• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.925 votes
Profile

Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

mikoz wrote:

Ik kijk mijn films altijd savonds of snachts want overdag heeft het geen sfeer vind ik. Ook kijk ik meestal alleen dan kan ik teminste goed opletten. Alleen als ik naar de bios ga ga ik met vrienden wat overgens vaak gebeurd al zo een 20 keer vanaf december omdat we allemaal een pas hebben.

Thuis kijk ik meestal lekker in bed of op me bank maar het probleem is soms dat ik wel in slaap val , maja volgende keer beter dan.

Dit zou zo mijn commentaar kunnen zijn!

Komt overeen, behalve dat ik niet zo'n trouwe bioscoopganger ben..

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ieder vrijdag en zaterdag is het beamer avond. Scherm naar beneden, dvd speler aan. Dolby-surround mag natuurlijk niet ontbreken. Helemaal donker in de kamer en kijken op een lekker groot scherm.

En door de weeks zit ik s'avonds helemaal alleen in mijn kamer film te kijken. Mijn bed kan omhoog gezet worden, dus dat is film kijken in de hemel

tikoesje

• 82 messages
  • 23 votes

L. luchtloper wrote:

Op de bank, s'morgens s'middags of s'avonds, of zelfs even na het stappen met een kop thee.

same here

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Sinds kort hebben we ons een nieuw toestel aangeschaft. Het is nu heerlijk film kijken, met een 72cm-scherm en home-cinema system. De boxen kunnen tot 500W aan, maar ik heb ze nog niet tot het uiterste getest

Mijn buren zullen evenwel wel al doorhebben dat we nieuw materiaal in huis hebben...

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik ben 17 en woon dus nog bij mijn ouders ( + broertje) en nog geen fulltime baan dus niet genoeg geld voor eigen goed materiaal. Op mijn kamer heb ik wel een kleine tv ( 50 cm of zo) met gewoon geluid. Op die tv kijk ik dus nooit actiefilms of films waar veel geluid in voorkomt ( wel drama en dergelijke).

In de woonkamer hebben we wel een 75 cm tv met dolby surround en subwoofer. Weet niet precies hoeveel watt, maar de buren zullen wel regelmatig iets horen ( toch een studentenhuis dus boeit niet veel) Heb de speler altijd erg hard staan en de bass voluit anders vind ik het gelijk veel minder. Vooral toen ik laatst de dvd Explosive Car Tuning kocht, ging alles voluit en weet ik zeker dat het hele huizenblok het kon horen Mijn ouders zijn er soms wat minder blij mee, maar who cares?

Verder hebben we een paar banken met kussens en een groot rolgordijn wat voor totale duisternis zorgt en fles frisdrank/bier + chips en ander eten zorgt voor de perfecte middag/avond/nacht

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Vanaf mijn relaxte bank kijk ik naar mijn 2,35 meter brede scherm waarop een Barco CRT Projector kleurrijke beelden projecteerd met een resolutie van 1440 * 1152! Dat alles ondersteund door een High end 5.1 * 140 watt geluidssysteempje.....

tikoesje

• 82 messages
  • 23 votes

Timmy757 wrote:

- Op mijn kamer

- Bier

- Chips

- Nootjes

En oja ik moet altijd wat eten onder een film...

s'morgens cracker of broodje, s'middags en in de avond/nacht chips, nootjes etc..voor mijn part een knakworst als er maar iets te knabbelen valt

tikoesje

• 82 messages
  • 23 votes

tikoesje wrote:

(quote)

En oja ik moet altijd wat eten onder een film...

s'morgens cracker of broodje, s'middags en in de avond/nacht chips, nootjes etc..voor mijn part een knakworst als er maar iets te knabbelen valt

Ik moet er ook even bij zeggen nog dat ik er slecht tegen kan als ik bij iemand een film aan het kijken ben en er is niks te eten

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Heb ik ook.

Is echt een tik in m'n hoofd, dat ik iets lekkers moet hebben voor op te kauwen onder één film.

Vooral bij de spannende stukken, ff snel naar onder en wat lekkers halen.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Boven op mijn kamer kijk ik het liefst naar dvd `s. Beneden wordt ik soms gestoord, mijn vader gaat dan kei goede films afkraken. ( over The Boondock Saints: het enige wat ze doen is telkens fuck roepen ). Oorlogsfilms kan ik wel met hem kijken. Mysterieuze films als Mulholland Drive en Abre Los Ojos kijk ik altijd samen met een vriendin. Overigens kijken we ook weleens een romantische film..... Dan zijn we goed aan het opletten en kunnen we elkaar aanvullen als we iets niet begrijpen. Klassieke films of non - actie films ( Kubrick, drama en romantische films ) kijk ik vaak alleen, sinds iemand A Clockwork Orange helemaal tot op het bot afkraakte.

