- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Nu je rug nog overtuigen dat hij bijdragen wilt aan een lange carrière als stratenmaker.
Stratenmaker moet je ook leren....
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Wat sb zegt, je hebt verschillende vormen van leren natuurlijk. Als iemand liever in de praktijk een vak leert dan in de schoolbanken dan vind ik niet dat je daar een probleem van kunt maken. Ik heb vrienden genoeg die bij wijze van spreken nog niet tot tien kunnen tellen maar wel ontzettend goed met hun handen kunnen werken en daar goed geld mee verdienen. Daar is echt niets mis mee.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Maar ach, was toch een poepschool. Al die domme nepnegers en wannabee gasten met hun zogenaamde regeltjes van de straat en die stoerdoenerij en al die kutwijven die zonodig populair moeten zijn. Dus eigenlijk ben ik er wel blij mee. Zat er eerst ook aan te denken om er gewoon van af tegaan.
Kijk, dat je met een opleiding stopt omdat je wellicht de verkeerde keuze hebt gemaakt kan ik me nog voorstellen maar dit vind ik toch wel erg. Je hebt in mij absoluut een medestander als het gaat om het misplaatste klassesysteem wat er zich op de meeste scholen manifesteert maar als je dat zelf ziet kan ik er niet zo goed tegen dat je je er ook nog iets van aan kan trekken. Ik heb zelf ook een aantal foute keuzes gemaakt in mijn leven waardoor ik in dit soort klassen terechtkwam maar ik had gewoon altijd medelijden met deze mensen. Over twintig jaar zijn die meisjes echt niet meer populair en die gasten komen ook nooit verder dan die straat, Het gaat erom wat jouw dromen zijn en die moet je nastreven. En als dat dan betekent dat je enige tijd met dat volk in een leslokaal moet zitten, so be it.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5746 votes
Dat is natuurlijk ook maar een fabel dat alle mensen die 'populair' worden op school, in het latere 'volwassen' leven mislukken 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Het komt wel erg vaak voor.
Evenveel als omgekeerd hoor. 
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Kijk, dat je met een opleiding stopt omdat je wellicht de verkeerde keuze hebt gemaakt kan ik me nog voorstellen maar dit vind ik toch wel erg. Je hebt in mij absoluut een medestander als het gaat om het misplaatste klassesysteem wat er zich op de meeste scholen manifesteert maar als je dat zelf ziet kan ik er niet zo goed tegen dat je je er ook nog iets van aan kan trekken. Ik heb zelf ook een aantal foute keuzes gemaakt in mijn leven waardoor ik in dit soort klassen terechtkwam maar ik had gewoon altijd medelijden met deze mensen. Over twintig jaar zijn die meisjes echt niet meer populair en die gasten komen ook nooit verder dan die straat, Het gaat erom wat jouw dromen zijn en die moet je nastreven. En als dat dan betekent dat je enige tijd met dat volk in een leslokaal moet zitten, so be it.
Dit was niet alleen de reden hoor dat ik eraf ben gegaan. Nogmaals: ik scheen de opleiding niet te halen omdat alle opdrachten al meteen 100% moesten. Dat miereneukerige schoonmaakklusje was daar een voorbeeld van. Deed ik niet op de juiste volgorde. Dat werd dus in het oudergesprek verteld waar ik bijzat: Het is de vraag of Caz deze opleiding nog aankan! En het moet niet zo wezen dat hij der voor spek en bonen bijzit. Het ging dus eigenlijk fout terwijl ik eigenlijk dacht dat er niks aan de hand was. Jaaa ik weet het erg vage shit allemaal.
En ja toen ik hoorde dat ik van school afgehaald werd ergens in december kwam het bij mij al over als een opluchting. Want het was echt een kutschool. De eenzaamheid bekroop je. In de klas had iedereen maar mot met elkaar en dan waren ze weer eens poeslief tegen elkaar. En ben zelf ook het slachtoffer geweest van een zooitje teringwijven met pesten, bedreigen enz zonder dat we elkaar nog kennen, en dat ze als er een leraar ingrijpt (te laat) nog mij ook nog vals gaan beschuldigen waardoor het ook weer eens een "wie is de dader spel" word. Toen ben ik ook eerder van school gegaan dan verwacht. En dan ook nog mot met een zooitje wijven die ook nog in de gevangenis hebben gezeten. Ook bedreigen en een kort lontje hebben en alles terwijl ik helemaal geen ruzie wil of zoek. En van die onterechte wanabee gangsters die je allemaal nog beoordelen op je kleding en je gedrag. PFFF je word er gewoon gek van. En dan van te voren in de studiegids lezen dat er erg scherp op pesten en discrimineren word gelet. Jaaa me reet. Laat die gasten en trutjes lekker in een goot eindigen!
Niks geen medelijden.
