DVDPacific
Toon1
-
- 497 messages
- 2798 votes
De afgelopen dagen nog 2 afzonderlijke pakketjes met elk 4 dvd's ontvangen. Het eerste pakketje werd verzonden op 28-11-2007 via Swedish Post International Premium Mail en arriveerde op 24-12-2006 (levertijd 26 dagen, beetje lang, misschien vanwege de kerstdrukte, is normaal veel korter). Het tweede pakketje werd verzonden op 07-12-2007 via Swedish Post International Standard Mail en arriveerde vandaag (levertijd 21 dagen).
Ik had op dezelfde dag (28-11-2007) twee pakjes besteld, één via Swedish Post International Standard Mail en één via USPS International Surface Mail. Die eerste deed er meer dan 4 weken over, de tweede maar twee weken. Dus voortaan neem ik weer gewoon die USPS Mail. Is er eigenlijk een reden om voor die Swedish Mail te kiezen? Gewoon om eventuele douanekosten (die ik persoonlijk op 40 orders nog nooit heb gehad) te voorkomen?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ja, dat is de enigste reden. Van de meer dan 200 orders heb ik dat ook maar 1x meegemaakt. Als je ook op andere forums kijkt lag inklaarsteekproefpiek tussen mei en juli van 2007.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Ik was afgelopen jaar ook twee keer de klos. Die douanekosten zijn natuurlijk geen onoverkomelijk probleem, maar vaak maken die kosten juist het verschil om ervoor te kiezen ze daar te kopen en niet hier. Dat voordeel ben je dan wel kwijt. En behalve dat je de douanekosten mag betalen, kun ook nog eens weken wachten tot je dat pakketje eindelijk thuis krijgt, en dat is heel wat langer dan het verschil tussen Swedish Post en USPS. Dus ik kies voorlopig gewoon voor Swedish Post.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik had voor kennis 5 DVD's besteld in mei en die wilde ook nog i.v.m. verjaardagkado o.i.d. "Priority" (4 werkdagen), dus eindbedrag was vrij hoog. Inklaarbijdrage dus ook. Echter van "Priority" kwam niets meer terecht vanwege correspondentie met douane (afleveradres was n.l. afwijkend van betaal-adres) ; uiteindelijk had de ontvanger na ca. 6 weken pakket pas thuis. (en was naast de extra Priority-kosten, ook nog 19% BTW kwijt.) 
Vandaar nu maar vijligheidshalve de inklaarvrije "Swedish Post".
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Heb 16 november een pakketje besteld met als delivery type "hold till complete and combine". Maar tot op de dag van vandaag nog steeds niks ontvangen. Duurt dit normaal ook zo lang. Er zaten namelijk maar twee titels bij die of in Low stock of on order waren...
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dan is het niet raar dat het zo lang duurt Matthijs. Is mij ook wel eens gebeurd. Zelfs een keer met een titel die enkel in low stock was. Zou me er niet druk over maken. Uiteindelijk leveren ze zonder problemen. 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Heb 16 november een pakketje besteld met als delivery type "hold till complete and combine". Maar tot op de dag van vandaag nog steeds niks ontvangen. Duurt dit normaal ook zo lang. Er zaten namelijk maar twee titels bij die of in Low stock of on order waren...
Wil je toch de reeds in stock DVD's hebben, dan met Jessica van de helpdesk contact opnemen.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Wel leuk die nieuwe layout, maar is de uitgebreide zoekfunctie gebleven?
Ik neem mijn commentaar terug, want je kunt tegenwoordig zelfs gewoon klikken op de namen van acteurs én regisseurs. Advanced Search is er weer en nog verbeterd ook!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik neem mijn commentaar terug, want je kunt tegenwoordig zelfs gewoon klikken op de namen van acteurs én regisseurs. Advanced Search is er weer en nog verbeterd ook!
ags50
-
- 778 messages
- 7426 votes
Onlangs (eind november/begin december 2007) ook maar eens de proef op de som genomen vanwege redelijke prijzen en vooral lage dollarkoers! Moest inderdaad vrij lang (circa 4 weken) wachten op aflevering, maar misschien ook veroorzaakt door kerstdrukte. Uit voorzorg gekozen voor Swedish Post èn totaal van elke bestelling (exclusief verzendkosten) gehouden beneden de tegenwaarde van € 22,00 (ong. $31.50). Twee feiten die van belang zijn bij het al dan niet moeten betalen voor inklaring vielen mij meteen op: in de pakjes (3 stuks) werd GEEN rekening bijgevoegd en op het CN22 stempel (douanestempel) werd door DVD Pacific telkens een veel lager bedrag ingevuld dan hetgeen ik moest betalen. In dat kader zal de Nederlandse douane niet direct aanleiding zien om de BTW te berekenen (tenzij men op de hoogte is van dit fenomeen!).
Weer een bestelling geplaatst (6 artikelen, waarmee het doosje vol zit) en nu voor meer dan € 22,00. Ben benieuwd ... (wordt, naar ik aanneem, begin februari geleverd).
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Bij Priority is levertijd 4-5 werkdagen, maar sedert mei '07 grote kans op inklaarproble- men. Met beide Swedish Mail keuzes heb je die inklaarproblemen niet, maar is levertijd ca. 2-4 weken. Dat heb ik er wel voor over. Ook orders boven de € 50 komen zonder douanegedoe binnen.
