- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
...
Nogthans is bij ons 'de beurs' ook niet groot hoor. Mijn vader is een simpele arbeider en mijn moeder werkt in een grootwarenhuis.
Maar je mag toch eens 1 weekje per jaar op je gemak zitten. Wallonië is zo ver niet rijden. We verdoen misschien 1 tank voor heen-en terugrit +1 tank voor de rondritjes daar. (100€)
De chalet moet niet te groot zijn, is enkel toch voor te slapen en te douchen s'ochtends. Voor 500€ heb je voor 1 week al een ruime Chalet voor 5 personen.
En dan op 3 of 4 avonden van de 7 eens gaan tafelen in een plaatselijke resto. Dus kom je aan 400€
Rest van de dagen probeer je wat streekgerechten uit in het keukentje van de chalet met producten van plaatselijke marktjes. (150€)
En dan heb je altijd wel uitstapjes, of caféetjes. Reken nog eens 150€
100 + 500 + 400 + 150 + 150 = 1300
En reken op een reserve van 200, kom je aan 1500€. 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 messages
- 2794 votes
Wat hebben Nederlanders toch met caravans?
Wat hebben Nederlanders toch altijd tegen caravans?
Altijd weer leuk om al die standaard anekdotes erover aan te horen.
Ze rijden allemaal 80 op de linkerbaan (ik rijd gewoon rond de 110-115)
De zakken aardappelen gaan weer mee (nog nooit meegenomen)
Gezellig met de wc-rol onder de arm naar de plee (er zit gewoon een volwaardig toilet in. Die van ons zit zelfs een douche in maar die heb ik nog nooit gebruikt)
etc.
Niet dat ik er me ook maar iets van aan trek 
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
Nogthans is bij ons 'de beurs' ook niet groot hoor. Mijn vader is een simpele arbeider en mijn moeder werkt in een grootwarenhuis.
Maar je mag toch eens 1 weekje per jaar op je gemak zitten. Wallonië is zo ver niet rijden. We verdoen misschien 1 tank voor heen-en terugrit +1 tank voor de rondritjes daar. (100€)
De chalet moet niet te groot zijn, is enkel toch voor te slapen en te douchen s'ochtends. Voor 500€ heb je voor 1 week al een ruime Chalet voor 5 personen.
En dan op 3 of 4 avonden van de 7 eens gaan tafelen in een plaatselijke resto. Dus kom je aan 400€
Rest van de dagen probeer je wat streekgerechten uit in het keukentje van de chalet met producten van plaatselijke marktjes. (150€)
En dan heb je altijd wel uitstapjes, of caféetjes. Reken nog eens 150€
En reken op een reserve van 200, kom je aan 1500€.
Juist 1.500,- euro.. dat heb ik niet te besteden. Ik heb hooguit 500 euro voor de vakantie. Zo'n vakantie als jij voorrekent kan ik niet betalen. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Voor datzelfde geld (nog veel minder zelfs) ben ik afgelopen december 10 dagen naar New York geweest of deze zomer 16 dagen door Thailand getrokken (alles inbegrepen, flink geshopt en elke avond uit eten). Dan weet ik wel wat ik liever doe. 
-
- 10973 messages
- 2794 votes
Je kan het zo duur (of goedkoop maken) als je zelf wilt. Maar het voorbeeld van AGE-411 is natuurlijk wel voor 3 personen.
Als je het door 3 deelt komt je aan 500 euro pp.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ja, voor slechts één week. Maar omgerekend naar die 16 dagen Thailand waar ik het over had, kom je dus per persoon bijna net zo hoog uit.
-
- 10973 messages
- 2794 votes
Maar of je nu 1 of 2 weken in Thailand verblijft maakt voor de kosten niet veel uit. De reis maakt het duur natuurlijk.. En de levensstandaard van Thailand is niet te vergelijken met België.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Maar of je nu 1 of 2 weken in Thailand verblijft maakt voor de kosten niet veel uit. De reis maakt het duur natuurlijk.. En de levensstandaard van Thailand is niet te vergelijken met België.
Maakt natuurlijk wel degelijk uit, want je bespaart op hotelkosten, excursies e.d. Het eten is niet zo duur, maar voorgenoemde kosten zijn gericht op toeristen en niet op de locale bevolking, dus dat scheelt natuurlijk wel in de prijs. De levensstandaard van de toeristen in Thailand is anders dan die van de Thais zelf.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Voor datzelfde geld (nog veel minder zelfs) ben ik afgelopen december 10 dagen naar New York geweest of deze zomer 16 dagen door Thailand getrokken (alles inbegrepen, flink geshopt en elke avond uit eten). Dan weet ik wel wat ik liever doe.
Dus vliegtuigtickets x 4 + verblijf in hotel voor 4 personen + eten voor 4 personen + shoppen voor 4 personen voor minder dan 1300€?
Nuja, niet dat ik geïntresseerd ben in hetgeen buiten Europa gebeurd. Enkel het Amerikaanse binnenland vind ik wel interessant en staat op het verlanglijstje voor later.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Net ging het nog om drie personen toch? Zoals je kunt lezen is er uitgegaan van 500 euro per persoon voor één week. Dat is vergelijkbaar met zo'n 1100 euro per persoon voor zestien dagen, inclusief alles. Ik heb voor die periode 1300 euro uitgegeven en dan heb ik een behoorlijk luxe vakantie gehad.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Net ging het nog om drie personen toch? Zoals je kunt lezen is er uitgegaan van 500 euro per persoon voor één week. Dat is zo'n 1100 euro per persoon voor 16 dagen inclusief alles.
