Amazon
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben heel tevreden over Amazon. Over het algemeen zijn de prijzen iets interessanter dan ebay al blijf ik beide gebruiken.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Mijn ervaring is wel dat amazon ook steeds minder 'via' opties aanbiedt, dat hadden ze al vaker van anderen die vaak met viaAmazon onder de goedkope verzendkosten vielen. Nu gaat dat vaak niet meer valt me op. Er is bijvoorbeeld nauwelijks nog een AE-titels te vinden die vanuit Engeland bij amazon wordt aangeboden of door een 'seller' die viaAmazon verscheept.
Dit wordt wel een steeds groter probleem met amazon. Outskirts van Barnet is er bijvoorbeeld niet te bestellen. Wordt niet verscheept buiten Engeland omdat ze het alleen via een andere seller aanbieden. Ik heb de indruk dat het toeneemt.
Verder altijd erg snel. Uit Duitsland zo mogelijk nog sneller.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik ben heel tevreden over Amazon. Over het algemeen zijn de prijzen iets interessanter dan ebay al blijf ik beide gebruiken.
Porto via Amazon-UK is weer stukken lager dan via Amazon.com en Amazon.de, waar bij de laatste porto naar NL per DVD of BD al € 6 is.
Off topic, maar Bol.com rekent in deze Kerstmaand geen porto.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Porto via Amazon-UK is weer stukken lager dan via Amazon.com en Amazon.de, waar bij de laatste porto naar NL per DVD of BD al € 6 is.
Ik vind Bol.com wel een goede service hebben, maar DVD's ook de 2dehandse blijven prijzig. Nadeel aan 2dehandse blijft dat ze niet buiten de Nederlandse landsgrenzen gaan. Als Belg heb ik 2 keer 12dehandse DVD's van Bol via een Nederlandse kennis de gewenste DVD's kunnen ontvangen. Een Nederlandse of Benelux versie van Amazon zou toch interessant zijn. Toch vreemd dat de verzendkosten tussen UK en België in verhouding goedkoper lijken dan tussen Nederland en België die toch echte buurlanden zijn.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Vanaf 20 Euro
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
[. Toch vreemd dat de verzendkosten tussen UK en België in verhouding goedkoper lijken dan tussen Nederland en België die toch echte buurlanden zijn.
Hij verstuurt ook wereldwijd Warner Archive DVD-R's, terwijl Amazon.com die blokkeert voor kopers buiten de VS.
Vanaf 20 Euro
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Sommige losse artikelen beneden die 20 euro zijn op het moment wel zonder verzendkosten.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Vrijdag de dertiende viel voor mij een dag later. Vandaag heb ik namelijk een nogal ongelukkige kennismaking met Amazon.com gehad. Omdat ik niet over een Creditcard beschik en toch graag eens een bestelling op genoemde site wilde plaatsen, ben ik vandaag naar alternatieven op zoek gegaan en de zogenaamde Gift Card bleek de ideale uitkomst. Ik ben gewoon om mijn internetbestellingen middels iDeal te betalen en deze Gift Cards bleken relatief eenvoudig op deze wijze te kunnen worden verkregen. En omdat het bijna kerst is, heb ik voor mezelf maar een paar van deze digitale cadeaubonnen gekocht. Deze kaarten zijn te bestellen op amzcode.nl en in no time wordt hierbij per e-mail een code verzonden, die vervolgens bij Amazon.com verzilverd kan worden. De eerste vijftig op het net verdwenen dollars (waarvoor hetzelfde bedrag in euro’s betaald wordt) bleken niet eens genoeg om de gewenste bestelling, die uit mijn gulle bui voortkwam, te betalen en zonder nadenken gunde ik mezelf er nog wel vijfentwintig bij. Vijfenzeventig euro’s hebben nu dus een digitale evolutie achter de rug en zijn nu alleen nog in de virtuele amazone weer te vinden, als dollars.