Komedies, thrillers en actiefilms kijk ik graag met vrienden, lekker erover filosoferen, op de bank, het liefste helemaal in het donker ( dat wil niet altijd lukken omdat er altijd nog wel malloten zijn die gaan sms `sen tijdens een film!!!!! ). Verder natuurlijk wat eten en drinken erbij.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Mijn films kijk ik op mijn 76cm breedbeeld tv van Panasonic. Ik heb zo'n dvd-speler en videorecorder in één, reuze handig! Ik hou er niet van om in het absolute donker te kijken, er zijn altijd wel wat lichtjes aan. Ik lig meestal languit op de bank (knalgroene Ikeabank haha) met lekker veel kussens. En wat eet of drink ik erbij... tja, dat verschilt een beetje. Hangt van het tijdstip van de dag af. Ik kan de hele dag door namelijk films kijken. Soms gezonde knabbeltjes en soms chippies. En geen alcohol! Dat drink ik überhaupt nauwelijks.

En het liefst kijk ik films met mijn vriend. Of met een filmgekke vriendin. Andere mensen hebben vaak toch een andere smaak dan ik en gaan erdoorheen praten.

volrath

• 38 messages
  • 4205 votes

Ik kijk mn films altijd liggend vanaf de bank in het volledige donker, waarbij wel t kleine kerstboompje (die er het hele jaar door staat) aan is, ingesteld op rood licht. Dan pils of cola, en pizza erbij en genieten maar. Arthouse films en buitenlandse films kijk ik het liefst alleen omdat niemand die kan waarderen. Oppervlakkige en meer mainstream films kijk ik met vrienden.

Dennis Evahi

• 842 messages
  • 565 votes

Hoe ik films kijk?..... Nou gewoon lekker knus zittend op mijn zitzak die ik zelf heb gemaakt (mbv het boek "Kreatief met kurk" olv mijn leermeester Peter van der Pood) bakje pelpinda's en een heerlijk verantwoord lekker alcoholvrijdrankje d'erbij. M'n meissie naast mij met haar comfortabele legging aan, aerobicsokken aan....Heer-lijk!!!!

*Chrissie*

• 415 messages
  • 0 votes

Benenden thuis op de bank. Meestal wel als ik alleen thuis ben, want mijn ouders kunnen mij filmsmaak niet echt waarderen of ze zitten de heletijd te praten. Soms kijkt me broertje mee (laatst saw maar hij snapte er niks van dus vroeg de heletijd hoe het zat, buitengewoon irritant). En soms kijkt mijn vriendin ook mee, want we hebben de zelfde smaak (heel handig). Meestal wel iets te eten of te drinken erbij.

Jadoh

• 23 messages
  • 0 votes

Even meten..

edit:

- 57 cm Philips MatchLine

- Op een 20 cm dikke matras met heerlijke dikke kussens

- In alle rust

- In het donkerte

In andere omstandigheden:

- 69 cm JVC InteriArt

- Hercules 2-1 Subwoofer soundsystem

- Op een heerlijke leren bank waar je zowat in verzuipt

- Stofzuiger

- Hond die op je springt

Ik ga voor t bovenste.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Doordeweeks elke avond lig ik op mijn bed en kijk ik omhoog naar een mini-tv'tje, helaas heb ik al vaak een film af moeten zetten omdat ik (vooral tijdens reclames) m'n oogjes niet meer open kon houden, gelukkig heb ik nu een pc op m'n kamer dus ga ik tijdens de reclames ff op moviemeter, en dan blijf ik soms ook wel op m'n stoel zitten dus dan val ik sowieso niet in slaap.

Gisteren heb ik echter eens een film op de kamer van m'n ouders gekeken en dat was wel relaxed. Probleem is dat er vaak 1 van m'n broertjes daar ligt...

Beneden hebben we een JVC breedbeeld-tv maar daar kijk ik vrij weinig films. In het weekend kijk ik vaak bij vrienden een DVD onder het genot van bier, frisdrank en een zak chips.

