- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Mijn vraag aan... (MovieMeter versie)
Mijn vraag aan... (MovieMeter versie)
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
( ik heb Sydney inmiddels een PM gestuurd met een link naar dit forum, dat zal wel vaker nodig zijn in dit forum denk ik )
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Dat is nou het grote voordeel van volledige updates i.p.v. eigen updates; je loopt geen nieuwe topics mis...
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Bij "alle forumdiscussies" heb je toch ook de volledige updates, incl. de nieuwe topics?
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ik gebruik eigenlijk nooit Updates. Moet ik misschien eens mee beginnen.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Ik bekijk altijd alle filmupdates en forumupdates. Ik bezoek de site net vaak genoeg om alle films en topics die geupdate zijn te overzien (niet dus dat er 10 pagina's vol met updates zijn), al klik ik lang niet op alle films..
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Sydney, is het nu echt waar dat je de film Paris, Texas het liefst kijkt als ie Duits nagesynchroniseerd is? Oftewel: verkies jij de duits gesproken versie boven de originele engelstalige?
Bedankt Hannibal voor de reminder. 
Het is inderdaad zo dat ik de duitse versie beter vind dan de engelse gesproken versie. Dit komt o.a. omdat ik Paris, Texas voor het eerst op de ARD heb gezien. Tenminste ik heb hem op deze zender opgenomen. Die grijs gedraaide band heb ik nog steeds. Ik heb dus voordat ik de film in het Engels zag talloze malen de film in het Duits gezien. De engelse versie viel tegen omdat ik de duitse dialogen gewend was en omdat (dit keer) de stemmen zeer goed gecast waren. Het klinkt vreemd, maar de nagesynchroniseerde stemmen passen in mijn ogen beter bij de karakters in de film dan de originele stemmen. 
Deze film is trouwens de enige uitzondering. Ik heb het nooit meer meegemaakt dat ik de nagesynchroniseerde versie beter vond.
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Een vraagje aan U-96. Heb je nooit gedacht om ooit bij de marine te gaan vanwege je passie voor Das Boot?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Een vraagje aan U-96. Heb je nooit gedacht om ooit bij de marine te gaan vanwege je passie voor Das Boot?
Ja en nee.
Mijn passie voor de Koninklijke Marine heb ik voornamelijk van mijn vader. Hij zit al bijna 45 jaar bij de Marine. De enige baan die hij ooit heeft gehad. Hij is 8 jaar matroos en korporaal geweest op de Marineschepen en nu is hij burger. Hij is ook bezig met een geheim projekt van de Koninklijke Landmacht.
Hij heeft mij veel geleerd over de Marine en daardoor ben ik naar veel open dagen geweest. Ook eens op een onderzeeboot en meerdere malen gevaren op fregatten.
Het enige wat mij ervan weerhield om niet te solliciteren bij de KM is dat ik te jong was toen ik van de middelbare school kwam, en ik zit nu diep gezonken in een 3-jarige opleiding, welke ik als simpele uitweg heb gekozen. Alsnog zou ik de KM graag willen proberen, maar de kansen worden steeds kleiner. Hoe meer bezuinigingen, hoe minder nieuwpersoneel er nodig is en hoe strenger de keuringen worden. Mijn wil om bij de KM te gaan begint voor mij ook beetje bij beetje weg te zakken. Gelukkig.
Je leven bij de krijgsmacht wordt echt letterlijk 100% omgegooid als je er eenmaal bent.
Maargoed (ik blijf maar lullen), om je vraag te beantwoorden. Das Boot heeft er ook voor gezorgd dat ik in aanraking ben gekomen met de KM, omdat ik me door Das Boot ook erg bezig ben geen houden met onderzeeƫrs.
90% door mijn vader en eigen dingen.
10% door Das Boot.
Even nadenken over de volgende vraag ...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
@davidov:
Hoe ben jij in aanraking gekomen met de Bond- boeken en films? Hoe oud was je, en hoe hield je je ermee bezig?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
U-96, om nog even op Das Boot terug te komen, dat is toch juist gƩƩn aanbeveling om bij de marine te gaan, dat wil je toch niet meemaken hoop ik?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
U-96, om nog even op Das Boot terug te komen, dat is toch juist gƩƩn aanbeveling om bij de marine te gaan, dat wil je toch niet meemaken hoop ik?
Bij de sollicitatie bij de KM kan je kiezen of je wel of niet gekeurd wil worden voor de OZD (Onderzeedienst). Ik heb dit nooit gewild. Oorlogsvoering met onderzeeƫrs zit tegenwoordig veel anders in elkaar dan vroeger, maar nee, het lijkt me niet echt fijn om de gebeurtenissen uit Das Boot mee te maken.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
@davidov:
Hoe ben jij in aanraking gekomen met de Bond- boeken en films? Hoe oud was je, en hoe hield je je ermee bezig?
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
hehe bedankt sydney voor me op de hoogte brengen van dit topic...
uhm nou ik schat dat ik 8 was toen mn vader eens een bond film aan me liet zien op tv, LTK was de eerste die ik zag, vond er alleen geen ruk aan 
Week later kwam the spy who loved me dacht ik op tv, en toen was ik wel meteen verkocht. Sindsdien kreeg ik dus de drang om ze allemaal te zien en op te nemen.
