• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Mailmydisc.com

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

http://www.mailmydisc.com

Hier kun je dvd's ruilen. Een soort ruilcommunity.

Het handige is dat je niet 1-op-1 hoeft te ruilen.

Zodra je een dvd hebt opgestuurd krijg je credtis. Daarmee kun je weer een dvd ontvangen uit je wishlist.

Utopia en Gods and Monsters stuurde ik op. Hurlyburly en Pane e Tulipane heb ik ontvangen.

Kosten: 1 euro per dvd + verzendkosten versturen dvd

De site is nog in de beta fase overigens, nog niet alles werkt even makkelijk.

Registreren is gratis en verplicht je tot niets. Je kunt altijd ruilverzoeken weigeren.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Ik heb een paar DVD's die ik wel kwijt wil, maar veruit de meeste staan niet in de database. Ik heb er een paar toegevoegd een week geleden, maar ze zijn nog steeds niet in het bestand opgenomen. Weet iemand toevallig hoe lang dat ongeveer duurt?

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

Sinds enkele dagen ben ik ook actief op MailMyDisc.nl. Natuurlijk moet er nog het nodige verbeterd worden, want ze zitten nog in de opstartfase.

Maar tot zover gaat het best goed. Ik heb tot nu toe 1 dvd geruild en 3 andere zijn onderweg.

Sander2 wrote:

Ik heb er een paar toegevoegd een week geleden, maar ze zijn nog steeds niet in het bestand opgenomen. Weet iemand toevallig hoe lang dat ongeveer duurt?

Ik heb hierover ook al een mailtje gestuurd én antwoord gekregen; Ze liepen inderdaad een beetje achter met toevoegen, maar de komende dagen gaan ze daar aan werken.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ah, veelal goede verhalen. Ik ga me komend weekend maar eens verdiepen in deze service.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Hoe werkt het nou eigenlijk? Moet je je collectie en wenslijst invullen, en dan wachten totdat ze vragen om een DVD op te sturen, of moet je zelf mensen benaderen om te ruilen?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Na het invullen van weggeef- en wil-ik-lijst, moet je wachten totdat ze je via e-mail vragen een DVD/cd op te sturen. Ben er inmiddels al drie kwijt, even wachten nog met wat er aangeboden wordt.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Dit is een goed idee, maar er is zeker geen kwaliteitsgarantie? In slechte kwaliteit stuur je hem zeker weer snel door.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik verstuur vandaag mijn eerste twee DVD's. Ik ben benieuwd...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Klinkt allemaal redelijk lovend. Ik heb me dus meteen maar even aangemeld. Ik ben benieuwd.

Edit; Eerste dvd is verstuurd. Outbreak!

Hi Nico, MailMyDisc heeft een kwaliteitsgarantie.

Mocht er een DVD/CD met de post zoekraken of beschadigd aankomen dan stuurt MailMyDisc je een ander exemplaar.

Zie http://www.mailmydisc.com/zowerkthet.php

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

In de hoop dat MailMyDisc.nl nog een vraag kan beantwoorden. Wie zorgt er nu uiteindelijk voor dat ik mijn creditdisc punten krijg?

Ik bedoel, ik heb nu net een dvd verstuurd naar een bepaald persoon. Mocht dit persoon niet aangeven dat hij deze dvd heeft ontvangen, terwijl ik hem wel heb verstuurd, wat dan? Kan ik dan fluiten naar mijn creditdisc punten?

Hi Ruud, je krijgt altijd DiscCredits als je een dvd hebt verstuurd. MailMyDisc heeft een heel betrouwbaar systeem om misbruik te voorkomen.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Waarom wordt er gevraagd het doosje niet mee te sturen? Dan beschadigen de schijfjes toch altijd? En hoe gaat dat dan met DVD-boxen zoals die van Alien? En ik heb hier de 2-disc SE van The Name of the Rose waar ook een hoes om het doosje heen zit. Moet ik die ook meesturen?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ook mijn grootste kritiek. Men gaat er vanuit dat men alleen maar 'normale' edities ruilt. Special editions en box-sets... als ik zo iets zal ontvangen zonder originele hoes (vaak karton) wat dan. En wat met snappers? En moet ik een 2-dvd als ik die ontvang nu zelf gaan proppen in 2 verschillende hoesjes?

Wellicht is het duurder om alles op te sturen, maar daar maak je de mensen wel gelukkiger mee, zeker als je zelf de ontvanger bent.

CD's is nog frappanter. Daar hoef je het artwork niet mee te sturen? Wat is dan het nut om een originele cd te ruilen, het gaat juist om het artwork.

Ik heb in ieder geval wel begrepen dat ze wel 'aan de slag zijn' met de kritieken.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik heb zelfs een nieuwe DVD uit de seal moeten halen om hem op te kunnen sturen volgens de regels van mailmydisc.

