• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.078 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Haha wat leuk om te lezen, klinkt echt leuk de tijd van vroeger. Broodbezorger op een kar en dan met een Fries ervoor, klinkt geweldig

ja voordat je het weet staan ze op je tenen, heb het zelf ook een keer gehad, jeetje zeg dat deed me toch pijn. Zijn natuurlijk ook niet de kleinste paarden Het kan soms ook erg onverwachts uit de hoek komen, De man van wie de paarden waren, heeft ook een keer een trap gehad van een van de veulens. Die liep los achter zijn moeder aan het weiland in, maar door zijn blijheid maakte hij een soort vreugdesprong waarbij hij zijn achterbenen heel hoog de lucht in schopte, maar in plaats van de lucht kwam dat dus tegen de man zijn heup. Die heeft daarna dus weken slecht gelopen. Achteraf konden we er wel om lachen want er was geen kwade opzet bij het dier, maar toch moet je dus altijd uitkijken

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

Ja, en je moet er ook niet tussenin gaan staan wanneer er twee ruzie met elkaar krijgen

Gelukkig waren het geen Friezen, maar iets lichter gebouwde paarden, maar die trap kwam hard genoeg aan, en ik kon mijn rechterarm drie weken bijna niet meer gebruiken.

Uitkijken blijft inderdaad de boodschap.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Mensen vergeten vaak hoe sterk paarden wel niet zijn. Dat is echt ongelooflijk. Maar tegelijkertijd zijn ze ook aandoenlijk, mooi, en erg nieuwsgierig. Ik moest ze ook weleens uit de wei halen, en dan hadden ze natuurlijk geen zin. Er achteraan rennen was ook geen optie Dus mijn techniek was dan om op het gras te gaan zitten met mijn rug naar hun toe, en dan net doen alsof je heel erg druk bezig bent met iets, veel je armen bewegen, en wat in jezelf praten. Ze zijn altijd naar me toe gekomen, en dat is geen geintje, die dieren zijn zo nieuwsgierig haha, werkt altijd

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

Ik zie dat jij de trucjes kent haha.

Goede methode, hun nieuwsgierigheid wekken.

Opvallend hard door je neus ademhalen (blazen eigenlijk) vinden ze ook interessant, en met een arm over hun nek hangen.

Dat doen paarden zelf ook bij elkaar met hun hoofd, en is een teken van vertrouwen.

Zo, dit was het (anderhalf) uurtje voor de paardenliefhebbers, terug naar de studio

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Precies, iedereen is weer op de hoogte van onze paarden avonturen

Butchers

• 201 messages
  • 341 votes

Kat (Mixie), een vis (Sushi), twee kippen (Neptunus & Cosmos) en een schildpad (Captain Whirls)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Haha dat vind ik echt een geweldige foto Wilma, had ik op je hyves ook al geschreven. Wat een ondeugende kop zo met haar toet vol met sneeuw

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Haha geweldig inderdaad.

Net een mail gekregen van een kameraad over een hond wiens baasje het leuk vond om zuur erop te gooien en de hond nu een gat in zijn zijkant heeft waardoor je zijn ribben kan zien.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Don Dijk wrote:

Haha geweldig inderdaad.

Net een mail gekregen van een kameraad over een hond wiens baasje het leuk vond om zuur erop te gooien en de hond nu een gat in zijn zijkant heeft waardoor je zijn ribben kan zien.

What the fuck? Wie doet zoiets? Dood , en dan met veel pijn zulke mensen!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Rianneke_Dan wrote:

Haha dat vind ik echt een geweldige foto Wilma, had ik op je hyves ook al geschreven. Wat een ondeugende kop zo met haar toet vol met sneeuw

Ze is niet binnen te krijgen. Zo lollig!

Brix

• 19680 messages
  • 5117 votes

Don Dijk wrote:

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik kreeg er 1 via mijn hyves met 2 jongens waarvan er 1 een puppy in een stropje in zijn handen heeft en er heel dom bij staan te lachen en een duimpje omhoog doen. Dat soort gasten zo snel mogelijk opknopen graag. Laat die animal cops maar snel hun werk gaan doen.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Lieve, schattige foto !!

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Ach, in bepaalde landen is dierenleed vermaak voor de mensen. Honden of hanen gevechten, een beer die vastgebonden word om verscheurd te worden door bloedhonden, stierenvechten, Honden martelen (Azie)

Zie het leuke der niet van in. Doet me eerder denken aan de arena in Rome tijdens de middeleeuwen. Maar dan met dieren.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

In China hebben ze ook een kookprogramma waar ze vissen levend koken en dan ook levend opeten.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

dominion wrote:

In China hebben ze ook een kookprogramma waar ze vissen levend koken en dan ook levend opeten.

Als ze levend gekookt worden, kunnen ze nooit levend opgegeten worden .

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Hoorde laatst ook nog dit op de radio:

BRUSSEL - De Europese Unie heeft in totaal 1,9 miljard euro verspild aan dure limousineritten en mislukte reclamecampagnes, maar het hoogtepunt is een fitnesscentrum voor honden. Het plan is nooit uitgevoerd, maar er is wel €187.000 aan opgeraakt.

Het hondenfitnesscentrum moest gebouwd worden in Hongarije en gebruik maken van hydrotherapie om de “gezondheid en levensstijl van honden te verbeteren”.

Het gefaalde project is boven water gekomen in een nieuw rapport. Daarin staat hoe EU-directeuren in totaal bijna 2 miljard euro hebben uitgegeven aan soortgelijke projecten, vlak nadat de leiders van de EU besloten hadden om hun budget met 2,9 procent te vergroten.

