- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Even voorstellen
Even voorstellen
niethie
-
- 7319 messages
- 7286 votes
Goh en door die wijze (kort maar krachtige) zin van jou ben ik er ineens van genezen. 
Heeft je moeder je vroeger wel eens geleerd voor iedereen respect te hebben, als ik daar nou niet tegen kan (ik zal heus niet de enigste zijn in de wereld of op deze site)
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Is dat cynisme? Begrijp me goed, dat je zelf verandert elke dag is
alleen maar positief.
Dat users veranderen vind niemand leuk.
En degene die dat dus doen, doen dat in 9 van de 10 gevallen om
schoon schip te maken mag ik aannemen.
niethie
-
- 7319 messages
- 7286 votes
Oh sorry heb je verkeerd begrepen (het was inderdaad wel cynisch bedoeld ja), ik dacht dat je het kwaad bedoelde, je veranderd in ieder geval elke dag daar heb je gelijk in, en ook de dingen om je heen en daar heb ik nog wel eens moeite mee, dat kan toch. ??
Maar goed ik heb me vergist en daar heb ik mijn excuus voor aangeboden (laten we het maar vergeten want we gaan een beetje offtopic) even goede vrienden hopelijk. 
kos
-
- 46735 messages
- 8888 votes
Tja, wie ben jij om te bepalen dat iets nutteloos is? Als je denkt dat ik me uitgeschreven heb alleen om een nieuwe gebruikersnaam te kiezen, kan ik je geen ongelijk geven, maar ik denk dat dergelijke gevallen weinig voor zullen komen.
.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik vind het ook geen prettige ontwikkeling. Op een bepaalde manier ga je toch waarde hechten aan de herkenbaarheid van gebruikers en als gebruikers hun naam ineens veranderen dan raakt de herkenbaarheid snel zoek. Ik vind het alleen al vervelend dat bij een uitgelogd persoon je niet meer op zijn profiel kunt klikken zodat je weet wie nou precies dit bericht plaatste.
Het ergste is dat nog geen een van de gebruikers die een nieuw profiel namen de moeite nam om dat in dit topic te vermelden. Ik vond het wel fijn om te weten welke namen Kiriyama, US-raider, Bert1 en andere aannemen, zodat ik ze herken. Een naam kan verschrikkelijk gekozen zijn. Persoonlijk vind ik mijn eigen bijnaam The One Ring een van de meest verschrikkelijke die op de site te vinden is (ik nam hem dan ook omdat de interessante nicknames die ik kon verzinnen al in gebruik waren en ik toch niet verwachtte vaak op deze site terug te komen), maar hem zomaar veranderen zonder er iets van te zeggen zou waarschijnlijk alleen maar voor verwarring zorgen. Zeker aangezien ik al 18012 berichten (18013 met dit bericht) op deze site geplaatst heb. Het Donnie Darko-topic zal er ook geen baat bij hebben dat US-raider, die daar ontelbare berichten achterliet, ineens niet meer direct aanspreekbaar is.
Je verandert elke dag.
Maar je naam verandert niet elke dag, of wel. En op een site als MovieMeter is een naam nog belangrijker dan in het dagelijks leven. In het echt kan iemand je nog aan je uiterlijk herkennen. Op MovieMeter heb je alleen je naam. Als je die verandert raak je toch een beetje je MovieMeter-identiteit kwijt, zeker als je het niet even vermeld. Je hebt verder natuurlijk nog wel de avatar die hetzelfde kan zijn, maar avatars worden soms dubbel gebruikt of nieuwe gebruikers kiezen meteen een nieuwe avatar. Vertel mij Erwinner: in het echte leven zou het toch ook vervelend zijn als iedereen telkens van naam en uiterlijk zou veranderen, of niet?
niethie
-
- 7319 messages
- 7286 votes
Precies, ik begon al een beetje te denken dat het aan mij lag.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik gebruik de nicknaam Dragje Dragonian Dragsel al sinds 1994? Het tijdperk van de BBS'en en de 2400 baud modems grinnik
Maar men mag mij gewoon Dragje noemen natuurlijk.
neo
-
- 15436 messages
- 10054 votes
Op MovieMeter heb je alleen je naam. Als je die verandert raak je toch een beetje je MovieMeter-identiteit kwijt, zeker als je het niet even vermeld.
Het is niet zo dat het dan minder identiteitsverlies is als je het niet meldt. Het zou mij niks verbazen als ik er wat gebruikers zijn waarvan ik geen weet heb dat ze voorheen zus of zo waren, terwijl ze dat misschien weleens ergens op de site hebben vermeld.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Maar voor alle duidelijkheid kun je het toch beter ergens vermelden. Dit topic lijkt mij daarvoor het geschikst.
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
Klinkt - en is het misschien ook wel - egoïstisch, maar egocentrisch is het in ieder geval níet.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb mij nota bene Apollinisch genoemd. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ik zal wel afschuwelijk dom zijn, maar ik zie de link niet.
Ik vind jouw reacties inderdaad op egoïsme duiden, maar dat is meer jouw probleem. Dat mensen zich een beetje bezorgd maken als je zomaar ineens verdwijnt is eerder positief dan negatief bedoelt. Men is bang dat je geband bent of zo. Zomaar ineens verdwijnen vind ik, hoe je het ook went of keert, van weinig stijl getuigen. Dat een iemand het doet vind is niet erg, maar het begint een beetje een gewoonte te lijken. Om de zoveel dagen verdwijnt er momenteel iemand die we dan in een andere gedaante aantreffen. Zonder enige duidelijke reden. Mijn kritiek is dan ook niet alleen op jou gericht.
