• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.542 actors
  • 9.376.802 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van onze pup.

Het is een bullmastif en hij is nu 16 weken oud. Weegt al 30 kilo. De dikzak.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

moviemafketel wrote:

Zo te zien komen er al snel nieuwe kikkertjes bij binnenkort.

Ze zouden nu zo'n beetje moeten gaan transformeren, maar er is nog niets te zien. Wel spannend hoor, dit is de eerste keer dat m'n kikkers een nestje hebben.

melvddonk wrote:

Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van onze pup.

Het is een bullmastif en hij is nu 16 weken oud. Weegt al 30 kilo. De dikzak.

Dat is een grote pup! Kom maar op met die foto's .

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Wordt ook een grote hond. Zijn vader weegt zo'n 80 kilo. Hij moet dus nog eventjes groeien.

Kan helaas vandaag geen foto's uploaden want mijn vriend heeft het fototoestel mee.

Maar dit is een foto van ons hondje toen hij +/- 6 weken oud was:

(afbeelding)

en hier was hij 3,5 week:

(afbeelding)

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Daarnet onze hond Rikkie moeten begraven. Zondag was ie pas 8 jaar geworden. Was van mijn opa, maar toen hij vorig jaar is overleden zijn wij terug naar zijn huis verhuisd en zijn we natuurlijk ook voor de hond blijven zorgen. Hebben hem moeten laten inslapen, was niets meer aan te doen. Was nog wel erg levendig, maar kon zich niet meer verplaatsen. Kon alleen nog maar met grote moeite een paar stappen lopen en dan viel hij gewoon om. Hernia, artrose, heel moeilijke stoelgang, werd dan ook steeds zwaarlijviger. Opereren was geen optie, nog een paar weken pillen moeten slikken, maar dat leek ook niet te helpen. Je kan zo een dier toch niet met pijn laten liggen, dan zit er niets anders op dan zo een moeilijke beslissing te nemen.

Ik heb vroeger ook jarenlang bij mijn opa gewoond en ook nadat ik verhuisde kwam ik er nog dagelijks. Er zijn altijd honden geweest, maar die zijn op één na allemaal een natuurlijke dood gestorven. Dit is dan de eerste keer dat het nodig was om de dierenarts te laten komen om er een eind aan te maken. Die laatste momenten zijn echt vreselijk. Het waren dan ook echt moeilijke momenten de laatste dagen, vooral vandaag dan natuurlijk.

Hier is dan een redelijk recente foto.

(afbeelding)

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Sterkte met het verwerken van je verdriet Nomak

Ik weet hoe zoiets voelt (te vaak mee moeten maken)

Dat besluit te moeten nemen is vreselijk.

Maar blijf er aan denken dat het diertje zo toch ook geen fijn leven meer had.

Dit was echt de enige oplossing om hem erger te besparen.

Het blijft schokkend, ook met de bijkomende gedachte dat het hondje van je opa is geweest.

Heel veel sterkte gewenst.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Heel veel sterkte Nomak!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Wat een verdrietig en ontroerend verhaal Nomak. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, en het is moeilijk ook omdat de hond zoveel voor je betekende in verband met je opa. En het is vaak makkelijk om te zeggen dat het beter is voor je hond, dat het niet meer te doen was en dat je er wel overheen komt, maar op zo'n moment zie je dat zelf gewoon niet. Je weet het wel van binnen, je weet dat je er goed aandoet, maar toch helpt dat niet om de pijn van het verlies lichter te maken. Dat heeft echt tijd nodig, en ik heb dat toen verwerkt door gelijk een ander dier in huis te nemen, die dan ook weer je zorg nodig heeft en waar je je snel aan hecht, niet als vervanging van, maar meer als een nieuwe verantwoordelijkheid, even je gedachte verzetten. Maar natuurlijk doet iedereen dan op zijn eigen manier. Wat ik wel weet is dat het verlies van je dier niet makkelijk is, en dat zal het ook nooit worden. Het zijn de mens zijn beste maatjes, en geven je zoveel trouw en liefde, dat de mens meestal niet aan elkaar kan geven in het leven.

Ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen met het verwerken. En je zal het al vaak gehoord hebben, maar je hebt echt een goede keuze gemaakt. Sorry voor mijn lange en dramatisch stukje tekst, maar ik wordt altijd erg soft van zulke verhalen

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Rianneke_Dan wrote:

Het zijn de mens zijn beste maatjes, en geven je zoveel trouw en liefde, dat de mens meestal niet aan elkaar kan geven in het leven.

Vind ik ook.

Sterkte Nomak. Foto's goed bewaren. Altijd leuk voor later.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Bedankt voor de steun allemaal.

Pfff, het is nu wel echt stil in huis, erg jammer. Hij had normaal altijd heel veel lawaai, zelfs nog helemaal op het einde net voor hij insliep was hij nog aan het blaffen. Ja, dat mis je toch. Ik vergeet nooit hoe hij op het einde zo treurig keek, maar ik ben toch blij dat ik tot op het laatste moment bij hem was. Je moest hem eens zien eten gisteren. Hij heeft altijd wel goed gegeten, maar de laatste tijd probeerden we toch extra goed op zijn voeding te letten. Maar gisteren gewoon extra lekkernijen gegeven zoveel hij maar wou. Heeft hij dat toch nog gehad.

@ Rianneke_Dan

Een andere hond halen kunnen we niet meteen, misschien wel na een tijdje. Nu is het te moeilijk, mijn moeder werkt en ik ga hopelijk terug studeren en dan zou hij teveel alleen thuis zijn.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

melvddonk wrote:

Wordt ook een grote hond. Zijn vader weegt zo'n 80 kilo. Hij moet dus nog eventjes groeien.

Kan helaas vandaag geen foto's uploaden want mijn vriend heeft het fototoestel mee.

Maar dit is een foto van ons hondje toen hij +/- 6 weken oud was:

(afbeelding)

en hier was hij 3,5 week:

(afbeelding)

Aah, wat een schatje! Zijn hele lieve honden!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Bedankt voor de steun allemaal.

Pfff, het is nu wel echt stil in huis, erg jammer. Hij had normaal altijd heel veel lawaai, zelfs nog helemaal op het einde net voor hij insliep was hij nog aan het blaffen. Ja, dat mis je toch. Ik vergeet nooit hoe hij op het einde zo treurig keek, maar ik ben toch blij dat ik tot op het laatste moment bij hem was. Je moest hem eens zien eten gisteren. Hij heeft altijd wel goed gegeten, maar de laatste tijd probeerden we toch extra goed op zijn voeding te letten. Maar gisteren gewoon extra lekkernijen gegeven zoveel hij maar wou. Heeft hij dat toch nog gehad.

@ Rianneke_Dan

Een andere hond halen kunnen we niet meteen, misschien wel na een tijdje. Nu is het te moeilijk, mijn moeder werkt en ik ga hopelijk terug studeren en dan zou hij teveel alleen thuis zijn.

Voor iedereen herkenbaar die een dier heeft moeten afgeven. Intens verdriet heb je van zo'n beest!

Heel veel sterkte!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Dick2008 wrote:

(quote)

Vind ik ook.

.

Ik ook.

l-d

• 276 messages
  • 641 votes

Ik heb een vlinderhondje, hij is net 1 jaar en zoo lief!

Bobbie

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Wat 'n leuk (en mooi) hondje

En met een echte 'klassieke' hondennaam.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Bij ons lopen er altijd 10tallen van die hondjes bij de vlinderstruik. Gezellige bedoening.

l-d

• 276 messages
  • 641 votes

moviemafketel wrote:

Bij ons lopen er altijd 10tallen van die hondjes bij de vlinderstruik. Gezellige bedoening.

Ooww waar is dat?! wil er nog wel een adopteren..

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

l-d wrote:

Ik heb een vlinderhondje, hij is net 1 jaar en zoo lief!

