• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

kimberlyVD wrote:

Ik kijk zo goed als elke avond een film. Lekker uitgestrekt in mijn zetel (of bed) in m'n kamer.

En ik kijk ook zo goed als altijd alleen. Ik vind het gewoon niet tof om met andere mensen samen een film te kijken. Meestal snappen ze er niks van of hebben ze commentaar op vanalles en nog wat of kunnen ze hun mond niet houden... Maar ach, eigenlijk ben ik gewoon associaal.

Naar de bioscoop ga ik eigenlijk ook maar heel zelden.

Ik geniet gewoon veel meer van een film als ik gezellig thuis ben.

Bij mij is het precies hetzelfde.. Ik kijk ook liever alleen, als ik 's avonds thuis ben, kijk ik ook altijd een film in mn stoel of bed. Ik ga vrijwel nooit naar de bioscoop, waarschijnlijk deze week voor het eerst dit jaar. Maar echt van omstandigheden is er niet te spreken.

Lovebreeze

• 201 messages
  • 8 votes

ik lig meestal in mijn bed met wat snacks om mijn nachtkastje, gordijnen dicht licht uit twee of drie kaarsjes en volume zo luid mogelijk

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Ik lig vaak in mn zetel of in mn bed met wat chips, nootjes, toostjes of helemaal niets (hangt er vanaf) met de lamellen dicht, zo donker mogelijk en het volume redelijk luid. De bioscoop doe ik ook, zo'n 8tal bioscoopbezoeken / jaar.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Alleszins niet in dronken omstandigheden. Dat is echt een dooddoener voor een film.

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

yeyo wrote:

Alleszins niet in dronken omstandigheden. Dat is echt een dooddoener voor een film.

Juist. Trouwens, dronken zijn is nergens goed voor.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Nou mn eerste keer lilja 4 ever was toen wat lichtaangeschoten en dus veel emotioneler en die fiilm hakte er toen keihard in hoor! Maar dronken of ernstig bedwelmd door wat voor middel dan ook helpt zeker niet.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

kimberlyVD wrote:

(quote)

Bwa

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Soms raak je (positief) emotioneel meer betrokken bij een film als je enigzins onder invloed ben. Het is wat intenser op die manier.

Maar hou het bij een sixpack met halve liters en 3 joints, anders wordt het inderdaad een beetje te!

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2631 votes

Bij een film moet je helemaal niet dronken (of stoned) zijn. Ik heb het nooit uitgeprobeerd, maar het lijkt me best klote. Al schijnt Fear And Loathing In Las Vegas daar uitermate geschikt voor te zijn.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

JacoBaco wrote:

Soms raak je (positief) emotioneel meer betrokken bij een film als je enigzins onder invloed ben. Het is wat intenser op die manier.

Maar hou het bij een sixpack met halve liters en 3 joints, anders wordt het inderdaad een beetje te!

Misschien een film die je al helemaal vanbuiten kent. Scarface op de coke zal wel lachen zijn.

Maar bij een film die ik nog nooit heb gezien, moet ik geen druppel alcohol hebben. Je wordt er moe van en kunt absoluut niet volgen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ben allesbehalve een drugskikker, maar The Big Lebowski met een vette spacecake achter de kiezen is gewoon een onvergetelijke ervaring.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Ik sta op met een joint en ga er mee naar bed, blowers zullen weten dat je dan niet echt stoned meer word in de vorm dat je geen gesprekken en of films meer kunt volgen.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Nee idd, jointe is nog altijd iets anders dan alcohol.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

yeyo wrote:

(quote)

Misschien een film die je al helemaal vanbuiten kent. Scarface op de coke zal wel lachen zijn.

Maar bij een film die ik nog nooit heb gezien, moet ik geen druppel alcohol hebben. Je wordt er moe van en kunt absoluut niet volgen.

Als je er een beetje aan gewend bent, dan is het goed te doen. Maar zoveel smoke ik niet. Alcohol wel en ik word er dan juist intelligenter van.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

kimberlyVD wrote:

(quote)

Films worden er anders wel grappiger door. Echt die romkoms of tienerfilms worden zo veel grappiger als je al een beetje lam bent. Dat plus melige vrienden om je heen en een film kan zo 2 tot 3 sterren hoger scoren dan onder nuchtere toestand.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Films worden er anders wel grappiger door. Echt die romkoms of tienerfilms worden zo veel grappiger als je al een beetje lam bent. Dat plus melige vrienden om je heen en een film kan zo 2 tot 3 sterren hoger scoren dan onder nuchtere toestand.

