• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.350 actors
  • 9.374.492 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Wat een onzin die trucjes, voor mensen die honden niet als honden zien. Laat ze lekker hond zijn ofzo...

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Kun jij alleen maar negatieve comments plaatsen? Begint een beetje vervelend te worden dat je overal commentaar op lijkt te hebben. Laat mensen toch lekker?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

Wat een onzin die trucjes, voor mensen die honden niet als honden zien. Laat ze lekker hond zijn ofzo...

Die trucjes zijn vooral fijn om even met de hond bezig te zijn, terwijl de hond je dan extra blijft zien als baas. Als Sam een dag heeft dat hij niet goed luistert en ik gooi er een half uurtje trucjes doen en oefeningen achteraan, dan luistert hij de rest van de dag perfect. Daarvoor zijn die trucjes gewoon handig.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

@Eline: Denk dat ik dingen vaak anders zie dan jij. Je mag het dan vervelend vinden dat ik zeg wat ik ergens van vind, maargoed het forum draait gelukkig niet om jou.

melvddonk wrote:

(quote)

Die trucjes zijn vooral fijn om even met de hond bezig te zijn, terwijl de hond je dan extra blijft zien als baas. Als Sam een dag heeft dat hij niet goed luistert en ik gooi er een half uurtje trucjes doen en oefeningen achteraan, dan luistert hij de rest van de dag perfect. Daarvoor zijn die trucjes gewoon handig.

Owja oefeningen kunnen geen kwaad maar dat pootje en kusjes geven vind ik zo'n kleffe klets...

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Kusjes zijn juist handig tegen het bijten. Zodra ze bijten 'kusje' of 'lief doen' leren, en ze bijten niet meer. Erg handig.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

En smerig als ze net aan hun gat hebben zitten likken

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Tja, ik laat dan ook niet op mijn mond likken. 'Lief doen' = likken en gebeurd meestal op mijn hand, ipv bijten in mijn hand.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Als ik een hond wil aaien, wordt ik ook altijd aan mijn hand gelikt. Nou reken er maar op dat ik m'n handen was voordat ik wat te eten haal. Bah.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Honden gebruiken normaal ook meer hun neus die gaan elkaar ook niet steeds af lopen likken.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik heb liever dat ze likken als dat ze 'speels' gaan bijten.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Lig ik lekker te slapen, begint Max opeens als een gek te krijsen. Ik naar beneden gerend, zit ie vast met zijn pootje tussen het deurtje van de bench. Vind het nu zo zielig om hem er weer in te stoppen, dus ga het maar weer eens even zonder bench proberen. Heb benches tegen de bank aangeschoven, zodat het volgens mij onmogelijk voor ze is om op de bank te gaan liggen. Ben benieuwd hoe dat nu verder gaat.

Ik ben in ieder geval weer klaar wakker, fijn.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

En maar hopen dat hij niet over de benches heen op de bank probeert te klauteren, want dan zit-ie misschien weer vast tussen de tralietjes (tenzij het een dichte bench, van kunststof is natuurlijk)

Hoe is 't verder verlopen?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Nog meer drollen op de bank gevonden?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Het is wel goed gegaan. Ik heb ze niet meer gehoord 's nachts. Ben vanochtend weer met Max wezen lopen en er was ook niets te zien van pijn aan zijn pootje tijdens het lopen (was ik wel een beetje bang voor). Goed gegaan dus.

Sam was vanmorgen alleen een beetje chagrijnig en toen ik de benches wegzette ging hij ook meteen op de bank liggen. Die ligt normaal gesproken altijd op de bank 's nachts, dus hij was het er volgens mij niet zo mee eens.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lol, gelukkig. Was even een half uurtje weg, alle deuren dicht gedaan, had Spencer een plint losgetrokken en kapot gebeten. *zucht*

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Misschien ook een bench aanschaffen dan? Met Sam heeft dat wel geholpen. Steeds als ie wat kapot maakte moest ie in de bench als we weg waren. Hij maakt nooit meer wat kapot, want hij wil niet in die bench.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja heb een bench, normaal gaat ie dr in liggen (deurtje open dus) maar vandaag voelde ie zich ondeugend ofzo. Toen ik thuis kwam hebben we hem inderdaad een flinke tijd in de bench gezet.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Ik dacht zal ik even naar de dagelijkse belevenissen van de dames kijken hier en wat zei ik nou? Pootje tussen de deur. plint losgetrokken, chagrijnig op de bank gaan liggen... Jullie maken wat mee zo op een dag zeg .

Mijn vissen hebben weer gezwommen vandaag

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Ongelooflijk wat zo'n jonge hondjes allemaal kunnen slopen.

Met mijn foxterriërtje vroeger ook eens zoiets meegemaakt.

Ik ging moest even de deur uit, en wilde haar niet in de bench opsluiten.

Daarom zette ik haar in de aanbouw-bijkeuken, zodat ze wat plaats had, en deed de tussendeur naar de keuken dicht.

Toen ik thuis kwam was het ineens lichter dan gewoonlijk in de anders donkere keuken.

Zie ik een brede lichtstraal door de tussendeur en het kozijn naar binnen vallen.

De deugniet had namelijk het houten deurkozijn van beneden af tot zo'n 75 cm hoogte deels weggevreten, daar kon je zo een hand doorheen steken met de deur dicht

En dat voor zo'n klein beestje.

En de volgende dagen probeerde ze er nog meer vanaf te knagen.

