• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.323 votes
Profile

De waarde van je collectie

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Het ligt denk ik aan mij, maar volgens mij heb ik ''The Ninth Gate'' in de voordeel bakken zien liggen bij de e-plaza (prijzen 2 a 3€ per dvd)

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Toen ik em van marktplaats gehaald had (ook voor maar €5) kwam het regelmatig voor dat het opliep tot 50 euro. Toen had ik nog geluk dat ik em zo goedkoop kon krijgen.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Bart Simpson wrote:

Het ligt denk ik aan mij, maar volgens mij heb ik ''The Ninth Gate'' in de voordeel bakken zien liggen bij de e-plaza (prijzen 2 a 3€ per dvd)

Dan ligt het aan jou ben ik bang. In Nederland is hij nergens meer te krijgen. Heb hem gelukkig nog via iemand hier op het forum weten te krijgen.

Hans S.

• 65 messages
  • 0 votes

Ik heb vrij veel DVD's hier liggen, maar ik ben pas vrij recent echt gaan investeren in mijn collectie, of beter gezegd, gaan investeren in het beginnen van een collectie. Ik heb TB's aan films op de computer, allemaal gedownload, maar dat is uiteindelijk geen flikker waard, vooral emotioneel niet. Dus ik heb deze zomer besloten maar eens flink wat films aan te schaffen en mijn computer die niet bepaald sneller werd van het downloaden op te schonen. Het is wel een soort verslaving geworden, ik had ruim €400 op de bank staan en die is vrij snel opgegaan aan de films.

Nu ben ik weer even een maand rustig gebleven, maar op het moment dat ik een baantje heb dat genoeg verdient om dingen te kopen die ik leuk vind, waaronder films, en genoeg over houd om te sparen/om van uit te gaan, dan ga ik weer verder met de collectie. Mijn collectie telt alleen DVD's, dus geen dure Blu-Ray waar ik ergens ook wel blij om ben... ik vind het afgrijselijke hoezen. Maar vroeg of laat moet ik er wel aan, alhoewel ik €20 voor één DVD belachelijk duur vindt. Momenteel heb ik rond de 100-150 DVD's, die zullen wel een waarde van rond de €1000 of minder vertegenwoordigen, vooral gekeken naar de aanschafwaarde. Ik heb ze allemaal relatief goedkoop aangeschaft via de Free Record Shop of acties van andere winkels.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Enkel dvd's met films die straks niet op BR uitkomen worden geldt waard, de rest zal niet meer dan 2 a 3 euro per stuk doen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik zit aan ruim 600 dvds en sommige zijn aardig aan de prijs.

Heb dan alles ook heel goed laten verzekeren.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Je bedoelt dat je gewoon een standaard inboedelverzekering hebt zoals iedereen die heeft...

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Je bedoelt dat je gewoon een standaard inboedelverzekering hebt zoals iedereen die heeft...

Hoe weet jij nou wat ik bedoel ?

• 10970 messages
  • 2790 votes

606 wrote:

(quote)

Hoe weet jij nou wat ik bedoel ?

Omdat dat gewoon onder je inboedelverzekering valt en je dus niet apart hoeft te verzekeren.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Omdat dat gewoon onder je inboedelverzekering valt en je dus niet apart hoeft te verzekeren.

Oke, sprak ik dan over apart verzekeren ?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

+/- € 1000,-

Met sommige films heb ik een klein beetje spijt van, maar hopelijk kan ik ze verkopen (bij mijn 'Filmlijsten' te zien)

• 10970 messages
  • 2790 votes

606 wrote:

(quote)

Oke, sprak ik dan over apart verzekeren ?

Zo breng je het wel. Anders zie ik niet in waarom je het erbij vermeld.

EmilyPlays

• 54 messages
  • 500 votes

Minotaures wrote:

+/- € 1000,-

Met sommige films heb ik een klein beetje spijt van, maar hopelijk kan ik ze verkopen (bij mijn 'Filmlijsten' te zien)

Je hebt een PB.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Zo breng je het wel. Anders zie ik niet in waarom je het erbij vermeld.

Dat maak jij er zelf van.

• 10970 messages
  • 2790 votes

606 wrote:

Ik zit aan ruim 600 dvds en sommige zijn aardig aan de prijs.

Heb dan alles ook heel goed laten verzekeren.

