Amazon
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Amazon.de heeft de portokosten aanzienlijk verhoogd!
Voor een enkele BD al bijna € 7,50.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Berichtje van Amazon vandaag binnengekomen:
Greetings from Amazon.co.uk.
You saved £2.00 with Amazon.co.uk's Pre-order Price Guarantee!
The price of the item(s) decreased after you ordered them, and we gave you the lowest price.
The following title(s) decreased in price:
The Guns of Navarone [Blu-ray] [1961][Region Free]
Price on order date: £7.99
Price charged at dispatch: £5.99
Lowest price up to and including release date: £5.99
Quantity: 1
Total Savings: £2.00
Daar krijg ik nou goede zin van
(en de Blu-ray wás al goedkoop!)
Hobgoblin
-
- 22 messages
- 0 votes
Amazon.com is echt de ideale site vind ik! Nog goedkoper dan de meeste Nederlandse online web winkels. Daarnaast hebben ze echt lage verzendkosten. Helemaal top.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Amazon.com is echt de ideale site vind ik! Nog goedkoper dan de meeste Nederlandse online web winkels. Daarnaast hebben ze echt lage verzendkosten. Helemaal top.
Bij Amazon -UK bestel ik momenteel wat vaker, maar Play.com blijkt meestal toch weer goedkoper, vooral die Play-traders.
Hobgoblin
-
- 22 messages
- 0 votes
Inderdaad. Bedoelde ook Amazon.co.uk. Je kan er vaker Cd's of DVD's vinden in Special Editions die in Nederland niet verkrijgbaar zijn.
Ook maak ik de laatste tijden steeds meer gebruik van websites zoals deze hier en deze. Gewoon kortingen krijgen op DVD boxen enzo in de MediaMarkt of andere ketens.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
's Werelds grootste webwinkel, Amazon, rolt zijn verkopen binnen enkele maanden uit in Nederland. Met alle voorbereidingen komt hij uiterlijk in de zomer met een site en aparte marketing naar de Nederlandse markt. Dat melden bronnen betrokken bij die stap.
'Amazon.com bezig met Nederlandse webwinkel' - Digitaal - Telegraaf.nl

Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dat gaat in ieder geval schelen aan portokosten denk ik. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Hoe cool dat ik mijn horror figures e.d. dan binnen een week thuis heb. Ja, erg goed nieuws!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dat gaat in ieder geval schelen aan portokosten denk ik.
Alleen als ze ook Franse releases gaan aanbieden. Uit Duitsland en Engeland is het al gratis.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Alleen bij een bepaald minimumbedrag toch?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Klopt maar dat haal je altijd 
GBP25 in Engeland of EUR20 in Duitsland, telt ook mee voor items ViaAmazon (dat zijn dus niet alle tweede hands spullen). In Frankrijk hebben ze de regel (helaas) niet.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
En anders zijn er wel winkels als Play die altijd gratis verzenden.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Daar kijk ik ook altijd het eerst, of bij CD-Wow (ook gratis)
Maar het aanbod van Amazon is veel ruimer, en de prijzen vaak veel lager.
Dat minimumbedrag bij Amazon vind ik toch soms hinderlijk als je bijvoorbeeld gauw een DVD wil bestellen.
Ook tellen niet alle items automatisch mee om aan dat bedrag te komen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Met CD-wow heb ik tot nu toe alleen slechte ervaringen: afgelopen jaren 4x wat besteld, 4x ging het niet conform bestelling.
Bij Amazon.com is porto momenteel € 4,99 per DVD.
Wist van Amazon UK en Amazon.de niet, dat er minimum orderbedrag is.
Als enigszins kan koop ik bij Amazon-traders, per stuk en goedkoper.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Wist van Amazon UK en Amazon.de niet, dat er minimumorddrbedrag is.
Als enigszins kan koop ik bij Amazon-traders, per stuk en goedkoper.
Er is geen minimum order bedrag, maar als je boven 25GBP (.uk) of 20EUR (.de) besteld zijn er sowieso geen verzendkosten. Dan is amazon altijd goedkoper dan Play, omdat die een ongunstiger wisselkoers berekent.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mijn ervaring is ook dat als je meerdere artikelen bestelt je bij Amazon goedkoper uit bent dan bij Play.
En verzending is ook een stuk sneller / constanter.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Veel sneller ja. Play is nog steeds bijna twee weken, Amazon is er altijd na drie dagen of zo.
melanostalgia
-
- 35 messages
- 42 votes
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik lyrisch ben over Amazon(co.uk). Geweldig aanbod en geweldige prijzen. En gratis verzending vanaf 25GBP op alle "super saver delivery" items. En ook nog snelle verzending, meestal binnen 3 dagen binnen.
