• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.511 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Oh thanks, ik dacht al dat ik iets verkeerd deed ofzo. Verder luistert hij goed, ook loslopen gaat erg goed.

Juist als ik probeer dat hij pootje geeft, springt ie achteruit en komt dan teruggerend om mijn hand een kusje te geven. Slijmbal

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Eline, dit is een van de methodes om het aan te leren http://www.hondenpuppies.net/puppy-wijzer/truc-poot.php

Maar bij mijn eigen honden ging het altijd vrij gemakkelijk (al vond ik het nooit zo'n interessant trucje)

Ik bracht mijn (open)hand van boven (ongeveer ter hoogte van mijn hoofd) naar beneden wanneer de hond voor mij zat, en herhaalde dat een aantal keren totdat hij het interessant vond en vanzelf zijn pootje uitstak naar de hand.

De beweging niet te snel maken, want daarvan zou het hondje kunnen schrikken.

Het moet een spelletje lijken.

Als dat zover was dan zei ik erbij "pootje", en gaf een kleine beloning, plus goedkeuring met woorden.

Dat is met alle honden die ik had vrij snel gelukt.

Maar niet langer dan een minuut of 5 achter elkaar oefenen, want dan is hun interesse meestal al over, en gaat het de dieren eerder vervelen.

Dat moet je natuurlijk niet hebben.

Succes!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik doe het op een andere manier. Ik pak namelijk gewoon zijn pootje vast en zeg dan: 'Pootje' en daarna: 'Goedzo, pootje!'. Na een paar keer stop ik daarmee en moet hij zelf zijn poot in mijn hand leggen om een snoepje te krijgen. Als ie het dan nog niet snapt, pak ik nogmaals zijn pootje en dan krijgt hij de beloning. Hebben ze tot nu toe allebei gesnapt. Binnen 10 à 15 minuten is het commando dan ook aangeleerd bij Sam en Max, maar dat zijn wel allebei erg snelle leerlingen.

Vind het ook niet echt een boeiend trucje, maar omdat het zo'n gemakkelijke is (tenminste, voor Sam en Max was het gemakkelijk) is het fijn om zo met de hond bezig te zijn. Ze leren dan gewoon het leren van commando's, dingen doen voor snoepjes en daarna gaan de rest van de commando's ook veel gemakkelijker. (tenminste, dat is mijn ervaring ermee). Vandaar dus dat ik het ze aanleer.

Bij Sam gebruik ik het eigenlijk vrijwel niet meer. We gebruiken af en toe nog wel 'high five' met Sam, gewoon omdat dat er grappig uit ziet.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Eerst maar eens afleren dat hij boeken en kabeljes kapot bijt, en dat ie niet meer naar buiten rent met een BH van mij in zijn bek, terwijl er net allemaal buren buiten staan.

Kan ook een teken zijn dat Eline beter op moet ruimen en niet alles rond moet laten slingeren.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

(afbeelding)

Dit is Sientje, ons nieuwe huisdiertje. Ongeveer 2 maand oud. Ik zal maar niks zeggen over de poster aan de muur.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Sientje. Lukt dat om haar zo te noemen zonder aan Sieneke te denken? Wel schattig hoor!

Edit: Oh, Belgie. Dan valt het wel mee.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Ik ken Sieneke eigenlijk niet. Wie is dat? Ik moet wel denken aan Sien en Maria (Schoon en Medogenloos)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Moest er meteen even aan denken. Hopelijk komt er uit Sientje niet dat geluid.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Ochot, ja die!

Sientje fluit nog niet, maar dat komt nog wel.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Ik raad jullie echt aan om The Dog Whisperer te kijken

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Kijk ik af en toe naar op National Geographic. Ik leer er niet zo veel van bij, al zijn er wel handige tips.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Komt tegenwoordig ook op SBS, van de week nog gezien. Gaat helaas vaak over volwassen honden, die je natuurlijk toch anders moet behandelen als pups. Af en toe wel goede tips, maar de meeste dingen liggen erg voor de hand.

Ik denk sowieso dat Spencer dingen kapot maakt (wat Sam ook heeft gedaan, gelukkig nu over) aan de leeftijd ligt. Pubertijd he

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zei de dierenarts ja. Pubertijd, wellicht last van zijn tandjes. En ook gewoon luiheid van mijn kant, als ik weg ga en ik laat alle deuren open... tsja, kat op het spek binden enzo.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ja, we hebben dat met Sam ook gehad. Hij hield er alleen echt niet mee op. Als je dingen weglegde, dan begon hij aan kabels. Ruimde je de kabels op, begon hij zijn kussen te slopen, ruimde je die op, dan haalde hij gewoon dingen van tafel af, etc..

