• 178.290 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.542 actors
  • 9.376.815 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Hahaha. Lijkt me ook echt grappig om ineens zo'n drol naast het hoofd van je vriend te zien! De eerste week van januari zijn wij op vakantie geweest naar Centerparcs. Daar heeft de hond ook wel een paar keer bij me in bed gelegen. Heerlijk om zo te knuffelen. Sam (zo heet ons hondje) is ook knuffelig en erg aanhankelijk, dus die vindt dat ook heerlijk!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ja lekker is dat he, maar volgens mij kan dat nu ook niet meer bij Sam, is toch de hond van die foto's bovenin deze pagina? Is namelijk een flinke hond Jordan is een Jack Russel, dus die heeft zo'n formaat waarbij dat wel kan.

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Rianneke_Dan wrote:

Onze pup heeft het misschien 10 min volgehouden in de bench, toen vond mijn vriend het te zielig worden en heeft hij Jordan naast zich gelegd in bed.

(' vriend' scoort +punten, bij hondje, jou..en mij )

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Rianneke_Dan wrote:

Ja lekker is dat he, maar volgens mij kan dat nu ook niet meer bij Sam, is toch de hond van die foto's bovenin deze pagina? Is namelijk een flinke hond Jordan is een Jack Russel, dus die heeft zo'n formaat waarbij dat wel kan.

Ja, Sam is inderdaad een beetje te groot daarvoor. Ik vind het wel fijn dat ik vanaf het begin heel knuffelig met hem ben geweest, maar toch ook streng. Ik heb altijd zo'n momentje op de dag dat ik op de grond ga zitten en dan komt hij helemaal over mijn benen heen liggen. Heerlijk is dat. Toen we hem net een paar dagen hadden kon je wel merken dat hij ging proberen de 'baas' te spelen, omdat ik zat en hij je dan als 'gelijke' gaat zien. Maar dat is er nu gelukkig helemaal vanaf, na een paar keer boos worden.

Niemand kan trouwens ook zo met hem op de grond gaan zitten, behalve ik. Zelfs van mijn vriend accepteert Sam het niet.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Wilfred Genee wrote:

Heel jammer van de hond Nomak, heb zelf ook al eens een hond moeten laten inslapen. Zeer trieste gebeurtenis allemaal. Zag er wel als een zeer leuk beestje uit!

Heb nu twee honden en een kat rondlopen, de kleinste hond is eigenlijk van me zus maar die dwarrelt nog bij mij in het huis rond.

(afbeelding)

Wat schattig!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

movierobert wrote:

Mijn vriendin Lilly ( Hollandse Smous)

Ik had ook nog een Poes(Poeseke) van 16 maar die moest ik vorige maand weg doen wegens verhuizing.

En ik verhuis nog een aantal keer en die Poes kan dat niet aan, dus het beste voor haar.

Gelukkig wel super adres voor gevonden!

Hadden ook nog 4 paarden waarvan 2 verkocht. En de 2 ouwe mogen blijven staan bij ons oude huis en worden verzorgt door de buurman. Dus helemaal prima geregeld.

(afbeelding)

&

(afbeelding)

Dat koppie! Geweldig..

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

movierobert wrote:

Danku

Ja ik heb ook Clint Eastwood als avatar maar ik ben Chevy niet

Hier de rest, zijn ze niet te groot?

Limbra met veulen Lista (ijslanders)

(afbeelding)

Ouwe Linda van 34

(afbeelding)

En de poes

(afbeelding)

Ooh, dat veulentje. Heb er laatst ook 1 geboren zien worden. Erg ontroerend.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

We hadden twee dwergkonijnen, Sankoh en Tinus. We hebben een vrij groot hok met twee verdiepingen en daar omheen hebben we nog een hek/ren gezet, zodat de konijnen in totaal zo'n 4 vierkante meter ruimte hebben. Sinds een tijdje loopt er hier in de buurt een kat (geen idee van wie die is) rond die soms nogal dreigend naar onze konijnen staat te kijken. Afgelopen donderdag kwam ik de konijnen eten brengen en was Sankoh niet in zijn hok. Bizar, want er was nergens een gat in de ren en nergens enige ruimte waardoor of waarlangs ze ontsnapt kon zijn. Waarschijnlijk is ze dus (hoogstwarschijnlijk uit angst voor die kat) over de ren gesprongen, want ik vond haar aan de andere kant van de tuin, tussen de heg en de schutting, terug. Liggend op haar zij, stuipjes met haar voeten en stijf van angst, Nog snel naar de dierenarts gebracht, maar die zei dat ze dusdanig geschrokken moest zijn en daardoor verzwakt was, dat we haar het beste in konden laten slapen. Dus hadden we alleen nog ons witte koijntje. Gistermiddag kwam ik laat thuis en meestal als ik thuis kom, zie ik de witte al wel ronddartelen, nu niet. Ik naar het hok, zat hij daar in een hoekje met een fikse wond op z'n hoofd. Weer naar de dierenarts. Gelukkig kon Martijn wel geholpen worden. Hij moest gehecht en een nachtje bij de dierenarts slapen. Straks kan ik 'm weer ophalen. Ik moet dus in mijn eigen tuin, omringd door een schuurtje en schutting, gaas over het hok en de ren gaan spannen, zodat die kut kat niet bij ons konijn kan komen. Werkelijk, ik ben een echte dierenvriend, maar ik heb echt een godsgruwelijke tyfushekel aan katten, zeker van die katten die hele dagen buiten zijn, mijn terras vol schijten en bovendien ook de konijnen in MIJN tuin aanvallen. Mocht ik die kat nog één keer ook maar verkeerd naar ons konijn zien kijken, dan gaat het beest met één trap over de schutting heen. Zo hard mogelijk. Al was het alleen maar om de dood van Sankoh en de hoofdwond van Tinus te wreken!

