• 178.292 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.542 actors
  • 9.376.855 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Amity wrote:

Eeeeeeek!

Was ook mijn eerste reactie Maar ieder zijn ding natuurlijk

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Nja, snap dat als het je knijntjes zijn het allemaal niet zo prettig is. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer cool dat zo'n kat het sluwe roofinstinct heeft om zo'n beesje uit z'n kooi te plukken en eens flink aan te pakken.

*wegduikt*

Je kunt het de poes idd niet kwalijk nemen. De eigenaars wel. Zielig!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

_Se7en_ wrote:

Stiekem ben ik ook altijd erg trots als Poekie iets gevangen heeft. Ik heb liever dat ze het niet doet, maar het betekent wel dat ze in goede conditie is.

Wat is mister pink voor iets?

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Mr. Pink is een axolotl. Ook wel bekend als Mexicaanse wandelvis. Al is het geen vis, maar een salamander.

Axolotl

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

_Se7en_ wrote:

Mr. Pink is een axolotl. Ook wel bekend als Mexicaanse wandelvis. Al is het geen vis, maar een salamander.

Axolotl

Ik vind hem wel schattig!

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Die Mr. Pink heeft wel een erg mooie kleur.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ik vind die beesten echt grappig. Zou ze niet willen aanraken of whatever, maar zo vanaf een afstandje.. Vooral die 'trotse papa' is cool.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Mijn vader werkt in een reptielen opvang en daar hebben ze die beesten ook ze zijn echt gaaf

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

dominion wrote:

Die Mr. Pink heeft wel een erg mooie kleur.

Jazeker, toen ik 'm net had was hij wat flets van kleur, maar z'n kieuwen steken nu mooi af. Vind het een erg mooi beestje (mooier als wildkleur axolotls). En het is ook echt een lieverd. Af en toe zwemt hij in m'n hand en mag ik 'm even aaien .

Elineloves wrote:

Ik vind die beesten echt grappig. Zou ze niet willen aanraken of whatever, maar zo vanaf een afstandje.. Vooral die 'trotse papa' is cool.

Het grootste gedeelte van de dag zitten ze in een hoekje stom te kijken, maar als het 'feeding time' is gaan ze helemaal los . Hartstikke leuk om te zien.

Voorbeeldje:

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ze zijn echt komisch om te zien zo.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Leuk fimpje, doen me alleen meer denken aan kikkers dan salamanders.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

@Dick2008: Een "African Claw Frog" is toch ook een kikker, lijkt mij?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

_Se7en_ wrote:

Axolotl

Dus daarom mijn reactie.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Maar je haalt nu twee dingen door elkaar. Dat filmpje ging niet over Mr. Pink, maar over kikkers (als reactie op Eline die ze daar boven gequote heeft.

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

2 poezen... niet zo spectaculair dus. Wat het wel is, is dat de ouste ondertussen al 24 jaar erop heeft zitten en nu (pas) ouderdom verschijnselen begint te vertonen. Wat helaas gekomen is nadat ze geopereerd is voor kanker vorig jaar.

Jongste is een poes met een eigen wil.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

SelmaDuim wrote:

Maar je haalt nu twee dingen door elkaar. Dat filmpje ging niet over Mr. Pink, maar over kikkers (als reactie op Eline die ze daar boven gequote heeft.

O hebben we over twee verschillende dieren, ik dacht het ging allemaal over axolotl.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

_Se7en_ wrote:

(quote)

Jazeker, toen ik 'm net had was hij wat flets van kleur, maar z'n kieuwen steken nu mooi af. Vind het een erg mooi beestje (mooier als wildkleur axolotls). En het is ook echt een lieverd. Af en toe zwemt hij in m'n hand en mag ik 'm even aaien .

(quote)

Het grootste gedeelte van de dag zitten ze in een hoekje stom te kijken, maar als het 'feeding time' is gaan ze helemaal los . Hartstikke leuk om te zien.

Voorbeeldje:

(embed)

Haha, grappig dat filmpje. Zou hem zo vastmaken en dan als ballon mee over straat willen lopen.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Combustibility wrote:

2 poezen... niet zo spectaculair dus. Wat het wel is, is dat de ouste ondertussen al 24 jaar erop heeft zitten en nu (pas) ouderdom verschijnselen begint te vertonen. Wat helaas gekomen is nadat ze geopereerd is voor kanker vorig jaar.

Jongste is een poes met een eigen wil.

24? Dat is oud zeg .

Operaties kunnen inderdaad (zeker op die leeftijd) een grote invloed hebben op de gesteldheid van de kat. Over wat voor ouderdomsverschijnselen heb je het?

moviemafketel wrote:

(quote)

Haha, grappig dat filmpje. Zou hem zo vastmaken en dan als ballon mee over straat willen lopen.

Ze zijn wel een beetje ballonnig ja . Je zou denken dat die beestjes veel te dik zijn, maar zo ziet een gezonde klauwkikker er nou eenmaal uit .

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

_Se7en_ wrote:

Operaties kunnen inderdaad (zeker op die leeftijd) een grote invloed hebben op de gesteldheid van de kat. Over wat voor ouderdomsverschijnselen heb je het?

