• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Mailmydisc.com

JonnieBrasco

• 48 messages
  • 0 votes

Ik heb nu meer dan 50 items verstuurd en ook meer dan 50 items ontvangen op MailMyDisc.com, en de kwaliteit van wat ik ontving was bij 95% van de items goed. Maar ik vind het steeds minder interessant worden om dit systeem nog te blijven gebruiken. Mooi dat ik via deze site van 50 titels af kon komen, maar van mijn wenslijst kreeg ik er - op enkele uitzonderingen na - natuurlijk telkens de bekendere titels voor terug, die vaak net zo gemakkelijk goedkoop in de winkel te scoren zijn. Je kunt er voor kiezen om zulke titels dan niet op je lijst te zetten, maar dat beperkt dan de 'doorstroom' wel, want zoveel niet-gangbare titels worden er niet aangeboden. Jammer is dat de site minimaal beheerd wordt: amper nieuwe titels, de waardering (met disccredits) wordt niet bijgewerkt en werkt nu zeer inconsequent, en er ontbreekt nog altijd een forum. Wanneer mijn saldo en credits op zijn, stop ik er. Het zag er ooit veelbelovend uit, maar de bouwers/beheerders hebben lui achterover gezeten, met alle gevolgen van dien.

Het systeem van ruiljedvd.nl werkt beter, en lijkt voor de komende jaren meer potentieel te bieden. Je hebt de ruils daar meer zelf in de hand, er is meer 'sociale controle' en als gebruiker kun je (met een direct resultaat) meedoen om de informatie over titels te verbeteren. Iets minder bekende titels zijn er gemakkelijker te vinden, en de site is logischer en overzichtelijker dan MailMyDisc. Nadelen vind ik dat je geacht wordt het dvd-hoesje mee te sturen (dat is elke keer 2 extra postzegels, en waarom eigenlijk?) en dat het ruilen zich beperkt tot film-dvd's.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Als je een ruil hebt, kun je altijd daarna nog mailen met de persoon over het versturen e.d. Ik hou er veel goeie contacten op na en kan bijna alles op DVD daar vinden,soms met enig geduld.

JonnieBrasco

• 48 messages
  • 0 votes

Erwinner wrote:

Als je een ruil hebt, kun je altijd daarna nog mailen met de persoon over het versturen e.d. Ik hou er veel goeie contacten op na en kan bijna alles op DVD daar vinden,soms met enig geduld.

Even voor de duidelijkheid, dan heb je het over ruiljedvd.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ja, je kunt op mijn profiel daar kijken.

Arrakis

• 41 messages
  • 1298 votes

Ik ben tevreden met deze site. Heb nu 39 films verstuurd en 34 ontvangen. Allemaal eigenlijk zonder problemen. Heb alleen een aantal titels in mijn collectie die niemand wil hebben, maar wie weet ooit? Ik heb toch een aantal leuke films ontvangen die ik niet kon kopen of te duur vond. Dan is het wel leuk om deze via mailmydisc te krijgen.

JonnieBrasco wrote:

Jammer is dat de site minimaal beheerd wordt: amper nieuwe titels, de waardering (met disccredits) wordt niet bijgewerkt en werkt nu zeer inconsequent, en er ontbreekt nog altijd een forum. Wanneer mijn saldo en credits op zijn, stop ik er. Het zag er ooit veelbelovend uit, maar de bouwers/beheerders hebben lui achterover gezeten, met alle gevolgen van dien.

Inderdaad jammer dat de waardering vaak inconsequent/niet up-to-date is. Een film die je voor 5, 6 euro kunt kopen is geen 3 credits waard bijvoorbeeld.

Het systeem van ruiljedvd.nl werkt beter, en lijkt voor de komende jaren meer potentieel te bieden. Je hebt de ruils daar meer zelf in de hand, er is meer 'sociale controle' en als gebruiker kun je (met een direct resultaat) meedoen om de informatie over titels te verbeteren. Iets minder bekende titels zijn er gemakkelijker te vinden, en de site is logischer en overzichtelijker dan MailMyDisc. Nadelen vind ik dat je geacht wordt het dvd-hoesje mee te sturen (dat is elke keer 2 extra postzegels, en waarom eigenlijk?) en dat het ruilen zich beperkt tot film-dvd's.