(afbeelding)

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Wat een triest verhaal Pruim.

Heel erg.

Ik begrijp je kwaadheid, en wraakgevoelens, al ben ik geen kattenhater (zou het misschien wel tijdelijk kunnen worden na zo'n gebeurtenis. Maar dan naar die ene kat toe)

Er schijnen sprays in de handel te zijn die katten uit tuinen weg kunnen houden.

Of die ook echt werken weet ik niet .

De konijnenren afdekken is wel een must in dit geval.

En niet met losliggend gaas, want katten laten zich daar niet door tegenhouden.

Sterkte gewenst.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Hij is weer thuis, Frankenstein ons konijn. Alles (naar omstandigheden) goed met 'm:

(afbeelding)

(afbeelding)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Wat vreselijk zeg! Mijn mond viel echt open tijdens het lezen, arme beestjes. Je had wel eens eerder laten vallen dat je niks met katten had, maar na zoiets kan ik me helemaal voorstellen dat je er een grote afkeer voor voelt. Hopelijk herstelt 'ie goed en vlot, want dit is ook niks. Ook sterkte met het verlies jullie andere konijn. Verschrikkelijk zoiets zeg.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Kan ie nog wel zien? Ik zie de ogen niet zo 1,2,3.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Jawel. Die bovenste foto is scheef, op die onderste foto kan je z'n ogen wel zien (in die zwarte vlakjes). Hij heeft wat dat betreft mazzel gehad. Hij heeft een beste jaap bovenop z'n hoofd, dat is nu gehecht, maar afgezien van een wond daar, heeft hij verder geen (blijvend) letsel. Wel bijna 80 euro lichter, dat is 6 kratten Hertog Jan, maar dat moet je voor zo'n beestje maar over hebben. Hij moest de komende dagen even in een binnenhok 'bijkomen', beetje zielig, want dat hok is véél kleiner dan zijn buitenhok. Na het weekend maar eens een visnet of gaas ofzo over en om het buitenhok maken, zodat katten niet meer bij 'm in de buurt kunnen komen. En dan later de knaagdierenopvang (waar Sankoh en Martijn ook vandaan komen) eens bellen of ze nog een maatje voor Martijn hebben. Want alleen is ook maar zo alleen!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Zo'n beestje zou voor minder in shock raken. Potdomme zeg. En dan zeggen mensen ook nog wel eens 'het is maar een konijn' (ik hoorde het wel eens wanneer mijn cavia een wond had ofzo). ''Zoveel geld voor een operatie? Daar heb je 10 nieuwe cavia's voor!'' Kon ik nooit goed hebben.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Dat zijn meestal mensen die zelf geen dieren hebben denk ik. Ik moet zeggen dat ik mijn vissen ook niet naar de dierenarts zou brengen, maar dat zijn dan ook geen dieren waar je een 'band' mee op kan bouwen. Mijn hond en hamster breng ik meteen weg als er wat is. Daar denk ik nog niet eens over na. Ik heb de dierenarts ook al meerdere keren gebeld voor mijn hond. Als je geen dierenartskosten wil, moet je geen dieren nemen.

@Pruim: Echt zielig voor je konijn. Ik hoop dat ze snel geneest. Ik snap ook niet dat mensen dr katten niet een beetje opvoeden. De meeste mensen zeggen: 'Dat kan niet'. Maar als je naar de twee katten van mijn ouders kijkt, kán het wel. Die lopen nóóit over straat. Ze mogen wel buiten, maar ze mogen niet verder dan de tuin van mijn ouders, of mijn tuin (ik woon naast mijn ouders) en dat doen ze ook niet. Ze zijn heel lief en aanhankelijk en doen geen vlieg kwaad. Ze kunnen ook heel goed bij honden en andere dieren. Zelfs mijn hamster heeft wel eens los gelopen bij ze en dan doen ze ook helemaal niets.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Wat een naar verhaal en ook vreselijke foto's. Beestje zou er een trauma aan overhouden zeg

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Zielig verhaal ja. Ik ben ook geen kattenhater maar mijn buren hebben er ook drie die de katten volschijten. Schutting afgezet met gaas en zo maar heeft natuurlijk geen zin. Toppunt was dat ik 's avonds in het donker naar mijn kamer liep en één kat opeens vliegensvlug langs me heen schoot. Toen ik was bekomen van de hartaanval besefte ik dat hij door de 10 cm opening van mijn dakraam binnen was gekomen

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Zelfs ik, als dierenvriend, zou zo'n kat het liefst met een buks in z'n poot schieten. Zielig verhaal, rot kat..