Verder was die kennismakings weken gewoon om te gillen. Met allerlij kutopdrachten: Teken je zelf als dier, met welk dier vergelijk je je zelf, aaaarrrgg en daar moet je dan ook nog een verslag van maken. Allemaal kleuterspelletjes op het strand (vul emmertjes met water BLEEEH) heb ik zelfs al in groep 8 allemaal niet gehad. En verder je hele prive leven aan iedereen hun neuzen ophangen. Vertel wie je jeugdvrienden zijn en waar je mee speelde en hoe je poppen of knuffeltjes heten. GATVERDAMME
Opzich vind ik dat soort opdrachten over vroeger wel leuk maar er zijn grenzen. En als je het niet deed koste je het studiepunten. Dat zag ik ook met een klasgenoot uit Venezuela die een niet zo'n mooi verleden heeft gehad en daarom een bepaald opdracht daarover niet wilde maken omdat hij dat liever prive wou houden. Nee, want dat kost je studiepunten, was het andwoord.
Al bij de rondleiding in februari vreesde ik al het ergste aangezien Den Helder (waar die school stond) ook niet bepaald een van de veiligste stadjes is.
Maar geen paniek mensen. Morgen ga ik proeflopen op een andere school op dinsdag en vrijdag en na de kerstvakantie elke dag. Had vorige week donderdag daar een rondleiding en ik had er daar wel een goed gevoel bij. Je kan er alle kanten op. In de kassen gaan werken bv of andere dingen op het gebied van facilitair en meerdere dingen, maar ook naderhand stage lopen op een camping, tuincentrum of wat anders. Maar dat horen jullie nog van me als ik er gister ben geweest. 
Maargoed, vind dat plorp ook niet een verkeerde keuze heeft gemaakt. Hij heeft wel mazzel dat hij bij zo'n bedrijf terecht kon. Ik zal zelf ook wel liever geld willen verdienen maar dat schijnt naderhand met die school waar ik opzit ook te kunnen, daar kun je dan voor kiezen. Dus ik denk dat ik het wel heel leuk ga vinden daar. 
Totzover mijn schoolverhaal.
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11880 votes
Als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat het maar beter is dat je van die school af bent. Succes op je toekomstige school in ieder geval!
plorp
-
- 112 messages
- 0 votes
Ja, echt wel. waarom beuk je die eikeltjes dan nie gewoon? dee ik ook en toen stopte ze wel. van die wanabe Kempi's bleeehh vooral in brabant! en ja, welke middelbare school doet nou van dat soort schijtspelletjes en opdrachten? en ja, ik had ook pure mazzel dat ik kon strate maken. (zit nu in de schaftkeet te laptoppen want het is pauze)
maar geld heb je toch meer nodig dan al dat gezeik.
plorp
-
- 112 messages
- 0 votes
Toen ik dit las begon ik hardop te lachen! Erg grappig. Je hebt er geen spijt van dus beklaag ik je zeker niet. Maar hopen dat het zo blijft, ken veel mensen die zich 30 jaar na datum nog beklagen omdat ze in hun schooltijd hun best niet gedan hebben. Maar straatmakers moet je ook hebben en als je dat leuker vindt dan school kan je dat beter doen.
Inderdaad het gaat gewoon subliem. Verdien goed en ze vinde me erg goed en willen dat ik blijf.
serieus
plorp
-
- 112 messages
- 0 votes
Maar hopen dat je ook niet bij de stratenmakers gaat blowen of vuurwerk af gaat steken. 
nee hoor zal niet gebeuren 
plorp
-
- 112 messages
- 0 votes
Wat sb zegt, je hebt verschillende vormen van leren natuurlijk. Als iemand liever in de praktijk een vak leert dan in de schoolbanken dan vind ik niet dat je daar een probleem van kunt maken. Ik heb vrienden genoeg die bij wijze van spreken nog niet tot tien kunnen tellen maar wel ontzettend goed met hun handen kunnen werken en daar goed geld mee verdienen. Daar is echt niets mis mee.
inderdaad, dat gezeik over leerplicht. Wat schiet je toch op met school? alleen maar 20 jaar een beetje op een houte stoel achter een tafel zitte kutte met je pen en papier.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4896 votes
inderdaad, dat gezeik over leerplicht. Wat schiet je toch op met school? alleen maar 20 jaar een beetje op een houte stoel achter een tafel zitte kutte met je pen en papier.
Niet te geloven...
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat het maar beter is dat je van die school af bent. Succes op je toekomstige school in ieder geval!
Ja inderdaad, Thanks. 
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Ja, echt wel. waarom beuk je die eikeltjes dan nie gewoon? dee ik ook en toen stopte ze wel. van die wanabe Kempi's bleeehh vooral in brabant! en ja, welke middelbare school doet nou van dat soort schijtspelletjes en opdrachten? en ja, ik had ook pure mazzel dat ik kon strate maken. (zit nu in de schaftkeet te laptoppen want het is pauze)
maar geld heb je toch meer nodig dan al dat gezeik.
