• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

DVDPacific

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Nu met de lage dollarkoers extra interessante online-shop.

*o.a.

- vele "Criterions" vanaf € 15,95

- "24: Season Five" € 32,48

enz.

* Portokosten:

(afbeelding)

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

Vreemd, nadat je hebt gekozen voor Priority Mail, Surface Mail of Air Courier, kun je bij DVD Pacific ook nog kiezen voor:

1) Ship what is currently available (this order will be combined with all other orders in same "ship what is currently available" status that may exist against my account and any available items will ship immediately)

2) Hold till complete (this order ONLY should be sent as submitted now when all items are available)

3) Hold till complete and combine (this order will be combined with a previously submitted Hold till complete and combine order. Select this option if there is a possibility you may want to add to this order in the future and have items ship under the same invoice.

Zo te zien heeft een keuze hiertussen geen invloed op je verzendkosten, hoewel dat wel logisch zou zijn (dit betekent bij enkele andere winkels in ieder geval wél een prijsverschil).

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

tsjidde wrote:

Vreemd, nadat je hebt gekozen voor Priority Mail, Surface Mail of Air Courier, kun je bij DVD Pacific ook nog kiezen voor:

1) Ship what is currently available (this order will be combined with all other orders in same "ship what is currently available" status that may exist against my account and any available items will ship immediately)

2) Hold till complete (this order ONLY should be sent as submitted now when all items are available)

3)Hold till complete and combine (this order will be combined with a previously submitted Hold till complete and combine order. Select this option if there is a possibility you may want to add to this order in the future and have items ship under the same invoice.

Zo te zien heeft een keuze hiertussen geen invloed op je verzendkosten, hoewel dat wel logisch zou zijn (dit betekent bij enkele andere winkels in ieder geval wél een prijsverschil).

Geweldig niet? Waarom zou dat ook logisch zijn "extra bijbetalen"? Prima service!

Heeft dus geen geen invloed op de verzendkosten.

Ik kies altijd optie 2: MOCHT uit een bestelling een DVD op nale- vering staan, dan zou je bij keuze 1 daar weer porto voor moeten betalen.

Priority is 4-5 dagen en is € 2,38 per order extra.

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

Ah! Dan heeft het dus tóch invloed op de verzendkosten. Je betaalt ze namelijk twee keer als een DVD nageleverd moet worden. Dus toch goed dat ik tot nu toe altijd voor optie 2 heb gekozen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

tsjidde wrote:

Ah! Dan heeft het dus tóch invloed op de verzendkosten. Je betaalt ze namelijk twee keer als een DVD nageleverd moet worden. Dus toch goed dat ik tot nu toe altijd voor optie 2 heb gekozen.

Optie 1 kan wel, maar dan moeten de DVD's van jouw bestelling op voorraad zijn (gebruikelijk). Dan is optie 1 gelijk aan 2.

Meestal is voorraad-info op de de site wel up-to-date. Maar bij grote vraag is "on stock" snel weer "on order".

(Zoals laatst met de release van "Forbidden Hollywood Vol.1")

Dus: voor de zekerheid altijd maar optie 2 kiezen.

(Bij vergissing, of nog extra toevoegingen, ff Jessica van hun help- desk mailen.)

PS

Pre-orders gaan bij DVDPacific meestal voor de officiële release- datum de deur al uit.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ik heb vandaag wat besteld en voor verzendoptie 2 gekozen. Nu is mijn bestelling opgedeeld in twee lijstje; Filled Items & Backordered Items. Bij de eerste categorie staat een titel en de rest staat bij Backordered , wat betekent dit precies?

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

Dat betekent dat ze die ene titel op vooraad hadden en dat zij de andere titels besteld hebben bij hun leveranciers. Iedere keer als zij een titel binnen krijgen, schuift die betreffende titel op uit het onderste lijstje (backordered) naar het bovenste lijstje (filled). Zodra alle artikelen bij hen binnen zijn, en dus allemaal in filled staan, wordt de hele bubs in één keer naar jou verzonden.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ah bedankt, had al zo'n vermoeden maar vond het vreemd omdat alle titels als In Stock op de site staan.