(Dat € 22 gebeuren is volgens mij een "Belgisch probleem".)
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Sinds ik via Swedish Mail laat versturen (en die tip gaf jij destijds meen ik), heb ik totaal geen inklaarproblemen meer gehad. Hoe groot of klein de order ook was, ik kreeg het immer binnen twee weken thuis. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Heb m'n pakketje nog steeds niet omdat van de 8 dvd's er eentje nog 'on order' is. Zucht...
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Heb m'n pakketje nog steeds niet omdat van de 8 dvd's er eentje nog 'on order' is. Zucht...
edit 14/1
Oh, moet mijn uitspraak terugnemen, zie net dat de order "filled" is en bedrag is net afgechreven, dus verstuurd-email zal vanavond nog wel komen (ca. 10 dagen "on order" geweest)!
Fractie duurder dan bij DVDPacific, maar bij Play.com kun je nu ook R-1 DVD's kopen, levertijd ca. 7 werkdagen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Die order van mij staat er al sinds half november. Gaat me toch wel een beetje lang duren...
ags50
-
- 778 messages
- 7426 votes
(Dat € 22 gebeuren is volgens mij een "Belgisch probleem".)
Site invoerrechten geeft aan dat tot € 22.00 (merchandise) vrij mag worden ingevoerd, tot € 45.00 indien geschenk. Wat bedoel je met dat Belgisch probleem?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Site invoerrechten geeft aan dat tot € 22.00 (merchandise) vrij mag worden ingevoerd, tot € 45.00 indien geschenk. Wat bedoel je met dat Belgisch probleem?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Vandaag de DVD's van m'n eerste bestelling aangekregen. Erg snel en in perfecte staat. Een aanrader!
ags50
-
- 778 messages
- 7426 votes
Omdat ik al jaren vanuit Belgie over die € 22 grens hoor. Tot mei 2007 kon je zonder inklaargedoe DVD's van buiten de EU laten komen. Met Ebay.com aankopen gaat dat ook nog steeds zonder inklaarproblemen.
Niet zozeer een Belgisch probleem als wel gewoon een bepaling van de Nederlandse belastingdienst! In de afgelopen meer dan dertig jaar heb ik herhaaldelijk (niet alleen voor DVD's) zendingen per post (van zowel binnen als buiten de EG) belast zien worden door de dienst inklaring. Er was geen peil op te trekken wanneer wel of niet invoerrechten moesten worden betaald; soms was het bedrag op het CN22 formulier duidelijk meer dan toegestaan en werd toch een stempel "Vrij van inklaring" op het poststuk geplaatst. Sommige Amerikaanse leveranciers van DVD's geven bij voorbaat aan dat zij de werkelijke waarde zullen melden èn de rekening in de zending toevoegen. Dat laatste kan bij opening door de douane de doorslag geven om invoerrechten te heffen. Ben blij dat DVD Pacific zulks kennelijk nalaat.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dat laatste kan bij opening door de douane de doorslag geven om invoerrechten te heffen. Ben blij dat DVD Pacific zulks kennelijk nalaat.

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Vandaag pakket ontvangen dat 13/1 j.l. verstuurd was via Swedish Post Premium Mail!
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Die order van mij staat er al sinds half november. Gaat me toch wel een beetje lang duren...
Twee dagen geleden verstuurd gelukkig. Ook via de Zweedse mail. Ben benieuwd hoe lang ie er voer doet...
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Twee dagen geleden verstuurd gelukkig. Ook via de Zweedse mail. Ben benieuwd hoe lang ie er voer doet...
Anders altijd ff Jessica van de helpdesk om opheldering vragen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Het duurde ongeveer een maand voordat de laatste dvd besteld was...
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Het duurde ongeveer een maand voordat de laatste dvd besteld was...
ags50
-
- 778 messages
- 7426 votes
Op 12 januari werd een pakje verstuurd met een inhoud van $42.00 (dus eigenlijk meer dan toegestaan om vrij van inklaring in te voeren). Vandaag is het pakje afgeleverd (10 à 11 werkdagen later, verzending met Swedish Post International Standard Mail) en op het CN22-stempel (zoals DVD Pacific dit gebruikt) is met pen een bedrag van $23.20 ingevuld. Toch aardig van ze en voor mij reden te meer de volgende bestelling groter te maken.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Op 12 januari werd een pakje verstuurd met een inhoud van $42.00 (dus eigenlijk meer dan toegestaan om vrij van inklaring in te voeren). Vandaag is het pakje afgeleverd (10 à 11 werkdagen later, verzending met Swedish Post International Standard Mail) en op het CN22-stempel (zoals DVD Pacific dit gebruikt) is met pen een bedrag van $23.20 ingevuld. Toch aardig van ze en voor mij reden te meer de volgende bestelling groter te maken.
Ook (gecombineerde) orders van rond de $ 200 zijn altijd zonder problemen gear- riveerd.
interista2001
-
- 254 messages
- 3866 votes
hoeveel mag je nu precies invoeren? ik heb voor 22,20 besteld bij dvd pacific, dat is inclusief de verzendkosten. heb de amerikaanse priority post gedaan van 4 euro nog wat. Is nu 6 dagen geleden dat het verzonden is, maar het afleveradres wijkt af van het betalaaladres, omdat ik de creditcard van een vriend gebruikt heb. Denken jullie dat de douane daar moeilijk over doet?