Ja, dat gaat in Den Helder wel even anders. Als je daar iemand slaat, zelfs uit zelfverdediging dan kan je gewoon de straat niet meer op want dan heb je zo een legertje voor je neus. Dat hebben al een paar gasten van me meegemaakt die ik (via via) ken.
En ja, als je het op school doet ben je zelf ook nog schuldig. Dus heb ik me verder wel moeten inhouden en ik heb ook al in geen 7 jaar gevochten enz.
Maargoed, tijd om opnieuw te beginnen. 
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
inderdaad, dat gezeik over leerplicht. Wat schiet je toch op met school? alleen maar 20 jaar een beetje op een houte stoel achter een tafel zitte kutte met je pen en papier.I
In België kan men zelfs nog geen cafébaas (zelfstandige) worden zonder diploma (18 jaar). Velen moeten nog een cursus bedrijfsbeheer volgen van 3 maanden vooraleer men kan starten als zelfstandige.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Velen moeten nog een cursus bedrijfsbeheer volgen van 3 maanden vooraleer men kan starten als zelfstandige.
Wat niet meer dan normaal is. Vroeger ging iedere randdebiel die niet meer wist van welk hout pijlen te maken een café uitbaten, met alle gevolgen vandien. Ze dachten dat iedere cent die ze in de lade kregen winst was. En na een paar dagen gingen ze met het binnengekomen geld op zwier. Maar iets betalen, zoals de huishuur, brouwer, verzekering, gas, water, elektriciteit, enz... ho maar. Na zes maanden werden ze eruit gegooid, lieten een pak schade en schulden achter en begonnen opnieuw in een café van een andere brouwer of uitzetter.
En geloof mij, als ik zeg dat ik op 40 jaar, er honderden gezien heb die dit gedaan hebben. Die drie maand bedrijfsbeheer is echt niet te veel voor iemand die serieus zaken wil doen.
Trouwens, ik dacht dat men in Nederland ook een diploma Horeca of zoiets moet hebben?...
En van sommigen hier, zou ik heel graag hebben dat ze de berichten die ze hier gepost hebben, binnen vijftien à twintig jaar eens zouden kunnen teruglezen. Ik denk dat ze na het lezen rode kaken zouden hebben. Zeker van zijn. 
doodah
-
- 1538 messages
- 1233 votes
inderdaad, dat gezeik over leerplicht. Wat schiet je toch op met school? alleen maar 20 jaar een beetje op een houte stoel achter een tafel zitte kutte met je pen en papier.I
In België kan men zelfs nog geen cafébaas (zelfstandige) worden zonder diploma (18 jaar). Velen moeten nog een cursus bedrijfsbeheer volgen van 3 maanden vooraleer men kan starten als zelfstandige.
Inderdaad. Zelfs voor cassierster moet je al een diploma hebben, en vooral 3 talen beheersen.
School is wel degelijk belangrijk.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Ik heb dat al als ik mijn berichten van een paar maanden geleden teruglees.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
ben al een tijdje bezig. Morgen mijn 4de examen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb al bijna gedaan
Moet er nog 3/12 doen.
doodah
-
- 1538 messages
- 1233 votes
Ik ook, natuurlijk nog een paar rottige. Wiskunde, fysica en engels. Oké engels gaat nog, maar fysica, zo saai en eigenlijk nog wel redelijk moeilijk.
Tja, nog even doorbijten.
Want daarna een dikke, welverdiende.... vakantie!!
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
ook nog 2 examens. Maandag Frans en dinsdag Engels.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
We moeten de komende weken beslissen welk profiel we gaan kiezen. Ik weet het eigenlijk al, voor mij wordt het:
Economie & Maatschappij (E&M)
Met wiskunde A, ik twijfel nog of ik Duits neem of AK.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5746 votes
Ik zou Duits nemen, aardrijkskunde in de bovenbouw is echt kut. Maar dat ligt natuurlijk ook wel aan je eigen school(boeken/leraar) en hoe goed je erin bent.
Steve-a
-
- 328 messages
- 0 votes
We moeten de komende weken beslissen welk profiel we gaan kiezen. Ik weet het eigenlijk al, voor mij wordt het:
Economie & Maatschappij (E&M)
Met wiskunde A, ik twijfel nog of ik Duits neem of AK.
Die kies ik ook. 
Bas17
-
- 986 messages
- 1010 votes
Die kies ik ook. 
1 tip van een Econometrie student. Bedenkt goed welke wiskunde je kiest, ik had E&M gekozen met destijds wiskunde A12 . Ik moest ineens in het laatste jaar Wiskunde B12 gaan doen, omdat ik anders niet de economische studie kon gaan doen die ik wilde (econometrie). In de 3e was ik nog helemaal niet bezig met dat soort dingen, maar baalde wel hard in de 6e.