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

Ja, dat heb ik ook al vaker gehad. Het duurt soms even voordat zij alle artikelen (dus ook sommige 'in stock' artikelen) verzendklaar hebben. Misschien moeten ze sommige dvd's wel ergens van zolder halen ofzo en zetten ze die voor zekerheid nog niet in het filled-lijstje.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Vreemd, nu is een gedeelte vandaag verstuurd volgens DVD-pacific ("Shipped & Paid - 4/20/2007") en de andere helft blijft staan op "Not Shipped"

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Het was gewoon één bestelling en heb voor verzendoptie 2 gekozen en dan krijg ik toch dit:

(afbeelding)

Iemand anders dit ook gehad?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Dit duidt op 2 aparte orders. Zou niet moeten kunnen als " On hold till complete" is aangekozen.

...ff emailcontact opnemen met hun helpdesk (doorgaans erg snel met beantwoorden).

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Zou het niet komen omdat er een max. van bv. 12 items per shipment is en aangezien ik 21 items heb besteld ze in twee zendingen moest worden opgedeeld?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ah: "12 item limit for all international mail shipments as detailed at checkout and FAQ still applies. "

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Western-DVD aanbod bij DVDPacific is nu zo'n 1.480 titels; veel prijzen onder de € 5.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Voor kennis 2 DVD's besteld, echter voor 't eerst, ondanks dat $ 16, 05 (ca. € 11,80) op de doos staat, heeft douane/inklaring factuur opgevraagd.. Alsnog moest BTW betaald worden. Totaal ook nog bijna 4 weken vertraging, omdat afschriften credit-card 1x p. maand verstuurd worden...

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Valt me op dat ik dit in andere fora steeds vaker hoor. Ik heb de indruk dat de NL douane wat intensiever controles uitoefent de laatste tijd.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

starbright boy wrote:

Valt me op dat ik dit in andere fora steeds vaker hoor. Ik heb de indruk dat de NL douane wat intensiever controles uitoefent de laatste tijd.

Dat vermoet ik ook; maar ja, met de vele orders in o.a. NL, valt een waarde vermelding van steeds tussen de $ 16 en $ 16,32 op een gegeven moment wel op.

Is jaren goedgegaan.

Weet ook niet of interrnationale aktie is; zit ook geregeld op Franse fora en daar is DVDPacific ook populair (mede ook omdat R-1 DVD's doorgaans ook Franse en Spaanstalige subs heeft).

Mijn pre-order wordt in juli uitgeleverd; hopelijk heeft de douane dan vakantiewerkers in dienst...

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

De douane gaat vooral met willekeur te werk, ik heb ook al een paar negatieve ervaringen achter de rug, niet alleen met DVD's moet ik zeggen.

Uit voorzorg zou ik iedereen willen aanraden om dvd's (maar ook andere goederen die je via internet besteld) binnen de EU te kopen.

Op e-bay merk ik aan de prijzen al, dat er rekening mee wordt gehouden dat je 20% extra kwijt bent als je iets in de Verenigde Staten koopt. (Omdat de prijzen vaak 20% lager liggen voor dezelfde materialen die je in Europa koopt)

Ik zou het risico niet meer lopen of je moet er gewoon vanuit gaan dat de levering extra lang duurt (4 weken is geen uitzondering als de douane het "onderschept" heeft) en dat je 20% extra gaat betalen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Tja normaal schrijft DVDPacific er een bedrag onder de 24 euro (ofziets, weet niet het precieze bedrag) op die je vrij mag invoeren. Laatste tijd wordt er echter veel tegengehouden en blijkbaar ook opengemaakt.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Quentin wrote:

Tja normaal schrijft DVDPacific er een bedrag onder de 24 euro (ofziets, weet niet het precieze bedrag) op die je vrij mag invoeren. Laatste tijd wordt er echter veel tegengehouden en blijkbaar ook opengemaakt.

De oude dozen nog es bekeken, meestal $ 16.

Heb DVDPacific inmiddels verzocht pre-orders te wijzigen in "Ship what is currently available". Dan maar iets meer porto, maar hopelijk minder douane.

FisherKing wrote:

Uit voorzorg zou ik iedereen willen aanraden om dvd's (maar ook andere goederen die je via internet besteld) binnen de EU te kopen.

Voor R-1 DVD's is loaded247.com op eiland Jersey-UK (EU) misschien een alternatief.

