• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Fortune wrote:

Die discussie is altijd en altijd en altijd en altijd en altijd toch gewoon hetzelfde. Mensen bepalen zelf wel hoe ze een film willen kijken. Zoek een hobby!

Tuurlijk, ook niemand die iets proberen te bepalen, het is slechts feedback. Wat een hobby hebben/zoeken ermee van doen heeft is mij een raadsel. Haalt je wijsheid wel een beetje onderuit imho.

Maar terug ontopic, door de repetitiviteit gaat het wel vervelend worden. Laat de pagina maar gevuld zijn met inhoudelijke discussies en recensies. Zal deze week goed druk worden.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

mwoeb. wrote:

Och, loop neuken. Heb de film twee keer gezien. En ik hou het hierbij, komt altijd op hetzelfde neer, kleuters.

Wat een stoer bericht.

mwoeb.

• 57 messages
  • 0 votes

Dankje, ik had me niet mogen laten gaan, excuses daarvoor.

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Tuurlijk, ook niemand die iets proberen te bepalen, het is slechts feedback. Wat een hobby hebben/zoeken ermee van doen heeft is mij een raadsel. Haalt je wijsheid wel een beetje onderuit imho.

Maar terug ontopic, door de repetitiviteit gaat het wel vervelend worden. Laat de pagina maar gevuld zijn met inhoudelijke discussies en recensies. Zal deze week goed druk worden.

Zoek een hobby is wel een uiting van irritatie en niet serieus bedoelt. Het gaat gewoon niet meer over de film of de intenties, visie en wat je er zelf uithaalt maar meer over randzaken waardoor je alleen maar krijgt dat mensen minder snel geneigd zijn om hun mening neer te pennen waar het uiteindelijk om draait. Overigens lijkt het alsof de rip zo ontzettend abominabel is dat je mening over de film daardoor gewoonweg niet meetelt terwijl het eerder het tegenovergestelde moet zijn. Nu bemoei ik me ook weer in een discussie waar ik niets mee van doen wil hebben en gaat het nog steeds niet over de film zelf.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Film kijken in optima forma:

Ik kwam dit tegen op You tube en wil dit graag met jullie delen.

Een natte droom voor mij om ooit zo thuis mijn films te kunnen kijken.

Zijn er mensen hier die ook een thuisbios gemaakt hebben?

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Bij Spring Breakers (2012):

Naomi Watts wrote:
@ DVD-T: Met wat voor audio setup heb je het getest?

Een Philips HTS3560, met ingebouwde receiver (DTS master audio ondersteuning). Een leuke set met een fantastisch geluid er in, ben echt een audio liefhebber dus zorg ik er altijd voor dat die zaken bij aanschaf altijd goed voor elkaar zijn . Heb hem in verschillende audiovolumes geprobeerd. Zowel als je de film hard of wat zachter afspeelt is er genoeg te genieten. De muziek klinkt lekker en zorgt voor genoeg bas (ook in de rest van de film genoeg aanwezig) waar je buren niet echt blij mee zullen zijn. Qua Effecten hoor je echt alles. Van de vuurstenen van de aansteker na de opening tot aan het brommen van de neon verlichting in de Baby One More Time scene. En dan de Uzi's in de eindscene . Blazen je echt van je stoel. Crowd scenes zijn erg goed en valt nergens echt weg bij de rest van het geluid en de muziek. Ook qua dialoog in de vele scenes waarin genoeg wordt gesproken is het goed afgesteld op de rest. Heb niet een keer de neiging gehad om daar de volume hoger te zetten. Qua audio ervaring echt demo materiaal. Een van de beste mixes die ik de afgelopen periode op Blu-ray gehoord heb.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ah netjes, ben erg benieuwd. Ga vanavond mijn Harman Kardon set maar eens aan het werk zetten. Lekkere double bill met die andere audiovisuele release van deze week; Maniac.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Nice, gaat vast en zeker nog beter klinken dan wat ik uit mijn setje kan persen . En bedankt voor de tip van Maniac. Binnenkort ook maar eens achteraan. Je review daar klinkt iig. veelbelovend.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Naomi Watts wrote:

Ah netjes, ben erg benieuwd. Ga vanavond mijn Harman Kardon set maar eens aan het werk zetten. Lekkere double bill met die andere audiovisuele release van deze week; Maniac.

Welke HK heb je? En welke speakers?

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Ik hoop van de signature serie, al weer wat ouder, maar het laatste kwaliteitsproduct, van het inmiddels weggezakte "Harman Karton".

Met een paar vette B&W speakers ofzo

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

jarno1975 wrote:

(quote)

Welke HK heb je? En welke speakers?

