- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Mailmydisc.com
Mailmydisc.com
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Verbaast me toch dat er zoveel interesse is voor al dat ruilen.
Ik heb een DVD collectie waar ik nog geen halve film van zou willen missen, en waar enkel mooie, verse exemplaren bijkomen.
Dat is logisch als je alles eerst ongegeneerd download en dan alleen maar koopt wat je echt goed vindt.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Je laat het klinken alsof het de meeste idiote redenering van de wereld is om enkel de DVDs van films te hebben die je echt goed vindt.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Nee hoor, het is niet idioot om enkel DVD's van films te hebben die je echt goed vindt, wel om enkel DVD's te kopen van films die je echt goed vindt, want daaruit blijkt dat je ze eerst ongegeneerd hebt gedownload.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Nee hoor, het is niet idioot om enkel DVD's van films te hebben die je echt goed vindt, wel om enkel DVD's te kopen van films die je echt goed vindt, want daaruit blijkt dat je ze eerst ongegeneerd hebt gedownload.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Vind ik niet idioot. Zo benadeel je de slechtere films ja, dat is toch niet zo erg? De films die je goed vindt worden niet benadeelt omdat je die toch koopt. Het maakt voor degene die er winst uithalen echt niet uit of je hem dan eerst gezien hebt of niet.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Dus jij vindt het maar in orde dat ik DVDs koop die ik niet hoef ?
Om daarna nog eens een hoop moeite te steken om ze van de hand te doen ? Sorry, niet mijn definitie van filmfan zijn. Tijdverlies wat mij betreft, en waste of money.
Huren vind ik trouwens ook te duur, gezien de hoop brol die je te verwerken krijgt, en het beperkte aanbod.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ik koop ook echt alleen maar dvd's die ik per se wil hebben (lees: of al gezien heb of bij hele hoge uitzondering op de gok).
Yamato
-
- 93 messages
- 457 votes
Ik koop alleen films die ik al heb gezien, goede recensies hebben, acteurs bevatten die ik goed vind of die zijn aangeraden door vrienden en soms films met bekende acteurs als ze spotgoedkoop zijn. Ik kan wel zeggen dat ik nog nooit een film heb gedownload en thuis maar een gekopieerde dvd heb liggen omdat die erg moeilijk te krijgen was maar die heb ik ondertussen ook origineel.
Ik heb op zich niets tegen het downloaden van films, zolang het gematigd is en niet 100% downloaden. Er moet een goede balans zijn tussen films kopen en films downloaden. En daarmee bedoel ik niet: ''m'n neef koopt alle films dus kan ik alles downloaden want dan blijft het geheel 50:50''
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Mailmydisc.com zal ongetwijfeld druk bezig zijn met allerlei zaken omtrent de website, maar ik merk er voorlopig vrij weinig van. Films worden niet toegevoegd, de regels blijven hetzelfde, ik krijg mijn DiscCredits niet etc.
Tip; forum kan leuk zijn. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dus jij vindt het maar in orde dat ik DVDs koop die ik niet hoef ?
Om daarna nog eens een hoop moeite te steken om ze van de hand te doen ? Sorry, niet mijn definitie van filmfan zijn. Tijdverlies wat mij betreft, en waste of money.
Huren vind ik trouwens ook te duur, gezien de hoop brol die je te verwerken krijgt, en het beperkte aanbod.
Filmfan zou ook moeten inhouden dat je de bron van je liefde een beetje zou moet sponsoren.... Illigaal downloaden vind ik dus absoluut geen gedrag van een filmfan. Eerder dat van een luie aarmoedzaaiende egoist.
Al moet ik toegeven dat ik vroeger ook de bios in piepte en vhs kopieen bezat. Ik heb nooit moeite gehad om er ook veel geld aan uit te geven en af en toe de gok te nemen.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Filmfan zou ook moeten inhouden dat je de bron van je liefde een beetje zou moet sponsoren....
Alleen als het om goede films gaat uiteraard, en hij zegt toch dat hij die koopt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Krijg alleen het idee dat de verhouding een beetje scheef ligt. Als iemand huren al te duur vindt....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Typisch Bol.com product
Filmhuis/internationaal:
Mannequin 2-On the Move 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik ben het eigenlijk voor de verandering is eens met Reinbo. Als iedereen namelijk te werk gaat met de instelling die Onderhond toont, dan zullen we over een tijdje niet eens meer kunnen genieten van films. En al helemaal niet van films met grote budgetten.
Het downloaden zelf kan geen kwaad, maar zorg op z'n minst dat je je favoriete hobby niet flink benadeeld. Een beetje sponsoren is dus wel op zijn plaats.