Ik heb het hout toen met azijn ingestreken, en dat vond ze niet lekker.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

Ik dacht zal ik even naar de dagelijkse belevenissen van de dames kijken hier en wat zei ik nou? Pootje tussen de deur. plint losgetrokken, chagrijnig op de bank gaan liggen... Jullie maken wat mee zo op een dag zeg .

Mijn vissen hebben weer gezwommen vandaag

Dat heb je inderdaad met puppy's. Hopelijk dat ze dat niet meer doen als ze straks wat ouder zijn.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Gisteren heeft Sientje eindelijk eens gefloten. Het klinkt eigenlijk nog grappig.

Elke dag laten we ze voor 10 minuutjes vliegen in de kamer zodat ze ook eens wat beweging heeft. Ze heeft gisteren eens op mijn hoofd komen zitten, wel een grappig zicht.

Zal proberen om de foto te plaatsen (ie is met Iphone getrokken dus ik zal al wat moeilijkheden hebben.).

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Wat leuk om te horen ibendb. Ik ben erg benieuwd naar de foto.

@Brix: is het nog gelukt met de video? Ben erg benieuwd namelijk.

Heeft er iemand nog een tip voor honden die in de bench poepen en er dan zelf doorheen gaan rollen en het op gaan eten. Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de omstandigheden waarin Max hier naar Nederland gebracht is en behandeld is in de eerste paar weken van zijn leven. Maar is er iemand die er ervaring mee heeft of tips heeft? Dierenarts zegt dat ik de poep moet laten liggen en dat hij dan waaarschijnlijk wel een hekel krijgt aan die poep in zijn bench. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want het stinkt enorm en de bench staat in de woonkamer. Als de poep er een tijdje ligt, dan eet ie het gewoon op, dus dan is het ook weg. Hij lijkt het helemaal niet erg te vinden. Ik vind het een beetje lastig. Moet hem nu 3 keer per dag wassen en buiten wil hij ook gewoon helemaal niet poepen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Wat je eventueel zou kunnen proberen is om de poep uit de bench te scheppen, en dan buiten neer te leggen. Zodra het dan buiten ligt kun je Max naar buiten laten en dan ziet hij als het ware 'zijn hoopje' buiten liggen. Als hij eraan ruikt, dan belonen. En dat dan vaak herhalen. (poep wel steeds op dezelfde plek leggen)

Sowieso zou ik niet zijn poep laten liggen, want zo te horen heeft hij er geen hekel aan, en gaat dat waarschijnlijk dan ook niet krijgen. En zijn eigen poep steeds opeten lijkt me ook niet echt gezond

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Nee klopt en het is helemaal lastig, omdat hij dus morgen zijn ontwormingskuur weer moet. Als hij dan zijn poep op zou eten, dan krijgt hij veel te veel van dat spul binnen (2 keer namelijk dan in 1 dag, terwijl het maar 1 keer per 3 weken mag) en dat is schadelijk voor zijn gezondheid (volgens de dierenarts).

Maar ja, hoe voorkom je dat 's nachts? Opblijven? Wekker zetten? Wie weet heeft ie dan al gepoept voordat mijn wekker gaat, etc.. Echt een moeilijk iets dit.

Die tip van de poep buiten neerleggen ga ik zeker doen. Opzich is ie trouwens redelijk zindelijk. Als hij naar buiten kan dan gaat ie naar buiten en doet ie het ook buiten. Als hij niet naar buiten kan ('s avonds staat mijn achterdeur bijvoorbeeld niet standaard open), dan loopt ie zijn bench in om zijn behoefte te doen. Meestal ben ik er op tijd bij en kan ik hem nog buiten zetten, maar 's nachts is het echt drama. Terwijl ik toch echt niet veel slaap op een nacht en hij dus niet lang alleen zit.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

melvddonk wrote:

@Brix: is het nog gelukt met de video? Ben erg benieuwd namelijk.

Dat zal nog wel even duren, want ik moet eerst iemand vinden die het voor mij wil overzetten.

Maar ik wil het zelf zeker ook graag, al is het alleen al om niet verloren te laten gaan door slijtage van die videocassette.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Oh god, daar gaan we weer. Max heeft vandaag al 6 keer overgegeven en wil niet meer eten en niet meer drinken. Net heeft ie gepoept, was diarree.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Hehe toch wat jammer. Dat blijft precies aanslepen...Maar denk gewoon zo : het hondje is er al vaak weer bovenopgekomen.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

ASman wrote:

Hehe toch wat jammer. Dat blijft precies aanslepen...Maar denk gewoon zo : het hondje is er al vaak weer bovenopgekomen.

Ja, hij doet het nu ook wel weer redelijk. Hij eet en drinkt weer en geen diarree meer. Wel overgeven af en toe, maar niet zorgwekkend veel ofzo. Ik wacht nog maar eens af hoe het morgen is.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

melvddonk wrote:

Oh god, daar gaan we weer. Max heeft vandaag al 6 keer overgegeven en wil niet meer eten en niet meer drinken. Net heeft ie gepoept, was diarree.

Ooh wat erg allemaal. Je hebt het niet echt getroffen he....

Wat dat poep eten betreft. Vaak doen ze dat uit verveling. Zeg niet dat dat altijd zo is...

Waarom geen 2 benches proberen? Hij ziet zijn bench als een kat zijn kattenbak ziet.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Spencer doet het (helaas) ook soms nog wel eens, zijn ontlasting opeten. Of hij rammelt het uit elkaar, vraag me af wat ie er mee doet, maar dan lijkt 't alsof hij het als voetbal gebruikt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.