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

@Pruim het is natuurlijk allemaal heel erg maar je kan natuurlijk niet die kat kwalijk nemen is gewoon zn instinct hoewel ik je woede goed kan begrijpen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Tuurlijk kan het katje er niet echt iets aan doen, het baasje als hij er één heeft wel, maar misschien is het inmiddels een zwerfkatje.

Heb zelf ook vaak erg last gehad van katten, maar ja je staat toch machteloos. Dieren mishandelen mag niet, ook al heb je er last van.

Het schijnheilige in dit land is dat er altijd gezeikt wordt over honden en hun poepoverlast maar katten daar wordt niets tegen gedaan, en reken maar dat die ook kunnen schijten en voor overlast zorgen. Afijn het internet staat al vol met discussies over kattenoverlast misschien al meer dan over honden, maar ja de politiek heeft oogkleppen op en gaan we rustig verder met het hondenpoepbeleid.

movierobert

• 168 messages
  • 1833 votes

Ja erg kl*te vroeger ook wel eens meegemaakt met een hermalijn of zo maar die bijten alles dood of zwaargewond en nemen er één mee. Toch is het de natuur, maar om dat moment pak je het liefst de buks.

Ik zelf nam vroeger alle uitgezette konijnen bij mij thuis en op de camping mee naar huis en stopte ze in een afgezet stukje tuin van 6 bij 10 ongeveer daar had ik een houten kinderspeelhuisje instaan met een luik erin. Dus ze hadden het prima totdat er een konijnenziekte kwam alle wilden gingen eerst dood, daar was een plaag van bij ons en toen de rest en je kon er niks aan doen. Maar ze hebben wel paar mooie jaren gehad.

movierobert

• 168 messages
  • 1833 votes

Rianneke_Dan wrote:

Toen heeft hij een paar maanden nog in bed geslapen, en daarna heb ik hem op een gegeven moment laten wennen aan zijn mand. Daar slaapt hij nu prima. Af en toe kruipt ie bij me onder de deken, als hij het koud heeft of zo. Wat ik zelf ook niet erg vind, want het is een heerlijke knuffel

Haha goedzo

Ik heb de mijne sinds pup in bed liggen, vanaf de eerste dag toen ze nog in me jaszak paste We hadden een bench gekocht en alles maar ze bleef piepen. Dus me bed ernaast gezet, maja ze bleef nog piepen. Toen maar onder de dekens gestopt en er geen last meer van gehad

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

movierobert wrote:

Ja erg kl*te vroeger ook wel eens meegemaakt met een hermalijn of zo maar die bijten alles dood of zwaargewond en nemen er één mee.

Met een hermelijn, roofvogels, etc. kan ik nog enigszins voorstellen, maar met poezen is helemaal uit de hand gelopen. Het zijn huisdieren maar omdat ze buiten komen worden het roofdieren. Dan doden die andere dieren, nutteloos, om thuis weer lekker kittekat te eten..

movierobert

• 168 messages
  • 1833 votes

Dick2008 wrote:

(quote)

Met een hermelijn, roofvogels, etc. kan ik nog enigszins voorstellen, maar met poezen is helemaal uit de hand gelopen. Het zijn huisdieren maar omdat ze buiten komen worden het roofdieren. Dan doden die andere dieren, nutteloos, om thuis weer lekker kittekat te eten..

Ja dat heb je wel gelijk in het dode doen ze meer om te spelen, gelukkig heb ik het nooit gehad met mijn eigen poes en met die van de buren ook niet. 2 stuks zaten altijd bij de konijnen in het hok ze slopen dan wel jachend in het rond maar er gebeurde gelukkig nooit wat. Behalve een keer toen ik een jong had meegenomen, maar toen was ik net op tijd bij.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Nja, snap dat als het je knijntjes zijn het allemaal niet zo prettig is. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer cool dat zo'n kat het sluwe roofinstinct heeft om zo'n beesje uit z'n kooi te plukken en eens flink aan te pakken.

*wegduikt*

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Stiekem ben ik ook altijd erg trots als Poekie iets gevangen heeft. Ik heb liever dat ze het niet doet, maar het betekent wel dat ze in goede conditie is.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

De kikkervisjes zijn verhuisd naar een nieuwe bak .

(afbeelding)

Ze zijn nu bijna af:

(afbeelding)

(afbeelding)

De trotse papa:

(afbeelding)

Medebewoner Sjonnie (is ook nog een baby'tje)

(afbeelding)

En tot slot, Mr. Pink groeit enorm hard. Ze is nu al 20 cm .

(afbeelding)

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Eeeeeeek!

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Echte schoonheid zit van binnen, Amity .

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Lol, ja maar tis wel echt een engerd

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.