- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De waarde van je collectie
De waarde van je collectie
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ikzelf heb niet zo'n grote collectie (92 dvd's)
Maar al die dvd's hebben een waarde van me. Bijvoorbeeld
- South Park the movie was mijn eerste dvd
- Mission Impossible 2 heb ik gekregen toen ik geslaagd was
En zo kan ik nog meer voorbeelden geven 
Wat ik wil zeggen is dat mijn collectie ook wel een soort mijn trots is, en dat sommige mensen die films van me lenen daar helemaal geen respect voor hebben door films te lenen en te kopieeren en dan door te verkopen 
Hebben jullie dat ook, dat je eigen collectie best veel voor je betekent. Want mijn collectie, daar ben ik dus al 6 jaar mee bezig 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Andere mensen willen dingen hebben om het hebben. Die kopen een DVD en zetten hem in de kast na een keer kijken en daar blijft hij staan en staan en staan. Als een soort van zelfrespect van "Kijk! Ook ik heb DVD's!" Ook zijn er mensen die het stoer vinden alles als eerste te hebbn en die branden vaak ook alles. "Ik heb deze al. En die ook. En die ook" Vaak is er dan ook iets mis. Zo hebben ze soms geen aftiteling of geen goed beeld of geluid en de hoes ziet er lelijk uitgeprint uit.
DVD's hebben voor mij echte waarde. Ik ben nog maar pas begonnen met DVD's sparen, maar de DVD's die ik heb vind ik (op 1 na dan) geweldig. Het is gijn om ze te hebben en ik kan ook gewoon heel lang een beetje naar de hoes kijken en dan voel ik me geweldig, maar ook hetgene wat er op staat vind ik top. Ik kan het 10 keer achter elkaar kijken.
Ik geniet, iets wat veel mensen niet kunnen. Jammer.
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Haha mijn collectie is over het algemeen ook geen moer waard. M.u.v. een paar toppers! Tegenwoordige worden DVD's echt bijna voor niets verkocht!!
Maar goed het zijn wel allemaal films die je echt wel meerdere malen kan zien.
Maar ik koop zeker geen DVD’s om de kast ermee te kunnen vullen.
Kopieen zeg ik nee tegen. Als een film echt zo goed is dan maakt het ook geen moer uit dat je er 40 euro voor moet lappen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ikzelf heb niet zo'n grote collectie (92 dvd's)
Ik heb er maar 14, waarvan 2 niet verkocht worden en dus zeldzaam zijn.
DVD's zijn leuk om te bezitten, maar bij aanschaf ben ik wel extreem selektief.
Voor mij ook natuurlijk, maar mijn allergrootste waarde ligt toch wel bij mijn allereerste Das Boot-VHS (heb er nu 5). Ik weet nog zo goed dat ik die band kocht op een warme donderdag in de herfstvakantie van 1999. Elke keer als ik weer langs die winkel loop moet ik er aan denken. Die VHS heeft echt 100% waarde voor mij.

Heel simpel; niet meer uitlenen. Doe ik ook nooit.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Dat doe ik ook niet meer 
Maar mijn dvd's zijn voor mij heel erg veel.
En volgens mij ben ik niet de enige 
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Ik leen alleen aan bepaalde mensen uit, ben enorm zuinig op mijn collectie.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Maar als je je eigen dvd collectie hebt, gaat het volgens mij niet om hoeveel je er hebt, maar hoe je er mee omgaat en of je er zelf blij, trots en gelukkig mee bent.
Als je dat hebt, dan vind ik dat je dan pas echt een collectie hebt. 
Ik leen alleen aan bepaalde mensen uit, ben enorm zuinig op mijn collectie.