Ben ook op ruiljedvd te vinden en heb daar ook goede ervaringen (op één persoon na maar die is ook gebanned). Je kunt ook met de ruiler afspreken om alleen DVD+ cover te sturen, dat bespaart beide postzegels.

Het nadeel van ruiljedvd is dat de tegenpartij een DVD van jou moet willen en jij van de tegenpartij, en die match is er vaak niet. Bij mailmydisc is dit onafhankelijk van elkaar, dus daar stuur je een DVD op naar iemand en jij krijgt van iemand anders een DVD terug. Beide systemen vullen elkaar dan ook mooi aan vind ik, daarom ben ik ook bij beide sites geregistreerd.

gukker

• 343 messages
  • 819 votes

Heb viea mailmydisc anders hele goede titels ontvangen. Zo heb ik The Day after tomorrow, Independance day, Goodfella's en American History X ontvangen. Toch DVD's die niet al te goedkoop zijn.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

DVD's kwijtraken is het probleem niet. DVD's ontvangen, dat is een ander verhaal. Ik heb nu maar wat boxen van 24 en Prison Break in mijn wenslijst gezet (en al het een en ander ontvangen) anders kom ik nooit meer van die credits af .

daviddoelen

• 663 messages
  • 6589 votes

Ik heb een verzoek gekregen om de 30th Anniversity 2-Disc Special Edition van Jaws op te sturen, moet ik het doosje meesturen of voldoen de twee schijfjes en de cover? Een sleeve zat er niet omheen toen ik hem kocht.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

daviddoelen wrote:

Ik heb een verzoek gekregen om de 30th Anniversity 2-Disc Special Edition van Jaws op te sturen, moet ik het doosje meesturen of voldoen de twee schijfjes en de cover? Een sleeve zat er niet omheen toen ik hem kocht.

Alleen de schijfjes en de cover.

daviddoelen

• 663 messages
  • 6589 votes

OK. Bedankt.

flipsyde

• 858 messages
  • 1712 votes

Zeker geen aanrader mailmydisc. Ik heb 2 dvd's tevreden geruild, 1 ontvangen en 1 verzonden. Bij de derde ging het al mis. DVD verzonden naar Belgie, dus kostte ook nog eens meer verzendkosten en daarvoor nooit disccredits ontvangen. Berichtje naar betreffende user of die beheerder Corly levert niks op.

flipsyde

• 858 messages
  • 1712 votes

En bij dat ruiljedvd.nl had ik iets van 8 ruilverzoeken allen geaccepteerd, en dan wordt er weergegeven wacht op de ander totdat hij ook helemaal akkoord is. En vervolgens houdt het daarbij op...

Wat ruilen betreft alleen hier op moviemeter succes gehad, al vele mooie dvd's geruild!

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Dat kwam zeker door de gebruiker Dikke Mories of hoe hij ook heet, hij accepteert niet snel.

flipsyde

• 858 messages
  • 1712 votes

Ja inderdaad o.a. Dikke Morries, en nog wel 3 of 4 andere.

FunkyMonk

• 45 messages
  • 284 votes

Vraagje, geraak je hier ook DVD's zonder nederlandse subs kwijt?

parkiet

• 42 messages
  • 1491 votes

FunkyMonk wrote:

Vraagje, geraak je hier ook DVD's zonder nederlandse subs kwijt?

nee deze worden niet gevraagd zie HOME van de site

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Als je een dubbeldvd wilt hebben moet je dan 2 x 1 Euro betalen of is het dan credits + 1 Euro?

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

ruiljedvd.nl vind ik toch net wat makkelijker en effectiever werken, but that's my opinion.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Als je een dubbeldvd wilt hebben moet je dan 2 x 1 Euro betalen of is het dan credits + 1 Euro?

Niemand ?

Ich bin Derrick

• 321 messages
  • 0 votes

Je betaalt dan gewoon 1 euro, maar meestal ben je met een dubbel-dvd meer credits kwijt, that's all.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bedankt.

