Amazon
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Is dat nog steeds zo? Dacht dat de britten daar inmiddels ook wel overheen waren.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De uitgaves op Shameless zijn meestal redelijk 'heel' (niet altijd).
Maar goed. da's hier off topic.
't Wordt wel beter, getuige de uitgave van The Devils.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Het is beter, maar nog steeds zijn de Britten de ergsten op dit gebied in de Westerse wereld. De Australiers kunnen er ook wat van maar die verbieden volgens mij gewoon af en toe films (Ken Park bijvoorbeeld is verboden in Australie).
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wat zijn zowat de verzendingskosten voor Amazon.com? Ik heb gezocht op de site maar vond de FAQ niet direct 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Afgelopen maandag voor de eerste keer wat besteld bij Amazon en vandaag al binnen!
Erg fijne internetwinkel. Een groot aanbod, niet duur en snelle bezorging. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Zullen Neca-achtigen ook een keer een Nederlandse vestiging krijgen of zal het altijd oversea besteld moeten worden?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Wat zijn zowat de verzendingskosten voor Amazon.com? Ik heb gezocht op de site maar vond de FAQ niet direct
* Link 2 (UK).
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
'Lancering Amazon Nederland in september' | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Op zich goed nieuws, alleen jammer dat het distributiecenter in Duitsland en Engeland zal zijn.
Kost toch weer wat meer verzendkosten.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Voor Nederlanders is amazon.co.uk al gratis wat betreft verzendkosten bij 25 pond of meer. Zou me niks verbazen als de verzendkosten er bij .nl helemaal uitgaan.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Zijn wij na Engeland en Duitsland het 3e land in Europa die een eigen amazon-site krijgen eigenlijk? We blijven natuurlijk een klein landje, maar ze zijn misschien gaan inzien dat we erg veel overzee kopen?
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Amazon Duitsland is het voordeligst momenteel.
Verzending vrij vanaf 20 Euro, en doorgaans levering dan Amazon UK.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Zijn wij na Engeland en Duitsland het 3e land in Europa die een eigen amazon-site krijgen eigenlijk? We blijven natuurlijk een klein landje, maar ze zijn misschien gaan inzien dat we erg veel overzee kopen?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Mij gaat het vooral om de action figures die ik spaar. Hoop dat die er ook gewoon opstaan.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Ik was benieuwd, dus heb het even opgezocht en deel het hier gelijk ook even:
Bezos wanted a name for his company that began with "A" so that it would appear early in alphabetic order. He began looking through the dictionary and settled on "Amazon" because it was a place that was "exotic and different" and it was the river he considered the biggest in the world, as he hoped his company would be. bron
Verder bijna altijd goed zaken kunnen doen:
1) Ik heb wel eens een beschadigd product (comic) gekregen, maar kreeg een refund + een nieuwe in perfecte staat.
2) Ik heb eens van een 'seller' een verkeerd item gekregen; full refund.
3) In eenzelfde geval als bij 2: full refund + alsnog de juiste dvd.
4) Een enkele keer heb ik meegemaakt dat wegens de (te) hoge portokosten in verhouding met de lage itemsprijs de koop niet door kon gaan; ben ik verder niet op ingegaan en de koop over laten gaan. Ben wel benieuwd of iemand dat hier ook al heeft meegemaakt?
5) Onlangs meende ik bij het shoppen (=dvd in winkelwagen) dat de portokosten redelijk waren, maar bij het laatste 'bevestigingsveld' bleek het wel zoiets als het tienvoudige van de itemsprijs te zijn (heb nadien niet meer gekeken hoe dat nu zat/kwam); dan kan je altijd nog cancellen. 
6) Bij items die later dan de aangegeven datum aankomen, krijg ik altijd (en da's gelukkig niet vaak hoor, meestal behoorlijk snel zelfs) de portokosten weer teruggestort.
Dat was het zo'n beetje, misschien schiet me later nog wat te binnen. In ieder geval is Amazon qua service (het te woord staan per e-mail ook, als ik denk aan een Play.com) uitstekend bezig.
