- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De waarde van je collectie
De waarde van je collectie
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Aanschafwaarde € 20.000 (Incl laserdiscs)
Huidige waarde € 5.000,- ( Gemiddeld €5 per LD of dvd + € 1000 voor enkele collector items, meer zijn die tweede handsjes helaas niet waard vrees ik.)
Geweldige investering die films. En dan moet ik nog aan Blue Ray beginnen.... 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Dan had je er ook wel bij moeten zeggen dat dat de aanschafprijs was.
Alles is hier aanschafprijs aangezien niemand (buiten Reinbo
) gek genoeg is om de actuele prijs te gaan berekenen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zo moeilijk is het niet: Aantal dvd's * € 5, meer is het heus niet waard.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
De bedoeling van deze topic is toch alleen van hoevel al je dvd's bij elkaar hebben gekost/aanschafprijs/prijs van je colectie. Zijn er nog andere waarde's dan?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
De bedoeling van deze topic is toch alleen van hoevel al je dvd's bij elkaar hebben gekost/aanschafprijs/prijs van je colectie.
Waar haal je dat vandaan?
Van Dale:
waar·de (de ~ (v.))
1 betekenis die iets heeft als bezit of ruilobject
2 (~n) zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => belang, gewicht, gewichtigheid, importantie, zwaarte
3 (~n/~s) [muz.] (van een noot) tijdsduur
4 getal, bedrag dat een meter aanwijst
Kortom, er zijn zat manieren om je collectie in euro's te waarderen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Daar is niks geks aan hoor. Als jij een collectie hebt van 50 DVD's met een gemiddelde aanschafprijs van 10 euro, dan zou je 500 euro zeggen, maar als je een DVD ertussen hebt zitten die zo zeldzaam is dat mensen er 100 voor bieden, zou je dan ook 500 euro zeggen? Ik vermoed van niet.
En hoe waarderen jullie je collectie over 10 jaar?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik waardeer mijn collectie nu 100 maal meer dan 15 jaar geleden terwijl ze actueel veel minder waard is. Dus binnen tien jaar zal dat echt niet minder zijn. Of ik moet onder de grond liggen. 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Waar haal je dat vandaan?
Van Dale:
waar·de (de ~ (v.))
1 betekenis die iets heeft als bezit of ruilobject
2 (~n) zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => belang, gewicht, gewichtigheid, importantie, zwaarte
3 (~n/~s) [muz.] (van een noot) tijdsduur
4 getal, bedrag dat een meter aanwijst
Kortom, er zijn zat manieren om je collectie in euro's te waarderen.
Ok, weer wat geleerd. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
De waarde van m'n collectie is toch gestegen denk ik. In het begin kocht ik vooral de bekendere films (lees commerciëler) en zocht veel naar tweedehandsdvd's om het goedkoper te houden. Nu koop ik voor dezelfde prijs klassiekers en er zitten ook meer kwaliteitsfilms in bijlage van kranten (Cassablanca, Les Choristes, Der Untergang, Festen, Adventures of Robin Hood, Rebel without a cause, East of Eden, Amadeus, ...) De betere films zijn nu eenmaal goedkoper over het algemeen dan de commercieel bekendere. Ik betaal 2 tot 3 keer zoveel voor X-Men 3 als Lost in Translation.
De laatste tijd is m'n collectie dus uitgebreid met meer 'betere' films en meer originelen (praktisch geen tweedehands meer)
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
van onschatbare waarde 
ja onschatbare waarde en ook heel veel waard,
want heb best veel films uit top 250 erbij en uit 1960 ook wat.
loopt aardig op.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
van onschatbare waarde 
Of zoveel als een gek er voor geven wil. 
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Op mijn 15e jaar is dat al ongeveer €4000,-. Ik ben verslaafd 
De emotionele waarde ligt nog veel hoger 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Op mijn 15e jaar is dat al ongeveer €4000,-. Ik ben verslaafd 
De emotionele waarde ligt nog veel hoger 
Wat je al niet met 4000 euro zou kunnen doen

Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Wat je al niet met 4000 euro zou kunnen doen

Waar moet je het anders aan uitgeven? 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Je hebt gelijk 
...!!john!!...
-
- 544 messages
- 0 votes
De waarde van mijn collectie is zo'n €200 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Moeilijk te bepalen, maar de waarde is zeker enkele duizenden euro's. Zeker serieboxen zijn een fortuin. Oa Friends kostte al 100 euro.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ondanks dat film voor mij iets heel belangrijks is, hecht ik niet zoveel waarde aan het hebben van een leuke dvd collectie met allerlei fantastische films. Dat is misschien zelfs wel uitzonderlijk, al kunnen andere dat denk ik beter beoordelen. Sommige favoriete films heb ik enkel van tv opgenomen liggen of gewoon helemaal niet. Mijn opgebouwde filmmuziek cd collectie is daarentegen zo'n beetje het meest heilige wat ik kan bedenken. Het aanschaffen van deze cd's krijgen altijd voorrang boven dvd's.