HK AVR 3550 met Boston A 360 speakers. Ik hou van een goede audio setup, al ben ik ook niet een enorme audio freak. Dus geen flauw idee hoe goed het is, ook geen vergelijkingsmateriaal or whatsoever.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Hoofdtelefoon. Laptop. Licht uit. Bureaustoel. Deken over mijn benen. Dat is het wel het zo'n beetje.

Edit: oh, en nooit eten, drinken en gezelschap - dat leidt alleen maar af.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Hoezo pleur je je laptop niet aan je TV?

Ikzelf heb nu een HTPC'tje aan m'n Onkyo 5.1 receiver hangen. Vooralsnog een heel simpel JAMO setje met middelmatig subwoofertje, maar hij doet het naar behoren.

Liefst kijk ik gewoon 's avonds een film, behalve op brakke zondagen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ja, zo doe je jezelf wel te kort m.i. Je laptop koppelen aan je tv is een kleinigheidje en is al zoveel stappen vooruit.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Volgende stap is dan een beamer .

Heb het geld al klaarliggen, alleen moet nog m'n nieuwe appartement in.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

De laatste tijd kijk ik vaak films op mijn Ipod als ik op de trein zit, meestal is dat in stukken. Persoonlijk kijk ik liefst films via DVD-speler aangesloten op TV-scherm samen met vrienden/familie. Maar het is niet makkelijk om mensen bijeen te krijgen en je moet ook iets kiezen wat iedereen wel kan smaken en dat is niet zo evident.

Een cinema hebben lijkt me heel tof, maar je moet er de ruimte voor hebben.

Pitakaas, dat is een goed idee van die laptop. Mijn ouders gaan er misschien een kopen, dat zou helpen bij het afspelen van formaten en regio's die de DVD-speler anders niet aankan zodat we die toch op een groot TV-scherm kunnen kijken. Ik kijk niet graag op een computerscherm. Ja, ik weet dat kleine Ipod scherm is ook niet ideaal, maar als je onderweg bent vind ik een zakformaat toch handiger dan een laptop of tablet meezeulen. Maar eens in het huiselijk comfort prefereer ik TV-scherm en de sofa

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Pitakaas wrote:

Hoezo pleur je je laptop niet aan je TV?

Liefst kijk ik gewoon 's avonds een film, behalve op brakke zondagen.

Dat snap ik dus ook niet, een HDMI-kabel heb je al voor vijf of tien euro. Hang em tussen je laptop en tv en klaar is Kees. DVD's kijk ik via mijn Xbox. Een film op een iPod zal ik nooit kijken.

Ook ik kijk zowat al mijn films 's avonds (95%) en in gezelschap (90%).

Animosh wrote:

Hoofdtelefoon. Laptop. Licht uit. Bureaustoel. Deken over mijn benen. Dat is het wel het zo'n beetje.

Edit: oh, en nooit eten, drinken en gezelschap - dat leidt alleen maar af.

Zit je opgesloten in een kelder ofzo?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Film kijken op een ipod? Lees je ook een boek met je ogen dicht? En luister je muziek met oordopjes in?

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Lefgozer wrote:

Zit je opgesloten in een kelder ofzo?

Haha, nee hoor. Maar als ik een film kijk, dan wil ik me ook echt richten op de film en niet afgeleid worden door storende randzaken die mijn ervaring minder interessant en intens maken. Sommige films lenen zich uiteraard wel voor gezelschap (en eventueel eten en drinken, maar als je gezond wil leven blijft er wat dat betreft niet zoveel lekkers over), maar mijn smaak is niet bepaald conventioneel en ik ga (vrijwel) nooit naar de bioscoop, dus dat komt er eigenlijk vrijwel nooit van.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

alexspyforever wrote:

De laatste tijd kijk ik vaak films op mijn Ipod als ik op de trein zit, meestal is dat in stukken. Persoonlijk kijk ik liefst films via DVD-speler aangesloten op TV-scherm samen met vrienden/familie. Maar het is niet makkelijk om mensen bijeen te krijgen en je moet ook iets kiezen wat iedereen wel kan smaken en dat is niet zo evident.

Een cinema hebben lijkt me heel tof, maar je moet er de ruimte voor hebben.

Pitakaas, dat is een goed idee van die laptop. Mijn ouders gaan er misschien een kopen, dat zou helpen bij het afspelen van formaten en regio's die de DVD-speler anders niet aankan zodat we die toch op een groot TV-scherm kunnen kijken. Ik kijk niet graag op een computerscherm. Ja, ik weet dat kleine Ipod scherm is ook niet ideaal, maar als je onderweg bent vind ik een zakformaat toch handiger dan een laptop of tablet meezeulen. Maar eens in het huiselijk comfort prefereer ik TV-scherm en de sofa

O als je nog wat zoekt op af te spelen op je TV, koop dan geen laptop he! Dan betaal je natuurlijk veel te veel. Koop dan gewoon een mediaspeler... Tenzij je echt heel veel BluRays kijkt, dan koop je een Bluray/mediaspeler voor ong 150.

