• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.192 votes
Profile

De waarde van je collectie

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

speedy23 wrote:

Ik ook...

Ja, maar jij hebt al iets van 3400 DVD's, of niet ?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Films. Het grootste gedeelte is nog VHS. Ben aan het vervangen. Goedkoop is het niet hoor.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

mijn meest waardevolle; Dolls! de enige dvd die ik gewonnen heb met een prijsvraag!

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ben ik de enige die z'n DVD's altijd precies recht in het doosje wil hebben, of niet? Ik vind het zo vreselijk als een DVD helemaal scheef zit. Technisch gezien maakt het niks uit, maarja, als het recht is, is het natuurlijk mooier.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Same here Rogier

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

Ben ik de enige die z'n DVD's altijd precies recht in het doosje wil hebben, of niet? Ik vind het zo vreselijk als een DVD helemaal scheef zit. Technisch gezien maakt het niks uit, maarja, als het recht is, is het natuurlijk mooier.

me 2

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Kan mij vrij weinig intresseren.

Natalie

• 12 messages
  • 15 votes

Inmiddels zit ik op ongeveer 250 dvd's. Daar zitten nog een aantal kopieën tussen, als ik het een goede film vond vervang ik die later voor t origineel als ik die ergens tegenkom.

Niks irritanter dan een waardeloze kopie van een film die je vaak kijkt.

Wordt je automatisch de lokale uitleenservice voor vrienden, al ben ik daar bij veel mensen op teruggekomen omdat die er niet altijd even voorzichtig mee omgaan.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

speedy23 schreef:

Films. Het grootste gedeelte is nog VHS. Ben aan het vervangen. Goedkoop is het niet hoor.

Ik geloof je op je woord, Speedy !

U-96 schreef:

Je bedoelt dat het schijfje recht moet zijn, de titel dus niet scheef mag zitten? Dat is een dwangmatigheid die ik mezelf probeer af te leren, maar soms betrap ik me er nog wel eens op.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Flipman wrote:

Je bedoelt dat het schijfje recht moet zijn, de titel dus niet scheef mag zitten? Dat is een dwangmatigheid die ik mezelf probeer af te leren, maar soms betrap ik me er nog wel eens op.

En dan noemen ze je 'gek op je dvd's' raar

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Is dat zo? Wie zegt dat dan?

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Flipman wrote:

Is dat zo? Wie zegt dat dan?

nee joh geintje

maar ik ben ook zo'n iemand en ik krijg te horen dat ik dus achterlijk ben, vandaar

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

De dvd's die de grootste waarde voor me hebben, zijn de vier seizoen van The West Wing die ik tot nu toe heb. Daar ben ik erg zuinig op en ik leen ze ook liever niet uit.

Niet dat dat hoeft, want niemand vindt dat leuk

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

ik vind ze cool

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Remi schreef:

(quote)

nee joh geintje

maar ik ben ook zo'n iemand en ik krijg te horen dat ik dus achterlijk ben, vandaar

Aha, schoppen die handel !!! Die mensen die mensen als ons voor gek verklaren, dus.

Nou ja, ze mogen mij wel voor gek verklaren (iemand met een beetje intelligentie kan gewoonweg niet anders ), maar daarvoor moet men wel de juiste reden hanteren !

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Flipman wrote:

Aha, schoppen die handel !!! Die mensen die mensen als ons voor gek verklaren, dus.

Nou ja, ze mogen mij wel voor gek verklaren (iemand met een beetje intelligentie kan gewoonweg niet anders ), maar daarvoor moet men wel de juiste reden hanteren !

ja

ik was anderhalf uur bezig om mijn dvd's om op alfabet te zetten en toen zei een of andere kennis, dat ik geobserdeerd erdoor was

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Flipman schreef:

Je bedoelt dat het schijfje recht moet zijn, de titel dus niet scheef mag zitten?

Ja.

Dat is een dwangmatigheid die ik mezelf probeer af te leren, maar soms betrap ik me er nog wel eens op.

Niks mis mee. Is gewoon netheid. Ik doe het ook met CD's.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

U-96 schreef:

(quote)

Ja.

(quote)

Niks mis mee. Is gewoon netheid. Ik doe het ook met CD's.

Zelf heb ik et minder met cd's

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Remi wrote:

ja

ik was anderhalf uur bezig om mijn dvd's om op alfabet te zetten en toen zei een of andere kennis, dat ik geobserdeerd erdoor was

Hm, nou, met mijn vijfendertig DVD's vind ik dat niet nodig, maar als mijn collectie tot boven de honderd (of veel hoger zou zijn) zou ik 't ook doen, helemaal niet raar.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Flipman schreef:

(quote)

Hm, nou, met mijn vijfendertig DVD's vind ik dat niet nodig, maar als mijn collectie tot boven de honderd (of veel hoger zou zijn) zou ik 't ook doen, helemaal niet raar.

ik heb er nu 94, waarvan er 18 gekopieerd... maar ze staan allemaal op alfabet

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ja, dat is ook al een aardige collectie, maar je moet ook weten: ik heb een dele van m'n DVD's in een kast staan, dan weer een deel op diezelfde kast en een klein stapeltje naast m'n TV. Nog een aantal redenen dus, waarom die van mij niet op alphabet liggen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Maar wanneer je een zeer groot aantal films hebt, is op alfabet echt ongemakkellijk. Als je er eentje wil bijzetten met de bijvoorbeeld de letter H, dan met je al die na de letter H komen ook een beetje opschuiven. De mijne staan allemaal op nummer. Elke film zit met nummer, beschrijving en synopsis in de PC. Eventjes kijken welk nummer en ik moet nooit zoeken. Makkelijk zat...

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Dat doe ik net zo.

Op deze manier kun je ze makkelijk vinden, en staan ze ook nog op volgorde van kopen.

Als je er één koopt, nummertje erop en zet je hem gewoon makkelijk achteraan.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik stapel ze op beoordeling.

Mijn 3* en 3,5* films zijn 2 stapels daarnaast mijn 4* films ook 2 stapels en mijn 4,5* en 5* films 1 stapel.

De onvoldoende films geef ik aan vrienden die er wat aan kunnen hebben.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Is er misschien ook iemand die sorteert op jaartal ?

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

Ja, maar met een beperkt aantal van m'n DVDs hoor.

Het andere deel zit gewoon door elkaar.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Ik blijf het alfabet erg makkelijk vinden, heb er ook een beschrijving en synopsis in de pc

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Naomi Watts wrote:

De onvoldoende films geef ik aan vrienden die er wat aan kunnen hebben.

Doe ik ook welleens, ik wil eigenlijk alleen echt goede films in mijn collectie. Ik heb nu trouwens tussen de 80 en 90 DVD's maar daar gaat na mijn verjaardag(31 maart) verandering in komen.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Sorteren op jaartal, ook geen slecht idee.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Als je er een paar honderd hebt, ok. Maar als je er meer dan 3000 hebt, is het enkel op nummer te doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.