Het huren vind ik overigens wel erg duur. Als je bekijkt dat je een dagfilm voor € 3,50 huurt en slechts 24 uur in bezit hebt. Dat is toch pijnlijk. Wacht dan een jaartje en koop de dvd dan definitief voor een kleine 7 euro. Dat heb ik toch veel liever. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
huren doe ik ook meestal om ze dezelfde avond te kijken (of 3 films voor 2 dagen) daarnaast kan je ook weekfilms huren en dat kost flink minder
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Ik koop zelden wat op de gok (steeds minder), download het vaak eerst met als gevolg dat ik (na mijn smaak) een zeer gelikte dvd collectie heb. Downloaden heeft in mijn geval er ook voor gezorgd dat ik meer dvd's koop dan dat ik normaliter gedaan zou hebben; ik vind DVD's te duur om
zomaar aan te schaffen.
Dat ik met deze methode mensen die slechte/matige tot redelijke films maken benadeel zal me eigenlijk een worst wezen. (maar gelukkig zijn er genoeg weldoeners hier lees ik
)
Soms doe ik wel eens een miskoop, die ruil ik of geef ik weg.
Huren en bios is vaak ook niet echt een optie, ik heb al een poos zin om een biosje te pakken, maar er draait gewoon geen reet (idem met videotheek). Ben dan wel, indien mogelijk, van de partij met de filmfestivallen (tjes).
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Nederland heeft Netflix nodig.
Dit is wat ik in de laatste 31 dagen heb gehuurd:
06/05, 2004
The Death of Mr. Lazarescu, 2006
All the King's Men, 2006
Million Dollar Mystery, 1987
The Illusionist, 2006
Beer League, 2006
Rififi, 1955
Lady in the Water, 2006
The Wicker Man, 2006
Hard Candy, 2005
The Black Dahlia, 2006
The Descent, 2006
Mixed Nuts, 1994
Deadfall, 1968
A Scanner Darkly, 2006
The NeverEnding Story 2: The Next Chapter, 1989
Pet Sematary, 1989
Bugsy: Extended Edition, 1991
Cowards Bend the Knee, 2003
Cars, 2006
Prijs: $17.99
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Ik zie net dat je ook disc credits kunt kopen. Dan werkt het hele systeem toch niet meer, of zie ik dat nou verkeerd. Dan kan het zijn dat mensen allerlei DVD's naar iemand opsturen die nooit iets terug stuurt, en waar mailmydisc.com dan alleen maar aan verdient.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Dan kan het zijn dat mensen allerlei DVD's naar iemand opsturen die nooit iets terug stuurt [...]
Je 'ruilt' dan ook niet 1 op 1 (dat je persé een DVD terug krijgt van degene aan wie jij jouw DVD opstuurt), daarom wordt het systeem van de credits juist ook gebruikt. '1 op 1 ruilen' zou ook niet eerlijk zijn i.v.m. prijsverschillen tussen DVD's.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Klopt, maar ik ben van mening dat iedereen die DVD's wilt, ook DVD's op zou moeten sturen om bij te dragen aan het in stand houden van het systeem. Want zo zijn er mensen die DVD's sturen naar iemand waar ze nooit DVD's van kunnen ontvangen, waardoor het systeem niet meer klopt. Ik vind het een hele vreemde keuze (al snap ik de motieven natuurlijk wel).
Edit: misschien klopt mijn redenatie ook wel niet, want ik zou niet weten waarom je disc credits zou kopen. Dan kun je de DVD beter gewoon nieuw kopen.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik vind het jammer dat je niet zelf kunt aangeven welke dvd je wilt ontvangen. Althans, ik heb het nergens kunnen vinden. Het is afwachten welke dvd van je wenslijst naar je toe komt.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Inderdaad, nog zoiets bizars. De eerste DVD wordt nu naar mij toegestuurd, en ik heb nu een keer geluk, maar ik kreeg 20 minuten later alweer 3 mailtjes dat ik andere DVD's had kunnen krijgen maar dat m'n saldo 0 euro was.
Degene die hem verstuurd moet wel op een link klikken om het te bevestigen, waarom is dit niet zo voor degene die hem ontvangt zodat hij nog een dagje kan wachten ofzo.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Klopt, maar ik ben van mening dat iedereen die DVD's wilt, ook DVD's op zou moeten sturen om bij te dragen aan het in stand houden van het systeem. Want zo zijn er mensen die DVD's sturen naar iemand waar ze nooit DVD's van kunnen ontvangen, waardoor het systeem niet meer klopt.