Zowel bij films als filmmuziek zal de prijs per stuk bij het overgrote gedeelte (ver) beneden de 5 euro liggen.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Ondanks dat film voor mij iets heel belangrijks is, hecht ik niet zoveel waarde aan het hebben van een leuke dvd collectie met allerlei fantastische films. Dat is misschien zelfs wel uitzonderlijk, al kunnen andere dat denk ik beter beoordelen. Sommige favoriete films heb ik enkel van tv opgenomen liggen of gewoon helemaal niet. Mijn opgebouwde filmmuziek cd collectie is daarentegen zo'n beetje het meest heilige wat ik kan bedenken. Het aanschaffen van deze cd's krijgen altijd voorrang boven dvd's.
Zowel bij films als filmmuziek zal de prijs per stuk bij het overgrote gedeelte (ver) beneden de 5 euro liggen.
Dat is ieder zijn eigen mening, jij hecht daar niet zo veel waarde aan maar ik wel.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Ik wil het niet weten.
Ik ook niet, als student met een beperkt budget wil ik dat absoluut niet weten. (met andere woorden: te veel)
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
ja nu ik deze topic zie moet ik eraan denken heb net verzekering afgesloten want die had ik niet nu ik in duitsland woon.
40 euro per jaar en dan ben ik verzekerd tot 13.000 euro
want ik heb zoveel dvds nu voelt het wat veiliger.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Waarde van mijn collectie, ligt tussen de:
€3000 en €4500.
Niet slecht voor een 16 jarige toch 
Nu besef ik pas hoeveel geld ik wel niet uitgeef en naast dvd's koop ik WO2 items, spellen voor mijn PC, Wii en PS3 OMG 
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Over 10 jaar zul je nog net zoveel dvd's zien liggen, als nu VHS banden. Over 15 jaar zijn ze voorgoed uit de winkels (denk ik).
Over 60 jaar zijn dvd's zeldzaam. Koop je nu een dvd voor 10 euro, over 60 jaar is hij minstens 200 euro waard.
Dat is dan wel mijn fantasie 
Maar als dat zo is, dan is mijn collectie over 60 jaar €750.000 waard 
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Das totale onzin, over 60 jaar heeft zo'n DVDschijfje niets meer te bieden. Mis kan je er als je boft nog net een paar kwijt aan een sentimentele 50+er.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Das totale onzin, over 60 jaar heeft zo'n DVDschijfje niets meer te bieden. Mis kan je er als je boft nog net een paar kwijt aan een sentimentele 50+er.
Een gebruikte postzegel uit de Eerste Wereldoorlog heeft ook niets meer te bieden, maar als verzamelobject heeft het een vrij grote waarde (geld althans voor de meeste). Een dvd kan ook een verzamelobject worden over 60, 70 jaar. Waarom niet? 
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Een gebruikte postzegel uit de Eerste Wereldoorlog heeft ook niets meer te bieden, maar als verzamelobject heeft het een vrij grote waarde (geld althans voor de meeste). Een dvd kan ook een verzamelobject worden over 60, 70 jaar. Waarom niet?
Om dezelfde reden dat videobanden amper gekocht worden, tegen die tijd is het gewoon een ouderwets lomp ding. Ik zeg niet dat niemand ze hebben wil, maar daardoor hoeft de waarde niet opeens fors te stijgen. LP's hebben ook een bepaalde status tov CD's, maar ze worden nog steeds overal voor 50 cent uit stoffige dozen geplukt.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Ik schat de "koninginnedagwaarde" van mijn DVD-collectie trouwens op zo'n 200 euro, ruim een euro per stuk. Ik ben bang dat de werkelijke waarde niet veel hoger is. 15- en 16jarigen met collecties die duizenden euro's waard zijn is gewoon onzin, dan praat je over minstens 2000 kwaliteit-dvd's.
Niet dat ik er over denk om maar iets weg te doen, geen dvd in mijn collectie waar ik niet trots op ben, rommel gaat namelijks rechtstreeks naar mijn ruiltopic of wordt ergens onderin een kast gepropt.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
15- en 16jarigen met collecties die duizenden euro's waard zijn is gewoon onzin, dan praat je over minstens 2000 kwaliteit-dvd's.
Waarom is dat onzin? Ik heb meer dan 300 dvd's, kwaliteit dvd's en die zijn minstens 3000 euro waard. Daarnaast heb ik ook grote boxen, waarvan de aanschafwaarde erg hoog lag.
Ik kan er niets aan doen dat jouw collectie waarschijnlijk vol zit met onzin, maar ik ben trots op mijn collectie en hij heeft werkelijk een waarde van minstens 3000 euro, of jij het nou gelooft of niet.