We zijn met 4. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dan is het nog (even vlug uit het hoofd gerekend) ongeveer 900 euro per persoon voor zestien dagen. En dat maakt precies het verschil met de excursies/dagtrips die ik heb gemaakt, elke dag uiteten en het shoppen. 
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Mja daar betaal je ook 'een tikkeltje 'meer voor natuurlijk.
Ik heb 'n goede sponsor 
-
- 10973 messages
- 2794 votes
Dan is het nog (even vlug uit het hoofd gerekend) ongeveer 900 euro per persoon voor zestien dagen. En dat maakt precies het verschil met de excursies/dagtrips die ik heb gemaakt, elke dag uiteten en het shoppen.
Dat is natuurlijk niet waar. Zoals ik al zei, de grootste kostenpost is het vliegticket. Het hotel en eten is relatief spotgoedkoop daar.
Daarnaast maakt het ook nog uit of je in het hoog- of laagseizoen gaat.
Als je goed wilt vergelijken moet je alleen de prijs voor de reis en accommodatie vergelijken al het overige kan je zo duur maken als je wilt. En dan is Thailand veel duurder.
Je kan in Thailand ook iedere dag uit eten gaan in een restaurant waar je 100 euro kwijt bent voor een maaltijd.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Een tweepersoonshotelkamer (in ons geval, basic kamers, wel incl. ontbijt), was tussen de 50 en 70 euro per nacht (en dat dus x14:2=pp). Dat is hetzelfde als wat wij hebben betaald toen we in New York verbleven. Het vliegticket was helemaal niet zo duur, dat is gewoon een kwestie van een goede aanbieding vinden en op tijd boeken. Voor 700 euro per persoon hadden wij de vliegreis vanaf Düsseldorf èn alle hotelovernachtingen inclusief ontbijt èn binnenlandse reizen èn entreegelden/excursies èn verzekeringen voor een zestiendaagse reis. Uit eten gaan (3 gangen) in Thailand is gemiddeld zo'n 20/25 euro voor twee personen. Uit eten gaan in New York was zo'n 30/35 euro voor twee personen. We hebben daar bijna net zoveel uit moeten geven als dat we aan de volledige reis hebben betaald. Maar goed, ik weet natuurlijk zelf nog altijd beter wat ik heb uitgegeven aan en tijdens mijn vakanties. 
Het hoogseizoen in Thailand (dec.-febr.) valt trouwens in een geheel andere periode dan die in Nederland (juni-aug.).
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Vliegtuigtax kost verschrikkelijk veel geld zo'n 300€ per persoon.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vanaf morgen zit Metalfist voor 3 dagen op Pukkelpop en hij heeft er zin in!
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Geniet van Iron Maiden zou ik zeggen 
Brix
-
- 19685 messages
- 5121 votes
Heel veel muziek- plezier gewenst (en vergeet je rubberlaarzen en regenjas niet mee te nemen)
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Waarom heet het PUKKELpop eigenlijk?
Brix
-
- 19685 messages
- 5121 votes
Van tieners met 'pukkels' (jeugdpuistjes)
Er is ook een festival voor ouderen, genaamd 'Rimpel-rock', het verband ligt voor de hand.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Geniet van Iron Maiden zou ik zeggen
Dat is het plan, benieuwd of ze Graspop kunnen overtreffen van 2 jaar geleden.
Heel veel muziek- plezier gewenst (en vergeet je rubberlaarzen en regenjas niet mee te nemen)
Bedankt! Normaal gezien is het onweer uitgesteld tot zondag dus vingers kruisen dat het droog blijft.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Van tieners met 'pukkels' (jeugdpuistjes)
Er is ook een festival voor ouderen, genaamd 'Rimpel-rock', het verband ligt voor de hand.
Haha, droog. Nooit geweten.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Haha, droog. Nooit geweten.
Niet droog.
Bij puistjes is het zo dat vooral mensen met een vettige huid er last van hebben, niet die met een droge huid.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3024 votes
Net terug uit Toscane. Flink wat steden bezocht, prachtige streek! Alleen Pisa viel zwaar tegen. Zonder die toren zou het weinig zijn.
-
- 10973 messages
- 2794 votes
Ik ben vanmorgen weer thuisgekomen. We hebben in ruim 3 weken om precies te zijn 6002km afgelegd 
29-7 vertrokken, overnachting bij Bordeaux 1000km
30-7 overnachting net over de Portugese grens 1900km
31-7 aankomst in Lissabon 2100km
02-8 vertrek en aankomst in Lagos 2400km
18-8 vertrek, overnachting bij Zaragoza 3700km
19-8 aankomst in de Ardeche 4650km
21-8 vertrek, overnachting in Luxemburg 5700km
22-8 thuis! 6002km
Hebben jullie me nog gemist? 
movie acteurs
-
- 3086 messages
- 3244 votes
Ben thuis.
Was in San Pedro, Malaga,Gibraltar, Cordoba, Granada, Aquadulce nabij Almeria geweest. En naar Marokko in Tanger. Leuk om ook die andere cultuur eens te zien. Ben ook op de film western set van Django en the Magnificant seven in de Cinema Studios te Tabernas geweest. Die studio's waren het decor van meerdere Spaghetti Westerns (The Good, The Bad & The Ugly, Once upon A Time In The west etc.). In ieder geval een fijne vakantie gehad.