• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

nice!

dimi303

• 3418 messages
  • 3664 votes

Dit staat ook op het te doen lijstje in men huis maar eerst al de rest afwerken.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Inmiddels is de thuisbioscoop van mijn broer helemaal klaar en heb ik vanavond de eerst film gekeken. En dit is toch wel erg vet om zo iets te hebben!

Nog even 2 fotootjes van het eindresultaat:

(afbeelding)

(afbeelding)

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Erg vet, maar niet ideaal. Recht voor het scherm zit je in ieder geval niet erg lekker.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ontzettend gaaf ja! Al lijkt die bank me inderdaad ook wat onpraktisch...

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Dat vond hij zelf ook al Nu wilde het toeval dat er per ongeluk 2 kussens teveel waren geleverd voor de hockers. Hij ging dan deze morgen ook nog een 2e tafeltje erbij halen (een zoals op de foto) die passen dan precies in het midden, en met de kussens erop heb je dan 4 loungebanken

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Met een joint in m'n waffel en de voetjes op tafel.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Met een Beugeltje in de bekerhouder links en rechts. Bij voorkeur openploppend op een zo stil en emotioneel mogelijk moment. Vind ik leuk.

gebruiker_56935

• 433 messages
  • 0 votes

Wat super vet zeg die thuisbioscopen.. Zoiets zou ik ook nog wel willen. Heerlijk ook om te gamen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Bij Django Unchained (2012):

Ongelofelijk dat mensen serieus naar screeners kijken. Het vernietigt toch de hele beleving? Ach, velen kijken zulke versies ook alleen maar om er als 'eerste' bij te zijn en erover te kunnen lopen opscheppen. Schandalig.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

I feel your pain sir .

Ramon K wrote:

En toch moet ik tot mijn grote schaamte toegeven dat ook ik die erbarmelijke screener al bekeken heb. Ik kon de verleiding niet weerstaan! Over twee weken zit ik natuurlijk gewoon in de bioscoop.

Daar opzich niets mis mee aangezien je aan die screener wel genoeg gewicht hangt wat betreft zijn kwaliteit. En er gelukkig ook geen oordeel aan hangt. Er zijn films waar je je niet bij kan beheersen, kan ik prima in komen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Volgens mij halen een aantal mensen een "screener" (TeleSync/TS) door de war met een TeleCine (TC), oftewel een cam-versie. TS en TC worden meer dan regelmatig verward.

Een screener is een film die naar recencenten etc. gaat en is doorgaans gewoon dvd kwaliteit en het geluid 'normaal' stereo.

Op tv is het gewoon goed te bekijken en vrijwel dezelfde kwaliteit als een normale tv uitzending.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Zijn jullie hier tegen het downloaden van de specifieke film, Django Unchained, of zijn jullie gewoon tegen het downloaden van dergelijke screeners in het algemeen?

Snap niet dat sommigen hier subtiel de downloaders ervan beschuldigen geen filmliefhebber te zijn. Zou enigszins wel snappen dat men er tegen kan zijn om een epische film als Django Unchained niet in de bioscoop te gaan zien, maar om zo over alle films te denken zou ik wat raar vinden.

Zelf ga ik amper naar de bioscoop (misschien 4 keer per jaar) en kijk ik veel films op mijn laptop zonder dat erg te vinden (cam-versies kijk ik uiteraard wel NOOIT). Ik kan mezelf ook gerust een filmliefhebber noemen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik zou Django dus ook niet op TV willen zien. Zeker niet zolang je de kans hebt 'm in de bios te zien. HD projectie met DTS HD lijkt me toch een totaal andere ervaring.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Thorak wrote:

Het geluid van de screener is weinig mis mee hoor. De normale doorsnee mens zou dit meer dan acceptabel vinden. Nee het is geen Dobly surround of DTS, maar met een goede koptelefoon klinkt het meer dan prima en is het nog steeds knap overdonderend. .

