- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Tot nu toe pas 2 onvoldoendes gehaald en ruim 15/20 punten gekregen. Volgende week wordt een ramp:
Proefwerk Scheikunde - Woensdag
Proefwerk Wiskunde - Donderdag
Proefwerk Natuurkunde - Vrijdag
Duits S.O - Woensdag
Duits M.O - Dinsdag
Frans S.O - Dinsdag
En dat allemaal net één week voor het 1e rapport. 
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11883 votes
Veel succes, goed leren en dan komt het wel goed 
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
wij ook Bart Simpson.
Deze week al een stuk of 5 testen gehad, waarop ik de volgende punten haalde 
Frans:
22/40
8/15
4/20
AV:
8/10
Nederlands:
18/20
ook heeft onze klas een soort van Begeleidingsplan gekregen, het verschil is dat we het niet naar huis moeten meepakken om te tekenen maar het in de klas blijft...
En met men contract gaat het voorlopig niet al te best
heb al 6 onvoldoendes waar mijn stommiteiten een grote rol in spelen. Heb gisteren een printer op het school weten kapot te krijgen! Maar vraag mij niet hoe. 
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11883 votes
Heb gisteren een printer op het school weten kapot te krijgen! Maar vraag mij niet hoe. 
Altijd blijven ontkennen he 
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Probeer je maar te gedragen! Echt! 
Lad, ervaringsdeskundige en nog steeds moeite met inhouden (en niet trots op). 
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11883 votes
Ik heb vandaag ook iets ergs meegemaakt, ik zat achterin het lokaal en kon niet lezen wat er op het bord stond, ik werd naar voren gehaald door de leren en zat vervolgens een meter of 2 voor het bord. Toen kon ik het nog niet lezen, eigenlijk best wel erg.. hij heeft me aangeraden eens een oogtest te doen (die ik vrijdag ook ga doen), eigenlijk had hij ook wel erg onduidelijk geschreven hoor 
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
zou toch maar eens een oogtest doen hoor Lui, komt waarschijnlijk door te dicht voor je pc te zitten als je op MM bent 
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11883 votes
Ja misschien wel, of door het vele film kijken
Ik heb er al een tijd last van, maar eigenlijk nooit de moeite genomen eens een test te doen, maar dit heeft de doorslag gegeven het toch wel te gaan doen. Ik wil geen bril, dus dan worden het lenzen.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Toetsweek gehad!
Cijfers die ik heb teruggekregen:
Nederlands -8.7
Engels -8.2
Frans -7.0
Wiskunde -7
Aardrijkskunde -6.5 (misschien zelfs een 7)
Grieks -4.5
Biologie -4.2 (extra vak, kan ik altijd laten vallen)
Economie -2.8
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
De eerste punten zijn erg goed, helaas zijn de laatste 3 wat minder.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
Als je een vraag niet weet ofzo, zeg je gewoon de klassieker:
Je tekent een boom en zegt "het antwoord ligt onder de boom".
Leraren kunnen wel hennig hard terugkaatsen met "je punten ook".
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Toetsweek gehad!
Cijfers die ik heb teruggekregen:
Nederlands -8.7
Engels -8.2
Frans -7.0
Wiskunde -7
Aardrijkskunde -6.5 (misschien zelfs een 7)
Grieks -4.5
Biologie -4.2 (extra vak, kan ik altijd laten vallen)
Economie -2.8
Ik ga er niet vanuit dat het allemaal minnetjes zijn. 
Netjes Maerk 
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Ik ga er niet vanuit dat het allemaal minnetjes zijn. 
Haha, nee gelukkig niet.
@ Die Hard, Willis:
Tsja, jammer van die laatste drie ja. Alleen zoals ik al zei kan ik Biologie altijd nog laten vallen. Bij Grieks had ik de pech dat ik op de achterkant was begonnen en er te laat achter kwam dat er nog een voorkant was. Heel snel en gestresst heb ik die toen gemaakt en daar zaten de meeste fouten. (Mijn gemiddelde voor Grieks is nu een 5.4! 5.5 is voldoende!
) Economie, daar had ik heel hard voor geleerd maar daar snapte ik geen hol van. Maar ik was niet de enige, in een klas van 32 man waren er 3 voldoendes. 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5746 votes
Kom op, we zijn pas in oktober. Stressen komt pas in juni.
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
(Mijn gemiddelde voor Grieks is nu een 5.4! 5.5 is voldoende!
)
Ai, dat is lullig. 
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Bij Grieks had ik de pech dat ik op de achterkant was begonnen en er te laat achter kwam dat er nog een voorkant was.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Als je een vraag niet weet ofzo, zeg je gewoon de klassieker:
Je tekent een boom en zegt "het antwoord ligt onder de boom".
Leraren kunnen wel hennig hard terugkaatsen met "je punten ook".
hehe. Ik heb vorig jaar met mijn eindexamens 'zie boek' gebruikt.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Oké, mijn punten tot nu toe. Niet al te best:
Nederlands - SO: 7 Proefwerk: 6 - 7
Engels - Proefwerk: 8
Frans - SO: 6 - 10 - 10
Duits - SO: 9,7 - 10 Proefwerk: 5
Wiskunde - Proefwerk: 6.5
Biologie - SO: 9 - 4.5
Levensbeschouwing - SO: 8
Economie - SO: 10
Tekenen - SO: 8
Muziek - SO: 10 Proefwerk: 7
IK HEB AL 2 onvoldoendes,
En we hebben pas 18 punten teruggekregen! 
