• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.277 votes
Profile

Amazon

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

FillumGek wrote:

Zijn de dvd's besteld op Amazon.co.uk automatisch regio 2? Ik kan het nergens bij de productinformatie vinden namelijk.

En hoe werkt het ook al weer als je koopt via die Marketplace? Is het dan nog steeds boven de 25 pond geen verzendkosten? En importkosten? Geen zin om voor verrassingen te staan als ik straks de deur opendoe en een rekening krijg van +50 euro importkosten of zo.

edit: Oh, Marketplace kan niet shippen naar Nederland? Krijg steeds een melding dat er een probleem is met mijn item.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

@Fillumgek :

Nee, de DVD's zijn niet automatisch regio 2.

Maar dat er niet bij staat welke regiocode het is heb ik nog niet meegemaakt.

Marketplace aanbieders hebben hun eigen regeling v.d. verzendkosten.

Met aanbieders uit de UK heb je geen probleem voor wat betreft de invoerrechten etc.

Maar er zijn ook aanbieders uit de US, en dat is een andere zaak.

Ik ben even vergeten hoe hoog het bedrag is waarop geen extra kosten bij invoer eraan te pas komen (dat kan iemand anders misschien melden?)

Ik heb in ieder geval al fiks moeten bijbetalen voor een pakketje DVD's uit de US, met een inhoudswaarde van minder dan $ 30,-

Ik probeer bij bestellingen dan ook altijd zoveel mogelijk van UK aanbieders te kopen, of beneden een bedrag van 25 Dollar te blijven, wanneer ik van Amerikaanse Market place aanbieders bestel.

Wanneer dezelfde aanbieder meer DVD's van mijn gading heeft, dus het bedrag hoger wordt dan die $ 25,-. dan splits ik de bestelling liever in meerdere zendingen.

De portokosten vallen meestal erg mee, en het is in ieder geval een stuk goedkoper zo dan met die extra invoerkosten erbij.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Alvast bedankt Brix. Helaas kwam ik net uit op een bestelling van 33 GBP en daar kwam nog eens 55 GBP aan verzendkosten bij. Ik denk, boven de 25 GBP geen verzendkosten maar het was ook te mooi om waar te zijn.

Er zitten namelijk ook cadeautjes tussen varierend van een DVD'tje tot een beeldje en een boekje. Blijkt dus dat ze per levering zo'n 5 GBP rekenen en soms ook per kilo nog extra. Komt volgens mij omdat niet alles artikelen van de UK zijn geloof ik. Morgen eens naar kijken. Anders bummer, zaten net zulke leuke dingen tussen.

Of anders hopen op de Nederlandse Amazon dat ie ook echt online komt voor de feestdagen.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Argh, het komt er dus op neer dat alle goedkope items niet in aanmerking komen voor gratis verzenden Dan is de site dus helemaal niet zo voordelig (in elk geval niet als je ook andere dingen als dvd's besteld).

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Wat wilde je eigenlijk bestellen? Volgens mij geldt geldt het voor bijna alle items die door Amazon zelf verkocht worden (alleen lang niet altijd voor Marketplace-spul, dat wordt verkocht door anderen via Amazon en die kunnen overal zitten en daar kunnen de regels per verkoper verschillen).

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

starbright boy wrote:

Wat wilde je eigenlijk bestellen? Volgens mij geldt geldt het voor bijna alle items die door Amazon zelf verkocht worden (alleen lang niet altijd voor Marketplace-spul, dat wordt verkocht door anderen via Amazon en die kunnen overal zitten en daar kunnen de regels per verkoper verschillen).

Ja ik ben er vroeg bij dit jaar, alvast wat dingetjes voor de feestdagen voor familie

Maar daartussen zat dus bijvoorbeeld een Snug Rug. Worden er misschien wel 100 aangeboden, varierend van 5 GBP t/m 50 GBP. Natuurlijk ga ik een beetje in de goedkope hoek zitten, maar die blijken dus meteen wel hevig belast te zijn met verzendkosten en extra kosten voor gewicht en dergelijke volgens mij. Terwijl die duurdere gratis worden verzonden. Zijn waarschijnlijk ook duurder omdat ze worden aangeboden door Amazon zelf.