Dan denk je toch ook van: WTF??? En daar moeten wij allemaal voor betalen voor zo'n belachelijk plan. Die miljarden euro's zouden ze eens in een goede infrastructuur moeten steken of er arme mee helpen. Maar nee... Wat doen we ermee? We bouwen een hondenfitness centrum. Meest overbodigste en lachverwekkenste project die ik ooit heb gehoord. Die honden kan je ook gewoon uitlaten, lekker laten rennen achter de stok aan. Dan hoeven wij niet al dat geld in die onzinnige klereproject te steken. Straks is het een keer economisch mis in de EU maar dan is al dat geld die ons er dan uit zou kan redden al in dat "hondenfitnesscentrum" gestoken. Tjonge jonge jonge!!

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

soom wrote:

(quote)
Als ze levend gekookt worden, kunnen ze nooit levend opgegeten worden .

Dan heb je daar nooit een filmpje van gezien. Ze koken of bakken alleen het lichaam (de kop niet), dus de vis leeft nog als hij opgegeten wordt. Als de vis doodgaat voor hij opgegeten wordt is het gerecht mislukt.

sinterklaas wrote:

Zie het leuke der niet van in. Doet me eerder denken aan de arena in Rome tijdens de middeleeuwen. Maar dan met dieren.

Daar werden ook dieren gebruikt. Voornamelijk leeuwen en zo. Super ziek .

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

_Se7en_ wrote:

Dan heb je daar nooit een filmpje van gezien. Ze koken of bakken alleen het lichaam (de kop niet), dus de vis leeft nog als hij opgegeten wordt. Als de vis doodgaat voor hij opgegeten wordt is het gerecht mislukt.

Oh, ok, daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vroeg me al af hoe dat kon. (Duidelijk te merken dat je iets met Dierverzorging doet ).

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Ik heb dat filmpje wel gezien.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

soom wrote:

(quote)
Oh, ok, daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vroeg me al af hoe dat kon. (Duidelijk te merken dat je iets met Dierverzorging doet ).

Dank u .

De eerste keer dat ik het zag dacht ik ook van "dat kan toch helemaal niet". Er worden trouwens ook wedstrijden gehouden met zulk soort dingen. Als je in Japan in een restaurant gaat eten kan het ook voorkomen dat de vis die je op je bord krijgt nog leeft. Is een filmpje van te zien op youtube. Ook houden ze daar wedstrijden met slangen (levend villen en kort bakken zodat de slang kronkelend op je bord ligt).

Ik snap zulke dingen echt niet, maak het beestje gewoon eerst dood . Hetzelfde met honden, katten, wasberen etc. die perse levend gevild moeten worden in bepaalde delen van Azië. Onbegrijpelijk.

sinterklaas wrote:

Dan denk je toch ook van: WTF??? En daar moeten wij allemaal voor betalen voor zo'n belachelijk plan. Die miljarden euro's zouden ze eens in een goede infrastructuur moeten steken of er arme mee helpen. Maar nee... Wat doen we ermee? We bouwen een hondenfitness centrum. Meest overbodigste en lachverwekkenste project die ik ooit heb gehoord. Die honden kan je ook gewoon uitlaten, lekker laten rennen achter de stok aan. Dan hoeven wij niet al dat geld in die onzinnige klereproject te steken. Straks is het een keer economisch mis in de EU maar dan is al dat geld die ons er dan uit zou kan redden al in dat "hondenfitnesscentrum" gestoken. Tjonge jonge jonge!!

Hydrotherapie is bedoeld als revalidatie voor honden die een trauma op hebben gelopen. Zwemmen is veel minder belastend voor de gewrichten dan lopen. Door hydrotherapie kunnen honden met verlamde poten e.d. weer leren lopen. Helemaal niet lachwekkend en overbodig dus.

Wel belachelijk dat het centrum er uiteindelijk niet gekomen is, terwijl er wel geld aan besteed is.

Maar goed, ik vind dat er wel wat meer foto's mogen komen van beestjes in de sneeuw .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Inderdaad laten we weer over gaan op leuke onderwerpen

Het zijn geen foto's van Jordan in de sneeuw, maar wel met zijn lekkere truitje aan

(afbeelding)

Zoals je ziet vind hij het wel prima, hij valt zelfs staand in slaap

(afbeelding)

Hier ligt mijn lieve schat heerlijk te slapen, waar hij overigens heel goed in is. Soms ligt hij om half 10 's ochtends nog in zijn mandje te slapen (heb hem dus toch nog iets goed aangeleerd)

(afbeelding)

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Leuk beestje man! Hij slaapt net als een katje .

Waarom heeft 'ie een truitje aan?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Nou het is een enorme koukleum. En vooral nu het zo extreem is zit hij de hele dag door te bibberen, dus vandaar een lekkere warme trui. Hij vind het heerlijk Is ook niet zo dat hij altijd kleren aanheeft hoor, hij heeft een winterjas en twee truitjes voor als het extreem koud is.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Wat voor een ras hond is dat.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Ah zo, zijn flauwe scheetjes ja, die Jack Frutsels .

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

(afbeelding)

En jij stelt vragen over truitjes.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Hahahaha oorwarmers .

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1779 votes

Die kat was zo dement als de neten. Die had het nog niet door als je boven haar ging zitten (bij wijze van spreken).

Feit is wel dat er veel mensen zijn die honden (onnodig) kleertjes aantrekken. Hierdoor vermindert de vachtontwikkeling, waardoor ze uiteindelijk echt kleding nodig hebben om warm te blijven. Als honden alleen een jasje aan wordt gegeven wanneer ze het nodig hebben is hier geen sprake van. Daarom vroeg ik ernaar. Mensen weten vaak niet wat ze aan kunnen richten met zulke onzin. (Rianne, geen kritiek op jou hoor. Als hij het koud heeft zonder jasje, zou het zielig zijn om er niets aan te doen)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.