Knisper
-
- 13042 messages
- 1280 votes
Lijkt me inderdaad wel belangrijk om in het achterhoofd te houden dat dit reacties zijn op een reeks van 'verdwijnende users' in plaats van dat dit specifiek over jouw geval zou gaan.
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
Mijn kritiek is dan ook niet alleen op jou gericht.
Oh dat wist ik wel hoor, maar ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.
Lijkt me inderdaad wel belangrijk om in het achterhoofd te houden dat dit reacties zijn op een reeks van 'verdwijnende users' in plaats van dat dit specifiek over jouw geval zou gaan.
Oh dat wist ik wel hoor, maar ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
In ieder geval goed te horen dat je er nog bent en niet compleet uitgeschreven of zelfs geband bent. Dat was meer de intentie van mijn vraag 
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
Sorry trouwens dat ik ons wedstrijdje niet meer kan winnen. 
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Ja, zonde. Deed ik zo m'n best. Nou kan ik me net zo goed uitschrijven. 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Je verandert elke dag.
Volgens mij ben ik het met je eens, lees effe verder, ik had er nog wat bij geschreven. 
Het maakt de site een stuk onpersoonlijker maar je kan er maar
beter genoegen mee nemen, want in real life leven wij onbewust en bewust ook langs elkaar heen. Al zouden we dat liever niet willen.
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Ik voel me eigenlijk wel een beetje belazerd als mensen die hier dagelijks op de site verschijnen plotseling verdwijnen zonder anderen daar even over in te lichten, getuigt inderdaad niet echt van stijl.
Dat is algemeen, nu even specifiek: ik snap niet hoe je erbij komt dat die nieuwe nickname boekdelen spreekt; kan net zo goed iets zijn wat je op jezelf vindt slaan of iets dergelijks.
(dat 'belazerd' klinkt overigens meer als een persoonlijk drama dan dat bedoeld is)
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
Ik snap niet hoe je erbij komt dat die nieuwe nickname boekdelen spreekt; kan net zo goed iets zijn wat je op jezelf vindt slaan.
Maakt mijn uitspraak niet minder waar.
Nah.
kos
-
- 46735 messages
- 8888 votes
Oke, als het je geen zak uitmaakt hoe anderen daar over denken is dat jouw recht natuurlijk. Maar uit community-aspect is het wel wat vervelend, dat bedoelde ik.
Goodfella_90
-
- 10408 messages
- 2597 votes
Jammer dat je niet op de eerste regel ingaat. Het is echt niet zo'n issue dat ik je iets persoonlijk kwaad neem of iets dergelijk (echt, je moet gewoon lekker doen wat je zelf juist vindt), maar ik vind het toch wel bijzonder apart dat je zomaar uit- en inschrijft en anderen in de waan laat dat je geband of iig weg bent, zonder iemand even in te lichten over het tegendeel.
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
Bij deze mijn excuses. Ik heb de situatie verkeerd ingeschat.
606
-
- 23882 messages
- 12288 votes
(afbeelding)
Heerlijk neem er ook 1 uhm meer 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het is toch wel een beetje vergezocht om te denken dat mensen deze link met de gebruiker US-raider leggen, of niet?
Maar zie je een gebruikersnaam dan niet te filofisch? De hoofdfunctie van een naam is herkenbaarheid, zowel hier als in het echte leven. Enige andere betekenis heeft het niet echt. Over het algemeen maakt het mij niet uit wat voor een naam iemand heeft, tenzij het iets ernstigs is als "Antisemiet", "Kankerlijer" of iets dergelijks, maar dat mag op MM toch niet. Alsof mijn gebruikersnaam nog maar enige betekenis heeft. Mijn LotR-fanschap is toch al lang voorbij. Ik vind het nog hele goede films, maar het beste van het beste niet meer. De top 10 plaats is vooral symbolisch, omdat de films mijn interesse in film als eerste echt wekte.
Verder wil ik er geen punt van maken. Ik ben niet op iemand boos. Het is gewoon jammer voor het communitygevoel, zoals Kos het al zegt.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Wat mij juist stoorde aan deze affaire, maar blijkbaar niemand anders, was het feit dat de nieuwe accountnaam zomaar bekend werd gemaakt.
Hoewel natuurlijk niet verkeerd bedoeld, gaat dit mij wel te ver. Enige privacy en tact met betrekking tot de naam was wel op zijn plaats geweest.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Waarom zou je je daarvoor schamen dan? Wil je met een nieuwe gebruikersnaam opeens een andere persoonlijkheid exploiteren die niet in verband gebracht mag worden met je vorige ofzo? Geen idee wat je met die privacy moet.
kappeuter (crew films)
-
- 74675 messages
- 5987 votes
Was niet verkeerd bedoeld nee.
Ik snap het gebruik van het begrip privacy in deze niet zo goed.
Je hebt een nickname, je kunt je e-mail adres en echte naam afschermen.
Als ik zou melden dat de user onder een andere naam is ingeschreven gaat men speculeren welke user het zou zijn. Dat lijkt me mogelijk nog vervelender (ook voor evt. andere users die dan genoemd worden die er niks mee te maken hebben).
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Maar je had ook gewoon kunnen zeggen dat hij zich had uitgeschreven en het daar bij laten. Gewoon niet vertellen dat hij weer is ingeschreven en er zou geen probleem zijn. Al is privacy op het www verder ook wat overschat als je het mij vraagt.