• 178.159 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.373.992 votes
Profile

Het school en studie topic

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Het is volgens mij wel zo te zeggen dat juist het jaar vóór je examen jaar meestal het drukste is voor de meeste leerlingen. Hier blijven in ieder geval wel altijd de meeste mensen zitten. Ik heb overigens ook nimmer zo weinig school gehad als in mijn eindexamen jaar. Ik zat volgens mij meer thuis dan dat ik op school aanwezig was. Best gek eigenlijk...

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

gotti wrote:

Het is volgens mij wel zo te zeggen dat juist het jaar vóór je examen jaar meestal het drukste is voor de meeste leerlingen.

Hooguit het drukst (al was dat voor mij niet het geval), maar niet het moeilijkst.

Ik heb overigens ook nimmer zo weinig school gehad als in mijn eindexamen jaar. Ik zat volgens mij meer thuis dan dat ik op school aanwezig was. Best gek eigenlijk...
Vreemd, want bij mij was het toch echt het drukste jaar. Vooral wiskunde 1+2, natuurkunde 1+2 en scheikunde 1+2 vereisten relatief veel tijd, en Latijn ook. Verder had je nog het profielwerkstuk en schoolexamens...

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Voor mij was de derde klas van Gymnasium met afstand het moeilijkst. Toen ben ik bijna blijven zitten, terwijl ik in de 4e en de 5e overgegaan ben zonder dat ik er ook maar iets voor heb hoeven doen. In de derde klas had ik ook gewoon zo'n beetje alle vakken die er op school gegeven worden, terwijl ik er in de 4e een hoop heb kunnen laten vallen, zoals scheikunde, natuurkunde, biologie, Grieks, en in de 5e ook Frans en Duits. Dit jaar (ik zit nu in het examenjaar) is denk ik het profielwerkstuk het enige waar ik nog wel wat tijd aan kwijt ben. Tegen de examens zie ik ook niet echt op. Al die stof hebben we al een keer gehad, en ik onthoud het meestal wel redelijk goed.

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Sowieso is de middelbare school belachelijk gemakkelijk, achteraf bekeken. Ik ben 1 keer blijven zitten in 5VWO wat niet had gehoeven, eigenlijk alleen omdat ik vrijwel niets deed. Afgelopen zomer toch eindelijk geslaagd met een gemiddelde 7. Maar helaas uitgeloot voor Geneeskunde. Dus nu een jaartje films kijken (en helaas ook werken) voordat ik weer meeloot.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Vrijdag mijn rapport gehad. met een totaal van 65.7 %. Ben wel redelijk teleurgesteld. Mijn vorige was 73 % dus ben ik zo'n 8 % gezakt. Geen enkele buis op mijn vakken maar wel op mijn attidude, komt ook door mijn contract dat ik heb gekregen.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Het is nog erger dan je denkt, je bent namelijk niet met 8% maar met 10% gezakt (je verwart 8 procentpunt met 8%).

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5746 votes

Staat 65% gelijk aan een 6,5? Want dan moet je niet zo klagen, genoeg mensen die hun uiterste best moeten doen voor een magere 5,5.

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11881 votes

Ik denk niet eens dat ik er een 5.5 aan over ga houden.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Ik ben erg teleurgesteld. Doe ik zo mijn best om 0 verliespunten te staan, komt scheikunde eraan op het laatste moment:

4.2 voor 1e PW scheikunde (2 verliespunten).

Ik heb mijn punten uitgerekend voor het rapport:

Totaal aantal verliespunten: 2

Totaal aantal op het randje: 0 (dus onder de 6.0)

Nederlands = 7

Engels = 8

Frans = 7

Duits = 7

Wiskunde = 7 !!! (1e keer dat ik voldoende voor wiskunde sta op mijn rapport! Altijd een 3 of 4 gestaan voor wiskunde).

Natuurkunde = 7 !!

Scheikunde = 4.0

Biologie = 7

Geschiedens = /

Aardrijkskunde = 9

Levensbeschouwing = 9

Economie = 10 !!