Ik ga het niet halen dit jaar 
PS: Proefwerken tellen het eerste half jaar 3x mee, na de kerstvakantie 6x.
So's tellen nu 1x mee, na de kerstvakantie 2x.
Gemiddeld: 7.4
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Ik ging meestal pas in Mei stressen en dan haalde ik het nog wel. Je kan ook overdrijven...
xSarah
-
- 476 messages
- 820 votes
Oké, mijn punten tot nu toe. Niet al te best:
Nederlands - SO: 7 Proefwerk: 6 - 7
Engels - Proefwerk: 8
Frans - SO: 6 - 10 - 10
Duits - SO: 9,7 - 10 Proefwerk: 5
Wiskunde - Proefwerk: 6.5
Biologie - SO: 9 - 4.5
Levensbeschouwing - SO: 8
Economie - SO: 10
Tekenen - SO: 8
Muziek - SO: 10 Proefwerk: 7
IK HEB AL 2 onvoldoendes,
En we hebben pas 18 punten teruggekregen! 
Ik ga het niet halen dit jaar 
PS: Proefwerken tellen het eerste half jaar 3x mee, na de kerstvakantie 6x.
So's tellen nu 1x mee, na de kerstvakantie 2x.
Gemiddeld: 7.4
Is dat dan 7.4/10? Da's toch zo slecht niet?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Alsof hij dat zelf niet weet.
Nee, Bart Simpson, je hebt helemaal gelijk. Je bent waardeloos; je gaat het niet halen. Tenzij... je stopt met het kijken van slechte films en nu keihard gaat leren voor Duits en biologie.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Ik weet wel dat het geen ramp is maar je mag bij ons op school maar 2 verliespunten staan. (2 cijfers onder de 5.5. Onder de 4.5 is al 2 verliespunten enz.)
Er zijn andere scholen waar je 3 verliespunten mag staan en dan ga je nog over. Bij ons ben je met 3 verliespunten bespreking.
Het is te streng en als ik in het begin al 2 onvoldoendes heb... En volgende week proefwerk: Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde. Dat zijn niet bepaalt mijn beste vakken. Sterker nog, dat zijn mijn slechtste vakken. En 1 week na dat we die 3 proefwerken krijgen, krijgen we al het rapport... Dus ja, stress begint nu al. Iedereen in de klas, niet alleen ik. Vooral omdat we een wiskunde leraar hebben die al zijn voorbeelden letterlijk uit het boek haalt en maar half de uitwerking opschrijft en het antwoordt uit het antwoorden boekje haalt. Het is een nieuwe leraar... En ook hebben we een andere leraar gekregen voor Duits, een veel strengere die meteen al 2 so's opgegeven heeft en 1 proefwerk...
Makkelijk is het niet. Havo 3 is het moeilijkste jaar, daarna kun je laten liggen wat je wilt. Ik wil een zo goed mogelijke start maken en een 7.4 gemiddeld vind ik slecht voor een start. Wat zal ik na de kerstvakantie staan? Een 5.5 gemiddeld? Ik hoop het niet!
Ik hoop dat jullie het nu begrijpen. Mijn broertje doet vmbo-1 en die heeft het makkelijk. Die doet niets. Aan het begin van havo-1 en havo-2 was het ook erg makkelijk. Maar nu gaat het moeilijk worden. Ik denk dat 50% van de klas waar ik nu zit, havo-4 niet haalt...
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Dat kan. Maar wanneer er vanaf havo-1 al gezegt wordt dat havo-3 het moeilijkste jaar is, kan het toch wel kloppen. Met een instelling als die van mij (zo goed mogelijk willen staan) is niets mis. Ik heb nog nooit gehoord dat goed willen staan op je rapport een slechte instelling is. De leraar haalt alles écht uit het boek. Hij werkt de uitwerkingen uit op het active bord en ''vertrouwt'' geen leerlingen. Wanneer we iets uit moeten rekenen en 20 v/d 25 leerlingen roepen dat de uitkomst 5.9 is, moet hij het tóch even checken.
Had ik dat bericht maar beter niet geplaatst. Er zitten mensen als jij bij die nergens begrip voor willen hebben en gelijk willen krijgen terwijl ze niets gezien of meegemaakt hebben.
On-topic dan maar mensen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5746 votes
Er wordt wel vaker gezegd dat bepaalde jaren het moeilijkst zijn die lang de laatsten niet zijn. Ik kreeg altijd te horen dat de 2e en 4e klas (vwo) het moeilijkst zou zijn.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Terwijl het toch echt de 5e is. De 2e en 4e stellen niets voor, het examenjaar eigenlijk ook niet (ook al juich ik nu misschien ietsje te vroeg).
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
In de 4e bleef ik zitten, dus 4 VWO is het moeilijkst. Het examenjaar is inderdaad heerlijk, een oase van rust. En die examens vallen ook allemaal mee, al ligt dat misschien ook aan het niveau van je school.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ach, het is echt zinloos om een jaar als 'het moeilijkst' te betitelen. Je kunt hooguit zeggen dat het ene jaar wat drukker is dan het andere. Bij mij was dat het examenjaar (vooral wiskunde en latijn waren tijdrovend), voor anderen is dat een ander jaar. Veel verschil in niveau is er (na de brugklas) niet echt meer per jaar (eigenlijk is ieder jaar een oase van rust
).
Ik vind het wel mooi om te lezen, iedereen die er later op terug kijkt ziet in dat het eígenlijk allemaal niet zoveel voorstelde. Maar als je er middenin zit, denk je daar gelukkig anders over: gezonde spanning en stress zijn nuttig om gemotiveerd te blijven.