• 178.142 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.593 votes
Profile

MovieMeter pakketservice

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

timbo_ wrote:

Is niet helemaal waar Onderhond. Voor mensen die sommige films gewoon niet kunnen betalen is de pakketservice een uitkomst. Ik vind gratis meepakken zo negatief klinken. Neem nu Su-Ki-Da. Die wil ik al tijden zien maar weet je hoe duur die film is. De laatste keer dat ik keek was het ruim boven de dertig euro. Dacht zelfs dat het vijftig euro was. Dat betaal ik niet voor een film die ik 100 % zeker fantastisch vindt. Nu zit die in pakketservice. Ideaal en als ik hem echt goed vind koop ik hem alsnog. Lang leve de pakketservice.

En waar ligt dan het verschil met de film downloaden ? Behalve dan dat de post er iets rijker van wordt.

Verder is de film voor ~18EUR te koop bij YesAsia

Nogmaals, mij maakt het al lang niet meer uit, maar mij ga je niet wijsmaken dat iedereen hier op de lijst verwacht een goeie film te zien.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Nogmaals, mij maakt het al lang niet meer uit, maar mij ga je niet wijsmaken dat iedereen hier op de lijst verwacht een goeie film te zien.

Maar dat verwacht jij ook niet als jij je aan een 'M' waagt. In ieder geval niet meer of minder dan een stinissen die zich hier aan waagt.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Inderdaad.

Zie je het al voor je, een favoriet van je, weinig stemmen, in de pakketservice, met 3 djelles en 4 onderhonden op de lijst. Dag favoriet

Ik heb er ook niks op tegen dat mensen deze film gaan kijken, maar de concentratie van kijkers die er bij voorbaat weinig van verwachten is gewoon steeds aan de hoge kant bij de pakketservice. Als een film in een toplijst staat wordt dat beter gespreid, waardoor de film niet meteen van het toneel verdwijnt en geïnteresseerden blijft aantrekken.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Wie ook maar een beetje interesse heeft in de moderne Japanse film kent Mizu no Onna. Wie er zich in verdiepen kan de film makkelijk terugvinden in de toplijstjes.

Ja en?

Ik vind dat een loos argument. Alsof de zo genoemde "top lijsten" als maatstaf fungeren over wat goed is en wat niet; dit met betrekking tot bepaalde genre films.

Ik kan films opsommen die ik goed vind waarvan geen enkele film in een lijst voorkomt waar jij op doelt. So what?

Voorts, als "men" deze film niet kent wil dat helemaal niet stellen dat één ieder niet geïnteresseerd zou kunnen zijn in "modern" Japanse cinema. En daar leent zo'n pakket service zich juist prima voor. Schrijf je in, stuur hem maar op! Ik ben wel benieuwd. Wat is daar mis mee? Niets.

Nu valt het enkel mensen op die toch al niet erg geboeid zijn in wat het land te bieden heeft.

Wat je eigenlijk impliceert is dat mensen die zich voor deze film inschrijven eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in deze film.

Beetje misplaatste arrogantie vindt je niet? Laat mensen zelf bepalen wat ze interessant vinden en wat niet.

En die krijgen dan meteen een hele mooie, ontoegankelijke film voorgeschoteld.

Mooi toch? Als het volgens jou een "hele mooie, ontoegankelijke film" betreft is dat nog meer een rede om je hiervoor op te geven. Het maakt mij in ieder geval nog meer nieuwsgierig.

Vanzelfsprekend is het aan de persoon zelf om hier een mening over te vormen. Ik zie het probleem niet.

3 mensen in bovenstaand lijstje zou ik de film in ieder geval al radicaal afraden.

Wie dan? En waarom? Omdat jij van te voren zijn/haar smaak kan definiëren?

Pas op dat jou straks niet te verwijten valt dat je niet kampt met een gebrek aan eigendunk.

Laat het oordeel aan de persoon zelf over, ga niet invullen wat geschikt zou zijn voor iemand of niet door te stellen dat je drie mensen kunt benoemen die in deze lijst staan waarvoor deze film niet geschikt zou zijn of zich anders toch niet zouden interesseren voor deze film omdat het onder modern Japanse cinema valt.