LO = /

Tekenen = 8

Muziek = 9

Ik denk dat ik hier wel trots op mag zijn, op scheikunde na dan.

Wat vinden jullie van mijn 1e rapport?

Gemiddeld = 7.6 =voldoende voor vwo als ik geen verliespunten had-

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik snap echt niets van het puntensysteem met verliespunten

Bij mij is het gewoon buis is slecht, al de rest erboven in goed. Niet meer niet minder.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Metalfist wrote:

Ik snap echt niets van het puntensysteem met verliespunten

Bij mij is het gewoon buis is slecht, al de rest erboven in goed. Niet meer niet minder.

Buis?

Verliespunten (ik weet niet of elke school met verliespunten werkt, maar de school waar ik op zit iig wel!):

onder de 5.5 t/m 4.5 = 1 verliespunt

onder de 4.5 t/m 3.5 = 2 verliespunten

onder de 3.5 t/m 2.5 = 3 verliespunten

onder de 2.5 t/m 1.5 = 4 verliespunten

onder de 1.5 = 5 verliespunten

Overgang naar volgend schooljaar zelfde stream:

-Bij maximaal 3 verliespunten = volgende schooljaar zelfde stream

-Bij maximaal 4 verliespunten = bespreking >> gedrag en inzet wordt besproken: heel het jaar door wordt bijgehouden hoevaak je je huiswerk niet af hebt, je te laat bent, je verwijdert wordt voor slecht gedrag, je moet nakomen etc.

Als dit allemaal negatief is ga je niet door. Ben je het hele jaar door braaf geweest mag je naar het volgende schooljaar zelfde stream.

-Bij maximaal 5 verliespunten = je gaat naar het volgende schooljaar, maar dan een stream lager. Dus b.v: Van havo naar vmbo.

OF: Er is een goede reden waarom je op het eind rapport opeens veel onvoldoendes staat en dat niet was op je vorige rapporten.

Bv: Overlijden van opa/oma - scheidings ouders.

Dan mag je naar volgend schooljaar zelfde stream.

OF: Je mag doubleren = Hetzelfde schooljaar opnieuw doen op de zelfde stream. Wel een nadeel: Haal je het weer niet, na het doubleren = verwijdering van school.

-Vanaf 6 t/m 8 of 9 verliespunten = volgende schooljaar 1 stream lager

-Vanaf 9 verliespunten = verwijdering van school.

Snap je het nu?

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

een buis is als je onder de helft zit

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5746 votes

Bart Simpson wrote:

Ik ben erg teleurgesteld. Doe ik zo mijn best om 0 verliespunten te staan, komt scheikunde eraan op het laatste moment:

4.2 voor 1e PW scheikunde (2 verliespunten).

Ik heb mijn punten uitgerekend voor het rapport:

Totaal aantal verliespunten: 2

Totaal aantal op het randje: 0 (dus onder de 6.0)

Nederlands = 7

Engels = 8

Frans = 7

Duits = 7

Wiskunde = 7 !!! (1e keer dat ik voldoende voor wiskunde sta op mijn rapport! Altijd een 3 of 4 gestaan voor wiskunde).

Natuurkunde = 7 !!

Scheikunde = 4.0

Biologie = 7

Geschiedens = /

Aardrijkskunde = 9

Levensbeschouwing = 9

Economie = 10 !!

LO = /

Tekenen = 8

Muziek = 9

Ik denk dat ik hier wel trots op mag zijn, op scheikunde na dan.

Wat vinden jullie van mijn 1e rapport?

Gemiddeld = 7.6 =voldoende voor vwo als ik geen verliespunten had-

Nee, daarmee kan je absoluut niet thuiskomen

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11881 votes

Pff.. ik zou willen dat ik die cijfers had, hier mag je best trots op zijn.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Lui wrote:

Pff.. ik zou willen dat ik die cijfers had, hier mag je best trots op zijn.

Ja, oke. Dat snap ik ook wel. Maar het schooljaar is pas net begonnen, er komen nog veel meer cijfers en dat scheikunde cijfer zit mij enorm dwars op het moment

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

matthijs_013 wrote:

(quote)

Nee, daarmee kan je absoluut niet thuiskomen

Ja en jij hebt zeker allemaal tienen?