TV is redelijk en ik zit ook altijd wel oke.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

In DVD en VHS > Apparatuur > Welk apparaat hebben jullie:

Ik heb een vraag op welk apparaat kijken jullie films.

ik op deze

(afbeelding)

mijn tv

(afbeelding)

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Ik kijk films op mijn 14 jaar oude Samsung televisie en Proline dvd spelertje. Prima te kijken, maar ja ik heb geen breedbeeld tv, dus de helft van het beeld bestaat uit balken.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

tukkerstein wrote:

Ik kijk films op mijn 14 jaar oude Samsung televisie en Proline dvd spelertje. Prima te kijken, maar ja ik heb geen breedbeeld tv, dus de helft van het beeld bestaat uit balken.

dat kan ook natuurlijk als je spaart kun je ook iets leuks kopen en tegenwoordig zijn tv,s iets goedkoper.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik heb op mijn kamer een sony dvd speler met 5 boxen en een enorme subwoofer (ik kan er gek genoeg even geen plaatje van vinden) en ik krijg binnenkort ontiegelijk grote tv. Ik moet er zelfs mijn muur voor uitbreiden, omdat hij niet in mijn kamer past zonder in de weg te staan

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Gelijkaardig topic

Hier nog een gelijkaardig topic

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Dragon wrote:

gelijkaardig topic

Hier nog een gelijkaardig topic

Die topics zijn een half jaar respectievelijk 2,5 jaar oud. Daar kan toch gewoon een nieuw topic voor worden geopend? Anders moet je telkens zoeken of zon topic al bestaat.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Deze topic lijkt mij nog de beste. immers hier valt je GEHELE installatie (tv, DVD-speler/video-recorder/laserdisc, speakers, bekabeling, enz.) en kijk/luister-omstandigheden onder.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

tukkerstein wrote:

Die topics zijn een half jaar respectievelijk 2,5 jaar oud. Daar kan toch gewoon een nieuw topic voor worden geopend?

Je kan ook gewoon verder gaan in die bestaande topics, dan staan die meteen terug bovenaan in de update-lijst. Zo blijft het overzichtelijk.

tukkerstein wrote:

Anders moet je telkens zoeken of zon topic al bestaat.

Daar dient de zoekfunctie ook voor natuurlijk.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Dogie Hogan wrote:

Deze topic lijkt mij nog de beste. immers hier valt je GEHELE installatie (tv, DVD-speler/video-recorder/laserdisc, speakers, bekabeling, enz.) en kijk/luister-omstandigheden onder.

ik heb gezocht maar weet ik veel dat het zo genoemd wordt.

maar mijn topic lijkt er niet op.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Integendeel, je topic lijkt er wel op. Verplaatst dus...

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

Het liefst;

Met 2 man thuis, goede griezelfilm op, en kijken vanaf een lekker zittende bank, groot scherm, dolby niet persé nodig, wel wat subgeweld erin, voorraad Jus D'Orange voor me, met het liefst gezoute popcorn (Smith's had ooit die popcorn zonder frutseltjes, harde stukjes eraan/erin, die zie ik niet meer helaas..). En uiteraard buiten flink donker, herfst/wintertijd, flinke regen en windstoten.. Heerlijk! En dan met toch stiekem wat angst naar bed gaan =)

De situatie 9 van de 10 keer;

Thuis, kijk de film alleen, ouders op de pc, slapen, eten maken whatever.. Constant geluiden door de film heen, geluiden van spelletjes, gepraat... Pfff...

Drinken/eten is gelukkig vrijwel altijd in huis, en in principe kan ik na 12 uur ongeveer gerust films kijken, maar aangezien horror m'n favoriet is, ben ik dan best een angsthaas soms dusja...

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Nice explained Edie alleen dan zou ik de Jus willen vervangen door Bier .

Verder kijk ik ook meestal alleen maar dat vind ik absoluut niet erg beter zelfs omdat er dan teminste geen gepraat tussendoor is.

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Ik kijk een film het liefst alleen. Op 1 of andere manier beleef ik het dan intenser. Ik kijk dan vooral de wat meer dramatische films.

Dan vraag ik mijn vriendin of zij hem ook wil kijken om te weten wat zij er van vind.

Als we samen kijken is het toch een mindere ervaring.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Kijk bij voorkeur ook films thuis alleen als het even kan. Met de ene persoon weet ik dat die wel gewoon stil en en aandachtig kan kijken naar een serieuze film, terwijl de ander veel meer van het wat praten tijdens een wat luchtigere film houdt. Bij luchtige films vind ik het ook vaak een stuk minder probleem om samen met andere te kijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.