(Prijzen inkl. porto EU en geregeld acties per 2 DVD's).

ags50

• 778 messages
  • 7426 votes

Bij Land of the Pharaohs (1955):

Dogie_Hogan wrote:

Land Of The Pharaohs, R-1: € 6,43 (inkl. Engelse subs)

Tja, EXCLUSIEF porto !!! (ongeveer $7.00 = € 5.30)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

ags50 wrote:

(quote)

Tja, EXCLUSIEF porto !!! (ongeveer $7.00 = € 5.30)

Ho, ho, ik zou dan meerdere DVD's bestellen; bij DVDPacific is porto € 4,32 voor 3 DVD's bijvoorbeeld. (Surface Mail: 9-14 dagen onderweg).

ags50

• 778 messages
  • 7426 votes

Dogie Hogan wrote:

Ho, ho, ik zou dan meerdere DVD's bestellen; bij DVDPacific is porto € 4,32 voor 3 DVD's bijvoorbeeld. (Surface Mail: 9-14 dagen onderweg).

Afgezien van de uitdrukking "ik zou" (heb je dat ooit gedaan?) loop je dan het risico dat in Nederland invoerrechten (19% + vast bedrag van € 12,00 moet worden betaald wanneer de totale zending € 22,00 te boven gaat. Bestellen binnen de EU levert dit probleem niet op. Sommige verzenders uit de USA/Canada zijn bereid "Gift" op het douane-strookje te vermelden (waardoor de waarde van de zending € 45,00 mag zijn) en/of het bedrag laag te houden, maar dat mag je niet vragen (in USA: uitlokken van een misdaad - hoewel de Amerikaanse belastingdienst hierin niet is gemoeid) en dan mag zeker niet een rekening of betalingsbewijs in de verpakking zitten.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

ags50 wrote:

(quote)

Afgezien van de uitdrukking "ik zou" (heb je dat ooit gedaan?) loop je dan het risico dat in Nederland invoerrechten (19% + vast bedrag van € 12,00 moet worden betaald wanneer de totale zending € 22,00 te boven gaat. Bestellen binnen de EU levert dit probleem niet op. Sommige verzenders uit de USA/Canada zijn bereid "Gift" op het douane-strookje te vermelden (waardoor de waarde van de zending € 45,00 mag zijn) en/of het bedrag laag te houden, maar dat mag je niet vragen (in USA: uitlokken van een misdaad - hoewel de Amerikaanse belastingdienst hierin niet is gemoeid) en dan mag zeker niet een rekening of betalingsbewijs in de verpakking zitten.

Off-topic, maar ik heb meer dan 240 DVD-orders bij DVDPacific gehad de afgelopen jaren en nog nooit inklaarproblemen (19% BTW) gehad; meestal ook 1 tot 4 DVD''s per order. Dan nog zíjn de DVD's daar goedkoper en veel, veel meer keus.

Land of the Pharaohs R-1 voor rond de € 7,50 moet toch lukken.

ags50

• 778 messages
  • 7426 votes

Dogie_Hogan wrote:

Voor kennis 2 DVD's besteld, echter voor 't eerst, ondanks dat $ 16, 05 (ca. € 11,80) op de doos staat, heeft douane/inklaring factuur opgevraagd.. Alsnog moest BTW betaald worden. Totaal ook nog bijna 4 weken vertraging, omdat afschriften credit-card 1x p. maand verstuurd worden...

Dogie_Hogan wrote:

Off-topic, maar ik heb meer dan 240 DVD-orders bij DVDPacific gehad de afgelopen jaren en nog nooit inklaarproblemen (19% BTW) gehad; meestal ook 1 tot 4 DVD''s per order. Dan nog zíjn de DVD's daar goedkoper en veel, veel meer keus.

Nooit, zei je toch?

Heb trouwens de prijzen van DVD Pacific vergeleken met andere leveranciers bij wie ik onlangs DVD's bestelde: kwam toch goedkoper uit via amazon.co.uk en ebay (o.a. dvdmagnet). Heb geen haast om nieuwe films voortijdig in huis te hebben, prijs (en kwaliteit) vind ik belangrijker.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Amazon.co.uk (Europa) heeft doorgaans goedkoper alternatief in Play.com en Blahdvd.com.

DVDPacific (R-1) is doorgaans inkl. porto toch goedkoper dan andere leveranciers; plus ruimere keuze, al dan niet pre-orders.

Met Amazon.com altijd duurder uit (inklaring, portokosten).

Was bij Ebay in sommige gevallen ook goedkoper uit; vaak R-0 DVD's.

Prijs, uitvoering en kwaliteit staan voor mij ook op 1.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

DVDPacific (R-1) is doorgaans inkl. porto toch goedkoper dan andere leveranciers; plus ruimere keuze, al dan niet pre-orders.

Nadeel is wel dat ik al twee maal de lul was bij de douane. Toevallig enkel als ik bij dvdpacific bestel. Toeval of heeft dat nog ergens mee te maken?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.