Jeauhan

• 879 messages
  • 0 votes

Volgens mij bedoelde hij het als een grap...

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Bart Simpson wrote:

(quote)

Ja en jij hebt zeker allemaal tienen?

Is dit een rapport voor de 1e klas VWO?

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Bla wrote:

(quote)

Is dit een rapport voor de 1e klas VWO?

Nee 3e klas havo, waarom?

maerk

• 4249 messages
  • 2702 votes

Nou Bart Simpson, doe je goed hoor. En een onvoldoende voor scheikunde is wel te begrijpen, dat is gewoon een onmogelijk en een veel te saai vak. Ik sta vooral te kijken van die 10 voor economie!

Jeauhan

• 879 messages
  • 0 votes

Maak me alleen een beetje zorgen over die 9 op levensbeschouwing

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Nou zit inmiddels al een week thuis zonder school.

Na 10 weken kennismaking en allerlij onzinopdrachten van wat ik al sinds de basisschool niet meer heb gehad gaan we eindelijk eens beginnen met de echte lessen. Ik zou facilitair doen maar nadat de eerste schoonmaakklus in de keuken (is dan zo'n schrob en dweil shit enz) niet op volgorde ging, scheen ik volgens de leraren niet goed te zijn voor de facilitair aangezien ik ook niet 3 dingen doormekaar kan. Dus van school af omdat ik er anders voor spek en bonen bij zou zitten. Ik zeg gewoon: een school is toch gewoon om te LEREN en dingen gaan toch niet meteen na de eerste keer goed.

Maar ach, was toch een poepschool. Al die domme nepnegers en wannabee gasten met hun zogenaamde regeltjes van de straat en die stoerdoenerij en al die kutwijven die zonodig populair moeten zijn. Dus eigenlijk ben ik er wel blij mee. Zat er eerst ook aan te denken om er gewoon van af tegaan.

Nou, eerst dachten we dat ik nu een jaar of 2 thuis zou zitten het huishouden doen maar mijn begeleidster heeft al wat voor me gevonden. Als het goed komt zit ik volgende maand/jaar in de kassen te werken 4 dagen + 1 dag school. Nou, dan verdien ik tenminste nog wat poen. Vanavond heb ik gesprek met de baas ervan, dus dat word ff kieke dan.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Maar als je schoonmaker wilt worden, dan heb je toch geen diploma nodig sinterklaas?

Dus waarom ga je naar school, schrijf je meteen in bij een schoonmaak bedrijf of kun je dat niet zomaar doen?

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Dat schoonmaken was gewoon een eenmalige opdracht. Dus wil nog niet zeggen dat je leert voor schoonmaken. Hoef ik ook niet te worden trouwens. Met dat EERSTE schoonmaakklus bedoelde ik dat ik het nooit op die manier gedaan heb. (eerst de vloer dweilen, schrobben enz enz)

Maar zonet bij die andere school geweest en kan dinsdag een daggie gaan proeflopen maar de sfeer is er iig wel goed.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Ow, oke

Verdorie... ik ben al vanaf 5 's avonds bezig met leren voor wiskunde. Ik ben nog steeds niet klaar, moet het vorige hoofdstuk nog herhalen etc. etc.

Ook moet ik nog 50 woordjes voor Duits leren, gelukkig is het morgen weekend

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Eindelijk klaar.. met wiskunde... 4 uur studeren + 3 uur in de afgelopen 3 dagen. Wiskunde...

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Bart Simpson wrote:

gelukkig is het morgen weekend

Overmorgen. (morgen is het wel pakjesavond overgens. )

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Bart Simpson wrote:

Nee 3e klas havo, waarom?

Omdat het me bekend voorkwam. Mijn eerste 3 rapporten waren ook achten, negens en een enkele tien. In 4VWO werd het pas moeilijker.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

(quote)

Overmorgen. (morgen is het wel pakjesavond overgens. )

Nee, morgen. O nee, vandaag al

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

Hij doelde op het weekend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.