Ik ook hoor 
Alleen aan een paar vrienden en famillieleden
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Heb d'r nu iets van 150, dus dat zal best wat waard zijn als ik het verkoop. Verder zitten er nog enkele interessante collectors items in, die voor mij veel waarde hebben.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor mij is de emotionele waarde onschatbaar.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Maar dat komt misschien omdat je 3068 films hebt 
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ik ben het erg met Remi, Gizzmann en U-96 eens. Ik heb nu iets meer dan dertig DVD's en ik zou het bijvoorbeeld erg betreuren als er in het karton van de hoes van I, Robot een deukje of een scheurtje kwam te zitten. Veel mensen hebben dan waarschijnlijk gewoon zoiets van: "Hè Shit, wat jammer." Maar ik sta er dan echt bij stil: mijn DVD-hoes is beschadigd, terwijl ik er toch zo voorzichtig mee ben! Veel mensen vinden I, Robot misschien niks, maar aangezien hij geregisseerd door Alex Proyas (verder bekend van The Crow, Dark City en Garage Days), ben ik er heel zuinig op.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ik zit nou bijna over de 400 zo langzaam, heeft toch wel een speciale waarde voor me allemaal. Buiten de speciale uitgaves ed. heb ik toch bij enkele dvd's/films speciale gevoelens. Maja het gaat dus niet om mijn gehele collectie want ik ben constant bezig aan te passen en te verbeteren.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Veel mensen vinden I, Robot misschien niks, maar aangezien hij geregisseerd door Alex Proyas (verder bekend van The Crow, Dark City en Garage Days), ben ik er heel zuinig op.
Als er commentaar van Beltrami op staat zou ik ook zuinig zijn 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik heb nu iets meer dan dertig DVD's en ik zou het bijvoorbeeld erg betreuren als er in het karton van de hoes van I, Robot een deukje of een scheurtje kwam te zitten. Veel mensen hebben dan waarschijnlijk gewoon zoiets van: "Hè Shit, wat jammer." Maar ik sta er dan echt bij stil: mijn DVD-hoes is beschadigd, terwijl ik er toch zo voorzichtig mee ben!
Zo ben ik ook. Ik heb nog nooit een DVD in de winkel gekocht, ik bestelde ze altijd via internet, omdat ze dan nog netjes gesealed zijn vanuit de fabriek.
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Zal wel nu aan de 110-120 dvd's zitten , erg duur koop ik ze nooit ( ik zoek meer naar goede films voor een leuke prijs dan ze te kopen, is ook een hobby natuurlijk
) , enkel als ik de film zoo goed vond dat ik hem perse bij uitgave wil hebben. Ik bewonder mijn collectie in m'n kamer elke dag en kan bij elke dvd zeggen "hoe en waar gekocht". Persoonlijke emotionele waarden zijn natuurlijk onschatbaar. Ik ben dan ( net zoals de meeste DVD - fans ) erg voorzichtig en secuur met m'n dvd's ... Aan uitlenen heb ik een ontzettende hekel gekregen door een volledig beschadigde doos van "the italian job" ( was wel m'n eigen fout , stom van me om ze in m'n rugzak te steken , op het eind van de dag wist ik natuurlijk niet meer dat die dvd erin zat ,met schoolbenodigdheden hou ik me minder voorzichtig bezig namelijk
).
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik bewonder mijn collectie in m'n kamer elke dag en kan bij elke dvd zeggen "hoe en waar gekocht".
Dat heb ik nou ook.
En het lullige is als ik er een heb uitgeleend en de dvd van Pulp Fiction was beschadigd, kreeg ik te horen 'Ach, het is maar een dvd.'
Maar voor mij is het dus veel meer dan een dvd als je begrijpt wat ik bedoel 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Heb ik ook al, weet meestal ook nog de prijs. Een vaste gewoon is om uit ieder land waar ik kom wat dvd's mee te brengen, dus dat maakt het vaak extra leuk. Ben nou bezig om een uitstalling te maken van al mijn SE's, digipacks etc.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ben nou bezig om een uitstalling te maken van al mijn SE's, digipacks etc.
Cool! 
Mijn dvd's staan precies op Alfabet en dan heb ik mijn eigen top 10 op een andere plank staan 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
En het lullige is als ik er een heb uitgeleend en de dvd van Pulp Fiction was beschadigd, kreeg ik te horen 'Ach, het is maar een dvd.'
Maar voor mij is het dus veel meer dan een dvd als je begrijpt wat ik bedoel 
Ook al was het een goedkope sleutelhanger. Alles wat je uitleent hoor je gewoon netjes terug te krijgen. Mocht het beschadigd zijn, dan hoort de lener het gewoon te betalen. Als ik jou was zou ik er maar achteraan gaan.
Alhoewel het wel begrijpelijk is met die DVD van PF. 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Cool! 