Vorige week bijvoorbeeld nog de Stanley Kubrick blu-ray boxset gekocht voor maar €36 samen met dr strangelove op blu-ray voor €9. En in een eerdere bestelling ook de harry potter blu-ray boxset voor €40. En Bela Tarr's The man from london en Werckmeister harmonies p/s voor maar €6. Voor die prijzen hoef je het in Nederland niet te proberen.
Overigens fluctueren de prijzen van amazon behoorlijk. De stanley kubrick boxset was op het moment dat ik hem kocht net afgeprijsd van 35GBP naar 29GBP. Terwijl hij, toen ik hem op mijn verlanglijstje zette, oorspronkelijk zelfs maar 25GBP (€31) was. Het is het daarom zeker waard om dingen in je verlanglijstje regelmatig op price drops te checken (in je wishlist kan je bij "Category" selecteren op "Items with price drops").
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Overigens fluctueren de prijzen van amazon behoorlijk. [...]Het is het daarom zeker waard om dingen in je verlanglijstje regelmatig op price drops te checken (in je wishlist kan je bij "Category" selecteren op "Items with price drops").
Klopt, wat de reden voor de fluctuaties weet ik niet. maar het kan dag per dag verschillen. Checken loont zeker - want soms zijn de verschillend tot wel 40%!
Met de overige zaken ben ik het ook eens. Lage prijzen en snelle verzending, dat heb ik bij geen enkele andere Engelse afzender (Play, eBay-winkels of -particulieren)) meegemaakt.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Mijn ervaring is ook dat als je meerdere artikelen bestelt je bij Amazon goedkoper uit bent dan bij Play.
En verzending is ook een stuk sneller / constanter.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Amazon is ook gratis (>25GBP) en daar doelde kapp op ('meerdere artikelen').
Ik heb het afgelopen jaar maar 1 item gehad dat ik bij Play heb gekocht, omdat het daar goedkoper was.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Goed om weten. Maar hoe zit het met bv. uncut versies van horrorfilms? Zijn die ook op Amazon.co.uk te verkrijgen? Ik heb namelijk de indruk dat het aanbod niet geheel hetzelfde is als op Amazon.com.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Dat is ook niet zo. Amazon,co.uk heeft Britse DVD's, amazon,com Amerikaanse (sellers via Amazon daargelaten) En zoals je ongetwijfeld zelf wel weet zijn Britse extremere horror-DVD's regelmatig verre van uncut. Dan kun je beter naar Amerikaanse DVD's gaan. Maar Amerikaanse DVD's zijn wel vaak duurder en komen uit de VS en zijn hier dus minder snel.
Overigens is Amazon tegenwoordig echt vrijwel altijd goedkoper dan Play in Britse DVD's. Zolang je je mandje vult tot 25 pond helemaal.
Britse DVD's fluctueren overigens altijd in prijs. Dat is ook een marketingding. In Nederland beginnen DVD's duur en worden ze daarna doorgaans steeds goedkoper. In Engeland is de pre-order vaak vrij goedkoop, worden DVD's daarna duurder en gaan ze vervolgens op en neer. In de VS zijn er nogal wat titels die tot mijn frustratie wel eeuwig duur lijken te blijven. Dat Britse gedoe geldt voor de hele markt, maar op Amazon lijken ze nog veel sneller en gekker heen en weer te gaan.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Amazon Duitsland kan ook een optie zijn.
Totaalbedrag voor gratis verzending is daar maar € 20,-
Ook veel interessante films, die elders nauwelijks te vinden zijn.
Steeds meer DVD's ook met Engelse, Franse of Italiaanse soundtrack erop..
Ik kom er de laatste tijd verrassend leuke dingen tegen.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Moet ik inderdaad ook eens induiken.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Heeft iemand overigens nog nieuws over de Nederlandse Amazon site ?
Die zou volgens zeggen deze zomer van start moeten gaan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
- mijn fout. Ging inderdaad geheel uit van amazon.co.uk. Koop namelijk nooit bij amazon.com - VS doe ik altijd via eBay. amazon.co.uk R1 kopen is inderdaad niet handig (of goedkoop). Er zijn echter wel uncut horror titels in Engeland, maar dat aanbod is zeker minder.
Wat Brix aangeeft: in Duitsland is er best een redelijk aanbod van gesubde films, wel meestal met Duitse subs (maar dan wel Engelse audio).
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
- mijn fout. Ging inderdaad geheel uit van amazon.co.uk. Koop namelijk nooit bij amazon.com - VS doe ik altijd via eBay. amazon.co.uk R1 kopen is inderdaad niet handig (of goedkoop). Er zijn echter wel uncut horror titels in Engeland, maar dat aanbod is zeker minder.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Play is ook Brits, dus ook uitkijken voor cuts. Raadpleeg voor je een Britse DVD besteld (vooral horror) altijd even de site van de Britse filmkeuring: http://www.bbfc.co.uk/.