We hebben hem uiteindelijk toen elke keer als hij iets kapot beet, een hele week in de bench gedaan als we weggingen. Na die week deed hij het niet meer. Soms deed ie 't dan na een paar weken wel weer, en dan ging ie gewoon weer een weekje in de bench. Werkte goed. Nu kan ie gewoon weer los binnen als we niet thuis zijn. Ik was eerst altijd een beetje anti-bench, maar met Max hebben we hem nu toch ook echt wel nodig (lees: die gaat namelijk het liefst op de bank zitten poepen ) als we niet thuis zijn.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Haha echt? Wat een smeerkees!

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

melvddonk wrote:

Ik was eerst altijd een beetje anti-bench, maar met Max hebben we hem nu toch ook echt wel nodig (lees: die gaat namelijk het liefst op de bank zitten poepen ) als we niet thuis zijn.

Dat zal je leren

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Ben ik blij dat ik geen honden/katten heb.

Wat ik wel leuk vind aan katten is dat ze alle laserstipjes achteraan rennen. Weetniet of honden dit doen, maar ik moet altijd lachen als ik dat zie.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Vandaag heeft Baziel "High Five" geleerd. Het was niet zo moeilijk, want hij kende "pootje" al zeer goed. Nu doet hij het al zonder snoepjes dus hij heeft dit ook al onder de knie.

Dit is dankzij Brix omdat hij die site heeft gedeeld. Bedankt, Brix!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Gooo Baziel!

High Five is sowieso leuk om te leren. Ziet er ook echt grappig uit vind ik altijd.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Vind ik ook. Het volgende is voor binnen een paar weken: "Zoentje" = likje.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

'geef kus!' haha, doet Spencer ook. Morgen pootje geven oefenen, nu lijkt mijn hond een domkoppie.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

ibendb wrote:

Vandaag heeft Baziel "High Five" geleerd. Het was niet zo moeilijk, want hij kende "pootje" al zeer goed. Nu doet hij het al zonder snoepjes dus hij heeft dit ook al onder de knie.

Dit is dankzij Brix omdat hij die site heeft gedeeld. Bedankt, Brix!

Hey, leuk!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Bij Sam is 'lief doen' likken. Kusje was misschien een beter commando geweest.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Bij lief doen geeft ie ook kusjes ja, had ik toen van jou gelezen en meteen overgenomen. Als Spencer volgende maand niet pootje kan geven komt ie om de beurt bij jullie op bezoek en leren jullie 't 'm maar!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Je kan het eerst proberen op de manier die Brix hier postte, want dat is volgens mij de meest gebruikte manier. Sam deed dat alleen niet, dus hebben we toen gewoon zijn poot vast gepakt en telkens pootje gezegd en een snoepje gegeven. Op een gegeven moment snapte ie het!

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Ik hoop dat ik ooit een video opname kan laten overzetten naar YouTube, en de link dan hier posten.

Ik heb van een van mijn hondjes een kort filmpje, waarop ze een aantal van de trucjes laat zien die ze beheerste (in totaal kende ze er zo'n 21 als ik het mij goed herinner. Mijn andere hondje trouwens ook bijna evenveel)

Blij dat ik het filmpje tenminste nog heb als aandenken.

Had ik er maar nog meer laten opnemen...

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Wij zeggen high 5 en dan geeft Sita een high 5. Dan eet smakelijk en dan gaat ze pas eten.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Heeft ze dat geduld joh? Spencer schrokt alsof ie een week niks gegeten heeft.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

@Brix: Ben erg benieuwd. Hoop dat het je lukt, want wil het erg graag zien.

Sam moet ook eerst zitten en als we dan 'aanvallen!' roepen, dan gaat ie eten! Hij schrokt dan trouwens ook alsof ie een week niets gegeten heeft, maar we hebben het geleerd omdat hij toen hij nog pup was af en toe de bak uit je handen sprong van blijdschap. Was niet erg handig. Nu moet ie dus 2 meter van zijn bak vandaan gaan zitten en bij 'aanvallen!' rent ie er heel snel naartoe!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.