Wat ik er nog wel even bij moet vermelden is dat er een Amerikaans Amazon account nodig is om deze dollars te benutten. Zo stond het althans op de site waar ik de Gift Cards heb besteld. Amazon.com dacht daar zelf heel anders over. Ik heb daar immers een account. Maar toen ik mijn bestelling het gewenste adres had meegegeven, de goedkoopste verscheping had geregeld en mijn bestelling wilde afronden en betalen, bleek dat ik de ‘payment information’ nog niet had ingevoerd. Tja, dat ik daar niet aan gedacht had…
Vervolgens heb ik de hele middag op de site gezocht naar mogelijkheden om ergens mijn ‘payment information’ in te voeren. Meerdere malen kwam ik uit bij een zustersite van Amazon.com. Ik moest maar even account maken op Payments.Amazon.com. Geen probleem, doe ik dat even… Nou ja, het inloggen lukte nog. Dat kon gewoon met mijn Amazon.com account. Ik hoefde dus alleen nog maar mijn gegevens in te voeren op die site. De meeste velden kon ik ook gewoon invullen, totdat ik aankwam bij het vakje waarin mijn ‘country’ moest worden weergegeven. Mijn ‘country’ is Nederland, maar in dat vakje stond United States. En dat vakje was onveranderbaar. Vervolgens bleek dat deze informatie gewoon bovenaan het formuliertje vermeld stond en dat een dergelijk account alleen door Amerikanen gemaakt kan worden.
Nu zit ik dus met vijfenzeventig (nog) niet te besteden dollars die enkel op Amazon.com zijn terug te vinden. Met een creditcard moet het allemaal wel kunnen, als ik dat zo lees, en ik was zojuist ook al bijna zover om er nog eentje te bestellen, maar ik heb het er voor vandaag eigenlijk wel mee gehad. Is er iemand die bekend is met Amazon.com en/of met dit fenomeen en die weet of er hier nog wat aan gedaan kan worden? Google is een goede vriend, maar kon me er vandaag ook niet echt bij helpen. Anders moet ik Amazon.com zelf maar eens benaderen en om nadere uitleg vragen. Wanneer er hier echter een Nederlander zou zijn die me in mijn moedertaal zou kunnen uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan of begrepen, zou dat mooi meegenomen zijn.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Geen ervaring met de Gift Card, enkel met creditcard veel bestellingen geplaatst wat altijd simpel verlopen is (eerste bestelling adresje invullen, bestelling plaatsen, valuta's worden automatisch berekend en pakketje komt aan). Payment Options zijn ook makkelijk te vinden onder Your Account. Maar wat oplossingen betreft. Je kan proberen gewoon via je Amazon account je Nederlandse adres toe te voegen (Your Account -> Address Book) en ook je Gift Card als payment toevoegen (Your Account -> Payment Methods). Anders wachten op meer reacties of een mailtje sturen naar de customer service, zijn altijd wel snel met antwoorden in mijn ervaring.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Bedankt voor je reactie. Inmiddels is het nog altijd niet gelukt, dus ik denk dat ik binnenkort inderdaad maar even contact opneem met Amazon.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Inmiddels, na een CreditCard te hebben aangeschaft, wel een bestelling op Amazon.com kunnen doen. Weet niet of de CreditCard nu per se nodig was (al lijkt het met wel een stuk makkelijker dan dat gekloot met die Gift Cards) maar ben blij dat ik de 75 dollar die ik begin december aan mijn Amazon-tegoed heb toegevoegd, nog heb kunnen verzilveren. Heb me nogal verkeken op de verscheepkosten waardoor die vijfenzeventig dollars simpelweg te weinig waren en ik sowieso meer geld nodig was dus wellicht was dat de reden dat ik mijn bestelling destijds niet heb kunnen afronden. Anderzijds was de CreditCard misschien nodig om me te kunnen identificeren (zoals ik ergens op het internet las) maar vraag me af of dat het geweest is.
Hoe dan ook, een CreditCard bood uitkomst en ik wil bij dezen dan ook iedereen afraden met Gift Cards aan de haal te gaan, tenzij je ze natuurlijk gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn (om aan iemand te geven). Anders is het niet alleen zonde van je geld (in aantallen staan euro's hierbij gelijk aan dollars) maar is het ook nog eens een heel gedoe om ze te gebruiken.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik moet zeggen dat ik nauwelijks nog DVD's koop uit eigen land. Via Amazon kan ik ze altijd (en soms een heel stuk goedkoper( hebben. Meestal wel geen NL ondertitels maar I don't care zolang ze maar Engelse ondertitels hebben en dat is meestal wel zo) ben ik al heel tevreden .
