- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De waarde van je collectie
De waarde van je collectie
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
In waarde rond de 5000 euro verwacht ik maar ik zou mijn collectie niet voor het dubbele wegdoen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
In waarde rond de 5000 euro verwacht ik maar ik zou mijn collectie niet voor het dubbele wegdoen.
Ik wel, dan koop ik alles wel opnieuw als ik eenmaal die 10.000 binnenheb
.
En met die overige 5000 kun je je collectie verdubbelen dan. 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik zou dat juist niet doen, maar dat is mijn mening 
Alle dvd's die ik gekocht heb, betekenen iets voor mij.
Dat lijkt misschien wel raar, maar ik heb aan elke dvd een eigen herinnering en dat maakt mijn collectie voor mij zo waardevol.
Dan maakt het mij ook niet echt uit hoeveel ik er heb. 
Ik heb er 152, er zitten behoorlijk wat goede films bij (vind ik
), maar ook wel wat baggerfilms, maar die hebben voor mij ook een waarde.
En dat maakt het sparen voor mij juist zo leuk 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Een collectie is maar zoveel waard als een gek er voor geven wil. 
Horrordude
-
- 500 messages
- 228 votes
als ik niet alles gekopieerd had zouden mijn Classic Monster Collection, Halloween collectie, Nightmare On Elmstreet collectie, en Friday the 13th collectie best veel waard zijn bij elkaar opgeteld
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En nu? Nu is je collectie niet meer dan de prijs van de schijfjes. 
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Niet zoveel, 10 dvd's, 120 euro ongeveer
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Ik denk zo'n 4.000 euro, gewoon al m'n dvd's keer 10 aangezien ik er van 3 en 30 euro heb.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
O ja, want het gemiddelde van 3 en 30 is 10.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
O ja, want het gemiddelde van 3 en 30 is 10.
In m'n hele collectie is het gemiddelde idd. 10 ja. Dank voor je sarcasme. 
deStef
-
- 255 messages
- 607 votes
Poeh, ik ben de videotheek van mijn familie. Maar op zich is het allemaal geen fuck waard. Ben student, en kan mijn geld ook wel beter gebruiken dan dure dvd's aan te schaffen. Een snelle internetverbinding en wat lege dvd's doen wonderen. Maar ja, ik maak er geen winst op. Enige is dat mijn zusje films leent, en daarvoor knipt ze mijn haar. Mijn collectie is geen bal waard. En dat boeid me ook niks.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ik schat die van mij op zo'n 3000 euro, alhoewel ik er bootleg DVD's tussen heb zitten waar mij al 100 euro voor is geboden. Ik neem gewoon het gemiddelde van 10.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Buiten de persoonlijke waarde denk ik rond de 1000-1500 euro.
Rond de 100 DVD's waarvan ik de meeste toch voor een hoge prijs heb gekocht ( boudisque , concerto etc )
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
Ik zie gemiddeldes van 10 euro voorbij komen, dat is misschien in de winkel wel zo maar als je ze verkoopt krijg je er echt geen 10 euro voor. Of wordt hier rekening mee gehouden?
Movie_fan#
-
- 501 messages
- 0 votes
Ik heb ongeveer 62 dure dvd's X 10 euro = 620 euro
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik durf het niet te schatten. In ieder geval veel te veel. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
In wat voor opzicht? Er zijn tig bepalingen voor waarde; uitgaafprijs, vervangingswaarde, verkoopwaarde of een vaste prijs per DVD.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
In wat voor opzicht? Er zijn tig bepalingen voor waarde; uitgaafprijs, vervangingswaarde, verkoopwaarde of een vaste prijs per DVD.
Aankoopprijs natuurlijk.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Dat is dus niet de waarde (meer) van je collectie 
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
De aankoopprijs is de enige waarde die je kan bepalen. Het is natuurlijk logisch dat een gebruikte DVD minder waard is dan een nieuwe (tenzij het om een zeldzaam exemplaar gaat), maar de verkoopwaarde valt toch niet te schatten.
Trouwens, dan moet je geen DVD's kopen. Na 1 dag verliest die de helft van zijn waarde. En als je recente DVD's koopt, weet je dat die 3 maand later in de bak 3 voor 25 Euro zullen liggen. Als dus de geldwaarde van je collectie belangrijk is, ze je beter je geld op de bank 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Aankoopprijs natuurlijk.
Hoezo natuurlijk?
Van Dale:
waar·de (de ~ (v.))
1 betekenis die iets heeft als bezit of ruilobject
2 (~n) zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => belang, gewicht, gewichtigheid, importantie, zwaarte
3 (~n/~s) [muz.] (van een noot) tijdsduur
4 getal, bedrag dat een meter aanwijst
Bovendien vind ik waarderen op basis van aankoopprijs de grootste onzin.
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
ik heb nu pas 10 dvd''tjes want ik ben pas begonnen met collecteren:)
dus waarde is zo rond de 90 euro :$
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Bovendien vind ik waarderen op basis van aankoopprijs de grootste onzin.
Jij misschien, maar een ander niet. Ik heb mij bijvoorbeeld een nieuwe auto gekocht. Men gaat mij wel vragen wat hij gekost heeft, en niet wat hij nog waard is als ik hem tweedehands verkoop of welke emotionele waarde hij voor mij heeft.
Net hetzelfde met films. men rekent de nieuwprijs en niet de tweedehandsprijs (of men moet ze tweedehands gekocht hebben).
Ik weet wat mijn volledige collectie mij gekost heeft, dus de gangbare waarde van mijn collectie.
Ik weet niet wat de tweedehandswaarde is en daar ik mijn collectie niet van de hand doe heeft dit voor mij helemaal geen belang.
Dan hebben wij nog de verzekerde waarde (ik heb verzekeringen voor diefstal, brand, waterschade, enz...). Daar kan ik tot 75% terugkrijgen als ik de nieuwprijs kan bewijzen (min de franchise natuurlijk).
En dan is er natuurlijk de emotionele waarde. Wat voor mij 100.000 euro waard is is voor een andere liefhebber niets waard of dubbel zoveel. Het is maar wat een gek er aan geven wil.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Aankoopprijs natuurlijk.
Inderdaad. 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Dat zeg ik net.. ongeveer 1500 euro.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Dan had je er ook wel bij moeten zeggen dat dat de aanschafprijs was.