Op de meest rare manieren slapen (soms lijkt ze tegenwoordig net garfield!), evenwicht-stoornissen, niet goed meer kunnen horen en dr zicht is iets minder geworden. Ze heeft ook wat moeite om dr achterwerk nu schoon te maken (voorkant houdt ze netjes schoon, achterkant wankelt ze om af en toe), maar gelukkig is de jongste daar om haar verder te verzorgen (toch lief om dat te zien!).

Verder is ze gewoon nog heel erg aanhankelijk (zoals altijd, het is echt een "schootpoes") en heeft ze een gezonde eetlust nog. Ze is gewoon nog d'r zelf alleen met wat "mankementjes".

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Dat klinkt me heel bekend in de oren ja. Het zijn de gewoonlijke ouderdomskwaaltjes, niets om je zorgen over te maken eigenlijk. Het is al erg mooi dat dit nu pas begint, bij één van mijn katten begon het al toen ze een jaar of 18 was. Vooral met dementie (wat uiteindelijk onvermijdelijk is bij oude katten) heb je heel wat te stellen, maar dat is gelukkig nog niet aan de orde.

Heel bijzonder trouwens dat de andere kat haar helpt .

Kan je misschien wat foto's van je katjes posten?

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Dementie heeft ze ook af en toe last van, maar het is nog niet zo heel erg.

Dit is een van haar geweldige poses van de laatste maanden, zo heeft ze dus uren gelegen/geslapen. (Nee, ben ik niet op de foto)

(afbeelding)

Jongste (met eigen wil!) Is en blijft een klein poesje. Ze heeft er al wat jaar op zitten maar je zou nog steeds denken door dr grootte dat ze een jaar is ofzo:

(afbeelding)

Verhaal bij deze foto is dat altijd als ik weg ben, springt dit kleine poesje op mijn stoel om daar lekker languit te slapen. Ik ben toen een tijdje van huis weg geweest en toen ik terug kwam ging ze steeds op de stoel naast me liggen en bleef me aanloeren met deze blik.

Niet zulke hele goede kwaliteit foto's, maar het is goed te doen Vaak zijn het snelle moment opnames die je met je telefoon maakt. Eens een keertje een redelijke foto plaatsen

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Dementie is echt verschrikkelijk bij katten, maar af en toe ook weer erg grappig. Mijn demente katje stond regelmatig met haar kop in een bos bloemen te mauwen .

Wat een houding zeg . Je katje ziet er wel goed uit! Zeker voor die leeftijd.

Die kleine kijkt echt evil. Wel een erg mooi beestje, lijkt wel een blauwe rus (of is het dat ook?).

Ik heb ook zo'n kleintje thuis:

(afbeelding)

Meneer is 12, maar ziet er nog uit als een kitten. Die stompzinnige uitdrukking op z'n gezicht helpt ook niet mee .

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Haha, geweldige uitdrukking Volgens mij had je hem net wakker gemaakt Ook wel een mooi beestje. Onze oude poes (die er helaas niet meer is), was ook volledig wit aan 1 zijde, aan de andere zijde had ze vlekken (inclusief kop). Doet me ineens aan d'r denken, die foto van jou.

Nee, geen blauwe rus... We horen het wel vaker hoor, want als je dr ziet lopen lijkt ze er ook heel erg op. Het is dat we weten wie d'r moeder is Ze heeft ook echt een eigen wil... Ze wilt alleen aandacht als ze er zelf om komt vragen, anders krijg je een tik met dr pootje en rent ze weg (zonder nagels). Geef je d'r geen aandacht als ze er om vraagt? Tikt ze met d'r pootje tegen je arm/hand aan, alsof ze wilt zeggen "Hallo, hier ben ik, geef mij eens wat aandacht!". Ze is nog redelijk speels, dus de combinatie met oud en jong (van onze katten), brengt soms erg hilarische momenten.

De dementie uit zich bij ons vooral als niemand beneden meer is ... dan hoor je dr verschrikkelijk mauwen op een hele wazige manier. Zodra je dan naar beneden loopt en dr wat aandacht geeft is het over. Je kunt d'r ook negeren, maar dan blijft ze even iets langer door mauwen, op een gegeven moment, net zoals het gekomen is, houdt ze ineens weer op. Dus 's nachts helaas, als iedereen op bed ligt. Grrrrr

Wat ik trouwens ook erg leuk vind van de oudste, is dat als wij wel eens een stukje worst laten liggen op het aanrecht, dat Sheba (de oudste) dat steelt en vervolgens naar je toe komt. Ze legt het stukje worst dan voor je neer en begint net zo lang te mauwen tot je toestemming geeft (Ja, eet maar op Sheba, dat is voor jou). Zeg je dat niet? Laat ze het liggen en blijft ze net zo lang door mauwen tot je toestemming geeft hahaha. Alsof ze het aanvoelen/je kunnen verstaan.

