kwamen we eens thuis en zat het bloed letterlijk aan de muren. We hebben al zoveel dingen geprobeerd, maar tot op de dag van vandaag hebben ze nog steeds catfights.

Kan je wat vertellen over wat je allemaal hebt geprobeerd? Zijn ze allemaal gecastreerd? (heb een opleiding tot kattengedragsdeskundige gevolgd, dus misschien kan ik je wat verder helpen)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Don Dijk wrote:

Dat is wel erg vervelend, en kan je waarschijnlijk ook niks meer aan doen. Dat moet echt klikken tussen die beesten, zo niet dan blijven ze voor altijd ruzie maken.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Nou, ze hebben iets van 6 a 7 jaar samen in harmonie geleefd.

Toen kwam mn vrouw bij mij inwonen en nam ze haar katten uiteraard mee. Tijdens de verhuizing is er waarschijnlijk iets misgegaan, was nogal heftig en vlug allemaal.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Dat is vaak wel het geval ja. Die beesten moeten elkaar wel liggen. Die van mij bijv. zijn echt geen maatjes, maar ze tolereren elkaar en vechten ook nooit (die jongste pest wel een beetje, maar nooit echt serieus).

Vechten ze trouwens vooral als er niemand thuis is? Of doen ze het ook als je erbij bent?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Oh oh een inbreuk op hun territorium

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Mijn cavia, 7,5 jaar, heeft een verlamming aan de achterpootjes.. zo sneu!

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

_Se7en_ wrote:

Vechten ze trouwens vooral als er niemand thuis is? Of doen ze het ook als je erbij bent?

Maakt niet uit. Quinty heeft zelfs haar eigen kamertje omdat ze soms zo bang is dat ze in de woonkamer gaat pissen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Maar dat is wel heel erg sneu hoor, ga je er nog wel iets aan doen? Want dat is natuurlijk geen leven voor zo'n beestje

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Ik denk dat het allemaal veel te snel gegaan is voor de beestjes. Katten moet je echt langzaam aan elkaar laten wennen. Ik denk niet dat er nog veel aan te doen is..

Ken je niet iemand waar je poes onder kan brengen? Eventueel kan je het na een bepaalde tijd weer opnieuw proberen, maar dan op een andere manier.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

RD: Ja meid, maar wat moet ik eraan doen? Heb echt alles al zo'n beetje geprobeerd.

7: Ergens anders onder brengen? Nee, daarmee wordt ze ook niet gelukkiger denk ik.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dierenarts zei dat je zo'n beest niet direct een spuitje moet geven. Ze ziet er nog goed uit, eet en drinkt gewoon, we moeten gewoon iets vaker haar optillen ('s ochtend bijv) om haar bij het drinkpompje te zetten, maar tot nu toe hobbelt ze nog redelijk zelf. Beetje te vergelijken met een 90 jarige zei ie, zolang alles nog goed werkt maar haar benen niet, hoef je dr leven niet te beëindigen. Mocht ze nou erg zwak worden, en alleen maar als dood erbij liggen, gaan we er snel heen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

@ Don Dijk,

Misschien toch een van de boosdoeners ergens anders onderbrengen? Hoe moeilijk dat misschien ook is.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Het liefst bij iemand die geen andere katten (of honden) heeft. En dan een paar maanden tot rust laten komen daar. En vervolgens weer langzaam herintroduceren bij jou in huis. Dat zou misschien een optie kunnen zijn.. Zo kan je het ook niet door laten gaan natuurlijk. Denk niet dat het er dan beter op wordt.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Quinty en Dana zijn iets van 12, 13 jaar. Dat helpt nu toch niet veel meer. Ze zijn zo gewend aan hun plekje.

En ik moet zeggen, we hebben sinds 2 jaar een kater erbij, Luna. En sinds die tijd gaat het wel iets beter, Quinty voelt zich veilig bij hem. Ze is zelfs weer aan het ravotten, dat had ze echt al lang niet gedaan!

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Het verbetert dus wel langzaam? Dat is mooi. En inderdaad op zo'n leeftijd..

Dan kan je er misschien beter voor zorgen dat ze altijd een plekje heeft om zich terug te trekken, mocht dit nodig zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.