Want dat is nu precies wat je andere verwijt wanneer jouw oordeel wordt bekritiseerd bij tal van klassieke films. Laat mensen in hun waarde is wat je dan stelt, doe het dan zelf ook.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zie je het al voor je, een favoriet van je, weinig stemmen, in de pakketservice, met 3 djelles en 4 onderhonden op de lijst. Dag favoriet

Maar dat is hier dus niet het geval, en dat zal ook nooit het geval zijn. Misschien dat er uiteindelijk 2 of 3 bij zullen zijn, van wie je weet dat het ze waarschijnlijk niet zal liggen.... maar dat is uiteindelijk toch verwaarloosbaar. Nu stel je het wel erg zwart/wit.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Het komt allemaal nogal paranoia over. Alsof de lijst veel anti-Onderhond lieden verbergt.

Kom op zeg, het is een openbaar forum.Laat ik in ieder geval voor mijzelf spreken, ik beoordeel de film, niet Onderhond zijn smaak.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Maar dat is hier dus niet het geval, en dat zal ook nooit het geval zijn. Misschien dat er uiteindelijk 2 of 3 bij zullen zijn, van wie je weet dat het ze waarschijnlijk niet zal liggen.... maar dat is uiteindelijk toch verwaarloosbaar. Nu stel je het wel erg zwart/wit.

Exactomundo!

En what's next? Als ik de film knudde zou vinden, ik hoop van niet, en dit voorts onderbouw, krijg ik dan een inhoudelijke reactie of één vol zelfmedelijden? "Zie je wel!!! Dragje vindt..... Haha, het klinkt zo verdomde kinderachtig allemaal

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

En waar ligt dan het verschil met de film downloaden ? Behalve dan dat de post er iets rijker van wordt.

Bij de kwaliteit natuurlijk. Orgineel is nog altijd beter en prettiger kijken dan gedwonload vind ik. Zeker dat kijken via een computerscherm is dramatisch.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

dragje wrote:

Wie dan? En waarom? Omdat jij van te voren zijn/haar smaak kan definiëren?

Hier moet ik Onderhond toch even bijvallen. Sommige mensen kunnen sommige films gewoon beter niet kijken en dat is vooraf toch regelmatig redelijk goed te voorspellen. Net zoals Onderhond ook regelmatig wordt afgeraden iets te kijken.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Ja. De mensen die de film (al bij voorbaat) hoog zullen waarderen dus.

Daarom vind ik de hele discussie dus al onzin....

Zelf ben ik dol op Aziatische cinema, maar mijn 4* staan er toch echt vanwege de gruwelijk mooi uitgevoerde visuele dingen. Qua drama scoort de film vrijwel niet. Maak ik dan eigenlijk wel onderdeel van het juiste publiek?

Ah, duidelijk. Mooie beelden kunnen mij ook intrigeren hoewel ik zwaarder til aan acteer prestaties, plot c.q. verhaal. Het liefst, vanzelfsprekend, zouden alle aspecten mij moeten aanspreken.

En wat betreft: "onderdeel zijn van het juiste publiek", IMHO bepaal je dat zelf.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

Hier moet ik Onderhond toch even bijvallen. Sommige mensen kunnen sommige films gewoon beter niet kijken en dat is vooraf toch regelmatig redelijk goed te voorspellen. Net zoals Onderhond ook regelmatig wordt afgeraden iets te kijken.

Precies, en neemt Onderhond dit advies in dank af? Neen. Sterker nog, hij gaat er juist fel tegenin. En volkomen terecht trouwens.

Precies hetzelfde raad ik Onderhond nu juist aan, bepaal niet voor anderen of een film geschikt is voor je of niet. Kijk naar je eigen reactie wanneer mensen jou hierover aanspreken. Spreekt boekdelen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Gezien de compleet onsubtiele, overtrokken en op eigen waanbeelden gebaseerde reactie van dragje laat ik het er verder maar bij. Heb geen zin in dat politiek correcte gezever, de resultaten en feiten zijn er steeds weer nadat een film in de pakketservice komt. Daar kan je nog uren tegenaan lullen, verandert weinig aan de feiten.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Gezien de compleet onsubtiele, overtrokken en op eigen waanbeelden gebaseerde reactie van dragje

Waanbeelden van dragje?

Je overdrijft mijn beste.Een klein beetje introspectie zou je sieren in deze.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

dragje wrote:

(quote)

Waanbeelden van dragje?