Dierenarts vond ook dat ze er goed uit zat, en mede ook doordat ze heel gezond en sterk was (na diverse onderzoeken, hartje, nieren enz) durfde ze de operatie ook wel aan. Het is een taaie (net als haar moeder). Zal me ook wel verdriet doen als zij er niet meer is. After all... ze is een paar maanden ouder dan mij

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Leuk rare katten foto's. Ik heb er ook nog wel één van mijn (inmiddels overleden) katje

(afbeelding)

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

haha ook zo'n moment opname

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Combustibility wrote:

Haha, geweldige uitdrukking Volgens mij had je hem net wakker gemaakt Ook wel een mooi beestje. Onze oude poes (die er helaas niet meer is), was ook volledig wit aan 1 zijde, aan de andere zijde had ze vlekken (inclusief kop). Doet me ineens aan d'r denken, die foto van jou.

Ik had 'm inderdaad net wakker gemaakt. Was hij niet zo blij mee . Maar het is wel een enorme lieverd hoor! Nooit vervelend, zeurt niet om eten (alleen snoepjes dan), altijd speels en lekker knuffelig af en toe. Eigenlijk een perfect katje.

Combustibility wrote:

Nee, geen blauwe rus... We horen het wel vaker hoor, want als je dr ziet lopen lijkt ze er ook heel erg op. Het is dat we weten wie d'r moeder is Ze heeft ook echt een eigen wil... Ze wilt alleen aandacht als ze er zelf om komt vragen, anders krijg je een tik met dr pootje en rent ze weg (zonder nagels). Geef je d'r geen aandacht als ze er om vraagt? Tikt ze met d'r pootje tegen je arm/hand aan, alsof ze wilt zeggen "Hallo, hier ben ik, geef mij eens wat aandacht!". Ze is nog redelijk speels, dus de combinatie met oud en jong (van onze katten), brengt soms erg hilarische momenten.

Klinkt echt als een katje . Hartstikke eigenwijs.

De combinatie oude/ jonge kat zorgde hier eigenlijk alleen maar voor problemen. De jongste viel de oudste regelmatig aan om te spelen en de oudste liet zich dan direct op de grond vallen met haar poten omhoog en een erg chagrijnig gezicht.

(afbeelding)

Helaas is de oudste afgelopen augustus overleden. Ze was bijna 20 en ik had haar al toen ze 8 weken was. Ik mis haar echt verschrikkelijk.

Combustibility wrote:

De dementie uit zich bij ons vooral als niemand beneden meer is ... dan hoor je dr verschrikkelijk mauwen op een hele wazige manier. Zodra je dan naar beneden loopt en dr wat aandacht geeft is het over. Je kunt d'r ook negeren, maar dan blijft ze even iets langer door mauwen, op een gegeven moment, net zoals het gekomen is, houdt ze ineens weer op. Dus 's nachts helaas, als iedereen op bed ligt. Grrrrr

Klinkt heel bekend. mijn katje deed dat ook! Als ze stond te mauwen (klinkt trouwens enorm ziek, alsof er iets mis is met het beestje of zo) moest ze mij even zien en dan was het weer goed. Helaas deed ze dit ook 's nachts, dus even uit bed, zwaaien naar het katje en dan weer terug naar bed.

Combustibility wrote:

Wat ik trouwens ook erg leuk vind van de oudste, is dat als wij wel eens een stukje worst laten liggen op het aanrecht, dat Sheba (de oudste) dat steelt en vervolgens naar je toe komt. Ze legt het stukje worst dan voor je neer en begint net zo lang te mauwen tot je toestemming geeft (Ja, eet maar op Sheba, dat is voor jou). Zeg je dat niet? Laat ze het liggen en blijft ze net zo lang door mauwen tot je toestemming geeft hahaha. Alsof ze het aanvoelen/je kunnen verstaan.

Superleuk van die oudste . Die van mij pakken gewoon wat ze pakken kunnen, beleefdheid zit er niet bij hoor .

Heb je haar ook al van jongs af aan?

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

De oudste was er al toen ik geboren werd (die is een paar maanden ouder dan mij), de jongste hebben we ook van jongs af aan

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Mijn lievelings oppas-hondje Dolce is zojuist gestorven.

Ze heeft waarschijnlijk iets gegeten dat vergiftigd was, tijdens een wandeling gistermorgen.

Sindsdien zat er veel bloed bij ontlasting en gaf ze bloed over.

Twee bezoeken aan de dierenarts (gisteravond en vanmorgen)leverden geen zekerheid op over wat er scheelde.

Ze was pas een jaar of zeven, naar schatting.

Zeker weet ik het niet, want ze kwam uit een asiel in Polen.

Dit ging te snel om te kunnen verwerken.

Het was echt een super lief diertje, ik zal haar enorm missen.

(afbeelding)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ach, wat een vreselijk verhaal Brix

Wat sneu dat het hondje door zoiets om het leven is gekomen, en dat terwijl het beestje nog niet eens zo oud was. Heel veel sterkte de komende tijd, hopelijk kan je het toch verwerken en het uiteindelijk een plekje geven.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Sterkte Brix.

Vervelend hoor met dat vergiftigd. Hier was laatst ook iemand met een hond met dit geval. Wat zijn mensen weer bezig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.