Ich bin Derrick

• 321 messages
  • 0 votes

Jij bent altijd welkom.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vind dit systeem toch minder goed dan ruiljedvd.nl. Hier kan je van tevoren niet zien wat mensen op hun wenslijst hebben staan en waarheen de dvd moet. Er staan heel veel dvd's op die echter niet te krijgen zijn of met te hoge of te lage credits. Die extra euro erbij heeft me ook altijd weerhouden om hier te ruilen. Ik zal het nog even proberen maar het wordt denk ik niet zo'n succes. Bij de 3e ruil begon er al één met dat hij hem niet ontvangen heeft. Kortom weg dvd. Heb ik in die honderd ruilen op ruiljedvd.nl nog niet meegemaakt. Alles ontvangen en alles wat ik heb verstuurd is aangekomen.

Tha-Joker

• 1048 messages
  • 950 votes

In Filmdragers > Winkels > Ruiljedvd.nl:

Dick2008, ik ben ook begonnen met Mailmydisc. Alweer een tijdje geleden. Maar ik begrijp hier geen knar van? Als je je dvd opstuurd, Naar wie stuur je dan op? Krijg je je credits van het systeem of van degene die ruilt? Hoe weet je zeker of je de credits krijgt en bij wie koop je dan je volgende dvd van die credits weer? Is er ook iets als feedback? OMG-wat veel veel vragen, sorry. Maar als je het me een beetje globaal zou kunnen uitleggen zou ik je dankbaar zijn Heb jij zelf ook al ruilen met Mailmydisc gedaan? Ik herken wel veel ruilers op mailmydisc die ook op ruiljedvd zitten. Is wel grappig en geeft ook een beetje zekerheid?

Mja alvast bedankt

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik zal je vragen beantwoorden, maar zelf ben ik er al weer mee gestopt.

1 Eerst wordt je gevraagd of je de dvd wil opsturen. Is je antwoord ja, dan krijg je het adres. Wil je niet opsturen dan doe je niets.

2 Zodra de dvd ontvangen is moet de ontvanger dat bevestigen, zodat jij je credits krijgt. Bij degene die koopt gaan de credtis er meteen af .

3 Sommige ruilers bevestigen meteen hun ontvangst. Bij anderen moet je navragen of ze de dvd ontvangen hebben en of je dat dan in het systeem willen aangeven.

4 Zodra je credits hebt kun je dvd's kopen. Bij iedere dvd (een dubbeldvd is 1 dvd) moet je ook nog 1 Euro extra betalen. Je hebt dus ook nog een saldo nodig. Die kan je eventueel overzetten naar credits. Zodat je niet hoeft te wachten tot iemand een van je dvd's wil.

Je weet van te voren niet wie je dvd wilt hebben. Zodra je bevestigt dat je de dvd wilt opsturen kun je mailen met elkaar. Groot voordeel is je kan dvd's meteen kopen en je bent niet afhankelijk van de tegenpartij of die wel een van je dvd's wilt hebben. Nadeel is lukt het niet je dvd's kwijt te raken (ik heb er 5 kunnen opsturen waarvan 1 nooit is aangekomen ), dan kan je wel ophouden want kopen kan je in de winkel ook wel. Bij ruiljedvd.nl zitten ook wel ruilers die wat soepeler zijn met ruilen. Dus dvd's waarbij je denkt die wil niemand lukt daar wat gemakkelijker. Bovendien kun je daar ook ex-rentals en zonder ondertitels ruilen. Verder blijft het allemaal heel persoonlijk

Tha-Joker

• 1048 messages
  • 950 votes

Dk2008 wrote:

Ik zal je vragen beantwoorden, maar zelf ben ik er al weer mee gestopt.

1 Eerst wordt je gevraagd of je de dvd wil opsturen. Is je antwoord ja, dan krijg je het adres. Wil je niet opsturen dan doe je niets.

2 Zodra de dvd ontvangen is moet de ontvanger dat bevestigen, zodat jij je credits krijgt. Bij degene die koopt gaan de credtis er meteen af .

3 Sommige ruilers bevestigen meteen hun ontvangst. Bij anderen moet je navragen of ze de dvd ontvangen hebben en of je dat dan in het systeem willen aangeven.

4 Zodra je credits hebt kun je dvd's kopen. Bij iedere dvd (een dubbeldvd is 1 dvd) moet je ook nog 1 Euro extra betalen. Je hebt dus ook nog een saldo nodig. Die kan je eventueel overzetten naar credits. Zodat je niet hoeft te wachten tot iemand een van je dvd's wil.