Je overdrijft mijn beste.Een klein beetje introspectie zou je sieren in deze.

De "bijwerkingen" van Blue-Ray...?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Je hebt het over anti-Onderhond lieden en je lijkt er vanuit te gaan dat ik niet wil dat bepaalde mensen een film gaan zien. Dat zijn waanbeelden mijn beste.

Op dat tweede had ik trouwens al gereageerd, maar even lezen is natuurlijk veel moeilijk dan je eigen verhaal verzinnen. Daarmee heb ik dus gewoon geen zin in een discussie over een zelfgefabriceerde Onderhonddemoon die weinig met mijn persoon te maken heeft.

timbo_ wrote:

Bij de kwaliteit natuurlijk. Orgineel is nog altijd beter en prettiger kijken dan gedwonload vind ik. Zeker dat kijken via een computerscherm is dramatisch.

Weinig computers nog zonder DVDbrander, maar dat zou dan het enige obstakel kunnen zijn. Verder kan je gewoon een DVD downloaden (exact dezelfde informatie als wat op het legale schijfje staat, dus niks mis met kwaliteit) en afspelen op je DVD speler.

Vind het dan raar dat je dan wacht op zo'n pakketservice, waar je aanbod toch ook steeds erg beperkt blijft.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Je hebt het over anti-Onderhond lieden en je lijkt er vanuit te gaan dat ik niet wil dat bepaalde mensen een film gaan zien. Dat zijn waanbeelden mijn beste.

Goed lezen Onderhond, ik stel dat je impliceert dat je vindt dat bepaalde lieden beter die film niet zouden moeten bekijken. Je schrijft zelf nota bene dat je 3 namen op kunt sommen.

Op dat tweede had ik trouwens al gereageerd, maar even lezen is natuurlijk veel moeilijk dan je eigen verhaal verzinnen.

Ik had al schrijvende een reactie gegeven. Ik kan natuurlijk niet ruiken dat je al eerder een reactie had geschreven.

Daarmee heb ik dus gewoon geen zin in een discussie over een zelfgefabriceerde Onderhonddemoon die weinig met mijn persoon te maken heeft.

Onderhonddemoon????

Je legt me nu serieus woorden in de mond. Is nergens nodig voor. Ik reageer letterlijk op hetgeen jij schrijft. Niets meer en niets minder.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Goed lezen Onderhond, ik stel dat je impliceert dat je vindt dat bepaalde lieden beter die film niet zouden moeten bekijken.

En dat schrijf ik dus niet, en dat impliceer ik dus ook al niet, en wat ik wel bedoel heb ik dus ook al eerder geschreven, dus ofwel probeer je eens wat moeite te doen om te begrijpen wat ik zeg, ofwel verzin je de rest zelf maar op je eentje, maar ik heb gewoon geen zin om te discussiëren over verzonnen gezever rond mijn persoon.

Ik kan natuurlijk niet ruiken

Misschien ligt het daaraan dan. Probeer eens te lezen in plaats van te ruiken.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Opvallend dat wanneer iemand zich kritisch uitlaat op hetgeen jij schrijft je als door een wesp gestoken reageert.

Ik reageer niet rondom jou als persoon, maar rondom wat jij schrijft.

Je bent vast een boeiende persoonlijkheid maar ik reageer op hetgeen jij schrijft niet hoe jij als persoon zou zijn of zoals jij jezelf al dan niet graag ziet. Ik heb daar helemaal geen behoefte aan.

En daar zul je het mee moeten doen. Want dit gaat inderdaad behoorlijk off topic.

(afbeelding)

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

Weinig computers nog zonder DVDbrander, maar dat zou dan het enige obstakel kunnen zijn. Verder kan je gewoon een DVD downloaden (exact dezelfde informatie als wat op het legale schijfje staat, dus niks mis met kwaliteit) en afspelen op je DVD speler.

Vind het dan raar dat je dan wacht op zo'n pakketservice, waar je aanbod toch ook steeds erg beperkt blijft.