Het slechte geluid een beetje lopen compenseren door maar een goede koptelefoon te pakken Niet te geloven. Het bier is lauw maar doe er maar wat ijsblokjes in, dan is het net echt.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Ik was sowieso al van plan te wachten totdat deze hier in de bioscoop draait; dat gevoel werd alleen maar versterkt toen ik gister een stukje van de screener zag. Dat gezegd hebbende, vind ik iemand die een screener kijkt en beoordeeld nog altijd stukken minder bedroevend dan iemand die een cam-versie kijkt en daarna de film beoordeeld.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Thorak wrote:

Volgens mij halen een aantal mensen een "screener" (TeleSync/TS) door de war met een TeleCine (TC), oftewel een cam-versie. TS en TC worden meer dan regelmatig verward.

Een screener is een film die naar recencenten etc. gaat en is doorgaans gewoon dvd kwaliteit en het geluid 'normaal' stereo.

Op tv is het gewoon goed te bekijken en vrijwel dezelfde kwaliteit als een normale tv uitzending.

Een screener is vaak een serieus belabberde versie van de uiteindelijke biosfilm. Tarantino zal de film niet gemaakt hebben met 720p en 2.0 stereo in gedachten.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

timmienoelie wrote:

Zijn jullie hier tegen het downloaden van de specifieke film, Django Unchained, of zijn jullie gewoon tegen het downloaden van dergelijke screeners in het algemeen?

Snap niet dat sommigen hier subtiel de downloaders ervan beschuldigen geen filmliefhebber te zijn. Zou enigszins wel snappen dat men er tegen kan zijn om een epische film als Django Unchained niet in de bioscoop te gaan zien, maar om zo over alle films te denken zou ik wat raar vinden.

Zelf ga ik amper naar de bioscoop (misschien 4 keer per jaar) en kijk ik veel films op mijn laptop zonder dat erg te vinden. Ik kan mezelf ook gerust een filmliefhebber noemen.

Ik ben niet tegen downloaden an sich, maar camversies en screeners haal ik niet binnen. Inferieure troep. Minimaal 720P en 5.1 geluid. Anders niet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik kan iig die wel onderscheiden, en vind het qua kwaliteit zwaar inferieur aan the real deal. Vooral voor liefhebbers not done, ligt bij critici wel anders.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

dutchtuga wrote:

(quote)

Een screener is vaak een serieus belabberde versie van de uiteindelijke biosfilm. Tarantino zal de film niet gemaakt hebben met 720p en 2.0 stereo in gedachten.

Met 720p heb je nog prima kwaliteit (en zoals Reinbo aangeeft mag je het als liefhebber voor minder niet doen) en 2.0. stereo is gekkenwerk. Get fuckin' real.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Met 720p heb je nog prima kwaliteit (en zoals Reinbo aangeeft mag je het als liefhebber voor minder niet doen) en 2.0. stereo is gekkenwerk. Get fuckin' real.

Prima is nog steeds niet 'the real deal', zoals jij het noemde. Ik haal ook wel eens wat binnen, maar dat moet dan de allerbeste kwaliteit zijn. Maar sowieso is het gepindakaas bij mij echt minimaal, zeker vergeleken bij wat ik koop. Verhoudingsgewijs denk ik 1 op 10. Ik ken genoeg mensen die niets anders doen dan downloaden, omdat je 'wel gek moet zijn om er geld ui te geven als het gratis kan'.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ben ik met je eens, ga ook altijd voor best quality available. Ik word ook gek van die mentaliteit en haalt het inderdaad echt niet bij de bios of een bluray thuis. Verhoudingsgewijs loop ik ook zo, en gebruik ik pindakaas voornamelijk om series te volgen, die ik bij release ook gewoon aanschaf.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Van de voorgaande 4 films van Tarantino zag ik er tenminste 3 in de bioscoop. Kwaliteit van zo'n cam lijkt me geen discussiepunt verder; het was bagger. Volgens mij dateert de laatste cam die ik zag van 2001 (Donnie Darko, lang voordat ie in Nederland uitkwam) Maar na Tarantino's teleurstellende Inglourious Basterds moets ik gewoon zien of bepaalde problemen die ik met die film had (pacing, dialogen, plot) vermeden werden in zijn nieuwe film. In vele opzichten is het ook een verbetering geworden, maar toch gaan er wel weer wat dingen fout, vooral naar het einde toe.

fooraap

• 68 messages
  • 466 votes

Ik bekijk thuis mijn films met de luidsprekers van mijn tv (Sony Bravia Full HD 40"). Ik heb geen tig punt één speakerset en ik kan toch erg van mijn films genieten. Ik vind het een beetje pretentieus te beweren dat stereo niet voor de "echte" filmliefhebber zou zijn.