Dan was je waarschijnlijk wel strontbezopen toen je The Devil Wears Prada zag en vervolgens 4,5 * gaf.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

AHAHAH, nee ik doelde meer op Scary Movie enzo Dat ik TDWP goed vond moet een geheim blijven

Horrorfreak12

• 375 messages
  • 0 votes

Volgens mij heeft ieder zo zijn rituelen bij het kijken van een film, als je dat vaak doet tenminste. Velen nemen drank en chips, maar anderen kunnen ook maar op 1 manier zitten, hebben graag veel dekens bij zich ofzien het liefst een film aan hun pc?

Ieder mens heeft zo zijn favoriete toestand en rituelen waarin hij of zij liefts een film ziet

In mijn geval:

- er zal bijna altijd naast mij een potje met chips staan ! liefst pickels

- film kijken doe ik het liefst in pyama

- ik heb de rare gewoonte om altijd kaarsen aan te steken

- tijdens het kijken moet ik altijd iets in men handen hebben om in te slikken.. als het geen chips zijn zal het een kop thee zijn.. als die op is zet ik de film op pauze en ga ik een nieuwe maken

- als laatste heb ik een hekel aan teveel licht ik doof bijna alle lichten in de kamer

Horrorfreak12

• 375 messages
  • 0 votes

Van alcohol tijdens een film moet ik niets weten!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Horrorfreak12 wrote:

Van alcohol tijdens een film moet ik niets weten!

Spijtig. Ik neem net altijd iets alcoholisch bij een film.

Ik heb ook een hekel aan licht. Ik kan gewoon geen films kijken overdag, of als hier iemand thuis nog wakker is.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2631 votes

Ik trek altijd (als ik thuis film kijk) een joggingsbroek en zo'n lange kamerjas aan bij het film kijken . Dat ding zit heerlijk .

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik zet meestal de tv aan.

Horrorfreak12

• 375 messages
  • 0 votes

FillumGek wrote:

Ik zet meestal de tv aan.

Wat zet jij de tv aan, wie doet dat nu ! ?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

wyatt earp wrote:

Ik trek altijd (als ik thuis film kijk) een joggingsbroek en zo'n lange kamerjas aan bij het film kijken . Dat ding zit heerlijk .

Haha doe ik ook altijd! Ziet niet uit en ik hoop niet dat op zo'n moment iemand voor de deur staat, maar het zit echt lekker!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

JacoBaco wrote:

Alcohol wel en ik word er dan juist intelligenter van.

Of je perceptie verlaagt mee.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Elineloves wrote:

Ik kijk vanaf een 28'' scherm, centimetertje of 70 dus.

Lekker vanuit mijn bedje.

Tegenwoordig zo:

(afbeelding)

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

De meeste films kijk ik toch wel alleen. Dan kan ik ook wat 'bijzondere' films uitkiezen, zoals Japanse of Europese cinema, oldies, anime etc. Eigenlijk de wat minder mainstream films. Met vrienden heb je toch de neiging om meer op het samenzijn te focussen dan de film zelf, wat ik bij dat soort films zonde vind.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Mijn ultieme film avond zou toch wel zo verlopen:

Eerst lekker douchen, daarna mijn slonzige warme pyjama aan met daarbij dikke sokken. Natte haar in een knot (anders is mijn rug kletsnat) Dan wat kaarsjes aan, een groot glas ijsthee met ijsklontjes, en een zakje chips erbij. Als dat allemaal gedaan is, discussieer ik nog even met mijn liefje over welke film we gaan kijken (duurt meestal ook uren) daarna kruip ik lekker tegen mijn vriend aan, liefst in bed maar op de bank is ook goed, hondje er nog bij die dan lekker aan het kluiven is en laat de film maar beginnen

Kleine tegenvaller is dan mijn kleine vierkante televisie, dus kijk ik meestal maar op mijn laptop omdat dat beeld groter is Gelukkig heeft mijn vriend wel een gigantische tv, dat is toch wel fijn voor de afwisseling en die gaat natuurlijk mee als we samenwonen

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Ik kijk nooit 'moeilijke' films als ik met vrienden ben. Ik zonder me af in mijn kamer, sluit de gordijnen zodat er geen licht binnen komt en ga in mijn bed liggen. Voor een film zoals Predator, Shaun of the Dead e.d. kijk ik onder allerlei omstandigheden. Met vrienden, beneden wanneer mijn ouders aan het discussiëren zijn, tijdens mijn huiswerk (al staat er dan meestal een cd op.),...

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Horrorfreak12 wrote:

(quote)

Wat zet jij de tv aan, wie doet dat nu ! ?

Je kan ook je PC aan zetten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.