Het is niet dat ik aan het wachten was op dit moment. Ik was aan het wachten totdat die een keer voor een normale prijs ergens in de winkel belandt. Zoals gezegd was ik al tijden op zoek naar Su-Ki-Da is die op de sites waar ik ben geweest belachelijk duur. (Ik heb geen creditcard dus die sites vallen af) Dat die dan zomaar ineens langs komt bij de pakketservice vind ik echt bijzonder prettig aangezien ik daardoor een film kan zien waar ik al erg lang naar uitkijk. Downloaden doe ik uit principe niet dus dat viel ook af en de kwaliteit is in heel veel gevallen wel degelijk minder vind ik.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Opvallend dat wanneer iemand zich kritisch uitlaat op hetgeen ik schrijf, ze meestal compleet naast de point reageren.

Zou willen dat er eens iemand reageerde op wat ik schreef, in plaats van te reageren op wat ze denken dat ik geschreven heb. Zou een hoop nodeloos over en weer gezever sparen.

timbo_ wrote:

Downloaden doe ik uit principe niet

Mag natuurlijk, maar ik zie het verschil niet met de pakketservice Maar wat kwaliteit betreft blijft een DVD gewoon een DVD, of je die nu download of koopt in de winkel. De kwaliteit van de 0 en 1 vervaagt niet of zo.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik ben benieuwd of bij de introductie van HD films lieden die veel downloaden ook daadwerkelijk 20 gig gaan zitten downloaden. De verkoop van aantal harde schijven zal wellicht hierdoor flink toenemen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Zou willen dat er eens iemand reageerde op wat ik schreef, in plaats van te reageren op wat ze denken dat ik geschreven heb. Zou een hoop nodeloos over en weer gezever sparen.

haha ! Ja, je wordt door velen verkeerd begrepen.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Sluit pc aan op je breedbeeld-tv met dolby-installatie en geniet...

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

dragje wrote:

Ik ben benieuwd of bij de introductie van HD films lieden die veel downloaden ook daadwerkelijk 20 gig gaan zitten downloaden. De verkoop van aantal harde schijven zal wellicht hierdoor flink toenemen.

Het duurt niet zo lang meer voordat een terrabyteje of 5 de normale standaard voor een PC wordt.

En de downloadsnelheden zullen wle navenant oplopen lijkt me.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Daar heb je inderdaad gelijk in.

Blijft alles toch bij het oude

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

Mag natuurlijk, maar ik zie het verschil niet met de pakketservice Maar wat kwaliteit betreft blijft een DVD gewoon een DVD, of je die nu download of koopt in de winkel. De kwaliteit van de 0 en 1 vervaagt niet of zo.

Ik wel. Ik kijk dan een film waarvoor tenminste nog iemand heeft betaald dus waarvoor de maken nog geld hebben gekregen. Bij downloaden heeft niemand er iets aan verdiend. En ik blijf erbij dat ik toch al regelmatig gedownloade films heb gezien bij vrienden en je ziet vaak het kwaliteitsverschil echt wel.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Degene die ervoor heeft betaald heeft dat ook wel gedaan als jij download hoor. Maakt natuurlijk niks uit. De kwaliteit is wel vaak wat minder.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

timbo_ wrote:

Ik wel. Ik kijk dan een film waarvoor tenminste nog iemand heeft betaald dus waarvoor de maken nog geld hebben gekregen. Bij downloaden heeft niemand er iets aan verdiend

DVD rips (iso of niet) zijn ook gewoon aangekocht. Alleen is het bij downloaden zo dat de "afzet" van een gedownloade versie veel groter is dan bij de pakketservice.

Voor een indivdue maakt het alleen geen verschil of hij zo'n film nu via een pakketservice verkrijgt of download, voor de makers blijft dat één verkochte DVD.

timbo_ wrote:

En ik blijf erbij dat ik toch al regelmatig gedownloade films heb gezien bij vrienden en je ziet vaak het kwaliteitsverschil echt wel.

En wat die kwaliteit betreft, dat bepaal je gewoon zelf. Bij echte rips (avi en dergelijke) gaat er kwaliteit verloren. Dan download je meestal maar 700MB-1.4GB

Wil je geen kwaliteitsverlies download je gewoon de hele DVD image. Dan download je tussen de 4GB en 5GB. Daar zit gewoon geen kwaliteitsverlies op.

Maar erg off-topic.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik zal nog eens een DVD in de pakketservice doen .

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Phoenix wrote:

Ik zal nog eens een DVD in de pakketservice doen .

Weet waar je aan begint..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.