Je weet van te voren niet wie je dvd wilt hebben. Zodra je bevestigt dat je de dvd wilt opsturen kun je mailen met elkaar. Groot voordeel is je kan dvd's meteen kopen en je bent niet afhankelijk van de tegenpartij of die wel een van je dvd's wilt hebben. Nadeel is lukt het niet je dvd's kwijt te raken (ik heb er 5 kunnen opsturen waarvan 1 nooit is aangekomen ), dan kan je wel ophouden want kopen kan je in de winkel ook wel. Bij ruiljedvd.nl zitten ook wel ruilers die wat soepeler zijn met ruilen. Dus dvd's waarbij je denkt die wil niemand lukt daar wat gemakkelijker. Bovendien kun je daar ook ex-rentals en zonder ondertitels ruilen. Verder blijft het allemaal heel persoonlijk

Super bedankt voor de uitleg! Ik had nog een vraagje, er staan vaak verschillend aantal credits op de site, wie bepaald welk credit het wordt? Hoeveel kost 1 credit dan? Want er staan veel dvd's voor weinig credits, dus koop je dan niet heel makkelijk een dvd voor heel weinig? Heb je zelf wel al je dvd ontvangen? Nogmaals bedankt, op ruiljedvd is het nu nogal rustig, heb momenteel maar 1 ruiltje openstaan. Zal wel door mijn aanbod aan dvd's komen. Dus het is weer eens tijd voor wat afwisseling. Ik zou graag van je horen. Bedankt!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Mailmydisc bepaalt de credits. 1 Credit = 3 Euro + altijd nog 1 Euro extra. Ik moet er nog 1 ontvangen. Bij Mailmydisc wordt alles verzonden zonder doosje dus de manier hoe je het ontvangt is heel verschillend maar niet anders dan ruiljedvd.nl als je zonder doosje ruilt.

Je hebt een heel lange wenslijst en je aanbodlijst valt ook mee. Het moet alleen klikken, dat hoeft bij mailmydisc dus niet. Ik ben inderdaad twee dvd's kwijtgeraakt aan iemand die ze niet met mij wilde ruilen op ruiljedvd.nl. Ik heb mijn saldo overgezet naar credits en toch een paar mooie dvd's kunnen aanschaffen want ik wil er niet te lang mee bezig blijven.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Eigenlijk was ik er al mee gestopt maar ik heb gewoon het restant dvd's op deze site laten staan en films die ik heb bekeken en die tegenvallen zet ik er ook op.

En nu heb hier toch nog 2 geruild. Zo zie je maar weer, wat de één niet leuk vindt, vindt een ander wel leuk.

Tha-Joker

• 1048 messages
  • 950 votes

Ok ik heb dus mijn eerste dvdtje opgestuurd. Maar dit was al een week geleden of zelfs langer. Degene waarnaar ik opgestuurd heb heeft aangegeven in een bericht dat ze mijn dvd ontvangen heeft. Ik heb nu opnieuw maar weer is een vriendelijk mailtje gestuurd of mevrouw de dvd al gekeken heeft en of ze me mijn disccredits zou kunnen geven. Maar op mijn laatste mail met daarin de vraag of ze hem al gekeken heeft is niet gereageerd (ookal 5 dagen geleden) Ben ik nu al bij het eerste dvdtje dat ik opstuur genaaid? Dat zou ik namelijk wel heel jammer vinden, aangezien de site op zich goed in elkaar zit. Iemand ervaring met koopjesmams? Misschien trek ik wel veel te snel een conclusie, maar bij ruiljedvd geef je de feedback gewoon nadat je hem ontvangen hebt en bekeken hebt of de dvd onbeschadigt is en afspeelt.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Tha-Joker wrote:

Ben ik nu al bij het eerste dvdtje dat ik opstuur genaaid? Dat zou ik namelijk wel heel jammer vinden.

http://www.mailmydisc.com/help.php

Het is zo als er niet wordt bevestigd krijg je na twee weken automatisch je credits bijgeschreven, is te hopen. Stelletje ... wel willen hebben maar niet willen bevestigen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.