Dingen kwamen in een stroomversnelling toen Goldeneye uit kwam, een nieuwe bond! wat heet...eindelijk de kans om 007 in de bioscoop te zien!.... daar begon dus ook het verzameln van posters en andere kleine dingen. Ik ben geen fan die alles moet hebben maar gewoon als het wel leuk is en betaalbaar dan neem ik het misschien wel. De boeken kwamen pas 3 jaar geleden toen ik besloot toch maar eens te gaan kijken hoe de verhalen van oorsprong waren.
Momenteel ben ik bezig de muziekverzameling wat op te knappen gezien er ontiegelijk veel nummers uit de films zijn die 95% identiek zijn maar net wat anders 
Enfin, als het niet genoeg informatie is hoor ik het wel 
okeej....uhm nu moet ik dus een vraag stellen toch?
aan Jordy: vertel eens, hoe voelt het om op het moment van schrijven maar 1 post meer te hebben dan kappeuter? (13114
tegen 13113) 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
hoe voelt het om op het moment van schrijven maar 1 post meer te hebben dan kappeuter?
vol verbazing dat ik kappeuter blijkbaar weer ingehaald heb 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja zo kom je wel aan je berichten. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Om dit topic niet dood te laten bloeden... als iemand anders iets weet: ga je gang
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
@ Jordy: Vind je het moeilijk om vragen te verzinnen?
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Nou is hij alsnog aan de beurt, natuurlijk niet echt slim
.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
@ Jordy: Vind je het moeilijk om vragen te verzinnen?
Geniaal
!!!
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Yekezzez: In vredesnaam, wat was jij aan het doen op die laptop? (van die foto die je gepost had)
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Dat was niet de bedoeling 
Geen idee eigenlijk, waarschijnlijk een filmpje ofzo aan het opstarten. Het is al een oudere foto. Meestal keek ik een film als ik een lange tijd in de trein zat. Zoek ik gewoon een lege coupƩ op, dan gaat dat prima. Uit het raam staren is ook niet altijd even leuk. Tegenwoordig gaat dat niet meer, want mijn accu is kapot en houdt hij het nog geen vijf minuten vol.
Ik ga eens nadenken over een nieuwe vraag.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Speedy, een film opsturen naar Nederland kost rond de 4 Euro. Waar ligt voor jou de meerwaarde om mee te doen aan de pakket-service. Het zijn lang niet allemaal evengoede films.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zolang ik nog wat heb, interesseert geld me weinig.
Ik vind de pakketservice heel speciaal, ten eerste omdat ik films kan zien die ik anders nooit zou zien. Ik vind ze natuurlijk allemaal niet even goed natuurlijk, maar alhoewel soms vermoeiend, kijk ik alle films waar ik naar kijk altijd volledig uit. Ook hebben wij hier bij ons niet de mogelijkheid op die 'andere' films te huren of te kopen.
En ten tweede, hoe de mensen hier elkaar onderling vertrouwen is zeer uniek. Een groot gedeelte kent elkaar nauwelijks of niet, en toch geven zij een stukje van hun verzameling uit handen om die een 'rondreis' te laten maken naar het onbekende.
Mijn vraag in voor neo:
Ik vraag me al een poosje af, HOE gek ben jij eigenlijk van The Matrix, wat zou je er eventueel voor over hebben en is die gekheid al verminderd na het derde en voorlopig laatste deel???
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Zoals je misschien wel hebt gemerkt in het verleden kon ik dag in dag uit het erover hebben, al jarenlang. Wat ik de afgelopen jaren aan tijd heb gestoken in discusseren, analyseren.. Ik heb denk ik nog nooit zo enorm ergens achter gestaan. Hoe dan ook, naast discussies verzamelde ik ook de gekste dingen, waar ik ondertussen alweer zo'n langer dan een jaar geleden mee gestopt ben. Nu zou ik niet meer artikelen uit de tijdschriften uitknippen en in mappen in plastic mapjes doen. Ik heb heb overigens alles en dan ook alles nog steeds bewaard. Dus ja natuurlijk is het verminderd.
Zoals je misschien ook wel weet ben ik enorm gek van filmscores, dus toen ben ik in maart 2004 begonnen met schrijven over de scores van Don Davis voor de de trilogie, animatrix, etm... Daar is mijn eerste serieuze website uit voortgekomen (zie mijn profiel), waar ik zelf stiekem wel een beetje trots op ben. Eerste keer dat ik flink heb doorgezet, iets wat ik hoop ooit te voltooien. Misschien had mijn motivatie hiervoor bij het begin ook te maken met al die zogenaamde ''fans'' die bv nog nooit van Don Davis had gehoord, ik zou het echt niet meer weten 
Ondertussen kan mij in principe al het gezever hoe dit en dat zit in de film mij niks meer schelen, omdat ik het voor mij zelf weet en het er al zo ontelbaar veel keren over heb gehad overal. Maar de relatie score en film interesseert mij nog steeds zo passioneel als de algehele gekte ooit was. Dus als er iemand iets te vragen heeft over bv het Tristan akkoord bij de opkomst van Deus ex Machina of wat een score met een post modernisme en minimalistische inslag is met motief gebonden ala leitmotif van Wagner... Ga je gang