IIG zonde om een laptop te kopen om films te kijken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Pitakaas wrote:

(quote)

O als je nog wat zoekt op af te spelen op je TV, koop dan geen laptop he! Dan betaal je natuurlijk veel te veel. Koop dan gewoon een mediaspeler... Tenzij je echt heel veel BluRays kijkt, dan koop je een Bluray/mediaspeler voor ong 150.

IIG zonde om een laptop te kopen om films te kijken.

Neen, ik ga zeker niet speciaal een laptop kopen voor films te kijken en aan te sluiten op mn TV. Het is mijn moeder die zich wellicht een zal aanschaffen om haar ding te kunnen doen en als we die ook voor films te kijken kunnen gebruiken is dat mooi meegenomen. Ik heb een DVD-speler aangesloten op mijn TV enkele jaren geleden gekocht voor zo een 50 euro omdat ik het beu was dat die dure toestellen zo vlug kapot gingen en zogezegd niet meer gemaakt konden worden. Blu-rays heb ik niet dus ik hoef momenteel ook geen blu-ray speler te kopen. Maar ik heb ook een aantal regio 1 DVD's en die kan ik momenteel enkel kijken via mijn PC omdat die blijkbaar geen onderscheid maakt tussen de verschillende regio's. Mijn goedkope DVD-speler heb ik al eens gepoogd om regiovrije te maken, maar die code die ik op internet vond lukte niet. Enige manier om zulke DVD's te kijken via TV is ofwel mijn PC aansluiten op de TV ofwel een kopie maken van die DVD zodat deze regiovrij wordt en hem via schijfje of usb te kijken op de DVD-speler. Ook een blu-rayspeler werkt met regiocodes en zal dus regio 1 niet afspelen tenzij ie regiovrij is gemaakt. Laatste keer dat ik checkte kostte zo een regiovrije speler toch een smak geld, voor dat kleine percentage van niet regio 2 DVD's vind ik dat de investering niet waard.

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Ik zit meestal op de bank met mijn laptop op schoot, oordopjes in. Het liefst kijk ik films op tv, met de dvd-speler en de lichten uit, het geluid hard. Helaas is onze dvd-speler kapot op het moment.

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Oh, en het liefst samen met iemand anders.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Fueledable wrote:

Oh, en het liefst samen met iemand anders.

Samen is gezellig, maar alleen kan je ook wel genieten

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Fueledable wrote:

Ik zit meestal op de bank met mijn laptop op schoot, oordopjes in. Het liefst kijk ik films op tv, met de dvd-speler en de lichten uit, het geluid hard. Helaas is onze dvd-speler kapot op het moment.

En ook jij heb geen mogelijkheid om je laptop aan je TV te koppelen ofzo?

Ik sta echt verbaasd hiervan trouwens

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Fueledable wrote:

Het liefst kijk ik films op tv, met de dvd-speler [...] uit.

Handig.

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Pitakaas wrote:

(quote)

En ook jij heb geen mogelijkheid om je laptop aan je TV te koppelen ofzo?

Ik sta echt verbaasd hiervan trouwens

Nee, ik heb nog zo'n ouderwetse tv zonder HDMI aansluiting.

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Handig.

Haha, en dan bedoel ik natuurlijk niet de dvd-speler uit. Ik heb het er misschien een beetje vreemd neergezet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ondertussen mij een mini-tablet van 100 euro aangeschaft. Heel leuk om er films mee te kijken op de trein, mooi beeld ook. Zo kan ik me tijdens de weg naar het werk of weer naar huis wat doen aan mijn kijkachterstand

Cinemaniak

• 566 messages
  • 513 votes

Mijn opzet is momenteel een 4 jaar oude fullhd plasma tv, 42", aangesloten op een Sony versterker (7 speakers), Apple tv (hiervoor Chromecast) en een 3D/bluray speler met USB ingang naar een externe harde schijf.

Tv destijds voor een prikkie (250,-) overgenomen van een collega die 'm kwijt móest. Apple tv ook gekregen, evenals de Bluray speler. Niet dat ik arm ben, maar met dit soort dingen heb ik denk gewoon te veel geluk.

Nu speelde ik voorheen alle series en films af via de harde schijf. Maar sinds de Apple tv er is, pleur ik alles wat ik met mn macbookie 'bemachtig' gelijk in mn iTunes en ben ik nog luier geworden

Minder handelingen om een filmpje te starten.

Alles staat in de woonkamer, vlak voor iets dat als een schouw door het leven moet gaan. Mijn appartementje in de hoofdstad is bescheiden, dus geen audiovisuele dingen op de slaapkamer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.