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik moet zeggen dat ik nauwelijks nog DVD's koop uit eigen land. Via Amazon kan ik ze altijd (en soms een heel stuk goedkoper( hebben. Meestal wel geen NL ondertitels maar I don't care zolang ze maar Engelse ondertitels hebben en dat is meestal wel zo) ben ik al heel tevreden .
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ok, now we are talking!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
More information about international delivery rates and times can be found here.
We strive to provide our European customers the greatest possible selection at low prices and hope to see you again soon.
Regards,
Customer Service Department
Amazon.co.uk

En dan melden ze dat achteraf. Ik maakte vrijwel uitsluitend gebruik van deze optie door altijd net boven de 20 GBP te bestellen. Kijken of Duitsland wel deze optie blijft houden.
Amazon wordt een stuk minder aantrekkelijk. Zal ook weer eens bij PLAY gaan kijken - hoe het daar is.
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes

En dan melden ze dat achteraf. Ik maakte vrijwel uitsluitend gebruik van deze optie door altijd net boven de 20 GBP te bestellen. Kijken of Duitsland wel deze optie blijft houden.
Amazon wordt een stuk minder aantrekkelijk. Zal ook weer eens bij PLAY gaan kijken - hoe het daar is.
Play.com, dat bestaat toch al lang niet meer in de oude vorm? Ik ben bang dat je daar zonder verzendkosten nog steeds duurder uit bent dan bij Amazon.co.uk. Amazon.de is meestal ook een stuk duurder dan .uk. Ik wilde gisteren een cd bestellen bij Amazon.fr maar daar waren de verzendkosten zo hoog dat ik een goedkopere optie bij het Franse label zelf kon vinden. Ik ben bang dat we aan co.uk vast blijven zitten...
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Amazon Pilot Season is weer begonnen. Lijken best interessante titels bij te zitten. Zo is Cosmopolitans geschreven en geregisseerd door Whit Stillman en Red oaks door David Gordon Green.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Amazon komt naar Nederland, praat met uitgevers - NRC Q - nrcq.nl
Zou het dan nu toch gaan gebeuren...! 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Amazon komt naar Nederland, praat met uitgevers - NRC Q - nrcq.nl
Zou het dan nu toch gaan gebeuren...!
Men spreekt wel enkel van e-books en niet van films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nee, maar Amazon is een supergroot internetwarenhuis, die zet echt niet een lokale site op met alleen maar eBooks.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Aan het bericht te lezen kun je dit beter op boekmeter plaatsen 
Veel van de zendingen die ik van amazon ontvang (al is het co.uk of .com) komen al langer uit Duitsland (niet altijd) is mijn indruk. Dus dan begrijp ik het verschil niet zo.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Voor jou maakt het misschien niet zoveel uit.
Als Amazon in Nederland komt kan je vast op verzendkosten besparen.
Het gaat mij vooral om goede concurrentie voor BOL. BOL is nu in feite alleenheerser en kan daardoor prijzen kunstmatig hoog houden.
Ik koop vrijwel alleen Nederlandse uitgaven (ik hecht waarde aan NL ondertiteling), dus voor mij zou dit wel veel kunnen opleveren.
De laatste 2 jaar koop ik vrijwel geen nieuwe dvd's meer vanwege de hoge prijzen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ben toch benieuwd. Van het één komt het ander. Als het betalen al gemakkelijker gaat. Een creditcard aanschaffen voor alleen dvd's. Het bericht van Luuk sprak me overigens wel aan. Nederlandse ondertitels vind ik ook belangrijk. Vooral oudere films zullen toch vaak alleen zonder ondertitels te krijgen zijn. Ik wacht gewoon af. En Bol.com was in het verleden ook vrij klein in zijn opzet.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Het zou zeker mooi zijn als Amazon meer op Nederland(ers) zou inspelen, al was het alleen maar door de verzendkosten wat te verlagen. Mijn eerste boek heb ik nog niet op Amazon besteld, maar voor een filmliefhebber is het huidige aanbod zo ongeveer ongeëvenaard in de wereld van de online verkoopsites.