Bobbie

Aaah, wat een schatje!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Schattig beestje.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Onze boxer heeft gelukkig niks gebroken/gekneusd/gescheurd. Er zat kennelijk een distel diep in dr poot. Heb ik echt niet kunnen vinden. Verder ook nog een wond in haar achterpoot. Waarschijnlijk door het ijs wat in het bos lag. Was 1 grote schaatsbaan. Vast in scherp stukje ijs gaan staan.

Gaat dus wel goedkomen, minder ernstig dan ik dacht. Ze bleef maar strompelen. De distel is er nu uit, dus binnenkort weer zo goed als nieuw

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Heel jammer van de hond Nomak, heb zelf ook al eens een hond moeten laten inslapen. Zeer trieste gebeurtenis allemaal. Zag er wel als een zeer leuk beestje uit!

Heb nu twee honden en een kat rondlopen, de kleinste hond is eigenlijk van me zus maar die dwarrelt nog bij mij in het huis rond.

(afbeelding)

movierobert

• 168 messages
  • 1833 votes

Mijn vriendin Lilly ( Hollandse Smous)

Ik had ook nog een Poes(Poeseke) van 16 maar die moest ik vorige maand weg doen wegens verhuizing.

En ik verhuis nog een aantal keer en die Poes kan dat niet aan, dus het beste voor haar.

Gelukkig wel super adres voor gevonden!

Hadden ook nog 4 paarden waarvan 2 verkocht. En de 2 ouwe mogen blijven staan bij ons oude huis en worden verzorgt door de buurman. Dus helemaal prima geregeld.

(afbeelding)

&

(afbeelding)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Leuke foto's

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Wat een schatje!

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Leuke beestjes allemaal

Chevy...misschien nog wat foto's van de paarden (en de poes)?

movierobert

• 168 messages
  • 1833 votes

Danku

Ja ik heb ook Clint Eastwood als avatar maar ik ben Chevy niet

Hier de rest, zijn ze niet te groot?

Limbra met veulen Lista (ijslanders)

(afbeelding)

Ouwe Linda van 34

(afbeelding)

En de poes

(afbeelding)

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

prachtig

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Vannacht heeft ons hondje voor het eerst niet in zijn bench gelegen. We hadden de afgelopen weken wel gezien dat hij (bijna) nooit ergens in bijt of kapot maakt, dus we vonden het wel tijd worden. Eigenlijk hadden we wel verwacht dat hij binnen zou plassen, maar dat heeft ie ook niet gedaan!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Mooie foto's movierobert

En goed nieuws melvddonk Onze pup heeft het misschien 10 min volgehouden in de bench, toen vond mijn vriend het te zielig worden en heeft hij Jordan naast zich gelegd in bed. Sindsdien slaapt ie op de slaapkamer, wel netjes in zijn eigen mand hoor dat nog net wel

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Haha. Ik vond het de eerste keer ook wel zielig. Hij was toen allemaal aan het piepen. Maar wij hebben een grote hond die geen trap mag lopen, dus mee naar boven was helaas geen optie. Ik was wel echt heel blij dat hij het nu zonder bench kan.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat is inderdaad erg zielig, vonden wij ook hoor en wij hadden de bench zelfs nog op de slaapkamer staan, en piepen dat ie deed Nadeel van in bed slapen was alleen dat ie ook overal zijn ontlasting deed, ik weet nog wel dat ik een keer wakker werd 's nachts (door de stank) en ik zoeken waar Jordan lag, en waar de stank vandaan kwam, dus ik keek naar mijn vriend, lag er precies een klein hoopje naast zijn hoofd op het kussen Wat heb ik toen gelachen. Ach ja bij ons kan alles. Daarna hebben we kranten op de slaapkamer gelegd en daar was hij erg snel zindelijk op, gelukkig

Toen heeft hij een paar maanden nog in bed geslapen, en daarna heb ik hem op een gegeven moment laten wennen aan zijn mand. Daar slaapt hij nu prima. Af en toe kruipt ie bij me onder de deken, als hij het koud heeft of zo. Wat ik zelf ook niet erg vind, want het is een heerlijke knuffel

Maar zeker lekker dat hij nu zonder bench kan, is wel net zo lekker voor het beestje zelf ook

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.