Het systeem van de credits heeft juist te maken met het feit dat DVD's niet even duur zijn. Als je een DVD opstuurt die 4 disc credits waard is, kun je daar theoretisch 2 DVD's voor terug ontvangen die 2 disc credits waard zijn. Een 1 op 1 systeem zou juist niet eerlijk zijn.
Ik vind het jammer dat je niet zelf kunt aangeven welke dvd je wilt ontvangen. Althans, ik heb het nergens kunnen vinden. Het is afwachten welke dvd van je wenslijst naar je toe komt.
Het lijkt me logisch dat je op je wenslijst DVD's zet die je graag wenst te ontvangen. Ik snap je probleem niet.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Het systeem van de credits heeft juist te maken met het feit dat DVD's niet even duur zijn. Als je een DVD opstuurt die 4 disc credits waard is, kun je daar theoretisch 2 DVD's voor terug ontvangen die 2 disc credits waard zijn. Een 1 op 1 systeem zou juist niet eerlijk zijn.
Klopt, ik zeg ook niet dat er 1 op 1 geruild moet worden, ik vind alleen dat disc credits kopen niet in het systeem past.
Het lijkt me logisch dat je op je wenslijst DVD's zet die je graag wenst te ontvangen. Ik snap je probleem niet.
Het zou toch wel zou kunnen zijn dat als er 4 films beschikbaar zijn van je wenslijst, je nog een voorkeur hebt voor 1 van die 4 films.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Sander, je verliest een klein dingetje uit het oog:
Als iedereen eerst iets moet verzenden om de Credits te verdienen om iets te kunnen ontvangen... Naar wie verzend je dan? Elke verzender heeft een ontvanger nodig. Dus Iemand moet eerst iets ontvangen voordat hij/zij iets verzendt.
Tot nu toe heb ik alleen naar een van de MMD-teamleden iets verzonden, en velen van ons ook, denk ik. Maar het gaat echt niet werken als die teamleden zelf alleen maar cd's/dvd's toegezonden gaan krijgen. Dat gaat argwaan wekken, denk je niet?
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
1. Het is altijd fijn dat jezelf de volledige controle hebt.
2. Natuurlijk wil ik de dvd's die op mijn wenstlijst staan graag ontvangen, maar je hebt er nou eenmaal altijd een dvd tussen zitten die je het liefst ontvangt. Een dvd waar je al een lange tijd naar uit kijkt bijvoorbeeld. Dus je ontvangt liever dvd a, maar helaas wordt dvd b naar je toegestuurd. En dan is het nog maar de vraag of je dvd bij je volgende CreditDisc punten wel kunt ontvangen, want iemand anders kan je ook voor zijn. (Of er wordt natuurlijk weer een andere dvd toegestuurd!)
Reden genoeg lijkt me.
Sander2
-
- 2816 messages
- 0 votes
Sander, je verliest een klein dingetje uit het oog:
Als iedereen eerst iets moet verzenden om de Credits te verdienen om iets te kunnen ontvangen... Naar wie verzend je dan? Elke verzender heeft een ontvanger nodig. Dus Iemand moet eerst iets ontvangen voordat hij/zij iets verzendt.
O ja, had ik niet echt aan gedacht. 
Tot nu toe heb ik alleen naar een van de MMD-teamleden iets verzonden, en velen van ons ook, denk ik. Maar het gaat echt niet werken als die teamleden zelf alleen maar cd's/dvd's toegezonden gaan krijgen. Dat gaat argwaan wekken, denk je niet?
Ik heb alleen nog maar een DVD naar een niet-teamlid verstuurd, volgens mij gebeurt dat vaak genoeg hoor.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Natuurlijk wil ik de dvd's die op mijn wenstlijst staan graag ontvangen, maar je hebt er nou eenmaal altijd een dvd tussen zitten die je het liefst ontvangt. Een dvd waar je al een lange tijd naar uit kijkt bijvoorbeeld. Dus je ontvangt liever dvd a, maar helaas wordt dvd b naar je toegestuurd. [..]
Ik snap best dat je de ene dvd graag eerder ontvangt dan de andere en dat je het liefst zelf de volgorde bepaalt. Maar een dvd waar je 'al lange tijd naar uitkijkt' kun je natuurlijk ook gewoon in de winkel kopen.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Beetje een krom argument. Dat geld namelijk voor iedere dvd op je wenslijst. Uiteindelijk wil je ze allemaal een keer zien. Dus koop je ze allemaal maar.
Het is gewoon handig als jezelf invloed kunt hebben op de volgorde. Een terecht kritiek puntje dus als je het mij vraagt.