- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
YouTube - doggy wanna learn merengue
Te schattig!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Haha echt geweldig 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Is Frodo een Border Collie?
Ik geloof 3/4 Boerenfox, 1/4 Golden Retriever.
Maar pin me er niet op vast
.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Sorry, maar dit soort dingen vind ik echt verschrikkelijk.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Als de training op een liefdevolle manier wordt gedaan, zonder dwang en straffen, heb ik er geen problemen mee. Zeker bij Golden Retrievers die het erg leuk vinden om nieuwe dingen te leren en graag met hun baas bezig zijn.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ja precies, maar op deze video kan je ook duidelijk zien dat de hond het leuk vind om te doen. (al gaat het naar mijn mening net iets te lang door) Maar wel knap hoor, zo lang op de achterpoten staan.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Geweldig! 
Interactie met baasjes is iets waar elke hond gek op is. En dat is hier zo te zien niet anders. Vraag me alleen af hoe zijn gewrichten over 5 jaar er aan toe zijn.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Dat valt mee hoor Materny. Het is een kwestie van training, net als fietsen bij mensen. Dat is ook geen natuurlijke beweging.
Ik vind het trouwens altijd wel jammer als mensen dieren zich willen laten gedragen als mensen en ze kleren aandoen e.d.
Dan vind ik doggydancing veel leuker:
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Sorry, maar dit soort dingen vind ik echt verschrikkelijk.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Misschien, omdat ie bezig wordt gehouden.
Maar dat beest weet niet beter, de eigenaar wel.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik ben het volledig met kos eens. Ik vind het belachelijk gedoe.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Voor de kattenliefhebbers onder ons:
Simon's Cat!
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Na het overlijden van Floortje 7 weken geleden hebben we een ander katje in huis gehaald. Ze heet Poekie en is bijna 10. Tot zover gaat alles goed. Het botert niet echt tussen haar en Felix maar ze tolereren elkaar steeds meer.

De urn van Floortje.

Poekie!

Poekie in de boom.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dat is mooi he, zo'n urn van je katje. Dan zou ik ook wel gewild hebben van mijn schat, toch iets om je aan vast te houden.
Leuk beestje trouwens die Poekie 
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Ben er ook echt blij mee.
De eerste dagen toen ze in het crematorium lag waren het moeilijkst. Ik heb nog wel twee keer afscheid kunnen nemen, maar als we daarna weer naar huis reden voelde ik me alsof ik haar in de steek liet. Toen ik de urn ophaalde had ik het gevoel van 'ze is weer thuis'. Maakt het verwerkingsproces wel makkelijker.
Waarom had je die van jou niet laten cremeren?
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Poekie is leuk!!

Ze is echt raar. Als je wat tegen haar zegt trekt ze gelijk haar pootjes krom
. En ze is enorm vocaal. Het katje mauwt echt bij alles, ik had haar beter Verbal kunnen noemen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ben er ook echt blij mee.
De eerste dagen toen ze in het crematorium lag waren het moeilijkst. Ik heb nog wel twee keer afscheid kunnen nemen, maar als we daarna weer naar huis reden voelde ik me alsof ik haar in de steek liet. Toen ik de urn ophaalde had ik het gevoel van 'ze is weer thuis'. Maakt het verwerkingsproces wel makkelijker.
Waarom had je die van jou niet laten cremeren?
Ik wist helemaal niet dat dat een mogelijkheid was. Ik dacht altijd dat je het alleen weg kon laten brengen en dat je kan kon kiezen van of op de grote hoop of op een begraafplaats. Niet dat je het ook zo kon doen, anders had ik daar wel voor gekozen. Maar mijn schat ligt nu gewoon in de tuin voor ons huis. Heb toen zelf een mooie doos gemaakt, met haar kleedje en speeltje erin. Wat jij zegt, toch het gevoel dat ze in de buurt is, gewoon thuis. Maar gelukkig heb ik nog genoeg foto's en filmpjes. Maar zo'n urn is toch wel heel bijzonder.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Het was wel een positieve ervaring eigenlijk.
De mensen in het crematorium waren heel vriendelijk en respectvol. Voor het afscheid hadden ze haar in een mandje gelegd in slaaphouding (was niet zo moeilijk, ze was in haar slaap overleden). We kregen ruim de tijd om afscheid te nemen. Er werd wierook aangestoken en er draaide muziek van Enya (heel cheesy, maar wel mooi). Precies wat ik wou eigenlijk.
De urn staat in de huiskamer naast de tv dus ze is er altijd een beetje bij, een heel fijn gevoel.
Maar jij hebt dus gewoon je eigen ceremonie gehouden
. Ook mooi.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ik dacht eens iets goed te doen voor deze wereld, namelijk collecte lopen voor de Dierenbescherming.
Werd ik even door _Se7en_ op mn beide voeten op de grond gezet zeg.
Blijkt dat ze haast geen geld aan de dieren geven. 
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Is er dan helemaal niets meer te vertrouwen op deze aardkloot? 
Dit breekt mij in ieder geval weer zuur op.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Kreeg gisteren zowat een hartverlamming...
Ik hing gisteren het dekbed buiten het raam en het kussen van mijn dochter. Vind dat altijd heerlijk om het zo te laten luchten.
Nietsvermoedend ging ik mijn tanden poetsen totdat iets in mij zei dat ik naar haar kamer moest.
Lag daar Luna ( Mijn hondje) heerlijk te zonnen op dat kussen. Open raam!! Op de bovenverdieping. Ik liep er zo rustig als ik kon naar haar toe en pakte haar op. Ik stond helemaal te shaken.
Moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....
U-96
-
- 11875 messages
- 2077 votes
Oei... Gelukkig maar dat het goed afgelopen is rose! Leuke Spaanse naam ook voor een hond. Heb zelf lang te maken gehad met een hond Risa (Spaans voor glimlach)
Ik heb zoiets dergelijks eens meegemaakt met m'n papegaai. We waren in de tuin bezig met het schoonmaken van het onderstel van zijn kooi en de deur stond nog open. Toen vloog hij door de tuin heen maar we konden hem nog net op tijd 'vangen' aan de andere kant van de tuin. De gedachte dat ie geschept zou worden door een auto, of nog erger door een kat... Brrrr... 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
De papegaai zou zijn vrijheid toch eens tegemoet zijn gegaan he? 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Kreeg gisteren zowat een hartverlamming...
Moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....

_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1779 votes
Haha, dieren kunnen je zo lekker laten schrikken he. En je dan aankijken met een kop van 'wat is er nou'.
Zo liep mijn hoogbejaarde kat vorig jaar ineens over de schutting, naar het dak
. Geen idee hoe ze daar gekomen was, ze kon niet eens meer op de bank springen. Na m'n hartverzakking maar snel het katje ervan af gepakt. Katje helemaal boos natuurlijk
.