Jij laat het overkomen alsof je voor een vermogen aan dvd's in je bezit. Anders moet je mij eens uitleggen waarom je er bijzet dat je alles heel goed hebt laten verzekeren.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Jij laat het overkomen alsof je voor een vermogen aan dvd's in je bezit. Anders moet je mij eens uitleggen waarom je er bijzet dat je alles heel goed hebt laten verzekeren.

Waar maak je nou zo' n punt van zeg.

Ik zet het het erbij omdat mijn collectie mij dierbaar is en ik alles goed heb verzekerd, is toch logisch dat je dat doet.

En het is niet alleen mijn dvd collectie.

• 10970 messages
  • 2790 votes

Als het logisch is dan hoef je het er toch niet bij te zetten!!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Als het logisch is dan hoef je het er toch niet bij te zetten!!

Laat mij nou maar schrijven wat ik wil,

L_T_B

• 266 messages
  • 504 votes

jarno1975 wrote:

Semi-offtopic: Mijn cd-collectie (kleine 3000 exemplaren) + bijbehorende apparatuur heb ik wel voor een extra € 18.000 verzekerd. Verzamelingen in deze orde van grootte vallen meestal niet onder de "standaard" inboedelverzekering en het is verstandig om je verzekeringsvoorwaarden er eens goed om na te slaan.

Butchers

• 201 messages
  • 341 votes

Veel.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

De waarde van mij collectie is 0 Euro, is gewoon paar TB aan data op mijn harddisk. Maar de emotionele waarde is natuurlijk niet te omschrijven .

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Er gaat niets boven fysiek artwork

Filmdragers en apparatuur >> Algemeen >> Laserdiscs

Kost wel een paar centen. Ik wil niet eens weten hoeveel....

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

lijkt wel of de plaatjes niet meer op Imageshack staan want ze worden niet weer gegeven of ligt dat aan mij

Is dat met artwork gedecoreerde hardware ofzo?

Ik heb zelf alleen deze poster aan de zijkant van mijn bar hangen thuis:

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

lijkt wel of de plaatjes niet meer op Imageshack staan want ze worden niet weer gegeven of ligt dat aan mij

Is dat met artwork gedecoreerde hardware ofzo?

Ik heb zelf alleen deze poster aan de zijkant van mijn bar hangen thuis:

(afbeelding)

Bij mij doen de afbeeldingen het prima. Het zijn (zoals de topic al zegt) laserdiscs ofterwel beeldplaat. Films op CD, maar dan op LP (Langspeelplaat) formaat.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Raar ligt niet aan m'n browser, thuis maar ff proberen dalijk.

Snap het niet zo goed eigenlijk, waarom niet gewoon film op DVD dan? Laserdisc is toch de voorloper van DVD. En hoezo fysiek artwork dan?

Denk dat ik de plaatje even moet bekijken want

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Denk dat je inderdaad de plaatjes moet zien. De grote hoezen zijn veel mooier dan dvd.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Thuis werkt het wel, vette hoezen ja. Veel horror zie ik, hou ik wel van

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

En nu?

Weinig. Ik baseer me op wat je ervoor krijgt als je bijvoorbeeld via Marktplaats verkoopt, dat is zo'n 50 cent per stuk. Ik heb een adres daar kan je zo'n 50 cent tot een euro per stuk krijgen, als je weer een andere koopt. 1 Used products wilde er 10 cent voor geven een ander zelfs niks want diens zaak stond al vol.

Per stuk verkopen zou veel te veel werk zijn (ook voor het nageslacht voor als ik dood ben) daarom baseer ik me op partij-handel en dat is dus niet veel. Paar tientjes.

Ik koop ze alleen, omdat ik het prettig vind dat ze binnen handbereik zijn en vanwege ondertitels en extra's maar verder zie ik het als een gebruiksartikel. Ik ga er netjes mee om maar zie het niet als verzamelen. Een harde schijf die kapot gaat benauwd me meer dan het idee dat alles in vlammen opgaat. De emotionele waarde is laag, maar dat is sinds het internet steeds uitgebreider is geworden met alles eigenlijk, dus boeken, elpees, cd's. En ik verzamel, anders dan vroeger eigenlijk niks meer. Het zijn dus gewoon gebruiksartikelen.

Doordat ik mijn collectie afbaken, dus alles moet gewoon in één kast kunnen, houd ik het ook redelijk stabiel. Dus de ene keer gaat er weer wat weg en de andere keer komt er weer wat bij.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Damn!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Is er ook een lijst van zijn collectie ergens te vinden? Voor zover ik de titels kan herkennen zie ik een boel interessante uitgaven alsmede veel ''bakker op de hoek'' uitgaven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.