Ook klote dat ze per item gewoon verzendkosten rekenen en niet gewoon alleen het totaalpakket belasten. Ook wel logisch omdat het allemaal verschillende aanbieders zijn die hun zending ook vergoed willen hebben, maar als ik al die items van Amazon zelf koop ben ik erg duur uit.

edit: Of als geintje pakte ik deze er even tussenuit. Koopje zou je zeggen. Maar dan komen er dus 3 GBP verzendkosten bij voor de verkoper, 5 GBP verzendkosten voor het bezorgen van het pakket en 1 GBP die ik niet kan terugvinden (gewicht?). Laat die site snel naar Nederland komen aub

• 22396 messages
  • 5068 votes

Dan zal er niet veel veranderen. De verkopers bepalen en die gaan niet dezelfde artikelen in Nederland aanbieden met veel minder verzendkosten. Lijkt er op dat het een trucje is om de zichtbare prijs laag neer te zetten, gewoon heel veel vragen voor verzending.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Heb je gelijk in. Ik heb nu wel een andere manier gevonden, gewoon alleen artikelen weergeven die in aanmerking komen voor gratis verzending en dan blijken er eigenlijk nog voldoende geschikte opties te zijn. Kom dadelijk op een prijskaartje van zo'n 30 GBP met maar liefst 0 GBP verzendkosten

Het pakketje is alleen een paar kilo schat ik (zelfde geldt voor mijn pakketje die van Play.com komt waarschijnlijk) maar er komen dan geen extra invoerrechten bij? Ik heb namelijk al een keer gehad dat een pakketje uit de UK onnodig (?) twee weken bij de douane lag waardoor ik aan de deur gewoon nog even € 20 moest lappen. Dan neem je je pakketje niet lekker in ontvangst natuurlijk.

Of vanaf wanneer komen er extra kosten bij? En krijg ik die vooraf te horen of wordt het een 'leuke verrassing'?

• 22396 messages
  • 5068 votes

Bij een pakketje uit de UK zouden er nooit invoerrechten bij moeten komen. Bij een pakketje van elders (en in het verleden verstuurde bijv. CDwow weleens van elders) soms wel. Binnen de EU kun je vrij invoeren.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Misschien heb je iets aan deze info : U verwacht een pakket uit het buitenland? - Houd rekening met inklaringskosten | PostNL Pakketten - postnlpakketten.nl

Tot nu toe heb ikzelf nooit extra kosten gehad met bestellingen uit de UK, ook niet met paketten met inhoud van grotere waarde (€ 400,-)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Binnen EU wordt geen inklaring gerekend.

Wel als strak de UK weer uit de EU stapt, wat nu hot item is in Britse parlement.

Amazon.co.uk levert ook steeds meer van wat Amazon.com (US) levert.

Maar gezien porto eerst maar bij bijvoorbeeld Play.com kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Heeft Amazon besloten toch maar besloten niet actief te worden in Nederland...?

Merkwaardige stilte. Hoewel alle nieuws tot nu toe gebaseerd was op berichten van derden.

Weet iemand meer?

Dh PING

• 304 messages
  • 0 votes

Over Amazon gesproken: hoe komt het dat als je iets besteld, de bestelling meteen in achting wordt genomen en je helemaal niet je creditcard enz. hoeft te laten zien. Lekker snel, maar wel opmerkleijk

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Amazon.de heeft per 11 maart 2013 de porto per DVD/Blu-ray verhoogd van € 3,29 naar € 6,=.

kappeuter wrote:

Heeft Amazon besloten toch maar besloten niet actief te worden in Nederland...?

Merkwaardige stilte. Hoewel alle nieuws tot nu toe gebaseerd was op berichten van derden.

Weet iemand meer?

Retouradres is een postbusnr. in Zwolle...

Bombong

• 480 messages
  • 2704 votes

Amazon.co.uk had de laatste jaren een zeer snelle bezorging. Alles kwam al op de 2e dag na verzending aan, ook met de kosteloze optie als je voor ten minste GBP 25 bestelde. Uniek voor verzending van pakketjes uit Engeland. Maar het afgelopen half jaar ging het langzamerhand steeds langer duren, nu 7 tot 10 dagen. Vandaag was zelfs (na ruim een week) Selektvracht aan de deur geweest en niet eens meer PostNL. Dat laatste , kan natuurlijk liggen aan de stakingen, hoewel ik dacht dat die zich nog niet tot Maastricht hadden uitgebreid.

Heeft iemand dezelfde ervaring dat Amazon.co.uk steeds langer duurt?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Nee, hier nog altijd gewoon 3 dagen na bestelling, 2 dagen na de verzending. Vorige week nog. En die 25 GBP is bij mij toch echt 20 GBP - ook vorige week de grens voor gratis verzending.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

20 GBP inderdaad. Al duurt het bij mij de laatste tijd 1,5 - 2 weken maar dat komt waarschijnlijk omdat het meeste ook van Marketplace kwam.