Ben na een wat ongelukkige kennismaking momenteel in elk geval een buitengewoon tevreden klant. Onlangs overkwam het me voor het eerst dat een bestelling op de een of andere manier niet geleverd is, maar vandaag nog heb ik van de externe verkoper te horen gekregen dat het bestede bedrag zal worden teruggestort. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik weet niet waar de aanname op is gebaseerd dat de verzendkosten omlaag zouden gaan. Nu verzend Amazon al uit Duitsland en dat blijven ze doen staat in de tekst. De kosten voor hen blijven dus gelijk, dus dan zou het een coulance betreffen binnen het eigen land. Ik zou hier niet direct van uitgaan.
Dat het aanbod wordt verbreed met NLs ondertitelde films kan inderdaad een pré zijn van een Amazon.nl. Dat ligt weliswaar niet zozeer in mijn zoekgebied, maar dat zal persoonlijk zijn. Al is het aanbod - buiten recente films -van NLse titels de laatste jaren schrikbarend laag. Die serie klassiekers van Fox met alle mogelijke ondertitels is bijvoorbeeld al van langer terug.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Ik vind de verzendkosten bij Amazon momenteel wel het grootste 'probleem'. Het is niet mogelijk om in een oogopslag te zien wat de kosten voor verzending zijn, waardoor ik vaak per losse dvd een bestelling tot de voorlaatste stap uitvoer om te controleren wat de verzendkosten zijn (pas dan worden deze kosten namelijk getoond). Ik weet ook niet precies hoe het zit met de verzendkosten, want mijn bestellingen komen bijna allemaal vanuit de VS, maar ik heb het idee dat de kosten van verscheping e.d. bij amazon.co.uk goedkoper uitvallen dan bij amazon.com terwijl het pakket op nagenoeg dezelfde wijze en vanaf dezelfde locatie lijkt te worden verzonden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik weet niet waar de aanname op is gebaseerd dat de verzendkosten omlaag zouden gaan. Nu verzend Amazon al uit Duitsland en dat blijven ze doen staat in de tekst. De kosten voor hen blijven dus gelijk, dus dan zou het een coulance betreffen binnen het eigen land. Ik zou hier niet direct van uitgaan.
Dat is toch wel heel gangbaar hoor. Als ik bij Proxis / Azur een dvd bestel in België betaal ik ook gewoon 1,95. Bij Conrad (elektronica / onderdelen e.d.) komt mijn bestelling ook uit Duitsland en zijn de verzendkosten conform Nederlands gebruik. Bestel je een koelkast bij Red Coon, dan komt die ook uit Duitsland.
Als Amazon hier komt dan gaan ze keihard concurreren op prijs / service, daar ben ik van overtuigd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat het aanbod wordt verbreed met NLs ondertitelde films kan inderdaad een pré zijn van een Amazon.nl. Dat ligt weliswaar niet zozeer in mijn zoekgebied, maar dat zal persoonlijk zijn. Al is het aanbod - buiten recente films -van NLse titels de laatste jaren schrikbarend laag. Die serie klassiekers van Fox met alle mogelijke ondertitels is bijvoorbeeld al van langer terug.
Ik zie daar eerlijk gezegd ook weinig verandering in komen. Als men hoopt dat een Amazon.nl plots betekent dat er meer films gaan zijn die NL ondertiteling gaan hebben die gaat vrees ik bedrogen uit komen. Enkel als een Nederlandstalige firma die moeite wil doen om ze uit te geven met NL ondertiteling en dat kost tijd en geld. En waarom zouden ze dat doen als er maar een minderheid in die oudere films geïnteresseerd is en daar ben ik dus jammer genoeg een van.
Denk eerder dat er films weer beschikbaar zijn die bij Bol niet meer te verkrijgen waren.
Ik zou NL ondertiteling ook wenselijk vinden maar aan de andere kant ben ik al heel blij als er Engelstalige zijn of als ik die via een site kan afhalen. Het gewoon raken aan Engelse subs ging vrij snel maar ik gebruik Engels dan ook dagelijks dus ik snap dat het voor anderen misschien niet zo evident is.
Maar als ze BOL.com met hun hoge prijzen kunnen pijn doen, dan ben ik al helemaal pro no matter het aanbod.