Mijn dvd's staan precies op Alfabet en dan heb ik mijn eigen top 10 op een andere plank staan 
) en haal bijna alle dvd's daar vandaan of bestel ze via internet. Ik heb een gruwelijke hekel aan krassen-veroorzaakende-winkels zoals de FRS.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Ik zit inmiddels op dik 400 films en natuurlijk ben ik wel een beetje trots op die verzameling. Films uitlenen doe ik echter wel, aangezien de meeste mensen langzamerhand toch wel weten hoe ze met mijn films moeten omgaan
En er zijn sowieso maar weinig films waar ik echt apart een grote waarde aan hecht. Alleen de A Nightmare on Elm Street films die ik heb (twee keer de gehele serie op VHS en één keer op DVD) hebben voor mij een speciale en grote waarde en daar ben ik dan ook wel extra zuinig op ... 
Tja, ik kan soms uren met mijn verzameling bezig zijn en dan heb ik nog geen film ervan gezien 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Een paar films die ik niet uitleen zijn:
- Godfather collection
- Once upon a time in the west
- The Usual suspects
- Fight club
Er zijn er nog wel meer, maar dit zijn de belangrijkste 
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Tja, ik kan soms uren met mijn verzameling bezig zijn en dan heb ik nog geen film ervan gezien 
Herkenbaar...
"Even een filmpje opzetten" als er gasten zijn, zit er vaak ook niet in vanwege mijn filmsmaak [of beter gezegd: de films die ik koop]
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
De films die ik niet (meer) leuk vind, probeer ik dus te ruilen voor andere dvd's
Zo kan ik mijn collectie aanpassen
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ik kan ook niemand aanraden DVD's bij de Music Store te kopen. Daar gaan ze namelijk niet zo netjes met hun spullen om (en ze zijn bovendien schreeuwend duur). Echt, als er van die speciale uitgaven zijn in kartonnen hoesjes of doosjes, die in elk geval groter zijn dan normaal, dan proppen ze die er gewoon tussen, dat ze beschadigen kan ze geen ene reet schelen. Ik ben laatst in een aantal filialen geweest waar een aantal hele mooie hoezen (zoals die van The Alien Quadrilogy, Spider-man 2 Colector's Edition, Shogun en een aantal miniserie's) gewoon werden beschadigd omdat ze niet zomaar in het rek pasten. Slijtplekken op een hoes, daar kan ik me ergens nog wel wat bij voorstellen, die DVD's worden langs elkaar geschoven en dan krijg je zoiets. Maar bij de Music Store is het ook nog eens zo dat ze, als het regent, de bakken met de goedkope DVD's die buitens staan ook niet effe binnen zetten. Bij die van Leeuwarden en Dokkum niet in elk geval.
Wat aan de Music Store wel weer mooi is, is dat ze over het algemeen een wat grotere CD-collectie hebben dan de Free Record Shop. Althans, ook de nu minder bekende artiesten zitten er daar wel meer tussen. En de DVD's zijn er wel duur, de CDprijzen vallen wel mee.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Ik heb er inmiddels 213 en ben er inderdaad ook wel redelijk trots op zeker omdat ze allemaal orgineel zijn. Er zijn op het moment nog een film of 40/50 die ik wel hebben en dan heb ik wel ongeveer wat ik graag wou hebben. (al ontdek ik nog steeds regelmatig films hier op de site die me toch wel aanspreken) Wat uitlenen betreft dit doe ik maar aan een select groepje van echte vrienden en familie. Er zijn echter verschillende films die ik niet uitleen en dat zijn dan voornamelijk de duurdere boxen of verschillende films waar ik echt wat mee heb.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ikzelf denk dat je het beste dvd's kunt kopen bij de Mediamarkt in R'dam 
Dat is wat ik doe, want daar zitten de dvd's gewoon in een doorzichtig plastic doos.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
DVD's die in plastic zitten zijn onweerstaanbaar. Weet niet waarom, maar ik begin dan gewoon te watertanden. Vaak is het bij special editions in een box. Ook al is dat dan een ontzettende kut dvd, als er plastic om zit wil ik hem al gelijk kopen.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Maar ik koop bijna nooit een DVD dus tot nu toe heb ik mezelf aardig onder bedwang kunnen houden