Momenteel kijk ik nog smachtend uit naar de comic My friend Dahmer (nieuwe uitgave, paperback) en is de dvd van L'Amant al bijna over tijd...
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Juist. Amazon is onder andere groot geworden door heel erg goede klantenservice, Ik las een keer een verhaal (weet niet meer waar, hier of op een ander forum) over iemand die een Hitchcockbox had besteld. Daar zat één snapper tussen de andere doosjes in. Dat vond die persoon niet fijn en klaagde daarover bij Amazon. Gevolg: Hij krijgt een box zonder snapper toegestuurd. De eerste box hoefde hij niet terug te sturen. Amazon.co.uk is bovendien niet zelden gewoon de goedkoopste.
Ik heb trouwens gelezen dat Amazon meer regionale sites wil. De Nederlandse site komt er vooral omdat Nederlanders veel online bestellen en er volgens Amazon ruimte in de markt is. Maar in de toekomst krijgen veel meer landen dan de stuk of acht die er nu zijn een eigen Amazonsite.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Vandaag een ongelooflijke "vangst"gedaan op Amazon UK.
Een bijzonder zeldzame Britse comic, die andere verzamelaars al jaren blijken te zoeken(die konden nauwelijks geloven dat ik zo'n geluk had
)
En ook nog zeer betaalbaar.
Ik maak steeds meer gebruik van de marketplace aanbiedingen op Amazon.
Daar zitten echt interessante dingen tussen.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Momenteel kijk ik nog smachtend uit naar de comic My friend Dahmer (nieuwe uitgave, paperback)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
...en is de dvd van L'Amant al bijna over tijd...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dan kun je het wel aangeven aan de klantenservice toch? Krijg je waarschijnlijk een nieuwe toegestuurd.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Ja, heb ik gedaan. Ik kon kiezen: refund of een nieuwe. Heb voor de refund gekozen. Maar het is vervelend, en al de tweede keer bij Amazon in relatief korte tijd. Al vermoed ik dat het net zo goed aan de post kan liggen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
amazon is de laatste tijd ook wel stiekem veel duurder geworden. Ik weet niet of het komt door die BTW-doorrekening die ze zouden doorvoeren vanaf april. Ik heb daar niks meer over gezien. Maar de wisselkoers GBP -> EUR is inmiddels 1,333. Zo erg is het toch nog niet gesteld met de Euro of loop ik achter ??
edit: in werkeljkheid 1,275 inmiddels. Dat is inderdaad nog flijnk opgelopen de laatste tijd.
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
De wisselkoers is inderdaad steeds ongunstiger geworden.
Wat me ook opvalt het laatste jaar dat het steeds langer duurt voordat ze spullen waarvan ze aangeven dat ze die op voorraad hebben, verzenden. Vroeger was dat de volgende dag of soms zelfs op de dag van bestelling. Maar mijn laatste bestelling duurde 3 dagen voordat ze 'm verzonden.
Maar na verzending is het er bijna altijd na 2 dagen en dat is erg snel. En ondanks de slechtere wisselkoers zijn ze nog steeds het goedkoopste, zeker als je voor GBP 25 of meer bestelt omdat er dan geen verzendkosten zijn. Overigens had ik laatst een bestelling van circa GBP 20 waarbij ook geen verzenkosten werden berekend. Weet niet hoe dat zit, maar heb er maar niet over geklaagd 
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
In oktober komt er een Nederlandse Amazon!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ah eindelijk! 
Er werd eerst gespeculeerd 'deze zomer', maar het is nu alsnog bijna zover.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Zijn de dvd's besteld op Amazon.co.uk automatisch regio 2? Ik kan het nergens bij de productinformatie vinden namelijk.
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2569 votes
Wanneer komt amazon nu eigenlijk naar Nederland? Het is al oktober geweest(over een paar uur)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
'Amazon.nl komt nog voor de feestdagen online' :: nrc.nl
Hmm, ik hoop dat dit niet letterlijk zo is, want anders eerst nog geen films. 
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2569 votes
jammer, maar wel blij dat hij komt.