Bombong

• 480 messages
  • 2704 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Nee, hier nog altijd gewoon 3 dagen na bestelling, 2 dagen na de verzending. Vorige week nog. En die 25 GBP is bij mij toch echt 20 GBP - ook vorige week de grens voor gratis verzending.

Bij mij ligt de grens van gratis verzending ergens tussen de GBP 20 en 25; waar precies weet ik niet, maar zeker niet bij GBP 20. Gek, dat ze andere tarieven en service geven voor Utrecht dan voor Limburg Zou niet moeten mogen binnen de EU.

• 22396 messages
  • 5068 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Koopje.

Het is oorverdovend stil rond amazon.nl.

Zou het er niet meer van komen...?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Wat ik voor kort niet echt erg in had is dat niet alles wat er op de site staat door Amazon zelf daadwerkelijk wordt aangeboden, maar dat ook particulieren en andere firma's er spullen op kunnen verkopen.

Afgelopen weken ben ik juist op Amazon spullen gaan kopen, omdat ik dacht dat dan beter zou worden ingepakt (professionele organisatie) dan door de adverteerders op Ebay.

Nou dan kom je dus bedrogen uit. Ik had een behoorlijk grote lijst van dvd's en blu rays besteld, waarvan maar een stuk of drie, vier dingen zo bleek achteraf, via Amazon zelf.

Praktisch ALLE spullen via derden kwamen niet goed aan en dit kwam vooral omdat het dan in zeer zwakke enveloppen was verstuurd. Dan weet je bijna van te voren dat dvd's en blu ray's geplet worden, of dat schijfjes los gaan en beschadigd raken. Zeker wanneer het bv helemaal vanuit Amerika verzonden moet worden.

Gelukkig doen ze dan niet moeilijk, ik heb tot nu toe vrijwel meteen op mijn klachten antwoord gekregen en er wordt een nieuw exemplaar gestuurd. Had ook mijn geld volledig terug kunnen krijgen, maar ik wil natuurlijk wel de bestelde spullen bezitten, anders had ik ze ook niet gekocht.

Leuk is natuurlijk anders en ik ga zeker niet meer zo maar van alles bestellen, wat ik misschien elders ook kan kopen. Ik moet er wel bij vertellen dat ik wel alleen films koop, die in Nederland niet te krijgen zijn, of in een veel mindere versie.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ook ik koop enkel via sites zoals eBay en Amazon als ik de DVD niet in eigen land of buurland Nederland kan vinden. Ik moet wel zeggen dat als ik een DVD die verkrijgbaar is in de Benelux te duur vindt, ik ook wel kies voor de veel goedkopere versie die ik via voornoemde sites kan verkrijgen zelfs al heb ik dan geen NL subs.

Het is maar sinds kort dat ik wat meer bestel op Amazon, voorheen vooral eBay. Toen ik zag dat bij Amazon het soms stukken goedkoper was, heb ik daar dan toch mijn kans gewaagd. Wel vervelend dat er niet zo een optie is die alle amazon sites afgaat als je iets zoekt. Of misschien doe ik iets verkeerd?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Hier over amazon.nl...

http://www.amazonnederland.nl/

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Erg jammer. Amazon komt voorlopig dus niet naar Nederland...

BOL is vaak vrij prijzig. Wehkamp wil nog wel eens een stuk goedkoper zijn. Amazon had hier mooi de markt kunnen openbreken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

alexspyforever wrote:

Wel vervelend dat er niet zo een optie is die alle amazon sites afgaat als je iets zoekt. Of misschien doe ik iets verkeerd?

Dat zou ideaal zijn - volgens mij bestaat het niet. Ik zoek bij bepaalde releases inderdaad ook altijd standaard op .com .co.uk en .de En soms ook .fr en .it

Mijn ervaring is wel dat amazon ook steeds minder 'via' opties aanbiedt, dat hadden ze al vaker van anderen die vaak met viaAmazon onder de goedkope verzendkosten vielen. Nu gaat dat vaak niet meer valt me op. Er is bijvoorbeeld nauwelijks nog een AE-titels te vinden die vanuit Engeland bij amazon wordt aangeboden of door een 'seller' die viaAmazon verscheept.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik had ooit een plugin in mijn firefox gehad die alle amazons vergeleek. Ben 'm nu kwijt, maar ik ga eens uitzoeken of hij er nog is. Er is ook een plugin die je waarschuwt als de prijs is gedaald naar een bepaald niveau. Moet ik ook eens uitzoeken of dat werkt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.