Ik ben een echte filmliefhebber en geniet erg van een goede blu-rayschijf op m'n Sony-tv met stereospeakertjes. Ik dacht dat de gebruikers van moviemeter.nl minder snobistisch waren. Blijkbaar niet... :-/

Enfin ieder zijn ding waarschijnlijk.

De screener van Django Unchained ga ik niet bekijken, ik wacht wel tot hij in de bioscoop draait.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Je MAG het zelfs niet met mnder dan 720p doen, toe maar! Fuck it, dan ben ik toch ion jouw ogen geen filmliefhebber. Ik zal er geen minuut wakker van liggen hoor.

Hoe dan ook, wat de beeld kwaliteit ook is, het verhaal, de acteer prestaties en stijl veranderen daar niet mee. En dat was wat me vreselijk tegen viel aan deze film.

Met name de poging om John Malkovich te immiteren door Waltz trekt de film flink naar beneden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

@ RamonK:

Dat is ook volledig plausibel om dat na te lopen maar je "ervaring" stel je uit. Goed om te horen dat het een vooruitgang is op IB.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik haal ook wel eens wat binnen, maar dat moet dan de allerbeste kwaliteit zijn.

In deze tijd kun je toch ook bijna alles (zeker moderne cinema) op 1080p binnenhalen!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen Cam / TS of screener / R5/6. Ik zou bv nooit Skyfall of the Hobbit als screener willen zien. Maar een gemiddelde komedie of horrorfilm is weer een stuk minder kwalijk. Uiteindelijk moet iedereen het zelf bepalen lijkt me.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Thorak wrote:

Je MAG het zelfs niet met mnder dan 720p doen, toe maar! Fuck it, dan ben ik toch ion jouw ogen geen filmliefhebber. Ik zal er geen minuut wakker van liggen hoor.

Hoe dan ook, wat de beeld kwaliteit ook is, het verhaal, de acteer prestaties en stijl veranderen daar niet mee. En dat was wat me vreselijk tegen viel aan deze film.

Met name de poging om John Malkovich te immiteren door Waltz trekt de film flink naar beneden.

Wil je niets opleggen maar het staat de ervaring wel in de weg. En kwaliteit is heel erg doorslaggevend voor die ervaring. Het is je goed recht om hiervoor te kiezen maar als je liefde hebt voor het medium moet je dit niet willen imho.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ramon K wrote:

Van de voorgaande 4 films van Tarantino zag ik er tenminste 3 in de bioscoop. Kwaliteit van zo'n cam lijkt me geen discussiepunt verder; het was bagger. Volgens mij dateert de laatste cam die ik zag van 2001 (Donnie Darko, lang voordat ie in Nederland uitkwam) Maar na Tarantino's teleurstellende Inglourious Basterds moets ik gewoon zien of bepaalde problemen die ik met die film had (pacing, dialogen, plot) vermeden werden in zijn nieuwe film. In vele opzichten is het ook een verbetering geworden, maar toch gaan er wel weer wat dingen fout, vooral naar het einde toe.

Ik heb de meeste Tarantino's ook in de bioscoop gezien en Inglorious Basterds vond ik ook de mindere van zijn films. Django Unchained vind ik nóg minder dan Inglorious Basterds. Héél misschien zal ik 'm ooit nog wat verhogen, dat gebeurde met Deathproof en Inglorious Basterds ook, maar ik heb er niet heel veel vertrouwen in...

Cam's kijk ik sowieso niet trouwens!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.