Ik denk dat de ontvanger blijer zou zijn met een ingesealde DVD. Ik heb het toch maar gedaan omdat ik waarschijnlijk ook een DVD terug ontvang zonder doosje, en dan kan ik weer nieuwe doosjes gaan kopen...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Inderdaad. Ik sta er ook nog altijd van te kijken dat je niet de volledige dvd ruilt, maar eigenlijk alleen de cover en de dvd. Zo ga je eigen combinaties maken en voelt het helemaal niet meer aan als een originele dvd.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Degene voor wie de DVD is, heeft inmiddels aan mij gevraagd om hem met de originele doos te sturen en gezegd dat hij voor de extra verzendkosten zal betalen (wat ik niet echt nodig vind). Ik denk dat ik dit ook zou doen als iemand een DVD naar mij zal versturen (al wordt dat wel lastig als diegene hem ook via MMD verkregen heeft). Mijn grootste kritiek blijft dat de schijfjes zo beschadigen. Ik denk dat ik daarom de DVD maar niet opstuur en niet meer op de site kijk. Jammer, het leek me wel leuk, misschien dat ik nog een keer terugkom als ze het veranderen.

Edit: als het om de verzendkosten gaat, kan de DVD beter meteen naar de persoon waar je mee ruilt opgestuurd worden, en niet eerst naar MMD. Dan hoeft er maar 1 keer verzendkosten betaald te worden.

Goed nieuws, de keuze om dvd's en cd's met het originele doosje te ontvangen introduceren we zeer binnenkort. Je betaalt dan alleen wat meer voor de extra postzegels.

Sander: leden versturen rechtstreeks naar elkaar en niet eerst naar MailMyDisc.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Keuze vind ik weer zo iets raars. Gewoon de hele rataplan versturen. Zo verstuur ik straks wel de gehele rataplan en krijg ik alleen het schijfje thuisgestuurd, waardoor ik weer nieuwe hoesjes moet gaan kopen.

Ruilen is ruilen, you get what you want, anders zullen veel gebruikers afhaken door irritaties.

Dan maar meer postzegels plakken, minder frustrerend dan de hoop een hele disc binnen te krijgen met alles erop en eraan.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Verbaast me toch dat er zoveel interesse is voor al dat ruilen.

Ik heb een DVD collectie waar ik nog geen halve film van zou willen missen, en waar enkel mooie, verse exemplaren bijkomen. Een collectie is toch een collectie. Geen hoop afgeleefde zaken die andere mensen niet meer willen ?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

dubbele exemplaren, miskopen, slechte editie, noem maar op. Er zijn mensen die leven van grabbelen in uitverkoopbakken, OH.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Bij een slechte editie kan ik mij nog wat voorstellen. Verder zal je mij nooit op zulke zaken betrappen

Maar ieder heeft zijn idee van wat een collectie moet zijn uiteraard.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Nooit een miskoop gehad dus? Dat kan alleen wanneer je echt eerst alle films download en daarna pas beslist of je de originele dvd wil of niet. Anders is het uitgesloten.

Helaas heb ik vaak genoeg een miskoop gehad. Ruilen is dan een handige optie. Zo doe ik iemand plezier met een dvd die ik liever niet meer in mijn bezit heb en krijg ik een nieuwe titel in mijn collectie die misschien goed kan bevallen. Dit maakt de collectie er alleen maar beter op.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Doom wrote:

Nooit een miskoop gehad dus? Dat kan alleen wanneer je echt eerst alle films download en daarna pas beslist of je de originele dvd wil of niet. Anders is het uitgesloten.

Dat en bioscoop uiteraard. Of het moet zijn dat een film zo'n "zekere topper" is dat ik hem blind koop, maar dat is uiterst zelden.

Ik heb ooit maar één miskoop gehad (Dead Or Alive - Miike). Die DVD heb ik dan ook zo snel mogelijk weer van de hand gedaan. Lesje geleerd

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik heb precies hetzelfde.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

MailMyDisc.nl wrote:

Goed nieuws, de keuze om dvd's en cd's met het originele doosje te ontvangen introduceren we zeer binnenkort. Je betaalt dan alleen wat meer voor de extra postzegels.

Sander: leden versturen rechtstreeks naar elkaar en niet eerst naar MailMyDisc.

Nou oke, dan zal ik wel wachten met DVD's ontvangen totdat die optie er is. Hoe het nu gaat vind ik namelijk absurd.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Heb me ingeschreven maar de database is uiterst beperkt, 2-dvd uitgaves staan er niet in en andere regio's zijn helemaal een ramp.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Klopt, toevoegen helpt ook niks. Ze zouden het dit weekend oplossen, maar er is niks van terechtgekomen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Even wat tips van dvd's die ik aanbied:

Army in the Shadows

Infernal Affairs

Bugsy (Barry Levinson)

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Army in the Shadows wil ik héél graag zien! Hij staat ook op m'n wishlist, maar ik moet eerst een dvd versturen. Dit ga ik vanmiddag nog doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.